Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2005, 23:36   #41
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether
Mij kan de kleur me niets schelen. Verkrachting is verkrachting, en is zielig.
Dat is het zeker. Het gaat er maar om dat de straf zwaarder zal zijn als de verkrachting uit racistische motieven gepleegd werd.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 23:40   #42
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

Mja, ik zou het niet weten...Verkrachting mag dan nog gaan over macht hebben, maar als die personen echt racist zijn kunnen ze evengoed een hond verkrachten dus Mss geilen ze gewoon verschrikkelijk op zwarte vrouwen.
Diether is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 23:42   #43
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
als die personen echt racist zijn kunnen ze evengoed een hond verkrachten dus

Citaat:
Mss geilen ze gewoon verschrikkelijk op zwarte vrouwen.
Is het echt zo moeilijk om te erkennen dat het hier om een zogenaamde "hate crime" zou kunnen gaan? Waarom wilt u die mogelijkheid zo hardnekkig proberen te ontkennen?

Oud 10 oktober 2005, 23:47   #44
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik probeer hier niets te ontkennen hoor, het kan inderdaad raar overkomen, maar ik ken ook racisten en dat is dus het laatste wat zij zouden doen denk ik...Srry als het verkeerd overkwam, klinkt gewoon contradictorisch bij mij.
Oud 10 oktober 2005, 23:48   #45
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...maar als die personen echt racist zijn kunnen ze evengoed een hond verkrachten dus...
Kun je mij dit even verduidelijken, want met het bovenstaande, maak ik uit dat je vreemdelingen gelijksteld met honden.
Oud 10 oktober 2005, 23:50   #46
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Wowow, ik niet! Zoals ik zei, ik ken ook racisten, en die zijn inderdaad van zo'n principe dat sex met andere rassen gelijkgesteld wordt met bestialiteiten ofzo...Hun praat hoor, de mijne niet...
En begin niet van: als je zo'n mensen kent mag je er trots op zijn ofzo, ik gewoon veel mensen...
Oud 11 oktober 2005, 00:50   #47
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
ik vraag me af hoeveel jaar marokkanen krijgen die blanke meisjes verkrachten en hun vagina's met messen bewerken..
Geef daar ens een voorbeeld van. Of is dat gewoon fantasie uit je Russische allochtone oostblokbrein
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 01:28   #48
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Verkrachting kent geen kleur. Het woord "hatecrime" is gevallen, maar is een "hatecrime" geen "racisme", want men stelt dat een misdaad t.o.v. een bepaalde groep erger is dan wanneer deze misdaad tegen een andere groep gebeurd.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 06:56   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephanieke
Tien jaar cel geëist voor sadistische verkrachting

De 43-jarige [size=4]Eddy M. uit Hasselt en de 41-jarige Frank B. uit Diepenbeek[/size] zijn maandag voor de correctionele rechtbank van Antwerpen verschenen. Het openbaar ministerie wil hen voor tien jaar achter de tralies voor een brutale verkrachting met foltering van een 22-jarige Soedanese vrouw.

Lift naar huis
Het slachtoffer werd op 17 maart van dit jaar aangesproken door Frank B. aan de Oudemanstraat in het Antwerpse Schipperskwartier. Hij wilde met haar uit eten gaan, maar zij sloeg het aanbod af. Hij vroeg het meisje vervolgens of hij haar een lift naar huis mocht geven en daar ging ze wel op in.

Onderweg verklaarde hij dat hij haar nog even zijn bedrijf wilde laten zien. Toen de rit wel erg lang duurde, raakte ze in paniek. Frank B. haalde een wapen uit het handschoenkastje en dreigde ermee haar neer te schieten. Hij voerde haar naar een industrieterrein in Tongeren.

Vastgeketend op bed
In zijn appartement dat boven één van de bedrijven gelegen is, ketende hij haar vast op het bed. Frank B. kreeg daar het gezelschap van Eddy M., die medezaakvoerder was van het bedrijf. Samen verkrachtten ze het meisje meermaals tot bloedens toe. Ze gebruikten daarbij de nodige attributen, waaronder een komkommer en een bezem.

Het slachtoffer slaagde er de volgende ochtend in om uit het appartement te ontsnappen door uit het raam te springen. Als bij wonder raakte ze niet gewond. Ze liep daarna een andere firma binnen, waar ze om hulp vroeg.

Niet aan proefstuk toe
Uit het onderzoek is inmiddels gebleken dat Frank B. en Eddy M. hiermee niet aan hun proefstuk toe zijn. Op 29 januari had ook al een Nigeriaanse vrouw klacht ingediend. Ook zij was door een zekere Frank en Eddy van straat geplukt, geketend en verkracht. Het onderzoek naar die feiten is in handen van het Brusselse gerecht.

Beide beklaagden bekenden de feiten aanvankelijk, maar trokken hun bekentenissen later weer in. Vonnis op 24 oktober. krant van de Laatste Nieuw geleesd.

