Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2006, 13:26   #41
rik47
Gouverneur

Standaard

Ik meen dat de verkiezing van Rutte het uit elkaar spatten van de Nederlandse VVD toch niet zal beletten, zelfde fenomeen als hier met de VLD.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 13:38   #42
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Ik meen dat de verkiezing van Rutte het uit elkaar spatten van de Nederlandse VVD toch niet zal beletten, zelfde fenomeen als hier met de VLD.
Dat klinkt haast meer als een wens dan als voorspelling?

Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat de VVD in Nederland uiteen zou vallen, maar daarover zullen de stembussen pas wezenlijk uitsluitsel geven.

Een probleempje daarbij zou kunnen zijn dat volgens minstens 1 peiling Mw Verdonk goed zou zijn voor 5 extra zetels maar ik heb niet de indruk dat Rita land en/of partij voor een habbekrats zou verkwanselen. Deze Dame is echt wel zo clever dat zij niet voor zichzelf een scheur/splinter-partij zal gaan opzetten, te goed besef van "samen sterk".

Links heeft al enige tijd verdraaid goede Dames in strategische opstelling, Rechts nu voor een keer ook, maar nog geen club durft hen verder te laten klimmen dan "goede tweede".

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 juni 2006 om 13:39. Reden: typo
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 00:59   #43
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Gewoon wachten tot de volgende verkiezingen en dan wordt heel deze snertregering vanzelf bij het groot vuil gezet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 01:31   #44
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Gewoon wachten tot de volgende verkiezingen en dan wordt heel deze snertregering vanzelf bij het groot vuil gezet.
De vorige onder Kim Wok vond ik eigenlijk (nòg) beroerder.

Ook ik denk dat er bij komende verkiezingen voor de 2e keer flink veel zal verschuiven / verduidelijken, hoewel er nog niet echt een eind komt aan de algehele verwarring en het inmiddels buitenproportioneel gegroeid wantrouwen tegen regenten-in-het-algemeen.
Loontrekkers modaal-en-lager vormen ongeveer een meerderheid en hebben vooral sinds de euro veel moeten inleveren.
"Rechts" wil graag buitenlanders als goedkope werkkrachten en "links" helpt er daarvan zo veel mogelijk aan een uitkering, met voorrang ("positieve discriminatie") voor "illegalen" zowel als moslims.
Het besef van wie dat eigenlijk allemaal betaalt wordt steeds groter en dit kan niet goed blijven gaan.

Mijn prognose: ca 20% stemt financieel-rechts en ca 30% of MISSCHIEN 40% protest-rechts ("extreem" inbegrepen, evenals in resterend "links).

Als er een scherper overwicht ontstaat dan 60/40 of 40/60 ga ik mij echt ongerust voelen.

Dit landje is TE VOL met ca. 17M inwoners en de instroom is nog steeds niet gestopt, slechts de jaarlijkse toename daarvan iets verkleind.

Nederland heet groter oppervlak te beslaan dan België maar het water-aandeel heb ik nooit echt duidelijk omschreven gezien.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 4 juni 2006 om 01:32. Reden: typo
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be