Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2006, 20:50   #41
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De openbare omroep wil zich blijven kwijten van zijn publieke taak maar dan wel tegen betaling zodat ze een contract van 36 miljoen euro voor wat voetbal van VTM kunnen blijven afsnoepen (en geef toe... welk voordeel heeft het dat de openbare omroep een voetbalmatch uitzendt tov van de commerciële ?) Ze moet ook op betaling gaan werken om 8 digitale thema kanalen te kunnen oprichten om zich te kwijten van hun opdracht om ALLE mensen wat nieuws, duiding en cultuur bij te brengen ?

Het is grappig dat het einde van het artikel het heeft over de ivoren toren. Ik beschouw dit voorstel van de VRT enkel als een paniekerig gedoe... de politieke postjes aldaar voelen dat het minder gaat worden en dat de overheid enkel nog nieuws en wat goede reeksen van hen wil tezamen met Canvas. We hebben geen nood aan een voetbalcontract waarvoor VTM betaald zou hebben om het evenzeer uit te zenden met ongeveer dezelfde debiele commentatoren.

De VRT is de laatste 5 jaren erg aan het pleiten geweest om hen op te heffen, lijkt me.
Men doet precies alsof die TV-on-demand stukken van mensen gaat kosten, maar is dat wel zo? Lang voordat er sprake was van digitale interactieve TV was er bij de VRT al lang een project lopende om het archief te digitaliseren (Ik spreek van zeker 10 jaar geleden) Dus, de kost om ook nieuwe programma's te digitaliseren mogen niet als kost te wijten aan TV-on-demand beschouwd worden. Natuurlijk zal men kosten hebben aan de ontwikkeling van software die dit mogelijk maken, ook zullen er hardware kosten aan verbonden zijn (vooral veel diskarrays), en zal men bandbreedte moeten huren bij een ISP om aangevraagde data naar de gebruiker te kunnen pompen. Die software ontwikkeling en hardware implementatie zijn eenmalig en de internettoegang wederkerend. Met de natte vinger in de lucht kan ik zeggen dat die kosten echt wel kunnen gedragen worden binnen het huidige budget.
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 20:56   #42
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Menapius Bekijk bericht
Men doet precies alsof die TV-on-demand stukken van mensen gaat kosten, maar is dat wel zo? Lang voordat er sprake was van digitale interactieve TV was er bij de VRT al lang een project lopende om het archief te digitaliseren (Ik spreek van zeker 10 jaar geleden) Dus, de kost om ook nieuwe programma's te digitaliseren mogen niet als kost te wijten aan TV-on-demand beschouwd worden. Natuurlijk zal men kosten hebben aan de ontwikkeling van software die dit mogelijk maken, ook zullen er hardware kosten aan verbonden zijn (vooral veel diskarrays), en zal men bandbreedte moeten huren bij een ISP om aangevraagde data naar de gebruiker te kunnen pompen. Die software ontwikkeling en hardware implementatie zijn eenmalig en de internettoegang wederkerend. Met de natte vinger in de lucht kan ik zeggen dat die kosten echt wel kunnen gedragen worden binnen het huidige budget.
Ik zie geen reden waarom de VRT nu on-demand shows tegen betaling zou gaan aanbieden. Ze hebben nu al teveel geld en te weinig kanalen om hun sport aan te bieden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 09:35   #43
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik moet die openbare omroep ook niet, jazeker
als ik de zoveelste stomme historische documentaire of andere linkse troep zie op canvas, dan denk ik ook wel eens: waarom kunnen die niet gewoon een goeie realitysoap maken, zoals temptation island?
hun manier van denken is totaal niet marktconform.

Net omdat ik die "goedkope brol" zoals Temptation Island, Big Brother, de Paffs en dergelijke verafschuw, moeten we streven naar een Openbare omroep waar dit zelfs verboden is. Welke meerwaarde brengen deze uitzendingen aan de ontspanningzoekende Vlamingen met een iets hoger niveau?
Oud 29 januari 2006, 09:46   #44
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Nonsens... dat gaat over brainwashen in extreme vorm van [SIZE=4]1[/SIZE] persoon. Als je het wil toepassen op een heel volk dan moet je het subtieler aanpakken. Opnames met een favoriete linkse fraudeur als Freya heropnemen, bijvoorbeeld.
zoiets noemt dan weer manipulatie of indoctrinatie, geen hersenspoeling

zucht, ik begin me hier een leraar te voelen,
wat is er toch mis met jullie dat jullie begrippen gebruiken die jullie
alleerst nog niet begrijpen ...

[quiote=wikipedia]
Indoctrinatie

Hersenspoeling en indoctrinatie worden vaak als synoniemen gebruikt. Dit is volgens velen niet helemaal juist, aangezien bij indoctrinatie de nadruk ligt op het aanleren van ideeën. Hiermee hoeft indoctrinatie niet negatief te zijn: op Nederlandse scholen wordt kinderen immers geleerd zelf na te denken. Negatief wordt het pas als een gedachtenpatroon kritiekloos aanvaard moet worden. Hersenspoeling is een term die meer de nadruk legt op het afbreken van het oude denkpatroon, en is daarom vrijwel altijd negatief geladen. Temeer daar de nadruk op onvrijwilligheid ligt, en er dus altijd strabare feiten aan te pas komen.
[/quote]
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 09:48   #45
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Lees de openingspost nog eens als je wil,
vooral als ze het hebben over tv en radio on demand.

