![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent er zeker wel achtergekomen dat ik sterk voorstander ben van een gescheiden stad en natuur. Mensen horen in een stad, en niet de natuur te verpesten door zichzelf er te gaan vestigen. Klinkt misschien niet erg liberaal, maar je kan het niet overal mee eens zijn, toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over cultuurbarbaren gesproken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar spijtig genoeg werken er vandaag maar 4 mensen meer in dat immense en prachtige gebouw. De bijhorende financiëntoren zijn ze momenteel al volledig aan het verprutsen: de typische betonnen vin aan de zijkant gaat weg, en er komt bovenaan op het gebouw een decandente post-modernistische kroonlijst. ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dichte familie en kenissen wonen in de Vlaamse Rand, en zeer dichte familie in Brussel zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Heftruck : 1 oktober 2006 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
In het algemeen vind ik de kantoorgebouwen in Brussel niet zo geweldig vergeleken met andere wereldsteden. Dat komt mede door de belachelijke 150m hoogtelimiet. Veel erger is dat men op de een of andere manier een voorliefde heeft voor saaie, weinig creatieve en inspiratielozen glasdozen, terwijl unieke en creatieve designs steevast naar de prullenbak worden doorverwezen. Zonde. Laatst gewijzigd door Heftruck : 1 oktober 2006 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar intussen is die brug ook al afgebroken...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() hoever reikt de Vlaamse rand? is dat inclusief het volledige arrondissement Halle-Vilvoorde? als dat het geval is, dan woon ik ook in de rand. Verder heb ik nog collega's (zowel franstaligen als nederlandstaligen overigens) die in Brussel en de rand wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is zelfs maar de vraag of de Franstaligen die in de Rand wonen werkelijk bij Brussel willen horen? Het is makkelijk om er politiek om te roepen, maar menen ze het? Ze hadden anders makkelijk in Brussel kunnen blijven, maar ze vermijden liever de grootstedelijke belastingen en andere problemen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik hou van Brussel. Ik kom er echt graag (toch in de bepaalde buurten). Maar Brussel is buitenland, en zo zal het blijven. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zegt dat Brussel voor u het buitenland is. Waarvan mijn vraag : Is Brussel voor u een Franstalige stad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ontkennen dat er hoofdzakelijk frans wordt gesproken in Brussel is waanzin, dus ja. Maar Brussel ligt midden in Vlaanderen en als ik over de drukke winkelstraten in brussel loopt hoor ik toch heel veel nederlands. Bovendien is er ook nog een historische band, niet dat die zo veel waarde heeft. Moest Brussel een beter bestuur hebben zou het pas echt zijn rol als Europese hoofdstad kunnen vervullen. Bovendien zou een splitsing van het land het samenleven van franstaligen en Vlamingen Brussel makkelijker maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Is het zo dat Vlaanderen rekening zal moeten houden met rechten voor Franstalige minderheden, kan dit eveneens gevraagd worden aan Frankrijk wanneer het Wallonië met Moeskroen, Vloesberg, Edingen wil incorporeren. Dit is zeer moeilijk voor de jacobijnse Franse staat die op nationaal vlak linguistische rechten aan zijn minderheden ontzegt : eigenlijk is het opleggen vd Franse taal aan al zijn onderdanen, een basisvoorwaarde voor de continuïteit vd Fr staat. A fortiori zou dit gelden voor Brussel. Mbt Brussel staat Vlaanderen sterker dan het denkt, maar het moet wel machtspolitiek leren denken.
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Ik woon in een buurgemeente van Overijse, de tweede meest 'strategische' gemeente van ... België, na SGR.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 3 oktober 2006 om 04:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() SLW is wel een Brusselse gemeente, he. Sint Stevens Woluwe behoort tot Zaventem.