Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 5 februari 2006, 03:22   #41
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Neen, ik help met geschiedenislessen in een school waar daar geen budget voor is. Ik ben geen leerkracht, liever niet eigenlijk. Ik haat lesgeven. Ik heb ook niet zo graag kinderen om me heen
Begrijp ik niet goed: is er nu al een budget nodig voor het geven van geschiedenislessen, als losstaande onderdeel in het lessenpakket?
Dat je liever geen leerkracht bent begrijp ik wel... ook daar is een en ander niet meer zoals vroeger.
andev is offline  
Oud 5 februari 2006, 03:30   #42
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Begrijp ik niet goed: is er nu al een budget nodig voor het geven van geschiedenislessen, als losstaande onderdeel in het lessenpakket?
Dat je liever geen leerkracht bent begrijp ik wel... ook daar is een en ander niet meer zoals vroeger.
Mmmh, ik heb dat hier al eens uitgelegd. Het is een onderdeel van PAV (Project Algemene Vakken), maar diegene die PAV moet onderwijzen is licenciate Nederlands, en moet er al zoveel bijnemen dat ze mij vroeg om een uurtje geschiedenis te geven voor twee klassen. Dat kan moeilijk, maar met de dekmantel van "gastspreker" gaat het net

De uitstap naar Ieper met die "migrantjes" (ik vind even geen ander woord) was dan wel weer heftig. Je staat er niet bij stil, maar als je dan twee Tsjetcheensen en een Kosovaarse en een Bosnische in je klas hebt, ... Enfin, dat doet er niet toe.
Oud 5 februari 2006, 07:56   #43
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JusticeLover Bekijk bericht
Zulke dinges hoorde ik vroeger graag.

Maar nu niet meer, doe dat mijn geloofsgenoten niet aan. Ook de Turken zijn islamitisch. Ook in Turkije werden er betogingen gehouden
Nou ja over het algemeen kan je zeggen dat Turken minder waarde aan hun geloof hechten.

Trouwens over die demonstraties, jij staat er toch niet achter?

Het zijn maar cartoons...
Oud 5 februari 2006, 09:39   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik help met geschiedenislessen in een school waar daar geen budget voor is. Ik ben geen leerkracht, liever niet eigenlijk. Ik haat lesgeven. Ik heb ook niet zo graag kinderen om me heen
Ik heb eerder al gezegd dat wat u zegt helemaal niet kan. De lonen van de leraren vallen immers niet ten laste van de school, maar wel van het ministerie van Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 februari 2006, 09:44   #45
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb eerder al gezegd dat wat u zegt helemaal niet kan. De lonen van de leraren vallen immers niet ten laste van de school, maar wel van het ministerie van Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap.
Dus: er is geen budget voor, net ik zei. Luister, ik sta onbezoldigd in die school, dus het zal wel kunnen zeker?
Oud 5 februari 2006, 10:03   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus: er is geen budget voor, net ik zei. Luister, ik sta onbezoldigd in die school, dus het zal wel kunnen zeker?
Ik heb u er al eerder op gewezen dat dit een totaal onreglementaire toestand is en bij een doorlichting de school zwaar aangerekend zal worden. In een PB heeft u mij in bekende termen ook gezegd dat het niet al te correct was...
Oud 5 februari 2006, 10:08   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb u er al eerder op gewezen dat dit een totaal onreglementaire toestand is en bij een doorlichting de school zwaar aangerekend zal worden. In een PB heeft u mij in bekende termen ook gezegd dat het niet al te correct was...
Inderdaad, maar gastsprekers zijn toegelaten, (ware het niet in constante "dienst",) en de leerkracht PAV is steeds in de klas aanwezig.

8) Geen bewijzen dus.

Overigens komt het onder de noemer "goede daden", dunk ik zo... Ten tweede ben ik niet verantwoordelijk voor de rekeningschap die de school moet afleggen, indien zowel de leerkracht als de directeur daar hun toestemming voor gegeven hebben - anders: daar hun vraagbede voor gegeven hebben.

Laatst gewijzigd door lombas : 5 februari 2006 om 10:09.
lombas is offline  
Oud 5 februari 2006, 10:10   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar gastsprekers zijn toegelaten, (ware het niet in constante "dienst",) en de leerkracht PAV is steeds in de klas aanwezig.

8) Geen bewijzen dus.