Voor een herhaling is dat wel zeer weinig ik vinden, maar wanneer zwarten de slachtoffer zijn, spreken de gerechten mannen helemaal anders.

als da zo, is, mogen ze die twee idiooten van mij best castreren met een bot patatenschillerke, waar zo nog wa aarde aanhangt, van het patatenschillen, en dan zonder te ontsmetten of iets den boel terug toenaaien, ...

en de heren laten wegrotten aan hun ongetwijfeld opgelopen infecties.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 06:58   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice
Het art. 375 van het Strafwetboek voorziet voor verkrachting een celstraf van 5 tot 10 jaar. Het Openbaar Ministerie ziet dus voldoende redenen om de maximumstraf te eisen. Zodus moet je van de allochtone gemeenschap in sé geen slachtoffer maken.

Dat artikel is dringend aan herziening toe, ... ze mogen die minimum straf bv al op 15 jaar effectief zetten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 07:10   #51
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Verkrachting kent geen kleur. Het woord "hatecrime" is gevallen, maar is een "hatecrime" geen "racisme", want men stelt dat een misdaad t.o.v. een bepaalde groep erger is dan wanneer deze misdaad tegen een andere groep gebeurd.
Ik denk dat u dat verkeerd ziet... De misdaad is op zich niet erger wanneer ze tegenover een bepaalde groep gepleegd wordt, maar men beschouwt het volgens mij als een verzwarende omstandigheid wanneer de misdaad gepleegd wordt OMDAT het slachtoffer deel uitmaakt van een bepaalde groep.

Oud 11 oktober 2005, 09:29   #52
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Dat artikel is dringend aan herziening toe, ... ze mogen die minimum straf bv al op 15 jaar effectief zetten.
Deze straffen zijn toepasselijk wanneer het gaat om de verkrachting van een meerderjarig persoon. Voor minderjarigen stijgen deze straffen volgens hoe jonger het slachtoffer is. Daarbij worden de volgende categoriën gebruikt:
- 16-18 jaar: straffen van 10 tot 15 jaar
- 14-16 jaar: straffen van 15 tot 20 jaar
- 10-14 jaar: straffen van 15 tot 20 jaar
- tot 10 jaar: straffen van 20 tot 30 jaar

Bovendien heeft Manuel* me er nog op gewezen dat de artt. 377 en 377 de minimumstraffen verdubbelen voor mensen met bepaalde motieven en beroepen (bv. geneesheren die een patiënt verkrachten).

BTW: 10 jaar is reeds zeer lang (vind ik)
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 10:04   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Aangezien het om een Soedanese vrouw gaat, acht ik de kans betrekkelijk groot dat ze niet blank is.
Herlezen en dan terugkomen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2005, 10:07   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verkrachting valt nooit goed te praten, gelijk welk een kleur, who cares, en racisme zal er niets mee te zien hebben, want welke racist neukt nu andere rassen?
Van mijn part mogen ze die mannen hun kloten afsnijden, verkrachten doeje gewoon niet.
Verkrachten is niet bepaald een vorm van liefde.
Oud 11 oktober 2005, 10:09   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ze krijgen er blijkbaar wel een harde van...
Dat kan ik nergens opmaken uit de tekst, wel dat ze andere hulpmiddelen aanwenden.
Oud 11 oktober 2005, 10:11   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het zeker. Het gaat er maar om dat de straf zwaarder zal zijn als de verkrachting uit racistische motieven gepleegd werd.
En daar zie ik geen enkele reden voor.
Oud 11 oktober 2005, 10:21   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u dat verkeerd ziet... De misdaad is op zich niet erger wanneer ze tegenover een bepaalde groep gepleegd wordt, maar men beschouwt het volgens mij als een verzwarende omstandigheid wanneer de misdaad gepleegd wordt OMDAT het slachtoffer deel uitmaakt van een bepaalde groep.
Nu zijn we er.
Zoals wanneer een bende skinheads een homo zouden verkrachten bijvoorbeeld.
Oud 11 oktober 2005, 10:25   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Diether
Mss geilen ze gewoon verschrikkelijk op zwarte vrouwen.
Daar hoef je, volgens mij, niet eens racistisch of een verkrachter voor te zijn. Een zeldzame man geil NIET op een donkere brok.

(Zelfs vrouwen zijn op dat vlak geen uitzondering op die regel)
Oud 11 oktober 2005, 10:45   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Daar hoef je, volgens mij, niet eens racistisch of een verkrachter voor te zijn. Een zeldzame man geil NIET op een donkere brok.

(Zelfs vrouwen zijn op dat vlak geen uitzondering op die regel)
Niet op alle donkere brokken hoor.
Oud 11 oktober 2005, 11:47   #60
Orion
Partijlid

Orion's schermafbeelding

Standaard

Slechts 10 jaar? Het is nog steeds meer dan onze "vriend" Mohammed Hassani kreeg voor het vermoorden van een agent in dienst.

.::Our Race Is Our Nation::.

[SIZE=1]
[/SIZE]
Orion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be