![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De VRT is de staatszender van de Vlaamse Gemeenschap dus per definitie belast met de opdracht om programma's te maken voor Vl Gemeenschap. Is dat allemaal rampzalig ? Natuurlijk niet maar van Belgische propaganda heb ik in dit land nog niet veel gezien... |
|
|
|
|
|
|
#42 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De geschiedenis wordt juist heel kritisch onder de loep genomen dit geldt zowel voor de paternalistische Afrika politiek, de situatie van de soldaten in 14-18 als voor de mythes van de Vlaamse zaak (Reynebeau heeft daar inderdaad een uitstekend boekje over geschreven) Ik denk dat in ons land de voor en tegenstanders van allerlei meningen wel aan bod komen, alleen ben ik van oordeel dat de wat men de opinieleiders noemt (nl editorialisten, gezaghebbende TV journalisten, de meeste politici) dat deze groep een aantal kenmerken gemeen hebben zoals Vlaamsgezindheid, linksprogressief, een streepje anti-establishment... De soixant-huitards aan de macht met andere woorden. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een pragmatisch republikein/democraat zegt: de Van Saksen-Coburgs, want die maken er zo'n knoelboel van, dat de monarchie wel snel zal ophouden te bestaan. Een pragmatisch royalist zegt: de Oranje-Nassau's want die spreken de taal van de meerderheid van hun land, zijn minder dom, enz... Een radicaal royalist zegt: daar mag ik geen mening over hebben, want het is de taak van een koning om alle beslissingen te nemen. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
U heeft een vreemde perceptie moet ik zeggen. Als er een perscommentator zegt dat bevoegdheden moeten gesplitst worden, worden we BEDOLVEN onder Vlaams-nationale propaganda. Dat de pers intussen volzit van diehard belgicisten (zoals Mia Doornaert, Tanghe,...) dat noemt u dan nauwelijks propaganda. Dit komt bij mij over alsof u een miniscuul scheetje benoemd als een riekende mestkar, terwijl u zelfs een aantal kubieke meters H2S per seconde produceert. Weinig rationeel, zeer emotioneel zoals u zelf reeds zei.
|
|
|
#47 |
|
|
Ah ja, hoe zit het met dat proces? Even succesrijk als de andere zogezegde processen?
|
|
|
#48 | |||||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
De flaminganten wil géén nederlandsonkundige, Vlamingenhatend koningshuis. Sommigen willen een Nederlands koningshuis of een republiek. Citaat:
Flaminganten willen gewoon geen belgisch unitarisme omdat het altijd in het nadeel van de grootste bevolkingsgrope uitdraaide en zal uitdraaien. Zelfs het belgisch federalisme zorgt voor de achteruitgang van beide landsdelen. Citaat:
Citaat:
tot de volgende keer!
Laatst gewijzigd door Miguelito : 15 maart 2006 om 17:54. |
|||||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Minister
|
Citaat:
un saludo |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Troost je. Er bestaat wel een nota die het VB weert maar geen die de bub viseert.
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom heeft bijv., Manu Ruys tot aan zijn pensionering angstvallig vermeden al te 'Vlaamsgezind' over te komen in De Standaard? Waarom kreeg Mia Doornaert haar adelijke titel? |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De VRT? Vlaamsgezind? Misschien één concreet voorbeeld? Wordt de Vlaamse Leeuw op de VRT gespeeld op het einde van iedere uitzenddag? Of zoiets? |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Terug on topic:
Vooraleer er ook maar sprake kan zijn van een 'verenigd Dietsland' zullen er toch wel eerst een paar serieuze veranderingen moeten gebeuren zowel in Nederland als in Vlaanderen. Ik zie het niet echt zitten dat Vlaanderen wordt gedegradeerd tot de vijf provincietjes daar beneden. Confederaal misschien, maar niet meer. Er gaapt een kloof van 176 jaar tussen nu en de laatste keer dat de nederlanden nog samen zijn en het zal generaties duren eer er -eventueel- terug een samengroeiing kan gebeuren op organische wijze. Hoe zeer romantisch de Dietsche Democratische Republiek ook moge klinken, laten we wel even realistisch blijven, ja? Trouwens, wat met staatsgrenzen gaan spelen doe je niet zomaar. We mogen al hard ons best doen om een serieus Vlaams natiebegrip te kunnen krijgen, ik zie al helemaal geen tekenen van Heel-nederlandse gedachten bij de bevolking. Ik wil wel eens weten hoe dat verenigd nederland er gaat uitzien, als het gaat gefabriceerd worden door een paar zelfverklaarde leiders van de Nederlandse natie. |
|
|
|