Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Islamitische Vlamingen?
Ja 68 50,75%
Nee 66 49,25%
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2006, 13:53   #41
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Jij draait het om, jij zegt nu dat de moslims ons hier willen komen domineren en dat dat niet mag omdat hun levenstijl zo totaal verschilt van de onze, dat hun Koran zegt dat ongelovigen gedood moeten worden.

De situatie is anders, het zijn de moslims die vragen of zij hier als moslim mogen komen wonen, binnen de vrijheden die onze maatschappij heb biedt. Wat is die vrijheid waar jij voor opkomt nog waard als ze alleen voor jou geldt en niet voor moslims, moslims die jou volgens hun geloofsboek trouwens met respect en liefde moeten behandelen ook al geloof je niet zoals hen?

Denk eerst eens goed na voor je weer zo'n demagogische uitspraken doet.

Ook al onder de dhimmitude status gekomen?
Ik heb niet de indruk dat ze onze vrijheden, waarbinnen ze willen wonen, respecteren als o.a. in brussel hele wijken geen westerse vrouw vrij over straat kan lopen zonder voor hoer e.d uitgemaakt te worden, dat onze tieners nog vrij kunnen zwemmen zonder bepoteld te worden of bedreigt.
Hun geloofboek propageert onvrijheid en als ge maar goed in u oren knoopt dat ik mij ook zal verdedigen en niet buig voor de islam.
Alst buigen of barsten wordt, wel dan barst ik liever.
Wie de vrijheid, die hij krijgt en geniet, niet respecteert verdient die vrijheid niet.
En de islam ideologie respecteert geen vrijheid, ze misbruiken onze vrijheid om als ze de baas worden die vrijheid te roven.
Twanne ik beklaag u.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 14:02   #42
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het Christendom en zeker de Katholieke Kerk zijn minstens evengevaarlijk. Probeer je toch niet te fixeren op de negatieve passages die in een boek staan en leer om te aanvaarden dat niet iedere moslim jouw wil inderwerpen als ongelovige. De moslims die hier in Vlaanderen wonen willen hier alleen maar samen met ons wonen, met wederzijds respect.
Maar het christendom en de RK wil mij niet vermoorden en bedreigen als ik hun niet geloof en aanhang. Dus dat levensgevaarlijk is beetje overdrecen vinde ook niet?
Oud 11 augustus 2006, 14:05   #43
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Duidelijk een aanduiding dat niet-gelovigen niet zomaar om het even gedood mogen worden en zelfs met respect en zorg moeten behandeld worden. Zeker als zij moslims zelf met respect behandelen. Ik denk dat Uh-Huh dit zeker kan bevestigen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Proficiat! U bent de perfecte dhimmie!

Waarom zou je als vrije burger een "verbond" moeten afsluiten met een jou aggressief gezinde religie? Om te mogen blijven leven?

Ik mag vermoeden dat U in 1940 ook een perfect "verbond" had afgesloten met de binnenvallende nazi's. Zo waren er nog nietwaar? En ook zij hadden geen enkel probleem.
8) Jip dat zei ik hem ook reeds.
Oud 11 augustus 2006, 14:35   #44
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Maar het christendom en de RK wil mij niet vermoorden en bedreigen als ik hun niet geloof en aanhang. Dus dat levensgevaarlijk is beetje overdrecen vinde ook niet?
Ik denk dat er nog wel een pak christenen rondlopen op deze wereld die jou willen doden omdat je niet volgens de bijbel leeft. Je moet het verschil leren zien tussen verschillende Islamitische stromingen. En dat moslims in brussel de westerse vrouwen zonder respect behandelen, is misschien ook het gevolg van het feit dat wij hen niet met respect behandelen.

Ik denk echt dat veel mensen té bekrompen zijn om te willen inzien dat de Islam niet per definitie een gevaar is voor onze maatschappij.
Oud 11 augustus 2006, 14:48   #45
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
In het algemeen is "Vlamingen" een overkoepelende term voor allerlei soorten mensen: christenen, joden, vrijzinnigen, getuigen van Jehova, punkers, skinheads, nerds, rijken, armen, moslims, enz...

