|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen | 
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  10 augustus 2006, 10:51 | #41 | 
| Minister-President Geregistreerd:  6 april 2006 
				 |   Daarvoor zijn beroepsprocedures voorzien, en is de wet aanvechtbaar in het parlement. Dat veronderstelt dus ook een goed werkende rechtstaat en bekwame magistraten. 
				__________________ "Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 11:08 | #42 | |
				 |   Citaat: 
 Begeerte en behoefte is niet hetzelfde, en de mensenrechten houden evenwicht van rechten in. 
				__________________ "Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 11:18 | #43 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 27 juni 2005 
				 |   Citaat: 
 Het is mensonterend eh. 
				__________________ Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope) | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 11:42 | #44 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 juni 2002 Locatie: Vlaanderen 
				 |   Citaat: 
 Het is nochtans écht niet alleen de familie Beliën die er zo over denkt maar enkel zij loopt de Hitlers en Lenins van vandaag in de weg, hé? 
				__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 11:46 | #45 | |
| Banneling Geregistreerd: 28 september 2004 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 11:50 | #46 | |
				 |   Citaat: 
 als er iemand pleit voor minder staat en meer individuele rechten dan is het Beliën wel ... tssssssss maar je bent weer aan het afwijken ... punt is natuurlijk dat in dit land een mening wordt vervolgd ... vroeg of laat heeft iedereen natuurlijk wel eens een mening die niet pc of naar de tijdsgeest is ... of pas jij perfect in één vakje soms ?! niemand toch ... dit is ronduit gevaarlijk. | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 11:52 | #47 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 11:55 | #48 | 
				 |   en jij/het regime mag natuurlijk uitmaken wat de waarheid is ... jongens toch bc zó stom kan zelfs jij toch niet zijn hé, zeg mij alsjeblieft dat je in provoceren genoegen schept ... | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 11:57 | #49 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 11:58 | #50 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 12:01 | #51 | 
				 |   nee, heb die hier zelfs liggen(ik beoordeel een tekst nl liever zelf dan dat ik een overheidsdienst laat dicteren wat ik ervan moet vinden en hoe ik de tekst moet interpreteren, ik vind dat zelfs een nogal totalitaire gedachte) en vind nog steeds dat dat gaat over die criminelen die gefilmd werden, niks meer, niks minder  er is daar ook geen rechtszaak van gekomen hé ... PB is niet veroordeeld he ... nee deze rotstaat intimideert liever ... | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 12:04 | #52 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 12:04 | #53 | 
| Europees Commissaris Geregistreerd:  3 juli 2003 Locatie: Antwerpen-Deurne 
				 |   In de duitse bondsrepubliek zijn politieke partijen die de democratische fundamenten van de staat en de grondwet bekampen bij wet verboden. dit verbod wordt hard gemaakt na een proces voor het hoogste federaal rechtsorgaan. De theorie "wij zijn tegen de democratie, maar wij mogen intussen alle middelen van een democratie gebruiken om ze te bekampen" gaat daar dus niet op ; men draait het netjes om , diegenen die voor een totalitair regime zijn worden met totalitaire middelen bestreden. Wat ik van dhr. Beliën aan literatuur las geeft duidelijk aan dat zijn "persoonlijke vrije mening bestaat uit het recht hebben om anderen hun vrijheid te ontnemen en te mogen discrimineren op allerlei gronden" Dit is een pleidooi voor het inrichten van een totalitair regime : wel, wat hem betreft mag en moet het democratisch regime hem op de door hem bewonderde en gewenste totalitaire wijze vervolgen. Het is overigens een historische waarheid dat dergelijke "dissidenten" bij het macht verwerven van hun organisaties, gewoonlijk de eerste slachtoffers zijn. In dit geval komen zij in "strafinrichtingen" die zoals ze zelf altijd voorstaan heel wat minder "zacht" zijn dan die in een democratisch bestel. | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 12:06 | #54 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 12:07 | #55 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 12:13 | #56 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 12:54 | #57 | 
| Parlementsvoorzitter Geregistreerd: 17 februari 2005 
				 |   Dus een anoniem persoon legt klacht neer en de politie moet het dan maar verder afhandelen? Beliën heeft overschot van gelijk dat hij hieraan niet meewerkt. Wie problemen heeft met een tekst die je geschreven hebt voor een internetkrant moet maar naar je toe durven komen en het recht in je gezicht werpen. Hier ben ik, daar heb ik een probleem mee en daarom dien ik een klacht in. Waar de wet ook in voorziet, het ontslaat je nog niet van je morele verplichting om de aangeklaagde recht in de ogen te durven kijken als je vindt dat er je onrecht is aangedaan. Enkel de terechte vrees voor ernstige fysieke of sociale represailles zou hier een uitzondering op kunnen vormen. En dan vraag ik mij af welk gevaar er uitgaat van een publicist op een internetkrant. Persoonlijk vond ik de tekst smakeloos en weinig productief. Maar ze vertolkt wel een gevoel van onmacht die bij vele mensen leeft. En als je dat niet meer mag verwoorden, zelfs in de meest groteske bewoordingen, dan zal dat gevoel zich op den duur in iets anders vertalen. En dat ga je nog minder met rechtbanken kunnen oplossen. Anonieme aanklagers zijn evengoed een pest voor de democratie. 
				__________________ 'T | 
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 14:03 | #58 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 14:13 | #59 | |
				 |   Citaat: 

__________________ "Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) | |
|   |   | 
|  10 augustus 2006, 14:13 | #60 | 
				 |   Tenzij het waar is natuurlijk, en dat is in dit geval zo. 
				__________________ "Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) | 
|   |   |