Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2003, 22:08   #41
JP
Partijlid

JP's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian

Kom bij de nationaal-revolutionaire beweging en strijd mee tegen de kapitalistische uitbuiters! Kom bij de VLAAMSE JONGEREN MECHELEN, de enige nationaal-revolutionaire jongerenorganisatie in Vlaanderen!

WWW.VJM.CC
Tegen de Walen, tegen de kapitalisten, voor de revolutie,...

Dan ben jij dus een separatistische en anarchistische communist.
*Knip!* na klacht.
(Geen scheldtirades)
Peter Johan

Heinz Guderain was een nazi, een man die uit idealisme talloze mensen liet ombrengen, en daar maak jij je nick van.
*Knip* (idem), maar vooral hoop ik dat je toch, eenmaal volwassen, een andere mening erop na zal houden om zo toch te kunnen zorgen voor het eten op de plank. Want met die mentaliteit en overtuiging geraak je nergens!
Oud 1 oktober 2003, 22:10   #42
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Citaat:
De electriciteitsrekening gaat... STIJGEN! Nauwelijks een half jaar na de "vrijmaking" van de "markt" voor electriciteitsleveranciers. Reden: de gemeenten krijgen nog maar weinig inkomsten uit de intercommunales.

De profeten van de liberaliseringen zijn er steeds als de kippen bij om overal rond te bazuinen dat de prijzen voor de "consument" zullen dalen. We zullen het merken. Gemiddeld zal de electriciteitsrekening van de Vlaming volgend jaar met 15 euro per jaar de hoogte ingaan.

Liberaliseren = ten voordele van plutocratische identiteitsloze zakkenvullers, ten nadele van de gewone man.

Kom bij de nationaal-revolutionaire beweging en strijd mee tegen de kapitalistische uitbuiters! Kom bij de VLAAMSE JONGEREN MECHELEN, de enige nationaal-revolutionaire jongerenorganisatie in Vlaanderen!

WWW.VJM.CC
De gewone man: het stuk stront dat nooit geen risico's neemt, de eerste is om in het zwart te gaan werken, zonder scrupules profiteert van veel te gulle uitkeringen allerhande, nooit zijn verantwoordelijkheid neemt en altijd als een haantje de voorste is om iedereen die wel risico's neemt (ondernemers), die voor werkgelegenheid zorgt (ondernemers), die het loon van die gewone man betaalt (ondernemers) te kloten en zwart te maken. De juiste definitie van "de gewone man".
AyneRand: de man die zijn leven riskeert voor het welzijn van de wereld, die zich dag en nacht inzet voor zijn medemens en nooit aflaat om anderen belangeloos bij te staan.
Kortom: AyneRand is een vleesgeworden God! 8)
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 22:13   #43
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Citaat:
De electriciteitsrekening gaat... STIJGEN! Nauwelijks een half jaar na de "vrijmaking" van de "markt" voor electriciteitsleveranciers. Reden: de gemeenten krijgen nog maar weinig inkomsten uit de intercommunales.

De profeten van de liberaliseringen zijn er steeds als de kippen bij om overal rond te bazuinen dat de prijzen voor de "consument" zullen dalen. We zullen het merken. Gemiddeld zal de electriciteitsrekening van de Vlaming volgend jaar met 15 euro per jaar de hoogte ingaan.

Liberaliseren = ten voordele van plutocratische identiteitsloze zakkenvullers, ten nadele van de gewone man.

WWW.VJM.CC
De gewone man: het stuk stront dat nooit geen risico's neemt, de eerste is om in het zwart te gaan werken, zonder scrupules profiteert van veel te gulle uitkeringen allerhande, nooit zijn verantwoordelijkheid neemt en altijd als een haantje de voorste is om iedereen die wel risico's neemt (ondernemers), die voor werkgelegenheid zorgt (ondernemers), die het loon van die gewone man betaalt (ondernemers) te kloten en zwart te maken. De juiste definitie van "de gewone man".
AyneRand: de man die zijn leven riskeert voor het welzijn van de wereld, die zich dag en nacht inzet voor zijn medemens en nooit aflaat om anderen belangeloos bij te staan.
Kortom: AyneRand is een vleesgeworden God! 8)
Ik heb geen fans nodig, dat laat ik aan politici over ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 09:17   #44
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

We mogen het kapitalisme niet verwarren met de vrije markteconomie.
Het kapitalisme streeft naar optimalisatie van de winst van een privé-onderneming als het over een legale onderneming gaat.
Een maffia of illegale onderneming streeft naar maximalisatie van de winst.
Het verschil ? Dat is zoals lichaamstemperatuur : bij een optimale lichaamstemperatuur ben je gezond, bij een maximale ben je dood.

Dit is de eerste beperking van de vrije markt - er is een politie nodig
die ervoor zorgt dat de zaak gezond blijft. Immers : het kapitalisme zal
altijd naar monopolievorming streven om de prijs van de produkten
een optimale winst te doen opbrengen. In dit streven hebben de "kleine zelfstandigen" de neiging te verdwijnen / kapitaalverschaffers richten steeds grotere ondrnemingen op die ze met wat in dit forum herhaaldelijk genoemd wordt "de kleine man = profiteurs van de samenleving" bemannen en waar ze de meerwaarde van diens arbeid benutten om steeds groter te groeien. Bepaalde zaken in de samenleving waar ook de
kleine "vrije" ondernemer nood aan heeft worden slechts door deze naar
monopolie strevende grote ondernemingen geproduceerd/aangeboden.

Ik vind het verwonderlijk dat er nog mensen zijn die dit weigeren te zien
& in een soort middeleeuwse gildenmaatschappij geloven. sedert
ca. 1250 bestaat dit soort maatschappij in West Europa niet meer & zijn
de grondslagen voor het moderne kapitalisme gelegd. dat die oude reus
die goed werk geleverd heeft nu doldraait en door iets anders vervangen zal worden is duidelijk - maar het zal geen maatschappij van kleine zelfstandigen zijn & ook geen nationaal-revolutionnaire kleine stads(?)staatjes.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 13:00   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zoveel waard als een schurftige vlooienhond die mank loopt.
1: ik zou het aprecieren als u mij en Guderian niet op een zelfde lijn plaatst.
2: De mening van een separatistische en anarchistische communist is dus niks waard volgens u? Wie bent u te bepalen wie wel iets te zeggen heeft en wie niet?[/quote]
Oud 3 oktober 2003, 11:08   #46
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

nationalistische anarchistische communist ??

dat zijn 3 overtuigingen die niet samenrijmen

een anarchist is tegen alle gezag = onafhankelijk zeker van het "eigen volk" ("klootjesvolk")

een nationalist is diegene die voor zijn vaderland wil sterven

een communist is tegen privé-bezit bezit is diefstal : dus ook tegen het bezit door een collectief "volk" van een stuk van de wereld - de aarde is
een collectief bezit van alle mensen waarin allen zich inspannen om ieders
behoeften maximaal te voldoen (iedereen rijk- dus ook andere volkeren/rassen/etnieën)
Oud 3 oktober 2003, 11:37   #47
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik stel voor dat we gewoon den electrabel buiten gooien en terug verlichten met kaarsen. Gewoon veel gezelliger en veel goedkoper.
Koken doen we wel op een houtvuur en ik steek mijn oude leuvense stoof terug aan.

Neen aan de crypto communistische nationalistische anarchistische liberale christendemocratische averechtse kapitalisten. Ugh.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2003, 14:14   #48
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Handclapping, toch wel even nuanceren.

Anarchisme is niet voor het soort bloed en bodem nationalisme. Maar het staat wel voor o.a. decentralisatie en regionalisatie, en anti-imperialisme. Vooral dit laatste betekend dat een bepaald volk recht heeft op een vrije, onafhankelijke status. Anarchistisch nationalisme kan dus wel bestaan.

