![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
natuurlijk is de 'war on terrorism' een RE-ACTIE tegen de aanvallen van Al Qaeda. Natuurlijk is het Bin Laden in de eerste plaats die wil komen tot een algehele polarisatie van de wereld, in een pro en contra-Islam kamp. En net dat is de val waarin we niet mogen trappen. Dat is wat ze willen, want het zal hen in zo'n geval alleen maar véél gemakkelijker worden om een aantal extremistische regimes te installeren in landen als S.Arabië, Egypte en zovoorts en zoverder.. Dat is ook net wat ik de VS durf te verwijten. Dat ze teveel meegaan in die logica, of toch althans zich niet voldoende aantrekken van de gevolgen van hun acties in de perceptie van de mensen van het Midden Oosten. Ik denk dat het tij wel langzaam aan het keren is, maar toch... Dat is trouwens net ook de motivatie geweest van het Nobelprijscomité om haar de prijs uit te reiken : om aan te tonen dat het wel degelijk mogelijk is om een democratische Islam tegemoet te komen. Eerlijk gezegd, ik kan moeilijk ten gronde oordelen over haar, want ik ken haar enkel uit de krantenartikels die ik de laatste dagen gelezen heb. Dus mijn oordeel is maar gebaseerd op een eerste impressie. Maar ik ga wel akkoord met haar kritiek op uitwassen �* la Guantanamo. Voor zover ik het denk te begrijpen is ze vooral ook overtuigd van inwendige, gestage verandering. Ik vermoed ook dat ze buiten Iran zonder hoofddoek en binnen Iran met hoofddoek rondloopt omdat ze goed beseft dat die maatschappij haar niet de kansen zou geven die ze nu krijgt indien ze zich zou gedragen zoals in het Westen. Je kan haar toch niet verwijten dat ze inziet dat een bruskerende aanpak niet kan werken, en enkel tot haar 'figuurlijke' eliminatie zal leiden. Dat lijkt me toch veel logischer dan besluiten dat ze niet anders dan een hypocriete moslim extremiste (bitch?) is ... Haar discours tegen de uitwassen van het Westen (kan je die toestanden, cf. Guantanamo, trouwens nog wel 'Westers' noemen...Dat heeft niets meer te maken met waar ik het Westen voor zie staan, maar dit terzijde) is volgens mij ook een vertolking van de gevoelens die in het Midden Oosten en Iran leven ten aanzien van de evoluties van de laatste jaren. Daarmee appeleert ze wel degelijk aan wat er leeft in die samenleving (ik denk niet dat ik je van het tegendeel moet overtuigen, nietwaar? ) In die zin is het mijns inziens ook een waarschuwing, een eye-opener aan het Westen en de VS : doe zo voort en jullie mogen er zeker van zijn dat jullie de oorlog om de beeldvorming zullen verliezen. Tenzij je er vanuit gaat dat er met de moslimwereld gewoon géén verstandhouding mogelijk is moeten we in mijn ogen mensen zoals haar, die toch in een islamitische republiek met internationale mensenrechtenverdragen in de hand overgaan tot actie, ondersteunen. pascal, je hebt gelijk wat die quote betreft. 't was niet uit slechte wil,overigens, ik was het gewoon vergeten.
![]() |
![]() |
#44 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Och binnen een jaar weet niemand nog wie die pilarenbijter is, en wat betekent die prijs zelfs die strontzak en moordenaar van een arafat heeft hem gekregen, laat neeje ebad maar wegrotten in haar eigen frustraties zoals de meeste islamieten doen met 2 gezichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bij de uitreikingsplechtigheid werd het liedje "Imagine" van John Lennon gebracht, maar mits een kleine wijziging (volgens mij wél tekenend en vergaand) : in plaats van "...AND NO RELIGION, TOO" werd er gezongen "...AND NO DIVISION, TOO" teneinde niet op de lange islam-tenen van sommige aanwezigen te trappen...
Je houdt het echt niet voor mogelijk en toch gebeurt het! Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wist niet dat er meerdere versies van Imagine waren? Was dat een door Lennon zelf gezongen versie?
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat is het net, vrouwen als zij KIJKEN kritisch naar hun eigen maatschappij, anders zou ze nooit een nobelprijs ontvangen hebben. En mensen die constant alle schuld op de moslims steken, zoals Bush, doen dat ook dikwijls om de problemen in de eigen maatschappij te verdoezelen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik moet hier wat Madame Ebadi en het Iraanse volk betreft zeker verwijzen naar de opiniestukken van twee van onze Iraanse FFI-leden :
http://www.faithfreedom.org/oped/Potkin31212.htm en http://www.faithfreedom.org/oped/Darabi31021.htm Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Waw. Dat is duidelijke taal. Had ik niet direct verwacht van die Iraniërs, Dutch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |