![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bon, intussen heb je het al 3 keer gepost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Wel ja, een Naamse graaf die ridders stuurde naar Kortrijk. Dat is wat ik bedoelde. Over het standpunt van de Naamse bevolking wist ik tot nu niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Nog iets . Door bepaalde termen te gebruiken kan je misschien bij sommigen als een kenner over komen . Maar heu , dat is ook zo iets typisch voor iemand die altijd gelijk wilt hebben . Zo als een autoriteit willen overkomen .
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer. Piano oogst nochtans veel bijval bij de BUB.
Niet dat dit mij verwondert. In de vijandschap kent mijn soms zijn vrienden. ![]()
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En omdat jij dat lekker NIET weet kan mijn lol niet op! ![]() ![]() ![]() Zeg me eens wie jouw vijanden zijn, Piano? Buiten de Blokkers bedoel ik dan. ![]() Een aantal van jouw vrienden-medestanders op dit forum cloon je wel zelf, dat weet ik dus al.
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog al leuker?
![]() Geeft niet hoor, want ik vind jouw insinuaties ook niet zo stichtend. ![]() Sloppel. ![]()
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Ik vind de bijdragen van Piano heel leuk en een stuk wetenschappelijker dan die van de flaminganten. Als de Vlamingen hun 11 juli willen, dan moeten wij, Brabanders onze 5 juni krijgen ! Eerlijk is eerlijk !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() 5 juni feestdag. nu. 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=Jan van den Berghe;137919]
Even opmerken dat Antwerpen op een bepaald ogenblik van de geschiedenis weldegelijk deel uitmaakte van het graafschap Vlaanderen. En gedurende een hele tijd van de Middeleeuwen maakte het zelfs geen deel uit van het hertogdom Brabant, maar had een heel gepriviligeerde positie en gedroeg zich als een vrijstad. Geachte heer Jan van den Berghe Niks te Vlaanderen in Antwerpen. De Vlaamse graaf werd door machtsmisbruik (oorlog) feodale eigenaar van Antwerpen maar Antwerpen bleef in Brabant liggen. Ofwel weet ge alles zoals ge stelt in uw bijdragen en dan hebt ge bewust onwaarheid vertelt, ofwel zijt ge een bescheiden papegaai die de mythen van de flaminganten nababbelt. Kijk in het vervolg ook eens naar Wikipedia, de vrije encyclopedie Brabantse Successieoorlog. Toen JAN III in 1355 overleed, werd hij in Brabant en Limburg opgevolgd door zijn oudste dochter JOHANNA, die gehuwd was met WENCESLAS, hertog van Luxemburg. Deze erfregeling werd echter door Gelre en Vlaanderen betwist en leidde tot de Brabantse Successieoorlog. REINOUD III, hertog van Gelre, (…), nam in 1356 genoegen met de heerlijkheid Turnhout en een behoorlijke jaarrente, maar de Vlaamse graaf LODEWIJK VAN MALE viel met succes tot tweemaal toe het Brabantse territorium binnen. De strijd werd besloten met de Vrede van Aat (4 juni 1357), waarbij LODEWIJK de rechten van JOHANNA erkende en de heerlijkheden Antwerpen en Mechelen verkreeg, alsmede het recht de titel hertog van Brabant te blijven voeren. Lodewijk van Male was overigens een fraai heerschap over wiens politiek kan gelezen worden bij http://nl.wikipedia.org/wiki/Lodewijk_van_Male . Hij was de man die samen met de Fransen de Gentenaars versloeg te Westrozebeke. Mooie referentie voor een flamingant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Op zich zou ik daar nog weleens een film over willen maken, die Jan 1. Alleen jammer dat er dan zoveel seksscenes met al zijn minnaressen in moeten dat het een slap aftreksel word van al die historische series die de afgelopen jaren scoorden door zoveel moglijk mensen bloot rond te laten parraderen.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 april 2010 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is weinig discussie mogelijk met bannelingen in deze draad. Ik vraag mij dan ook af waarom men deze draad heeft opgediept.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Akkoord, mits het dan wel voor alle Brabanders, dus ook (Nederlandse) Noord Brabanders geldt.
![]()
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 21 april 2010 om 16:07. |
![]() |
![]() |