![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel dat de meest nabije planeet die in aanmerking komt op 100 lichtjaren hier vandaan staat. Aan een gemiddelde snelheid van 1/100 lichtsnelheid, of 10.800.000km/u. zou enkel de reis naar die planeet al 10.000 jaar duren. Communicatie zou zo goed als onmogelijk zijn, want je zou telkens 200 jaar moeten wachten op een antwoord van je correspondent... Mijn pronostiek: de kolonisatie van de ruimte zal niet door mensen maar door machines en informatie gebeuren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat in verband met ruimtevaart er geen Islamieten bij betrokken worden is heel simpel, die hebben teveel werk om het woord van Allah te verspreiden. Ik zie nog geen enkel Islamitisch geïndoctrineerd land enige moeite doen in ontwikkeling van niet direct moordende technologie. Het meest dichtbije tot dit soort wereldontwikkeling uit die hoek is een paar gekochte telecommunicatiesattelieten die gelanceerd werden op fundamentalistische Oliedollars.Zelfs het uitgebuite,onder de Sha'ria zuchtende Nigeria heeft een kleine zatteliet in orbit nu. Babeth komt af met een goed argument voor de Islamitische wereld om eens wat moeite te steken in ruimtevaart. Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was Duitsland dan een "Islamitisch geïndoctrineerd land " ![]() Zijn de VS dan een"Islamitisch geïndoctrineerd land " ![]() Was wijlen de USSR dan een "Islamitisch geïndoctrineerd land " ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu vraag ik me af wat ik misschreven heb?
Ik vermelde dat geen enkel Islamitisch Geindoctrineerd land enige moeite doet om niet moordende technologie zelf te ontwikkelen. wat een prachtig bewijsbaar feit is.De landen zonder poen willen misschien wel ,maar kunnen niet,en de landen met poen kopen gewoon de luxe voor hun elite. Citaat:
Daarentegenover is ruimtevaart de beste manier, na het uit uitmoorden van 90% van de mensheid om deze aarde te ontlasten van de plaag die mens genoemd word.
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Ariane V, een politieke mislukking als je het mij vraagt.De Russische Energea raket is stukken goedkoper en krachtiger.Voorzie die van Europese materialen qua electronica, overgoten met de praktische kant van de Russen op het gebied van ruimtevaart, en je kan een raket hebben die brandhout maakt van de bestaande modellen, inclusief de oude Saturnus V. Maar ja, als je wou aanhalen dat nu nog, de doorontwikkeling van de ruimtevaart voornamelijk tot doel heeft iemand een kopje kleiner te maken in het spel dat oorlog genoemd word, dan geeft ik je gelijk. Helaas is dat ook de enige hoop die ik voor de mensheid koester, dat de ruimtevaart snel genoeg evolueerd om de grondoorlog die de mensheid de kop kan kosten voor te zijn.
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu, de meeste projecten willen ook de werkgelegenheid bevorderen en dat doe je niet door Russische raketten te gebruiken. De Energea is als ik me niet vergis (voorlopig) trouwens niet meer in productie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, de nieuwe trend in raketten en sattelieten is zoals in alle Hitech, bouw kleiner en energie efficienter.
De Multi satteliet lanceringen blijken niet de oplossing te zijn, wegen vooral te duur als er iets mis gaat. De Amerikanen met de nieuwe pogingen om delta's vanonder grote vliegtuigen te lanceren.De Russen die stug doorgaan met hun ingekrompen en door budgetreducties geplaagde programmas.De Japanners met hun halfslachtige pogingen.Indië wat een half EU ruimtevaartprogramma probeert door te voeren, als dekmantel voor hun ICBM programma. Nu, het orginele onderwerp was Chinezen in Space, en veel kleiner dan efficienter dan een Chinees is moeilijk te vinden.Dus die houden de trend bij. We zijn er op uit gekomen dat er enkele van de meer fanatieke posters hier ook SciFi lezers en kijkers zijn. Effe enkele domme opmerkingen qua ruimtevaart en het nut ervan. In de ruimte is zonlicht -tig keer energierijker, goedkope zonnepanelen hebben daar veel beter rendement dat de duurste exemplaren hier op aarde. We hebben al sinds de jaren 50 de technologie om kernonderzeers onder water te laten blijven zolang er voedsel aan boord is.Dit kan ZEER lang zijn,met vriesdroog spul. We kunnen al sins eind jaren 60 mannetjes op de maan zetten. Het maanoppervlak heeft alles om zonnepanelen uit te maken. Het zonlicht op de maan is energierijk. Een tekening bij maken? Waarom zitten we niet op de maan, om al was het maar om zonnepanelen te leggen om met die energie accu's te vullen?
