Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2006, 23:38   #41
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik kan je volledig volgen in alles wat je zegt behalve je hardware voorstellen. Je maakt hier een prijsofferte zonder specs en merk dat je overal op bezuinigt om kosten te drukken. Wat er op neer komt dat deze computer al snel niet meer meekan. Het is gemakkelijk om tegen noobs te zeggen dat je ze goedkoper kan bouwen, maar bij mij zal je toch met specs moeten afkomen. Als kenner zal je ook al weten dat de performance van een computer afhangt van welke onderdelen je gebruikt. CPU, Je MCH, geheugen, videokaart, ... Dus als jij op alles gaat besparen wat heeft die mens dan nog binnen een jaar aan zijn computer als hij wil upgraden naar Vista?

Linux ok goed, maar deze persoon wil zelfs dat zijn computer op de modem wordt geinstalleerd, dus wat gaat hij met linux doen?

Spijtig dat Apple niet meedoet. Een mac mini van 600 euro en die sluit je echt letterlijk aan op het stopcontact en het werkt zonder enige tussenkomst.
Voor zover ik weet zijn die PC's van de overheid uitgerust met een goedkope AMD Sempron, 512MB geheugen, harde schijf van 80-160GB en geïntegreerde graphics.
Het systeem dat ik samenstelde heeft een AMD Athlon 64 3000+, 1GB geheugen, harde schijf van 250GB, DVD brander en geïntegreerde graphics.

Die zaken zullen binnen pakweg 3 of 5 jaar zeker niet verouderd zijn voor zaken zoals tekstverwerking en internetten en de goedkoopste Vista (zonder Aero) zal er prima op draaien.

En Ubuntu linux is een prima systeem dat out-of-the-box werkt met alles erop en eraan, je hoeft er niks aan te configureren. Het gaat hier over PC's om het aantal digibeten omlaag te helpen, om ook arme mensen toegang tot het internet te verschaffen. Dus een simpele linux en een PC zonder bv. een grafische kaart moet zeker volstaan.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 23:55   #42
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Voor het model van SHS gaat u toch geen krachtiger model vinden voor een veel lagere prijs, maar de andere modellen (Dell, Packard Bell, ...) kunnen inderdaad wel wat goedkoper, of u voor €400 aan veel betere specificaties komt, betwijfel ik wel.Inderdaad, het domme is dat ze wel een fiscaal voordeel geven voor het volgende aanslagjaar, mijn vraag dus, waarom dat niet meteen als korting geven zodat de te hoge kostprijs toch al meteen een €150 minder is (m.i. nog te veel, zoals u ook zegt.)
Ik heb eens uitgerekend hoeveel die van SHS kost als je alle onderdelen optelt:
€353,06 incl 19% BTW (in Nederland)
€296,69 zonder BTW

Dat is dus AMD Sempron AM2 3000+, 1GB kingston geheugen, Asrock mobo (zelfde als geadverteerd), 160GB harde schijf van Seagate, BenQ DVDR met dual layer, Gembird midi tower met 400W PSU.

Het dubbele aan prestaties voor €400 zal je inderdaad niet vinden, maar toch wel een stuk snellere PC voor pakweg €450.

Tja, ik kan blijven miereneuken, veel nut heeft het nu niet of het een euro meer of minder is. Ik vraag me gewoon af waarom die dingen zo duur zijn, komt bijna neer op dezelfde prijs als je een merk-PC koopt in de winkel met dezelfde prestaties plus een scherm, en dan hou je nog centen over voor dat internetabbonement (maar niet genoeg denk ik voor een gans jaar).
Gaat het gewoon om een populistische stunt, een slecht geïnformeerde overheid of lobbywerk van providers en producten om gratis promotie te krijgen voor hun goedkopere PC's?
Oud 10 september 2006, 23:57   #43
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor de uitwijding
(Btw wel nog geen monitor, toetsenbord en muis verrekend toch?)

En volgens mij is het antwoord 1 en 3.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 00:03   #44
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Een pc is een consumptiemiddel en geen basisrecht voor iedereen, net zoals een tv, kabel, dvd-spelers enz..0. consumptiegoederen zijn en geen rechten.

De overheid moet zich hiermee niet bemoeien.
Een PC is niet zomaar een consumptiemiddel, en internet nog minder. Het is een belangrijk communicatie en werkmiddel en een PC en internet kunnen gebruiken is tegenwoordig net zo belangrijk als kunnen lezen en schrijven.
Ik vind dat de overheid wel degelijk een inspanning moet leveren om mensen het internet op te helpen, voor zover ze dat willen natuurlijk. Je kan een kind op school moeilijk iets bijbrengen ivm PC's als het thuis niet eens kan oefenen.
Oud 11 september 2006, 20:25   #45
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

in het begin van die actie was er reeds een topic over,waar ik mijn mening heb gegeven...een sterk overprijsde budget pc is het...er zijn zelfs winkels die naast hun internet voor iedereen...een pintjes voor iedereen pc aanbieden met alles op en aan tot printer toe...zeg nu zelf wat kost een all in one motherboard??? juist...
Oud 11 september 2006, 21:00   #46
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

matheuseffect he

dit project schiet zijn doelgroep voorbij

ik heb echt geen 850 euro om zomaar neer te tellen

en blijf werken met mijn tergend trage maar wel volledig gratis pentium 2

maar erg is dat niet - als arme heb ik immers een ding in overvloed en dat is tijd

er zijn projecten te bedenken die veel zinniger zijn voor de armen

hier wordt er een worst naar de armen gesmeten waar ze dan nog niet bij kunnen ook
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 september 2006 om 21:01.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 21:10   #47
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
een computer is wel meer dan een eenvoudig consumptiemiddel zoals tv of dvd. tegenwoordig is het erg moeilijk om een job te vinden als je niet deftig met een computer omkan. zelfs voor de meest eenvoudige jobs komt er een computer aan te pas. de wereld digitaliseert steeds meer en wie geen computer met internet tot zijn beschikking heeft is wel degelijk in het nadeel.
Een auto ook, deftig voorkomen ook. Gratis autos en platische chirurgie voor iedereen.

By the way, mannen worden beter betaald, gratis sex change!
Oud 12 september 2006, 09:19   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
EISIE
Tenslotte is de hele opzet bedoeld voor de sociaal zwakkere medemens
die het financieel moeilijk heeft en tot zijn verbazing , nadat hij het geld voor de aankoop heeft bijeen gespaard , ontdekt dat hij of zij nog eens 140 + installatiekost moet vinden of anders is het feest over na 2 maanden .

Het hele gedoe is een ontoelaatbare sham.
De doelgroep, de economisch zwakkeren, kan niet bereikt worden, want die hoeden er zich terecht voor, zo'n beestje dat geld vreet op maandbasis binnen te halen.
En de investering is ook niet min.
Het komt allemaal weer ten goede aan diegenen die toch al voldoende geld in de schuif liggen hebben.

Iemand die een te laag inkomen heeft om belastingen te betalen kan ook niets aftrekken, maar hij moet evenveel (en dus méér, uiteindelijk, netto) afdokken. Wat is daar de zin van? Typisch contraproductief.

Het is ook op zich helemaal onbetekenend of zinloos want je kan al goedkoper terecht bij bv Mediacenter Oostende: 600E voor een laptop...

Nogmaals: it's a sham...

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 september 2006 om 09:20.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be