![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe moet het verder met het Koningshuis? | |||
Mag gewoon verder bestaan zoals vandaag |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,58% |
Mag blijven bestaan maar dan puur ceremonieel |
![]() ![]() ![]() |
10 | 15,15% |
Moet stapsgewijs worden afgeschaft |
![]() ![]() ![]() |
11 | 16,67% |
Moet meteen worden afgeschaft |
![]() ![]() ![]() |
37 | 56,06% |
Andere mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,03% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,52% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Rechters worden benoemd door de verkozenen van het volk, de koning niet. Voor hen bestaan afzettingsprocedures, voor de koning niet. Bedrijfsleiders voeren geen overheidsfunctie uit. U vergelijkt appelen
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Rechters worden benoemd door de verkozenen van het volk, de koning niet. Voor hen bestaan afzettingsprocedures, voor de koning niet. Bedrijfsleiders voeren geen overheidsfunctie uit. U vergelijkt appelen met
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Rechters worden benoemd door de verkozenen van het volk, de koning niet. Voor hen bestaan afzettingsprocedures, voor de koning niet. Bedrijfsleiders voeren geen overheidsfunctie uit. U vergelijkt appelen met peren.
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Dat de nieuwjaarstoespraak van de koning tot politieke controverse leidde, bewijst dat het om een blunder ging, stelt HET LAATSTE NIEUWS. De koning m�*g de eenheid van het land verdedigen; maar met de kwestie in hoeverre Walen en Vlamingen zelfbestuur willen heeft ie geen zaken, zegt LVDK. Dat was ook de boodschap van minister-president Yves Leterme. In feite heeft hij de Vlaamse politieke wereld een stukje losgewrikt van de monarchie.
zonder commentaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() "DE koning" ? die man gaf gewoon een toespraak die het standpunt van de federale regering vertolkt en zo hoort het ook..
De monarchie kan best afgeschaft worden , dan is er geen poppenkast meer en kan men mensen gewoon afrekenen op wat ze zeggen. Een belgische bondspresident zou gewoon in eigen naam kunnen spreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Die rechters worden alleen benoemd door de partijen die het regime dienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() En rechters worden gelukkig niet via verkiezing aangeduidt, dat zou pas ellende geven.
Nam sine doctrina, vita est quasi mortis imago! Laatst gewijzigd door Blazer : 2 februari 2006 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ontslag wegens dringende reden, zware beroepsfout gemaakt. (zie politiek gekleurde speech ) Da wil dus zeggen, zonder dop of iet, uit zijn ambtswoning, hij kan hem ergens een appartementje zoeken, en de rest van zijn familie, ook... Hij kan dan zijnen tijd uitzitten voor dop te krijgen, Filip zal wel een toelage als mentaal gehandicapte kunnen krijgen en lorre, ja die zal serieus werk moeten zoeken of hem laten onderhouden door zijn landmeteres... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Die partijen worden gefinancierd door de kiezers die er op stemmen, voor de koning heeft niemand gekozen en toch betaalt iedereen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Burgemeester
|
![]() Klopt, de Belgen hebben het te druk met zich te pletter te werken en in de mars te lopen van het totalitair paars regime. De toon van de mars wordt aangegeven door profitariaat Wallonië met consulaat Borgerokko.
------------------------------------------------------- Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel. ------------------------------------------------------- Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het degoutante is dat die fascistische regeringspartijen inclusief het koningshuis de middelen (woekerbelastingen) van hun donateur (de Vlaming) tegen Vlaanderen zelf gebruikt. Er is al voor minder een revolutie uitgebroken.
------------------------------------------------------- Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel. ------------------------------------------------------- Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Leopold III is zelf onder druk afgetreden. Er bestaat dus wel een afzettingsprocedure.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Mensen, antwoordt daar toch niet meer op. Te zot om rond te lopen;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom nog geleidelijk aan afbouwen? Gewoon afschaffen die handel, moesten het dan nog mensen van deze planeet zijn, okay, maar de Saksen-Coburgs zijn... buitenaards 8) Naar het stort ermee en niet meer over zeveren. (ernstig maar niet echt onderbouwd)
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Neen, het is geen volledig ander onderwerp, want het is juist door al die staatshervormingen dat we vandaag met een hoop nutteloze politici opgezadeld zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de vraagstelling te manipuleren kan ik ook bewijzen wat ik wil, ... Het is vooral belangrijk eens te zien wat het belangrijkste is, en wat het beste is voor de burgers, een kunstmatige nepstaat in leven houden om het zuidelijk deel van alle gemakken en gelden te voorzien en een familie beroepsparasieten in leven houden, of zelfstandigheid van beide delen, zodat beide delen zich kunnen ontplooien zoals dat hoort. |
|
![]() |
![]() |