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu om u te plezieren zal ik er toch een periode op plakken, dus laat ons zeggen dat binnen dit en 500jaar de mensheid zich ergens ver van hier verder zal ontwikkelen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Sinds de jaren zestig is alles in de ruimtevaart steeds trager verlopen. En dat zal volgens mij enkel nog 'erger' worden. En wel doordat de afstanden steeds groter worden. Naar de maan ben je op een paar dagen. Naar Mars ben je al gauw weken of maanden onderweg. En buiten het zonnestelsel worden die afstanden gigantisch. En sneller dan het licht kan je sowieso niet reizen, want dat is pas échte science fiction. Je moet dus tijdens je reis eerst een hele tijd versnellen tot je bijvoorbeeld 10% van de lichtsnelheid (~100.000.000km/u) haalt, en dan moet je weer genoeg energie aan boord hebben om weer af te remmen. En dan mag je onderweg geen enkel stukje gruis tegenkomen of je ruimteschip explodeert als een atoombom (denk aan de laatste Shuttle, die vloog maar tegen 10.000km/u of zo toen hij ontplofte). Over ongeveer 500 jaar denk ik dat de mensheid nog maar een paar miljard mensen zal tellen, doordat het bevolkingsaantal dan onder controle is gekomen en stilaan wordt afgebouwd om rond 3000 op zo'n 500 �* 1000 miljoen te stabiliseren. Tegen die tijd zijn ook alle grote wereldproblemen verleden tijd. En is er dus ook geen behoefte meer om mensen te exporteren naar buiten de aarde. In die duizend jaar zullen we wel samengestelde teleskopen hebben ontwikkeld die qua omvang misschien wel het gehele zonnestelsel omvatten en waarmee we naar elke hoek van het heelal in detail kunnen kijken. En dan zullen we ook kunnen zien of er binnen de tijdshorizon die we kunnen waarnemen zich ook al intelligent of ander leven buiten de aarde heeft ontwikkeld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Duitsland ontwikkelde wel een deel van zijn militaire technologie reeds voor de oorlog. Tussen je andere staten vergeet je wel Israel, Brazilië en Zuidelijk Afrika, die ofwel kernbommen ofwel ruimtevaarttechnologie ontwikkelen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Over de mogelijkheid tot ruimtevaart, er zijn twee dingen, hoewel ze een een zeer hoog sci-fi gehalte hebben, en nogal vergezocht zijn, en het waarschijnlijk niet voor de komende eeuwen zal zijn, zijn er twee opties die het toch mogelijk maken om de ruimte te koloniseren:
Tijd en ruimte zijn relatief. Als je deze twee als variabelen kunt benaderen ipv als constanten, kunnen we om het even waar naar toe gaan, in no time. Een 'techniek' die daarvoor zou kunnen gebruikt worden zijn wormgaten. Artificiële intelligente: robots kunnen wel eeuwen wachten tot ze op hun bestemming komen, toekomstige robots kunnen zichzelf waarschijnlijk aan elk mogelijke omstandigheid aanpassen, kunnen uit hun omgeving leren en zichzelf verbeteren. Het gebied van artificiële intelligentie staat momenteel nog in de kinderschoenen, maar ik vind dat er toch al opmerkelijke resultaten worden geboekt, je kan een 'computer' dingen laten leren aan de hand van de problemen die hij tegenkomt, en hij zal als antwoord op deze problemen gedragingen ontwikkelen die niet op voorhand geprogrammeerd waren. Volgens mij is er een kans dat 'robots', of wat het ook moge zijn in de toekomst, het heelal zullen koloniseren, omdat zij op gebied van ruimte verkenning veel meer voordelen hebben ten opzichte van mensen. Ik denk dat er een mogelijkheid bestaat dat er in de toekomst robots zullen bestaan die volledig onafhankelijk van de mens zullen functioneren, zelf andere robots zullen kunnen bouwen en hun leefomgeving en zichzelfs zo kunnen aanpassen dat ze een gemeenschap van robots kunnen stichten. De meeste mensen vinden dit een freaky idee, maar ik denk dat dit eerder door angst en homocentrisme is ingegeven dan door ratio. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit dachten de mensen dat de aarde plat was en dat als je te ver voer je de afgrond in stortte. Ooit dachten de mensen dat vliegen onmogelijk was, en een eeuw geleden berekende iemand dat het gewoonweg onmogelijk was een raket naar de maan te sturen omdat er zoveel energie voor nodig was dat de brandstoftank gigantisch groot moet zijn.