En dat zijn mensen die nu eenmaal aan de bron zitten ...
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 29 januari 2006, 09:54   #46
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Net omdat ik die "goedkope brol" zoals Temptation Island, Big Brother, de Paffs en dergelijke verafschuw, moeten we streven naar een Openbare omroep waar dit zelfs verboden is. Welke meerwaarde brengen deze uitzendingen aan de ontspanningzoekende Vlamingen met een iets hoger niveau?
Juist niet.
De opdracht is om ALLE lagen van de bevolking te bereiken.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 29 januari 2006, 09:57   #47
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Hmmm daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Die hardware kosten zijn ook wederkerend maar dan op langere termijn, dan moet je ook nog rekening houden met (duur) onderhoudspersoneel, backup voorzieningen, herstellingen, enz.
Die bandbreedte kan ook wel stukken van mensen kosten in België (de prijs is hier niet normaal hoog) en digitale tv verbruikt een stuk meer dan gewoon wat surfen.

Dus dat zijn zaken die los staan van de digitalisering van hun programma's. Het is dan ook logisch dat ze om meer geld vragen want ik vrees dat die extra kost van digitale tv moeilijk te dragen valt met hun huidig budget.

De vraag is natuurlijk of de belastingbetaler daar moet voor opdraaien en of zoiets een privatisering van de VRT wel rechtvaardigt. Persoonlijk denk ik van niet, dat ze dan abonnementskosten aanrekenen voor diegene die gebruik maken van digitale tv ipv de ganse bevolking er mee lastig te vallen. Hetzelfde geldt voor de voetbalcontracten, is gewoon te grof voor woorden dat de overheid daar geld aan besteedt.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 10:04   #48
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Juist niet.

De tv (ik noem het brol) die we nu aangeboden krijgen om de bevolking dom te houden, amai mijn sloefen. Ik heb er niets op tegen dat één van de twee zenders iets lichtere tv uitzendt.
Maar de tijd van brood en spelen dient voorgoed voorbij te zijn.
Oud 29 januari 2006, 10:42   #49
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De tv (ik noem het brol) die we nu aangeboden krijgen om de bevolking dom te houden, amai mijn sloefen. Ik heb er niets op tegen dat één van de twee zenders iets lichtere tv uitzendt.
Maar de tijd van brood en spelen dient voorgoed voorbij te zijn.
Niet te extreem denken.
TV1 voor het "lichtere" publiek
en Canvas voor de meer educatieve programmatie
en zaken die moeilijker in de markt liggen.

Brood en spelen is een essentiëel onderdeel van een cultuur,
zolang het maar niet de hoofdzaak wordt.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 29 januari 2006, 10:44   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar nogmaals. Waarom wil men absoluut deze mensen bereiken die al overvloedig bereikt worden langs andere kanalen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 10:46   #51
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar nogmaals. Waarom wil men absoluut deze mensen bereiken die al overvloedig bereikt worden langs andere kanalen ?
Omdat de openbare omroep er nu eenmaal voor iedereen is.
Als er van overheidswege boodschappen de wereld in gestuurd worden,
bereik je zo ook vlotter iedereen.
Of heb je op de ontkleur je dag zender al "boodschappen van algemeen nut"
of zo gezien ?
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 29 januari 2006, 10:53   #52
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet te extreem denken.
TV1 voor het "lichtere" publiek
en Canvas voor de meer educatieve programmatie
en zaken die moeilijker in de markt liggen.

Brood en spelen is een essentiëel onderdeel van een cultuur,
zolang het maar niet de hoofdzaak wordt.

Hier ga ik onmiddellijk mee akkoord, maar toch de bedenking, de lichtere programma's mogen niet uitmonden in een weerspiegeling van VTM of VT4, net daarom maak ik me zorgen. Zeg nu eens, wat is de ammusementswaarde van de Paffs, wat is de meerwaarde van de Paffs?
Oud 29 januari 2006, 11:22   #53
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat de openbare omroep er nu eenmaal voor iedereen is.
Als er van overheidswege boodschappen de wereld in gestuurd worden,
bereik je zo ook vlotter iedereen.
Of heb je op de ontkleur je dag zender al "boodschappen van algemeen nut"
of zo gezien ?
Veronderstel dat het hier gaat om belangrijke boodschappen (geen boodschappen �* la de Remmery, of nieuwjaarsbrieven van de premier of vorst), ingeval van rampen... die hoogstens enkele malen per decennia voorkomen.
Wel verplicht gewoon de commerciele zenders om deze boodschappen ook uit te zenden.
BTW dit gebeurd nu al, spontaan, inclusief de speciale nieuwsuitzendingen hieraan verbonden.
Oud 29 januari 2006, 11:30   #54
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hier ga ik onmiddellijk mee akkoord, maar toch de bedenking, de lichtere programma's mogen niet uitmonden in een weerspiegeling van VTM of VT4, net daarom maak ik me zorgen. Zeg nu eens, wat is de ammusementswaarde van de Paffs, wat is de meerwaarde van de Paffs?
Ik moet er ook niet van weten,
maar een groot deel van de markt gaat niet met ons akkoord
en zappen naar de concurentie als dit aanbod er niet is.
En wie ben jij (of ik) om te oordelen of een bepaald soort entertainment
wel of niet kan.

Als het een troost kan zijn: het kan nog altijd erger dan tv1,
zie de laatavondfilms op ka2 en vt4.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 29 januari 2006, 11:32   #55
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Veronderstel dat het hier gaat om belangrijke boodschappen (geen boodschappen �* la de Remmery, of nieuwjaarsbrieven van de premier of vorst), ingeval van rampen... die hoogstens enkele malen per decennia voorkomen.
Wel verplicht gewoon de commerciele zenders om deze boodschappen ook uit te zenden.
BTW dit gebeurd nu al, spontaan, inclusief de speciale nieuwsuitzendingen hieraan verbonden.
Kijk uit, opsporingsberichten, nationale loterij, "gezondheidsadvertenties", ...
praktisch dagelijke kost.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 29 januari 2006, 14:28   #56
saintamour
Burger

saintamour's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie. Ik heb me al genoeg uitgesproken voor de nood aan een openbare omroep. Het zijn dit soort fratsen die me niet zinnen. Of ben jij er wel voorstander van dat ze een steenduur voetbalcontract kopen, 8 digitale kanalen willen en dan opeens betaling van de kijkers gaan vragen ? Dan is het geen openbare omroep meer.
Helemaal mee eens , de VRT moet zich houden aan zijn taak , dure voetbal is goed voor de vtm of zo , soaps ook. de VRT moet terug een zender worden die objectief het nieuws brengt en iedereen aan het woord laat.
maar ja een rood reclame bastjon afbreken zou wel eens heel moeilijk kunnen worden

http://www.gerardweytjens.be
saintamour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 14:48   #57
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist niet.
Maar dat is het hem nu juist....

Enkel door het verbieden van privé-initiatief kan gegarandeerd worden dat de openbare omroep alle lagen van de bevolking bereikt.

Het enige dat de openbare omroepen momenteel doen is de privé-zenders,op radio- en TV, op onze kosten,beconcurreren met het type programmas dat ze voor 25 jaar,toen het privé-aanbod niet bestond,nooit zouden gemaakt hebben!

Op radio-gebied doen ze dat op verpletterend goede wijze vind ik,en op TV-gebied zijn ze dan wel mee verantwoordelijk voor de vervlakking,enkel canvas kan er mee door.....

Ik zou zeggen,(en zeker tegen de radiomakers dan),chapeau voor uw werk,maar ik vraag me nog steeds af of dat echt staatsbezigheden moeten blijven.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 15:52   #58
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk uit, opsporingsberichten, nationale loterij, "gezondheidsadvertenties", ...
praktisch dagelijke kost.
Wel dat de vrt dan "reklametijd" hiervoor huurt bij de commerciele omroepen. Zal een stuk goedkoper zijn, dan hiervoor speciaal zenders te runnen. En wat doet de nationale loterij in dit rijtje ? En een alternatief voor kijkuit is de verkeerswetgeving niet om de minuut wijzigen...
En de commerciele omroepen zullen dit trouwens gratis geven, als er interesse voor is.
Oud 30 januari 2006, 10:57   #59
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees de openingspost nog eens als je wil,
vooral als ze het hebben over tv en radio on demand.

En dat zijn mensen die nu eenmaal aan de bron zitten ...
Wat bedoel je eigenlijk?
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 11:17   #60
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Er zijn niet zo gek veel financieringsformules: ofwel is er de publieke financiering, ofwel probeer je reclameblokken te verkopen, ofwel laat je de kijker zelf beslissen waarvoor hij wil betalen. Dat laatste is m.i. het gezondste systeem, want op die manier ben je verplicht om rechtstreeks op de markt in de spelen. (reclamefinanciering kent wel enkele "perverse effecten") Welaan dan, laat de VRT een aantal diensten "on demand" betalend maken: wordt het een succes, dan kan dit zich verder ontwikkelen, wordt het een flop, dan eindigt dat verhaal even snel. En het hoeft de belastingbetaler niks méér te kosten. Uit betrouwbare bron heb ik overigens vernomen dat de interesse voor betalende diensten zoals "net gemist" bijzonder groot is. Wedden dat de commerciëlen binnenkort met een vergelijkbare abonnementsformule zullen uitpakken?

Het voorstel is overigens ook heel toekomstgericht, want ons kijkgedrag zal over niet al te lange termijn grondig veranderen. Het siert de VRT als bedrijf dat het zich hiervoor nu al schrap zet.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be