Maar men heeft het in de maatschappij meestal moeilijk met het beeld van islamitische Vlamingen. Daarom deze vraag: kunnen moslims, volgens jullie, ook Vlamingen zijn? Ja/nee en waarom?
Een éénvoudige vraag met een éénvoudig antwoord: ja.
Ik zie niet in waarom een moslim geen Vlaming zou kunnen zijn of worden en omgekeerd.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 14:51   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat moslims in brussel de westerse vrouwen zonder respect behandelen, is misschien ook het gevolg van het feit dat wij hen niet met respect behandelen.
kan je me even verduidelijk wat die westerse vrouw te maken heeft met het respect dat jij betoont aan de moslims?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 00:00   #47
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met als moslims een onderscheid "leren" maken? De meesten doen dit al hoor en niemand legt iemand anders iets op. Maar waar liggen de grenzen percies tussen samenleving en godsdienstbeleving? Voor sommigen kan het niet dat bepaalde mensen bv. een hoofddoek willen dragen, terwijl het eigenlijk maar een lapje stof is. En voor deze sommigen maakt het, langs de andere kant, niet uit dat de joden hun pijpekrullen heben en lange zwarte gewaden dragen. Of uiterlijke vertoningen van godsdienst, buiten die van de islam, worden wel meer aanvaard door de maatschappij?

Waarschijnlijk omdat de "beter-opgeleiden" niet veel contact hebben met de moslims in de maatschappij, alhoewel daar nu ook al verandering in aan het komen is want ze gaan naar dezelfde scholen, universiteiten, enz... Misschien hebben de mensen nog iets meer tijd nodig om aan elkaar te wennen?
het allertriestigste wat Europa kan overkomen is de verdere verspreiding van deze godsdienst...een vlaming,of gelijk welke Europeaan, die zich tot de islam bekeert, treedt daarmee uit de Europese familie.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 00:09   #48
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Het is perfect mogelijk om zichzelf als moslim te beschouwen (wat het enige criterium zou moeten zijn om van een 'moslim' te moeten spreken) en toch Vlaming.
iets voor u zeker? lekker anti-westers en exotisch...belachelijk...maar dat ben ik wel gewend van zogezegde progressieven.Met de nadruk op "zogezegd" want ik zie absoluut niet wat er progressief aan de islam zou kunnen zijn? Meer bekrompen, kleinburgerlijke manier van leven ken ik niet?!De érgste pilaarbijters en wijwaterkikvorsen zijn daar klein bier naast!
Oud 12 augustus 2006, 00:20   #49
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Christendom en zeker de Katholieke Kerk zijn minstens evengevaarlijk. Probeer je toch niet te fixeren op de negatieve passages die in een boek staan en leer om te aanvaarden dat niet iedere moslim jouw wil inderwerpen als ongelovige. De moslims die hier in Vlaanderen wonen willen hier alleen maar samen met ons wonen, met wederzijds respect.
de Kerk heeft hier niet veel meer in de pap te brokkelen, daar hebben onze (rode) voorouders nog niet zo lang geleden voor gezorgd.Wat niemand belet om naar de kerk te gaan.
Na ons van de tyrannie van de pastoors, bischoppen en de paus ontdaan te hebben gaan we ons niet opnieuw laten kloten door een nog dwazere godsdienst ,zeker?! Het is al ronduit belachelijk dat we met de aanhangers van dat religie daarover moeten onderhandelen!Een kompromisloos "Weg ermee" is het enig mogelijke antwoord.
Oud 12 augustus 2006, 00:26   #50
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Lieve smiley, ik stel voor dat je 3x herleest wat Twanne heeft geschreven en het daarna nogeens goed vanbuiten leert.
wat die leerling van jou daar neergepend heeft hoort in de prullemand thuis.Dwaas boekskes vanbuiten leren laten we aan moslim-fanaten over. Zoals die Pakistaanse kinderen, die de koran in het ARABISCH van buiten leren zonder één woord van die taal te verstaan, denkende dat de verlichting automatisch moet komen, één of andere "gezegende" dag...
Oud 12 augustus 2006, 03:51   #51
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat die leerling van jou daar neergepend heeft hoort in de prullemand thuis.Dwaas boekskes vanbuiten leren laten we aan moslim-fanaten over. Zoals die Pakistaanse kinderen, die de koran in het ARABISCH van buiten leren zonder één woord van die taal te verstaan, denkende dat de verlichting automatisch moet komen, één of andere "gezegende" dag...
Volg niet hetgeen waarvan jij geen kennis hebt .. (koran)

