![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Eno, het communisme werkt niet jongen. Als je een staat wil over houden, ga je er mee moeten willen leven dat er ook nog zo iets bestaat als werk-onwilligen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga dat vertellen aan Devillepain, die een algemene staking aan zijn broek krijgt van een natie werkwilligen die niet van vandaag op morgen zonder opgaaf van redenen op straat willen gezet worden, jongen. Jouw suggesties van communisme getuigen van het beperkte niveau van comprehensie dat ik je graag toevertrouw.Solidariteit= communisme. Verder reikt jouw neusje niet. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 maart 2006 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, en nu is er een andere topic aan de gang over de achterlijke neocons in de VS die zo tegen het Darwinisme zijn.
De VS, het land waar diezelfde antidarwinistische neocons de baas zijn, blijkt in de praktijk het land bij uitstek te zijn waar het sociaal darwinisme volop wordt gepraktiseerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn er die nu eenmaal altijd mopperen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Nierika
Citaat:
De Villepin weet nu nog niet wat hij straks (telaat) zal weten: dat zulke cyclonen verwoestend kunnen zijn. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 maart 2006 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit staat ook al in een ander topic, maar ik plaats het hier ook nog eens: Dit Frankrijk keert zich steeds meer en meer tegen Europa in zijn strijd voor een economisch patriottisme, een eufemisme voor onverbloemd protectionisme van de eigen markt. De werkloosheid onder jongeren in Frankrijk is bij de hoogste van Europa. Minstens de helft van alle jongeren zonder diploma hebben geen job. En wie heeft vooral geen diploma? Juist, diezelfde jongeren die zich vorig najaar in die andere straatprotesten in de voorsteden lieten horen, allochtonen dus, uit de achterstandswijken. Het CPE, het zo verfoeide contrat première embauche, die werknemers gedurende 2 jaar zo maar op straat kan gooien wanneer ze nog geen 26 jaar zijn, viseert alvast niet de universitairen, die dikwijls studeren tot ze die leeftijdgrens eigenlijk al bereikt hebben. Met deze wet zouden laagopgeleide jongeren de kans krijgen wat broodnodige ervaring op te doen, en misschien zelfs een ambacht in een bedrijf kunnen aanleren. De ervaring leert dat ze zonder een dergelijke wet nooit zo'n kans krijgen. Misschien is deze wet dus heel wat socialer dan zijn tegenstanders laten vermoeden. De achterstandsjongeren zijn toch ook burgers met recht op een job? Of moeten ze het in Frankrijk maar oplossen op zijn Karel Van Butsels, de nul van CD&V die denkt de werkloosheid onder allochtonen te kunnen aanpakken door hen op stage te sturen naar Marokko, naar een land dat hen vreemder is dan België en waar de werkloosheid zo al gi-gan-tisch is? Intussen betogen honderduizenden studenten, voor het behoud van sociale rechten tegen het Angelsaksische model. De Fransen tonen zich al een tijdje niet zo hervormingsgezind. Dat bleek ook bij het referendum over de Europese Grondwet: de Poolse loodgieter die de Franse banen zou komen inpikken werd een notabene Europees Commissievoorzitter José Manuel Barosso zich nog deze week in De Morgen liet ontvallen: "Soms vraag ik me af: hebben we de Europese Unie nog nodig? Ik begin daar mijn twijfels over te hebben." Dé hamvraag luidt dus: wie spint er het meeste garen bij deze georchestreerde (asociale? misplaatste?) volkswoede? Het zal toch de Franse linkerzijde niet wezen toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Volgens die stelling is Noord-Korea(muv. de Jung-Il's kliek verdient iedereen er even veel) dus minder arm dan Monaco(enorme inkomensverschillen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Europa moet gewoon op z'n eigen benen staan, en veel minder mediageile tips/levensgewoonten als niet roken, niet drinken niet dit en dat overnemen van die sukkels!
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. weet dat uw uitkering na verloop van tijd zal dalen 2. weet dat de laagste lonen toch een stuk hoger liggen dan de uitkeringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |