Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: De Islam moet verboden worden
De Islam is een gevaarlijke sekte en moet verboden worden 28 49,12%
De Islam moet haar erkenning verliezen 16 28,07%
De Islam is onze toekomst 11 19,30%
De Islam zal wel verwateren, laat ze maar begaan 13 22,81%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2006, 23:35   #41
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Europa verbied het nazisme ook. Maw dus vanzelfsprekend islam ook.

Islam moet in islamitische landen gepraticeerd/beoefend worden, en er zijn er genoeg.
Heb je daar problemen mee, kies dan een ander godsdienstje of geen godsdienst. Anders richting Iran, Oman, Yemen, Maroc, Egypte, Indonesië, Syrië, Abu-dhabi, Qatar, Turkije, Algerije, Irak, ...........................................
hahaha ben ik ff blij dat jullie daar nix over te zeggen hebben.

Hahahah frustrerend huh?...............Ik weet
Braveheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 14:34   #42
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Je zou beter zeggen indien hij in het midden oosten opgevoed werd als moslim met de koran als leidraad en moordenaar mohammed als grote voorbeeld, en niet als christen. Niet iedereen in het midden oosten is moslim. (al blijven er niet veel meer over)
Niet elke moslim is terrorist. Niet elke Christen gaat abortusdokters vermoorden.
Maar feit is dat mensen als max4westland door hun blind fanatisme makkelijk te recruteren zijn.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 17:03   #43
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
hoe zou jij ooit in een godsdienstoorlog kunnen belanden, je bent niet eens godsdienstig.

het is juist door islam te verbieden dat je een godsdienstoorlog gaat krijgen.
Denk je? Sommige islamieten willen alles en iedereen die hun geloof niet aanhangt, gewoon vernietigen en deinze er zelfs niet voor terug wat van hun eigen gelovigen ervoor op te offeren. Kijk maar naar Irak.
Oud 31 mei 2006, 17:08   #44
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Niet elke moslim is terrorist. Niet elke Christen gaat abortusdokters vermoorden.
Maar feit is dat mensen als max4westland door hun blind fanatisme makkelijk te recruteren zijn.
Feit is ook dat vele jonge moslims in Westerse landen hun oren naar de verkeerde kant keren. Ze willen niet inzien dat hun ouders destijds naar hier kwamen om hen een betere toekomst te geven, die ze hier inderdaad voor het grijpen hebben. De jongere generaties zetten zich af van de hand die hen voedt en vele zoeken hun toevlucht in geweld.

In mijn ogen is het hoog tijd dat we deze jongeren terug op het juiste spoor krijgen. Een imam op CNN noemde hen ooit "verkeerd geprogrammeerden". Dat vind ik een terechte term. Ze lopen er soms bij als tikkende tijdbommen en vergeef me dat ik soms zorgen maak bij deze evolutie.
Oud 31 mei 2006, 17:57   #45
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, niet elke moslim is terrorist, maar de meeste terroristen zijn tegenwoordig wel moslims. Kleine, maar belangrijke nuance.
Oud 31 mei 2006, 18:56   #46
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Denk je? Sommige islamieten willen alles en iedereen die hun geloof niet aanhangt, gewoon vernietigen en deinze er zelfs niet voor terug wat van hun eigen gelovigen ervoor op te offeren. Kijk maar naar Irak.
Zij willen alles vernietigen wat niet-islam is, en jij wil alles vernietigen wat wel islam is. Sorry, maar ik zie geen enkel verschil.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 20:53   #47
Boadicea

Standaard

Citaat:
Zij willen alles vernietigen wat niet-islam is, en jij wil alles vernietigen wat wel islam is. Sorry, maar ik zie geen enkel verschil.
Ik wil gewoon alles wat anti-westers islamitisch is en hier in mijn ogen dus NIET thuishoort, terugsturen naar afzender, omdat dit volgens mij alleen tot ieders grote vreugde kan leiden.

Ik zeg trouwens duidelijk dat het om sommige islamieten gaan. Degene die geen last berokkenen, laat ik in deze discussie buiten beschouwing en mogen van mij blijven waar ze zijn.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 31 mei 2006 om 20:54.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 21:53   #48
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel max4westlands ken jij die hun dochters afgeslacht hebben?

