Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2003, 12:49   #41
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik
Ik stem zeker tegen.

Zie maar naar den Seefhoek, tenander overal in het land, vol is vol, illegalen buiten, misdadigers buiten, degene die hun aanpassen, kleur van vel, haar of ogen, interesseert me niet die mogen blijven.

AANPASSEN OF OPKRASSEN.
En zo denkt 18 procent van de bevolking...
Erg, eigenlijk...

Gelukkig dat het 18% is van de Vlaamse bevolking, tis al een stuk minder op Belgisch vlak...
Natuurlijk kan je jouw afvragen. Als al 18 procent van de bevolking werkelijk zo denkt? Gaan we wachten tot het er 40 zijn?
Natuurlijk kan je jouw afvragen... ????

Ga jij wachten tot het er 40 zijn?

Waarom krijg ik deze repliek eigenlijk? Is het mijn schuld dat het Blok 18% van de Vlaamse stemmen haalt?
Neen, maar jij minimaliseert het probleem weer door te zeggen: Gelukkig is het minder op Belgisch vlak.
Ik minimaliseer just nix. Das uw interpretatie.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 13:24   #42
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik stem zeker tegen.

Zie maar naar den Seefhoek, tenander overal in het land, vol is vol, illegalen buiten, misdadigers buiten, degene die hun aanpassen, kleur van vel, haar of ogen, interesseert me niet die mogen blijven.

AANPASSEN OF OPKRASSEN.
Erg, eigenlijk...

Gelukkig dat het 18% is van de Vlaamse bevolking, tis al een stuk minder op Belgisch vlak...
Natuurlijk kan je jouw afvragen. Als al 18 procent van de bevolking werkelijk zo denkt? Gaan we wachten tot het er 40 zijn?

Waarom krijg ik deze repliek eigenlijk? Is het mijn schuld dat het Blok 18% van de Vlaamse stemmen haalt?
Neen, maar jij minimaliseert het probleem weer door te zeggen: Gelukkig is het minder op Belgisch vlak.
Ik zeg evenmin dat het jouw schuld is hé
Oud 18 juli 2003, 13:58   #43
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Dat lijkt me nu toch wat té extreem hoor, Quicky. Er zijn vreemdelingen die hier komen, met veel goede wil. Die zich wél willen integreren, wel willen inpassen in onze publieke Vlaamse cultuur.

Maar er zijn ook andere, die dat niet willen, die heb ik hier ook liever niet. Maar gooi niet alles op een hoopje hé.
akkoord, maar men mag maar pas de Belgische nationaliteit aannemen als ze een cursus Nederlands en Belgische geschiedenis hebben gevolgt en geslaagd zijn voor het examen, anders njet....
gevolgD beste Vlaming. Wat meer fierheid op je taal zou wel mogen. Ben jij wel genoeg geïntegreerd?

Kleine vraag trouwens over de Belgische geschiedenis : wanneer hebben wij het franse juk voorgoed afgeworpen?

met vriendelijke groeten
Oud 18 juli 2003, 16:08   #44
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik stem zeker tegen.

AANPASSEN OF OPKRASSEN.
Erg, eigenlijk...

Ik zeg evenmin dat het jouw schuld is hé
Dan is het goed. Ik verstond uw zinnen gewoon niet.
Oud 18 juli 2003, 20:37   #45
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Citaat:
Dat lijkt me nu toch wat té extreem hoor, Quicky. Er zijn vreemdelingen die hier komen, met veel goede wil. Die zich wél willen integreren, wel willen inpassen in onze publieke Vlaamse cultuur.

Maar er zijn ook andere, die dat niet willen, die heb ik hier ook liever niet. Maar gooi niet alles op een hoopje hé.
akkoord, maar men mag maar pas de Belgische nationaliteit aannemen als ze een cursus Nederlands en Belgische geschiedenis hebben gevolgt en geslaagd zijn voor het examen, anders njet....
gevolgD beste Vlaming. Wat meer fierheid op je taal zou wel mogen. Ben jij wel genoeg geïntegreerd?

Kleine vraag trouwens over de Belgische geschiedenis : wanneer hebben wij het franse juk voorgoed afgeworpen?

met vriendelijke groeten
En voor de 100e keer wat verstaan jullie onder cultuur ??? Het is blijkbaar niet vatbaar voor invloeden of interpretatie of persoonlijkheid...

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 21:15   #46
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Citaat:

met vriendelijke groeten
En voor de 100e keer wat verstaan jullie onder cultuur ??? Het is blijkbaar niet vatbaar voor invloeden of interpretatie of persoonlijkheid...
Niet dat ik mij aangesproken voel...

cul´tuur
de cultuur (vrouwelijk); de culturen

1 het verbouwen van gewassen
voorbeeld
+ bijvoeglijk naamwoord
extensieve cultuur
die weinig kosten eist voor een groot terrein
+ voorzetsel
een stuk grond in cultuur brengen
2 beschaving, civilisatie
voorbeeld
+ bijvoeglijk naamwoord
primitieve culturen
3 hoeveelheid op een voedingsbodem gekweekte bacteriën
4 stijl
Oud 24 juli 2003, 19:34   #47
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Ik vind van niet, men moet consequent zijn: ófwel krijgen alle inwijkelingen het recht om (op gemeentelijk vlak) mee te stemmen ófwel moeten de inwijkelingen hun kop houden en naar de door de Belgen aangestelde politici luisteren.
Zo simpel is het.
Inderdaad, er is geen reden waarom een Griek stemrecht zou krijgen voor locale verkiezingen in België. Enkel voor Europese verkiezingen.
In het geval van de Europese Unie is er sprake van wederkerigheid: omgekeerd mogen Belgen ook in Griekenland stemmen. Indien er sprake is van wederkerigheid mag men dit voor mijn part ook uitbreiden naar niet-EU-landen. Als Belgen in Turkije of Marokka mogen meestemmen, dan mogen Turken en Marokkanen hier ook meestemmen. Of dit toch in ieder geval in niet-institutionele kwesties (gemeenteraads- en parlementsverkiezingen, referenda over niet-institutionele kwesties,..). Dit mag zeker als ze hier ook belastingen betalen.

Of inwijkelingen ook mogen meestemmen bij institutionele kwesties (verandering van grondwet, kieswetgeving, taalwetgeving, bestuurlijke indeling, autonomie/onafhankelijkheid/samensmelten tegenover een groter geheel,...) is een andere kwestie. Die blijven volgens mij best voorbehouden aan de ingeborenen om de plaatselijke bevolking tegen allerlei vormen van verdringing of kolonizering (financieel-ekonomisch, sociaal, kultureel, taalkundig,...) te beschermen.

Maar volgens mij maakt men dan best geen onderscheid tussen inwijkeling/ingeborenen op basis van afkomst, maar op basis van de plaats waar men is geboren en opgegroeid (met andere woorden: waar men van geboorte tot meerderjarigheid heeft gewoond). Een ter plaatse opgegroeide nakomeling van een inwijkeling is dan een ingeborene, terwijl een nakomeling van een ingeborene die de streek verlaten heeft dit dan niet is. Een inwijkeling van de eerste generatie kan meestemmen in niet-institutionle kwesties van zijn nieuwe woonplaats, maar niet in institutionele kwesties ervan. Omgekeerd kan een uitgeweken ingeborene niet meer meestemmen in de niet-institutionele kwesties van zijn geboorteplaats, maar wel in de institutionele ervan. Op die manier geef je de oorspronkelijke bevolking enkele waarborgen tegen allerlei vormen van verdringing en kolonizering, terwijl inwijkelingen toch de kans krijgen om mee te doen aan het maatschappelijk en politiek leven van hun nieuwe woonplaats.

Bovendien maakt men dan ook best geen fundamenteel onderscheid tussen een inwijkeling uit een buurdorp en een inwijkeling van de andere kant van de wereld. Iemand uit het buurdorp is dan bij nationale verkiezingen/referenda een ingeborene van het land en bij dorpsverkiezingen/referenda een inwijkeling van een ander dorp. Iemand uit een ander EU-land is dan bij Europese verkiezingen een ingeborene van de EU, maar een inwijkeling op lands- en dorpsnivo. Afhankelijk van het geografische nivo kan men dan terzelfdertijd ingeborene en inwijkeling zijn.

Voor de rest moet iedereen (inwijkeling of ingeborene) gelijke individuele rechten hebben: vrije meningsuiting, mensenrechten, recht op een eerlijke rechtspraak, vrije overtuiging, vrije identiteit, lichamelijk en ander individueel zelfbeschikkingsrecht,...

Samengevat: zowel ingeborenen als inwijkelingen hebben gelijke rechten op individueel en niet-institutioneel vlak, maar institutionele kwesties blijven voorbehouden aan de ingeborenen. En of men inwijkeling of ingeborene is hangt enkel af van het geografische nivo en de verhuisgeschiedenis tijdens de minderjarigheid; niet van de afkomst.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be