dit is een grote bewering en heeft helemaal niets met de waarheid te maken .. HET IS ONMOGELIJK OM DE KORAN VAN BUITEN TE LEREN INDIEN JIJ DE TEKSTEN NIET BEGRIJPT EN DE REDEN WAAROM ZIJ GEOPENBAARD ZIJN ... ik heb het ook al geprobeerd maar het is niet gelukt .. want ik begreep toen niet wat ik lees ..
dus niet zeggen wat jij niet weet !!!

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 12 augustus 2006 om 03:51.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 07:59   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht

dit is een grote bewering en heeft helemaal niets met de waarheid te maken .. HET IS ONMOGELIJK OM DE KORAN VAN BUITEN TE LEREN INDIEN JIJ DE TEKSTEN NIET BEGRIJPT EN DE REDEN WAAROM ZIJ GEOPENBAARD ZIJN ... ik heb het ook al geprobeerd maar het is niet gelukt .. want ik begreep toen niet wat ik lees ..
Er zijn hopen moslims die geen arabisch kennen maar wel van kleinsaf aan verplicht worden als een papegaai de koran van buiten te leren.
Of dacht je dat elke Turk of Indonesier Arabisch kent?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 augustus 2006 om 08:00.
Oud 12 augustus 2006, 08:06   #53
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het algemeen is "Vlamingen" een overkoepelende term voor allerlei soorten mensen: christenen, joden, vrijzinnigen, getuigen van Jehova, punkers, skinheads, nerds, rijken, armen, moslims, enz...

Maar men heeft het in de maatschappij meestal moeilijk met het beeld van islamitische Vlamingen. Daarom deze vraag: kunnen moslims, volgens jullie, ook Vlamingen zijn? Ja/nee en waarom?
Wie totale trouw heeft gezworen aan Mohammed kan niet tot een andere gemeenschap behoren.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 12 augustus 2006 om 08:06.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 08:13   #54
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:

1. Er zijn nogal wat kleine jongetjes in de wereld die verplicht worden dat boekje van buiten te leren, ook al begrijpen ze er geen iota van.
2. Vele woorden, zinnen, en ganse paragrafen van dat boek zijn nog steeds onbegrijpelijk voor wie dan ook, ook voor Arabisch sprekenden. Er werd intussen reeds voldoende aangetoond door wetenschappers dat veel van wat in de koran beland is oorspronkelijk in het Syriac werd geschreven, niet in het Arabisch. Cfr. i.a. 33. Christoph LUXENBERG, Die Syro-Aramaeische Lesart des Koran. Ein Beitrag zur Entschluesselung der Koransprache, Berlin, 2000, ISBN 3-86093-274-8.
3. Bepaalde stukken uit de koran verwijzen inderdaad naar het leven van een of andere struikrover en krijgsheer, die gemeenzaam "Mohammed" wordt genoemd. De openbaringen die op hem betrekking hebben, hebben steeds tot doel zijn wandaden te vergoelijken. Of het nu om roof, moord of seks ging.
Oud 12 augustus 2006, 08:20   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Indien een moslim zich Vlaams en Vlaming wil voelen dan zal hij afstand moeten nemen van zijn boekje, want dat boekje geeft hem net aanwijzingen hoe hij de mensen in aparte groepen moet delen. De (ongelovige)Vlamingen zitten volgens het boekje in de "verkeerde" groep, terwijl - steeds volgens datzelfde boekje - de moslim tot de Ummah behoort.
Oud 12 augustus 2006, 08:21   #56
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ja? Heb je het hen allen gevraagd? En hebben zij naar waarheid geantwoord?

