![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Islamitische Vlamingen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
68 | 50,75% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
66 | 49,25% |
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ook al onder de dhimmitude status gekomen? Ik heb niet de indruk dat ze onze vrijheden, waarbinnen ze willen wonen, respecteren als o.a. in brussel hele wijken geen westerse vrouw vrij over straat kan lopen zonder voor hoer e.d uitgemaakt te worden, dat onze tieners nog vrij kunnen zwemmen zonder bepoteld te worden of bedreigt. Hun geloofboek propageert onvrijheid en als ge maar goed in u oren knoopt dat ik mij ook zal verdedigen en niet buig voor de islam. Alst buigen of barsten wordt, wel dan barst ik liever. Wie de vrijheid, die hij krijgt en geniet, niet respecteert verdient die vrijheid niet. En de islam ideologie respecteert geen vrijheid, ze misbruiken onze vrijheid om als ze de baas worden die vrijheid te roven. Twanne ik beklaag u. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Duidelijk een aanduiding dat niet-gelovigen niet zomaar om het even gedood mogen worden en zelfs met respect en zorg moeten behandeld worden. Zeker als zij moslims zelf met respect behandelen. Ik denk dat Uh-Huh dit zeker kan bevestigen Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik denk echt dat veel mensen té bekrompen zijn om te willen inzien dat de Islam niet per definitie een gevaar is voor onze maatschappij.
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom een moslim geen Vlaming zou kunnen zijn of worden en omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() iets voor u zeker? lekker anti-westers en exotisch...belachelijk...maar dat ben ik wel gewend van zogezegde progressieven.Met de nadruk op "zogezegd" want ik zie absoluut niet wat er progressief aan de islam zou kunnen zijn? Meer bekrompen, kleinburgerlijke manier van leven ken ik niet?!De érgste pilaarbijters en wijwaterkikvorsen zijn daar klein bier naast!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Na ons van de tyrannie van de pastoors, bischoppen en de paus ontdaan te hebben gaan we ons niet opnieuw laten kloten door een nog dwazere godsdienst ,zeker?! Het is al ronduit belachelijk dat we met de aanhangers van dat religie daarover moeten onderhandelen!Een kompromisloos "Weg ermee" is het enig mogelijke antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() wat die leerling van jou daar neergepend heeft hoort in de prullemand thuis.Dwaas boekskes vanbuiten leren laten we aan moslim-fanaten over. Zoals die Pakistaanse kinderen, die de koran in het ARABISCH van buiten leren zonder één woord van die taal te verstaan, denkende dat de verlichting automatisch moet komen, één of andere "gezegende" dag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
dit is een grote bewering en heeft helemaal niets met de waarheid te maken .. HET IS ONMOGELIJK OM DE KORAN VAN BUITEN TE LEREN INDIEN JIJ DE TEKSTEN NIET BEGRIJPT EN DE REDEN WAAROM ZIJ GEOPENBAARD ZIJN ... ik heb het ook al geprobeerd maar het is niet gelukt .. want ik begreep toen niet wat ik lees .. dus niet zeggen wat jij niet weet !!!
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 12 augustus 2006 om 03:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dacht je dat elke Turk of Indonesier Arabisch kent?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 augustus 2006 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Basy Lys : 12 augustus 2006 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2. Vele woorden, zinnen, en ganse paragrafen van dat boek zijn nog steeds onbegrijpelijk voor wie dan ook, ook voor Arabisch sprekenden. Er werd intussen reeds voldoende aangetoond door wetenschappers dat veel van wat in de koran beland is oorspronkelijk in het Syriac werd geschreven, niet in het Arabisch. Cfr. i.a. 33. Christoph LUXENBERG, Die Syro-Aramaeische Lesart des Koran. Ein Beitrag zur Entschluesselung der Koransprache, Berlin, 2000, ISBN 3-86093-274-8. 3. Bepaalde stukken uit de koran verwijzen inderdaad naar het leven van een of andere struikrover en krijgsheer, die gemeenzaam "Mohammed" wordt genoemd. De openbaringen die op hem betrekking hebben, hebben steeds tot doel zijn wandaden te vergoelijken. Of het nu om roof, moord of seks ging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien een moslim zich Vlaams en Vlaming wil voelen dan zal hij afstand moeten nemen van zijn boekje, want dat boekje geeft hem net aanwijzingen hoe hij de mensen in aparte groepen moet delen. De (ongelovige)Vlamingen zitten volgens het boekje in de "verkeerde" groep, terwijl - steeds volgens datzelfde boekje - de moslim tot de Ummah behoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De lange geschiedenis van de mohammedaanse overheersing geeft nochtans een heel ander beeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door carlgustaaf ![]() wat die leerling van jou daar neergepend heeft hoort in de prullemand thuis.Dwaas boekskes vanbuiten leren laten we aan moslim-fanaten over. Zoals die Pakistaanse kinderen, die de koran in het ARABISCH van buiten leren zonder één woord van die taal te verstaan, denkende dat de verlichting automatisch moet komen, één of andere "gezegende" dag... Citaat:
![]() Dus uw bewering loopt beetje mank want duizende volgen wat ze nie begrijpen, als slaven vastgeketend. En ik leer steeds meer de islam kennen. Jezus zei: aan de vruchten kent men de boom Matth7:15-20 Al kennen er miss niet veel van de betekenis en inhoud van de koran, wat moslims zelf ook niet allemaal weten, de vruchten zeggen genoeg. "Trouwes het westen weet veel meer over de islam als de islamlanden over het westen.Vanaf het eerste begin heeft het Westen de islam grondig bestudeerd zodat ze meer van weten dan de moslims zelf, en dat gaat tot de huidige dag door.. Het wegen van feiten, vrijheid van denken wordt in islamlanden belemmerd, ja zelf als sjirk gezien." (citaat uit Twee gezichten, één Islam) Dus kom niet af dat we niet weten waarover gesproken wordt. En degenen die er miss niet zoveel kennis van hebben zien de vruchten. Kom niet aan dat het geweld en de aanslagen enz uit een bron van vrede, wat de islam zegt te zijn, ontspruiten. ![]() Matth 7: 15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen. Laatst gewijzigd door stropkeuh : 12 augustus 2006 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() Zeg nie zo ge grote kwebbel zunne
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door stropkeuh : 12 augustus 2006 om 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De koran is niet geopenbaard om te lezen, er z'n jammer genoeg veel moslims die deze foutjes maken.. maar de koran is geopenbaard om te bestuderen, in elke vers vind ik iets over verstand, en nadenken :
{Het Boek dat Wij aan u hebben geopenbaard is vol van zegeningen, laat hen dus over zijn verzen nadenken en laat de verstandigen er lering uit trekken.} (Koran: Saad - 29) Het boek dat wij (de koran) aan u (Mohammed [vzmh]) hebben geoepenbaard is vol van zegeningen (goed en zegen) laat hen dus over zijn verzen nadenken (maw wij hebben het geoepenbaard om de verzen te bestuderen en over de betekenis nadenken) en laat de verstandigen er lering uit trekken ( om een eruit lessen te halen voor degenen die nadenken). Dit vers laat mij duidelijk zien dat het fout is, als je de koran gewoon leest of buiten leert .. voor mij is het beter om over een paar woorden na te denken dan heel de koran van buiten leren .. |
![]() |
![]() |