Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2010, 22:24   #41
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik heb geen zin om extra af te dokken in ruil voor hetzelfde. Als ze dingen verplicht maken moet de prijs-product voor iedereen gelijk zijn. Ik weiger mee op te draaien voor de brokken die anderen maken.

Maar zoals eerder gezegd, dergelijke toestanden zijn vanaf nu verboden. En terecht ook. Wat gaan we anders nog krijgen, dat alle venten zich moeten laten castreren omdat de meeste verkrachtingen door venten worden gepleegd?
Kan je d'r wat meer over kwijt Rapture ?
Is er wat veranderd ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 09:09   #42
funzo
Burger

funzo's schermafbeelding

Standaard

zou in dit opzicht een roker ook niet moeten extra betalen aan de ziekenkas, of iemand die gevaarlijke sporten doet of iemand die vuil en gevaarlijk werk doet?

maar gaan we dan niet de usa toer op waar veel mensen door verzekerings maatschappijen geweigerd worden

Laatst gewijzigd door funzo : 29 januari 2010 om 09:10.
funzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 21:39   #43
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door funzo Bekijk bericht
zou in dit opzicht een roker ook niet moeten extra betalen aan de ziekenkas, of iemand die gevaarlijke sporten doet of iemand die vuil en gevaarlijk werk doet?

maar gaan we dan niet de usa toer op waar veel mensen door verzekerings maatschappijen geweigerd worden
Ander verhaal. Ziekteverzekeringen zijn fundamenteler dan autoverzekeringen. Voor sommige verzekeringen geldt overigens ook een verschillende behandeling (schuldsaldoverzekering bijv.). Sommige levensverzekeringen keren ook niets uit als de verzekerde sterft bij het uitoefenen van een extreme sport. Ik denk trouwens dat dat in de toekomst nog zal toenemen. Toen mijn vader stierf, was zowat het eerste wat ze vroegen of hij rookte. Voor "de statistieken", weet je wel.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 05:42   #44
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door funzo Bekijk bericht

Rokers betalen meer voor bvb. levensverzekeringen, omdat ze gemiddeld rapper sterven. Kwa ziekenkas denk ik dat de roker meer betaalt in accijnzen dan dat hij kost aan zorg, te meer dat de behandeling van rookaandoeningen gewoon de palleatieve vervangen van bejaarden, en dat hij gemiddeld natuurlijk ook minder jaren pensioen trekt.
Oud 1 februari 2010, 09:50   #45
eno2
Banneling

Standaard

Mijn gezonde life-style laat geen autogebruik toe.
Daarom eis ik een gratis auto-verzekering.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 11:28   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Mijn gezonde life-style laat geen autogebruik toe.
Daarom eis ik een gratis auto-verzekering.
Okee, mensen die zo arm zijn dat ze geen auto kunnen kopen, krijgen van de staat, zolang ze effektief geen auto kopen, een gratis autoverzekering aangeboden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 11:17   #47
eno2
Banneling

Standaard

Sukkelaars die zich dubbel moeten plooien om te kunnen autorijden en zo in de schulden terecht komen, zouden ook een verminderde autoverzekering moeten krijgen, vooral als ze al schuldadvies krijgen bij het OCMW
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be