De lange geschiedenis van de mohammedaanse overheersing geeft nochtans een heel ander beeld.
Oud 12 augustus 2006, 09:37   #57
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door carlgustaaf

Citaat:

Wel ik heb het getuigenis gelezen in het boek "allah & eva" van een pakistaanse schoolmeester die de kinderen de koran van buiten leerde en het er desnoods met geweld instampte. De intervieuwer vroeg of hij zel wel begreep en verstond wat hij ze leerde. Nopes dus, over papegaaien gesproken.
Dus uw bewering loopt beetje mank want duizende volgen wat ze nie begrijpen, als slaven vastgeketend.
En ik leer steeds meer de islam kennen.
Jezus zei: aan de vruchten kent men de boom Matth7:15-20
Al kennen er miss niet veel van de betekenis en inhoud van de koran, wat moslims zelf ook niet allemaal weten, de vruchten zeggen genoeg.
"Trouwes het westen weet veel meer over de islam als de islamlanden over het westen.Vanaf het eerste begin heeft het Westen de islam grondig bestudeerd zodat ze meer van weten dan de moslims zelf, en dat gaat tot de huidige dag door.. Het wegen van feiten, vrijheid van denken wordt in islamlanden belemmerd, ja zelf als sjirk gezien." (citaat uit Twee gezichten, één Islam)
Dus kom niet af dat we niet weten waarover gesproken wordt. En degenen die er miss niet zoveel kennis van hebben zien de vruchten. Kom niet aan dat het geweld en de aanslagen enz uit een bron van vrede, wat de islam zegt te zijn, ontspruiten.

Matth 7:
15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven.
16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels?
17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort.
18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen.
19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.
20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 12 augustus 2006 om 09:45.
Oud 12 augustus 2006, 11:20   #58
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
iets voor u zeker? lekker anti-westers en exotisch...belachelijk...maar dat ben ik wel gewend van zogezegde progressieven.Met de nadruk op "zogezegd" want ik zie absoluut niet wat er progressief aan de islam zou kunnen zijn? Meer bekrompen, kleinburgerlijke manier van leven ken ik niet?!De érgste pilaarbijters en wijwaterkikvorsen zijn daar klein bier naast!
Terug in je kooi, trol.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 15:00   #59
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Terug in je kooi, trol.
Zeg nie zo ge grote kwebbel zunne of meende da gij hier de baas al zijt? Pffffffffff

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 12 augustus 2006 om 15:02.
Oud 12 augustus 2006, 18:36   #60
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

De koran is niet geopenbaard om te lezen, er z'n jammer genoeg veel moslims die deze foutjes maken.. maar de koran is geopenbaard om te bestuderen, in elke vers vind ik iets over verstand, en nadenken :
{Het Boek dat Wij aan u hebben geopenbaard is vol van zegeningen, laat hen dus over zijn verzen nadenken en laat de verstandigen er lering uit trekken.}
(Koran: Saad - 29)

Het boek dat wij (de koran) aan u (Mohammed [vzmh]) hebben geoepenbaard is vol van zegeningen (goed en zegen) laat hen dus over zijn verzen nadenken (maw wij hebben het geoepenbaard om de verzen te bestuderen en over de betekenis nadenken) en laat de verstandigen er lering uit trekken ( om een eruit lessen te halen voor degenen die nadenken).

Dit vers laat mij duidelijk zien dat het fout is, als je de koran gewoon leest of buiten leert .. voor mij is het beter om over een paar woorden na te denken dan heel de koran van buiten leren ..
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be