![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De partij is voor ons geen doel, maar niet meer als een werkmiddel. Een werkmiddel om la belgique stukje voor stukje af te breken tot er niets van over blijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die Vlaamse staat komt er echter niet.
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Alles voor Vlaanderen nietwaar?
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Dedecker mocht bij N-VA blijven en kon daar zich bewijzen
dat hij constructief kon meewerken. Hij is niet buiten gegooid maar er is door de partijraad van 200 man beslist dat hij geen plaats op de lijst krijgt voor de federale verkiezingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
En er is wel degelijk woordbreuk gepleegd.
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
![]() Citaat:
DeDecker had, imho, uw Vlaamse bewustheid uit een slaafs imago kunnen halen, zonder het bruine dat rond Vlaams Belang hangt. Citaat:
![]() Citaat:
Om van de manier, mooi beschreven met dit ![]() te zwijgen.
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mandaten zijn geen doel, maar wel een broodnodig middel om de onafhankelijkheid dichterbij te brengen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Allez, ge gaat zelf al de discussie niet meer aan, ge post gewoon de persmededelingen van uw partij.
Tenandere, veel stenen zijn er nog niet verlegd hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En er zouden er al meer verlegd zijn als er niet zoveel mensen zouden stemmen op een partij die enkel aan de zijlijn staat te roepen en NIETS bijdraagt tot de Vlaamse emancipatie. En die persmededeling? Die hield een antwoord in op wat u aagaf. Ze was zo gepast dat ik ze gepost heb. Dit integenstelling tot sommige van uw partijgenoten, zoals vriend Ilfaco, wier enige bijdrage tot dit forum bestaat uit N-VA bashen en knip en plakwerk van de VB site. Ik heb een brede rug, maar het begint me stillaan te irriteren. Wij doen alles wat we kunnen voor Vlaanderen, zonder enige hulp er waardering. Dat zijn we gewoon. Maar die messteken constant van mensen die je bondgenoten zouden moeten zijn, dat is hard. Dit is trouwens de meest anti-VB post die ik hier ooit gepost heb. Normaal respecteer ik steeds het VB in hun streven naar onafhankelijkheid. Ik ga niet akkoord met hun strategie, maar breek tenminste hun bedoelingen niet af. Scheld ons maar uit voor verraders zoveel u wilt. Maar wij zullen aan het einde van de rit iets betekend hebben voor Vlaanderen. U zult nog steeds met een schorre stem staan tieren aan de zijlijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Jullie zullen een verlenging van de belgische staat betekend hebben. Niet veel meer hoor.
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten tweede. Ik begrijp dat u dit als verlenging van belgique kunt zien. Het kan immers de druk van de ketel laten, dat is een reëel gevaar. Ik zie het echter als volgt: hoe meer banden met belgique we nu doorsnijden, hoe minder zaken er nog te verdelen vallen, hoe minder dingen ons nog binden met Wallonië, hoe verder we uit elkaar zullen blijven drijven, en hoe makkelijker het zal zijn om uiteindelijk onze eigen staat uit te roepen. Ik zou ook liever nu direct een onafhankelijke staat hebben. Maar denkt u echt dat we hier nu reeds een meerderheid voor hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Dat wel... Maar dan toch eerlijk genoeg om irritant gespin en gejuich achterwege te laten en eerlijk toe te geven hoe slecht de hele situatie was verlopen. Denk je eens in hoe een Verhofstadt dit had gecommuniceerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, wat als... het verleden kun je helaas niet meer terugdraaien. De numerieke meerderheid van de Vlamingen is op democratisch vlak weggegeven en we zitten er maar mee. We zullen het dus op een andere manier moeten doen. Alleen valt het te hopen dat er tegen dan nog niet zoveel toegevingen tegenover de Franstaligen gedaan zijn dat er überhaupt nog een Vlaanderen die naam waardig overblijft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Volgens mij enkel met eerloze compromissen die slecht zijn voor iedereen (behalve de PS misschien...). Liever roeper aan de kant dan...
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik begrijp dat je uit de partij bent gestapt omwille van de JMDD-saga.
Maar hoe komt het dat je ook veranderd bent van idee wat betreft roepen aan de kant in plaats van proberen in het beleid te werken aan de geleidelijke uitbouw van een Vlaamse staat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Tja, wat als... het verleden kun je helaas niet meer terugdraaien. De numerieke meerderheid van de Vlamingen is op democratisch vlak weggegeven en we zitten er maar mee. We zullen het dus op een andere manier moeten doen. Alleen valt het te hopen dat er tegen dan nog niet zoveel toegevingen tegenover de Franstaligen gedaan zijn dat er überhaupt nog een Vlaanderen die naam waardig overblijft." |
|
![]() |
![]() |