Overigens komt het onder de noemer "goede daden", dunk ik zo...
Een gastspreker die alle lessen voor zich neemt, is al lang geen "gastspreker" meer. Daarenboven zie ik niet in waarom er een leraar PAV aanwezig is in uw lessen, terwijl u PAV geeft.
Oud 5 februari 2006, 10:12   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens komt het onder de noemer "goede daden", dunk ik zo... Ten tweede ben ik niet verantwoordelijk voor de rekeningschap die de school moet afleggen, indien zowel de leerkracht als de directeur daar hun toestemming voor gegeven hebben - anders: daar hun vraagbede voor gegeven hebben.
Niet alleen de school zal zich moeten verantwoorden, maar ook de persoon die daar "zomaar" les geeft. Er zal dan nagegaan worden in hoeverre u geen "losse bijdragen" (lees: zwart geld) krijgt van de school die uit de werkingsmiddelen worden gehaald. En hiermee zult u wel problemen krijgen.
Oud 5 februari 2006, 10:15   #50
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een gastspreker die alle lessen voor zich neemt, is al lang geen "gastspreker" meer. Daarenboven zie ik niet in waarom er een leraar PAV aanwezig is in uw lessen, terwijl u PAV geeft.
Ik geef toch geen PAV? Ik heb enkel de taak op mij genomen de eindtermen van geschiedenis (die, toegegeven, redelijk macaber en duister zijn) te halen. Alle andere onderdelen van PAV worden niet door mij gegeven...

En ik heb geen enkele verdienste ontvangen buiten de B-dagtrip naar Flanders Fields. Misschien begrijp je het concept van vrienden-dienst niet goed...
Oud 5 februari 2006, 10:20   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef toch geen PAV? Ik heb enkel de taak op mij genomen de eindtermen van geschiedenis (die, toegegeven, redelijk macaber en duister zijn) te halen. Alle andere onderdelen van PAV worden niet door mij gegeven...
Er bestaan geen "eindtermen geschiedenis" in het beroepsonderwijs. Er bestaan de eindtermen naast een leerplan PAV. 't Is daarenboven juist de optie van het ministerie van Onderwijs om PAV als een geïntegreerd geheel te zien dat ook door eenzelfde leraar moet worden gegeven. De pedagogische inspectie (van het net alsook van het ministerie) kunnen ook op dat vlak de school waar u les geeft, op de vingers tikken. Zoals al veel eerder gezegd: heel de zaak hangt met haken en ogen aan elkaar.
Oud 5 februari 2006, 10:43   #52
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaan geen "eindtermen geschiedenis" in het beroepsonderwijs. Er bestaan de eindtermen naast een leerplan PAV. 't Is daarenboven juist de optie van het ministerie van Onderwijs om PAV als een geïntegreerd geheel te zien dat ook door eenzelfde leraar moet worden gegeven. De pedagogische inspectie (van het net alsook van het ministerie) kunnen ook op dat vlak de school waar u les geeft, op de vingers tikken. Zoals al veel eerder gezegd: heel de zaak hangt met haken en ogen aan elkaar.
Er bestaat wel een eindterm: de leerlingen moeten in staat zijn de tijdlijn te trekken, te verdelen en te begrijpen.
Oud 5 februari 2006, 11:17   #53
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Pfff da gezeik over school altijd. Al dat gedoe en gezwoeg voor niks: uiteindelijk sterfde toch.
Bhairav is offline  
Oud 5 februari 2006, 11:20   #54
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Al dat gedoe me school en dingen bereiken in het leven is één nutteloos gezeik om u van de gedachte te ontdoen da ge uiteindelijk gewoon sterft. Het straffe is dat er een leerplicht is...
Bhairav is offline  
Oud 5 februari 2006, 11:33   #55
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Pfff da gezeik over school altijd. Al dat gedoe en gezwoeg voor niks: uiteindelijk sterfde toch.
Ik deel uw mening. Wie iets wil leren, kan het altijd zelf doen of zelf in de leer gaan. Wie niets wil leren, moet zichzelf maar wat behelpen.

Uiteindelijk vraag ik me af wat ik eigenlijk op school heb geleerd. Het enige wat me opschiet is: "een kritische zin", maar dat is misschien wel karakterieel bepaald...
Oud 5 februari 2006, 12:01   #56
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje Bekijk bericht
Nou ja over het algemeen kan je zeggen dat Turken minder waarde aan hun geloof hechten.

Trouwens over die demonstraties, jij staat er toch niet achter?

Het zijn maar cartoons...
Nee, niet écht ..
JusticeLover is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be