Eremoord en wat correct gepamper [SIZE=2]Eremoord toegejuicht

21.04.2006 09.33u - Het Turks-Koerdische meisje Hatun Sürücü werd op vijftienjarige leeftijd uitgehuwelijkt aan een neef. Dat huwelijk liep op de klippen en Hatun ging met haar zoontje alleen wonen. Een relatie met een Duitse man werd haar fataal: op een familieraad werd zij ter dood veroordeeld omdat zij de eer van de familie had bezoedeld. Haar jongste broer schoot haar van vlakbij drie kogels in het hoofd. [/SIZE][SIZE=2]Hij was als beul aangeduid omdat hij minderjarig was en dus niet zo streng gestraft zou worden als een volwassene.

Dit gebeurde niet in een of ander bergdorp in Oost-Anatolië, maar in Berlijn. Vorige week werd de moordenaar van Hatun veroordeeld tot negen jaar cel. Gezien zijn leeftijd was dat de maximumstraf. Zijn twee oudere broers gingen vrijuit bij gebrek aan bewijzen, hoewel zij vrijwel zeker de aanstokers waren tot de moord op Hatun. Op televisiebeelden was te zien hoe zij triomfantelijk de rechtszaal verlieten, toegejuicht door de rest van de clan en door een massa aanhangers. Miljoenen Duitsers keken geschokt toe.

Maar het ergste moest nog komen: de familie van het vermoorde meisje eist nu het hoederecht over het kind op. Niet alleen gewone burgers, maar zelfs vele politici reageerden verontwaardigd. Een senator van de CDU liet het gezond verstand spreken: “Het kan niet goed zijn voor het kind als het aan die clan wordt overgedragen.” Een sociaal-democratische senator ging zelfs nog verder: “[/SIZE][SIZE=2]Als de familie Sürücü echt zo op haar eer staat, moet ze de consequenties uit haar daden trekken en Duitsland verlaten.”
De moord op Hatun is echt geen alleenstaand geval: in korte tijd waren er in Berlijn nog vier andere “eremoorden” op Turkse vrouwen gepleegd.

Het Belang van Limburg vond het nodig aan dit verhaal een politiek correct zedenlesje vast te knopen. “Duitsland (82 miljoen inwoners) telt 2,5 miljoen Turkse burgers. Daar zitten succesvolle zakenmensen, sportsterren en artiesten, geëmancipeerde vrouwen en geïntegreerde families tussen. Het Multikulti-verhaal is zeker geen totale mislukking.” Oh nee? Hoeveel eremoorden moeten er gepleegd worden vóór men het wel als een mislukking beschouwt? En hoeveel van die “succesvolle zakenmensen, sportsterren en artiesten” vinden heimelijk ook dat het doodschieten van Hatun een gerechtvaardige vorm van eerwraak was? Natuurlijk, niet �*lle Turken in Duitsland zijn van hetzelfde kaliber als de Sürücüclan. De integratie is niet bij iedereen mislukt. Net zoals niet �*lle waterdichte compartimenten van de Titanic door die ijsberg opengescheurd waren. Maar het schip is wel gezonken. Net zoals het Multikulti-schip nu langzaam maar zeker aan het zinken is.
[/SIZE]
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 22:00   #49
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braveheart Bekijk bericht
hahaha ben ik ff blij dat jullie daar nix over te zeggen hebben.

Hahahah frustrerend huh?...............Ik weet
Zou daar nog niet zo zeker over zijn Mustaffa
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 07:20   #50
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Feit is ook dat vele jonge moslims in Westerse landen hun oren naar de verkeerde kant keren. Ze willen niet inzien dat hun ouders destijds naar hier kwamen om hen een betere toekomst te geven, die ze hier inderdaad voor het grijpen hebben. De jongere generaties zetten zich af van de hand die hen voedt en vele zoeken hun toevlucht in geweld.

In mijn ogen is het hoog tijd dat we deze jongeren terug op het juiste spoor krijgen. Een imam op CNN noemde hen ooit "verkeerd geprogrammeerden". Dat vind ik een terechte term. Ze lopen er soms bij als tikkende tijdbommen en vergeef me dat ik soms zorgen maak bij deze evolutie.
KLopt helemaal. Maar het gaat wel om een minderheid.
Oud 1 juni 2006, 07:22   #51
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Neen, niet elke moslim is terrorist, maar de meeste terroristen zijn tegenwoordig wel moslims. Kleine, maar belangrijke nuance.
Voor mij maakt het geen verschil of iemand doodt in naam van Allah of van God. Het zijn moordenaars. 't Is maar wat je terrorisme noemt natuurlijk.
'God bless America' zei Bush en hij gooide nog een bommetje. Voor mij is dat evengoed terrorisme.

Laatst gewijzigd door Jampie : 1 juni 2006 om 07:23.
Oud 1 juni 2006, 07:26   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij maakt het geen verschil of iemand doodt in naam van Allah of van God.
Mag ik dan aannemen dat het voor u evenmin verschil maakt of iemand doodt uit hebzucht of uit racisme?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 13:10   #53
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ons geval : wettige zelfverdediging ?
Oud 2 juni 2006, 05:08   #54
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mag ik dan aannemen dat het voor u evenmin verschil maakt of iemand doodt uit hebzucht of uit racisme?
Hebzucht en racisme zijn twee verschillende dingen, maar de straffen mogen even zwaar zijn.
God en Allah zijn twee dezelfde dingen. Ze zijn zoals Sinterklaas, de Kerstman en slimme VB-ers : Ze bestaan niet.
Oud 2 juni 2006, 15:08   #55
Boadicea

Standaard

Citaat:
KLopt helemaal. Maar het gaat wel om een minderheid.
Ontken ik niet, maar een groep die gevaarlijk genoeg is om niet uit het oog te verliezen en die misschien wel eens meer steun van op het eerste zich minder radicalen kan hebben, dan je zou denken.
Ik ben er heilig van overtuigd dat er nog altijd een groep moslims is, die niet geneigd is tot terreur, maar het ook niet afkeurt.
Oud 2 juni 2006, 15:52   #56
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Ontken ik niet, maar een groep die gevaarlijk genoeg is om niet uit het oog te verliezen en die misschien wel eens meer steun van op het eerste zich minder radicalen kan hebben, dan je zou denken.
Ik ben er heilig van overtuigd dat er nog altijd een groep moslims is, die niet geneigd is tot terreur, maar het ook niet afkeurt.

Laatst gewijzigd door Jampie : 2 juni 2006 om 15:55.
Oud 2 juni 2006, 15:54   #57
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Ontken ik niet, maar een racistische partij is gevaarlijk genoeg om niet uit het oog te verliezen en die misschien wel eens meer steun van op het eerste zich minder radicalen kan hebben, dan je zou denken.
Ik ben er heilig van overtuigd dat er nog altijd een groep Vlamingen is, die zich niet racist noemt, maar het racisme ook niet afkeurt.

Extremisme in al zijn vormen is gevaarlijk en mogen we niet uit het oog verliezen.

Laatst gewijzigd door Jampie : 2 juni 2006 om 15:55.
Oud 2 juni 2006, 16:58   #58
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

dubbele post

Laatst gewijzigd door smiley : 2 juni 2006 om 17:11.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 17:11   #59
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ontken ik niet, maar een racistische partij is gevaarlijk genoeg om niet uit het oog te verliezen en die misschien wel eens meer steun van op het eerste zich minder radicalen kan hebben, dan je zou denken.
Ik ben er heilig van overtuigd dat er nog altijd een groep Vlamingen is, die zich niet racist noemt, maar het racisme ook niet afkeurt.

Extremisme in al zijn vormen is gevaarlijk en mogen we niet uit het oog verliezen.
[SIZE=2]Ik weet 1 ding. Voor dat er in ons en onze omringende landen mensen opdoken die zworen op de koran waren er hier geen 'integratieproblemen'. Riep men niet om de haverklap 'racist' en bestond het woord 'islamofoob' niet.