Om maar te zeggen, de lichtsnelheid is niet noodzakelijk het einde, en veel wetenschappers gaan er van uit dat er ergens misschien wel een mouw aan te passen valt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De meeste Islamitische landen zijn blij als hun Islamitische bevolking geen honger heeft kan je beter zeggen.Voorbeelden genoeg , vanaf het moment de internationale berichtgeving vlot werkte was dit verschil goed te merken.
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nu zegt u dat er 2opties zijn die het toch mogelijk maken om de ruimte te koloniseren. Maak er daar maar 4van. In de 1ste plaats dacht ik dan aan de mogelijkheid die er bestaat om gedurende die ruimtevluchten zichzelf voort te planten (eventueel dmv proefbuisbaby's) Men lost zo het probleem van de enorme tijdsduur die zulke vluchten in beslag nemen niet op, maar men omzeilt ze. En de 4 (en misschien zelfs nog wel de meest waarschijnlijke van al) optie bestaat erin dat men iets nieuws zal ontwikkelen wat dit alles mogelijk zal maken. Over de toekomst spreken is en blijft enorm moeilijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Het "probleem" met mensen en andere dieren is dat het niet volstaat om wat zaadjes en een bloempot naar Alpha Centauri te schieten om daar mensen te gaan kweken.
Mensen -en alle sociale dieren- moeten groeien en opgroeien in een sociale omgeving. Of men moet mensen kunnen kweken die zonder vader of moeder kunnen opgroeien. Of "bionische nep-ouders" meesturen met menselijke kiemen. Anders moet men de mensen die worden weggeschoten hun stofwisseling gedurende een paar eeuwen kunnen laten stilleggen. Maar eens terplekke zijn ze dan ook volledig op zichzelf aangewezen voor de uitbouw van de kolonie. Communicatie met de thuisbasis is immers onmogelijk. Enkel een electronisch postkaartje opsturen dat minstens 3 jaar onderweg is. Om een leefbare kolonie te stichten moet je dan ook denken aan een groep mensen van pakweg 500 �* 1000 personen (plus planten en beesten) die allen worden "ingevroren" en dan goed verpakt met allerlei machinerie richting sterrenland worden gezonden. Om botsingen met gruis en dergelijke te vermijden zou er dan een soort van grote "stofzuiger" voor het eigenlijke ruimteschip, of zeg maar "Ruimte-Ark" uitvliegen. De eerste robot die op een planeet buiten het zonnestelsel landt is denk ik wel voor dit millenium. Bvb gelanceerd door een atoomraket vanop de maan of zo. De maan is denk ik veel interessanter voor de mens dan Mars. Je hebt er geen dampkring en het gewicht is er ook veel lager dan elders. Ideaal om observeringen te doen of zware vrachten te lanceren richting "deep space". |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Toch ben ik het met Darwin eens dat, als we geen 'tijd-ruimte' machine vinden, of een 'beam me up scotty', er weinig kans is dat mensen ver geraken. Ik denk eerder dat de robots de volgende stap in de evolutie van intelligente wezens zal worden, en dat niet mensen, maar onze nazaten de robots het heelal zullen koliniseren, niet functionerend als werktuig van de mensheid, maar als onafhankelijke levensvorm, op zichzelf, misschien wel nadat de mens is uitgestorven. Eens ze een bepaald niveau van intelligentie en volledige autonomie hebben bereikt hebben ze in het heelal gewoon meer overlevingskansen dan mensen, ze zijn duizendmaal zo flexibel als mensen.
|
![]() |
![]() |