![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Kortom, ze waren tegen én de diagnose én tegen elk bevoegdheide voor Vlaanderen hierin. Moeten we dan niet veronderstellen, na deze wel héél grote koerswijziging dat de BUB maar eerst eens moet bewijzen dat ze het dit keer géén hyprocriete boel is, dat ze het echt menen. laten we daarom eens goed nakijken: 1. Welke konkrete gevolgen de BUB geeft aan deze -voorlopig noig alleenstaande en goedkope- verontwwaardiging. M.a.w; gaan ze dcaar in hun programma terdege mee rekening houden. 2. Welke publieke stellingnames ze zullen innemen; Voorlopig, mogen we echter niet zomaar naief geloven dat ze ineens gaan verketteren wat ze gisteren vereerde (nl. het belgische model dat zogenaamd wel rechtszekerheid en non-diskriminatie kan waarborgen, maar waarvan ééns te meer bewezen is dat het daarin NIET slaagt). |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, als u het er eens mee bent, dan gelooft u blijkbaar oo, dat ze dat menen. Doch, in het verleden heeft de BUB zich keihard verzet tegenover deze diagnise. het ging slechts over uitzonderingen e.d. Daarbij hebbenz e zich even hard verzet tegen ALLES wat aan die wantoestanden ten gronde iets kan doen; Ze waren tégen een eenvoudiger taaltoezciht, ze waren tegen Vlaamse seoevreiniteit over taal, kultuur en onderwijs; Ze waren tegen de mogelijkheid dat gewone rechters die wetsovertredingen konden onderzoeken en eventueel veroordelen, ....
ALLES wat u daar schrijft zijn grove leugens. |
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, Patriot.
Waar jij en je BUBclub in werkelijkheid voor staan is voldoende gebleken op dit forum. En het oogt niet fraai.
|
|
|
#48 | |
|
|
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Was.
Zijne Doorluchtigheid Hans I le Grand vindt het tegenwoordig helemaal geen probleem meer dat er een eentalige (Franstalige) MUG-arts rondtoert die geen woord Nederlands begrijpt. Integendeel, hij vindt dat de patiënten maar tweetalig moeten zijn... |
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
De bub is dan blijkbaar heel anders begonnen. Vreemd dat een partij op zo weinig tijd zo kan degenereren.
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zever. Wij staan nog altijd als één man achter deze standpunten.
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je Hans bedoelt, hij was geloof ik co-auteur van de deze tekst.
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan je dat wat meer beargumenteren aub?
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
|
Beste Patriot,
Okay, ik zal de teksten van uw grote leider hier aanhalen. Maar dat is moeilijk want hij spreekt zichzelf zo vaak tegen dat ik vaak de hele draad moet laten zien om één en ander aan te geven. Maar goed, dit is de eerste die voor zichzelf spreekt: Hans 1 op 3 maart 2006: Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 19 maart 2006 om 17:20. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja ik begrijp de context niet zo goed, maar ik word toch liever behandeld door een Franstalige arts dan dat ik mezelf moet behandelen hoor.
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat uiteraard niets afdoet, en dat kan Hans ook niet bedoeld hebben, aan de noodzaak van meer en beter onderwijs voor het aanleren van de twee landstalen!
|
|
|
|
|
|
#59 | ||
|
|
Citaat:
Hans1 op 2 oktober 2005, reagerend op krantenberichten: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
Beste Patriot, ik kan hier wel doorgaan maar het is duidelijk dat Hans1 eigenlijk geen probleem ziet in 'eentalige franstaligen'. Hij is echter wel co-auteur van het stukje dat pleit voor 'verplichte indiviuele tweetaligheid'.
Wie zou hij dan willen verplichten om tweetalig te zijn als hij niet de franstaligen bedoelt? Of 'lees' ik het verkeerd? Of is het geen franskiljon die het frans wil verplichten in heel België (eerste mogelijkheid) en weet hij gewoon niet waar hij over praat (tweede mogelijkheid)? Of (derde mogelijkheid) vindt hij het één en zegt hij het ander voor electoraal gewin? Ik weet niet hoe het met u zit maar ik vind geen van de drie mogelijkheden pleiten voor de kwaliteiten van Hans 1 als voorzitter. |
|
|
|