[/SIZE]Ware moslims voelen zich meer waard dan niet-moslims. Een ware moslim wil daarom niet luisteren naar zijn niet-moslim leraar in de klas en ook niet naar de niet-moslim arm der wet. De politie. Vandaar dat men allochtone buurtwerkers moet inschakelen om de boel een beetje onder controle te houden. En men wanhopig op zoek is naar politiemensen van allochtone (islamitische) origine. Ook zullen islamitische boefjes niet stelen van mede islamieten (broeders of zusters) doch alleen van blanke (ongelovige) autochtonen. Waar zitten de racisten ?

De koran is extremistisch u zou beter de koran en haar volgelingen niet uit het oog verliezen. het gevaar komt immers niet van het VB, integendeel. Het verkeerde beeld dat vele mensen van het VB hebben is gevormd door de media. Men zou beter het programma van het VB eens lezen.

Urbain Vermeulen, professor en islamoloog

"De islam - en dat is iets wat men in politieke kringen nog altijd niet onder ogen DURFT te zien - is niet alleen een godsdienst. Het is in de eerste plaats een systeem dat zegt wat men mag doen en wat niet."

"De onderwerpen gaan over totaal andere culturele, socio-economische en politieke zaken, in een totaal andere tijd en in een wereld die in GEEN ENKEL OPZICHT te vergelijken is met ons hedendaags Europa."

"Men WIL eenvoudigweg geen integratie. Of men wil er wel één, maar volgens de eigen islamitische normen. Ze willen in ONS land leven volgens HUN regels. En als dit ongelovige regime dat toelaat, zoveel te beter. Daarom zeg ik dat het dragen van een hoofddoek, het voortdurend eisen dat bepaalde islamregels algemeen erkend worden, het binnen het kader van de scheiding tussen kerk en - excuseer - moskee en staat rechterlijk afdwingen van islamitische regels, erop neerkomen dat ze ons hele systeem afwijzen."

"Over dertig �* veertig jaar zal de streek van Noord-Frankrijk (...) tot Rotterdam één islamitische enclave zijn. Vlaanderen en Brussel liggen daarin. Binnen twintig jaar al is Brussel de grootste maghrebijnse stad buiten de Maghreb. (...) Onze samenleving zal gedestabiliseerd worden. De moslims zullen probleem na probleem opwerpen, steeds meer eisen stellen en het straatbeeld bepalen. Dat is misschien het einde van de overwegend Europese cultuur."

"Ik verwijt onze politici en al de aanhangers van het verkeerd begrepen multiculturalisme dat ze verraad plegen aan de principes waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben. Die hebben van dit kleine stukje van de wereld iets unieks gemaakt op het gebied van democratie, welvaart, vrijheid en verdraagzaamheid. Dat alles - waarvoor de moslims tussen haakjes naar hier komen - wordt nu kapot gerelativeerd."

Urbain Vermeulen, professor en islamoloog

Laatst gewijzigd door smiley : 2 juni 2006 om 17:17.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 19:26   #60
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent anders zelf een religieus extremist. Moest jij in het midden-oosten geboren zijn, dan zou jij al lang met een bommengordel naar Allah vertrokken zijn. Jij bent, verblind door uw geloof, makkelijk recruteerbaar door religieuze fanatiekelingen.
Dat valt te bezien of ik mij aangesproken zou voelen door de boodschap in de Koran of niet. Bijvoorbeeld de strijd van de islam tegen de decadentie vind ik wel goed en daar kunnen wij wel nog iets van leren.

Als goede Vlaming en Europeaan spreekt het vanzelf dat men niet stilstaat bij de gedachte om tot een volksoneigen godsdienst te behoren. Overlopen zoals Peter De Rijck heeft gedaan is verraad tegenover het Vlaamse volk en onze kultuur.

Het beste zou zijn dat de katholieke Kerk een aantal positieve zaken uit de Islam overneemt, zijnde de dynamiek en de strijdbaarheid van dat geloof, waardoor ons eigen geloof wereldwijd en zeker hier opnieuw sterker zou staan.

Vele mensen lachen nu met de goede traditionele normen en waarden van de katholieke Kerk. Maar wees maar gerust moest de Kerk de middelen hebben zoals de Islam dat nu heeft, of dat de Kerk had voor de zgn "Verlichting", dat men niet meer zou lachen, noch met het geloof, noch met goede traditionele normen en waarden.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2006 om 19:31.
Max van Dietschland is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be