En binnen communisme kan hetzelfde argument aangehaald worden. Nationalisme betekend besef van de identiteit van de eigen aard, en vooral de vrijwaring van imperialisme. Dit betekend niet noodzakelijk het minderwaardig achten van andere volkeren want dat heeft een andere naam: racisme.
Oud 3 oktober 2003, 19:59   #49
JP
Partijlid

JP's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
nationalistische anarchistische communist ??

dat zijn 3 overtuigingen die niet samenrijmen

een anarchist is tegen alle gezag = onafhankelijk zeker van het "eigen volk" ("klootjesvolk")

een nationalist is diegene die voor zijn vaderland wil sterven

een communist is tegen privé-bezit bezit is diefstal : dus ook tegen het bezit door een collectief "volk" van een stuk van de wereld - de aarde is
een collectief bezit van alle mensen waarin allen zich inspannen om ieders
behoeften maximaal te voldoen (iedereen rijk- dus ook andere volkeren/rassen/etnieën)
Daar gaat het mij dus om. Guderain is ongeveer tegen alles waar je maar tegen kan zijn, ook al liggen die ideologien en meningen zo ver uit elkaar als maar kan. We mogen de reacties van zo iemand gewoon niet au serieux nemen.
Hij heeft al genoeg blijk gegeven van onrealistisch denken en kritiek spugen om te spugen.
Oud 4 oktober 2003, 15:53   #50
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Jeezes, wat hebben ze hier nu weer binnen gesmeten in de vorm van die JP... Nu ja, 't is een belgicistje en daar moeten we geduld mee hebben zeker?!?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP
Tegen de Walen, tegen de kapitalisten, voor de revolutie,...
Waar haalt u het vandaan te beweren dat ik "tegen de Walen" ben? Ik ben VOOR een onafhankelijk Wallonië (of een Wallonië dat bij Frankrijk aansluit).
De revolutie die ik onderschrijf is niet van dezelfde betekenis als die van een marxist. Ik wens geen structuren gewelddadig omver te gooien, maar wel de waarden te veranderen waarop die structuren gebouwd zijn.
Citaat:
Neen, beste JP. Ik zou opteren voor een extreem-rechtse separatistische neo-anarchistische cryptofascist met nationaal-bolsjevistische reactionair-katholieke ideeën!
Citaat:
Dat is zoveel waard als een schurftige vlooienhond die mank loopt.
En maar schelden... 'k denk da'k eens het blauw knoppeke ga gebruiken. Voor scheldende belgicisten wil ik namelijk een uitzondering op mijn "niet-verklikken" regel maken.
Citaat:
Hoe durf jij hier je stem nog te laten horen.
Hola, zijn we voor "Sprechverbot" ja?
Citaat:
Heinz Guderain was een nazi, een man die uit idealisme talloze mensen liet ombrengen, en daar maak jij je nick van.
Guderian was GEEN nazi maar een Wehrmacht-officier en hield er conservatieve ideeën op na. De man kwam meermaals in conflict met Hitler. Leer uw les m'n beste!
Citaat:
Hopelijk zit je nog zwaar in je puberteit of ben je al dement, maar vooral hoop ik dat je toch, eenmaal volwassen, een andere mening erop na zal houden om zo toch te kunnen zorgen voor het eten op de plank. Want met die mentaliteit en overtuiging geraak je nergens!
U hebt blijkbaar echt wel moeite met mensen die uw mening niet delen...
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 10:39   #51
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Anarchie = geen regering

Volksnationalisme : een regering in kleinere eenheden met daar boven
een mondiaal gezag om de solidariteit tussen alle volkeren te waarborgen ? Dus geen geweldadige conflicten tussen volkeren meer omdat de enen superieur of door god uitverkoren zijn ?
Een leuke edoch nieuwe definitie van volksnationalisme
Oud 5 oktober 2003, 17:32   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

1hand,
dat is nu net het idee waar ik achter sta. En nieuw is dat niet. In tegenstelling tot wat men gewoonlijk denkt heeft nationalisme niet altijd te maken met racisme, vandaar ook dat hier twee aparte begrippen zijn voor gemaakt.
Oud 5 oktober 2003, 18:16   #53
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom start je dan zelf niet een elektriciteitsbedrijf als er toch zoveel mee te verdienen valt??
Vroeger had je een goed argument: het kon/mocht niet. Nu kan het wel.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be