Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2003, 23:45   #41
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

zo een verhaal kan je niet bewijzen. Maar het de beschrijving van de kouter klopt nochtans. En plaatsing is niet echt iets wat je in de negatieve verhalen over vreemdelingen vindt. En het dus iets geloofwaardiger maakt...
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 10:32   #42
jef
Gouverneur

Standaard

Ik wil dit verhaal best geloven, ik weet ook dat er tussen Allochtonen goede gasten zijn. Maar ik vraag, waarom is dit verhaal iets geloofwaardiger, dan wanneer ik vertel dat mijn moeder ( 78 jaar) overvallen is door een Marokaan 5 weken ziekenhuis en 6 weken in een revalidatiecentrum heeft gelegen ongeveer 100 000 fr uit haar eigen zak heeft kunnen betalen, dat men daar wel een bewijs van vraagt.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 13:31   #43
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

dat was ik! en ik ben geen marokaan...
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 16:20   #44
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Ik begrijp het dat ze niet te vergeven zijn maar je maakt een fout (misschien een schrijffout) als je zegt: "ik vergeef de vreemdelingen niet". Waarschijnlijk wou je zeggen: "ik vergeef het die vreemdelingen niet".
Nee, toch niet. Het is wel degelijk DE vreemdelingen. Zo is dat in mijn systeem fysiek en psychisch ingeslagen. En ik krijg het er niet meer uit. Een paar jaar geleden maakte ik iets gelijkaardigs mee in een bankfiliaal waar een grote aggressieve Turk mij stond te bedreigen en uitmaakte voor vuile kutBelg. Ik was de enige van de autochtonen die durfde een weerwoord voeren. Maar als ik mij niet had ingehouden en niet had gezwegen, dan had die kerel mij zeker in elkaar geklopt, binnen of buiten de bank. En op straat liep het vol met zwartharige vreemdelingen die mekaar én de geweldenaar blijkbaar goed kenden... Sindsdien ben ik van bankfiliaal veranderd. En ik vrees dat er zoals mij nog zeer vele getraumatiseerde mensen zijn.

Het is iets onwillekeurigs, iets waar je zelf niets meer kan aan veranderen. Onderdrukken lukt misschien nog gedeeltelijk, maar dat vertrouwen in de mens die je niet kent en die er niet vertrouwd uitziet is verdwenen. Voorgoed. En DAT neem ik dus DE vreemdelingen kwalijk.

Dat is dus wat men onder de "verrijking" van de multiculturele samenleving verstaat. Dat je als autochtoon op den duur bang bent van iedereen die je op straat tegenkomt in je eigen stad. Want alle vertrouwd uitziende mensen durven hun huis niet meer uit.

En daarom ben ik bereid om desnoods -als dat de prijs zou zijn- een geheel jaarloon onmiddellijk af te geven om maar van die vreemdelingen verlost te zijn.
Er lopen helaas nogal wat vuile kutbelgen rond(méér dan vreemdelingen). Hoeveel zou het kosten om die kwijt te geraken?...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be