![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() Sommigen betwijfelen -ondanks alle vlot te verkrijgbare informatie- nog of de moslimvrouw onderdrukt wordt via de sluier! Hebben zij dan echt nog nooit gehoord van de idealen van 'Ni Putes Ni Soumises' (www.niputesnisoumises.com)? Weten zij echt nog niet dat zowat alle islamitische schrijfster in de EU én steeds meer in de Arabische wereld zich afzetten tegen de sluier? Dat begon met Mernissi, maar ondertussen zijn ze niet meer te tellen.
Dat men Susan Moller Okin's bekende essay 'Is multiculruralism bad for women?' niet kent is nog te begrijpen. Het doet echter niets af aan de ellende van duizenden slachtoffers. Over cijfers gesproken: Philip Balmforth, ambtenaar belast met coördinatie van hulp aan Aziatische vrouwen in nood in delen van Engeland, melde 1350 door hem opgevolgde gedwongen huwelijken tussen 1995 en 2000 (‘Bradford to take action against forced marriages’, in British Muslims Monthly Survey for Jan 2001 Vol. IX, No. 1.). In die periode verdubbelde het aantal! Anderen spreken over 1000 gevallen per jaar in Engeland. Voor geschat 1,2 �* 1,6 miljoen Engels moslims komt dat overeen met 10% van elke jaargroep van jonge islamitische vrouwen! Kwasi al die dossiers betreffen islamitische vrouwen én sluierdracht. Is de sluier dus niet én symbool, én instrument bij de onderdrukking en achterstelling van moslimvrouw? Wie beweerde daar met grote stelligheid dat het slechts over uitzonderingen ging? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mahdi opstand:1883-1898 Dood van Kitchener, vice-koning van Egypte 1916 Balfour Declaration 1917. Brits mandaat over Palestina: 1922 past mooi aan elkaar, vind je niet? Eén pot nat? VOORAL NOOIT VERGETEN dat de islam Jezus als een (zij het mindere) profeet erkent(Isa ben Maryam) en het ganse Maria-verhaal (én de basis vh Christusverhaal) zo overneemt: enkel over de H. drievuldigheid en de wederopstanding en details is er theologische discussie. Op de keper beschouwd zijn islamieten dus christenen ![]() Ik vermoed daaruit dat Mohammed zijn mosterd ging halen: hetzij bij Grieken in Egypte(één van zijn vrouwen was een koptische), hetzij bij een christelijke secte in Palestina of Syrië, (een Syriër in zijn familie) (volgens sommigen, die ruim sporen Aramees terugvinden in de koran) Voeg daarbij wat joods materiaal....en héél de legende die men je in het middelbaar onderwijs leerde over een onstaan van een "nieuwe godsdienst" valt in 't water: godsdienst wél, maar niks nieuw! Zelfde basisproduct, maar arabische verpakking en tradities Als je dan ziet dat een vorm van de Christus-legende in India ook voorkwam, dat dyonisos en ook de griekse cynici Christustrekken hebben(of omgekeerd?), dat Isis en Osiris ook verassend dichtbij zijn, evenals Mithras.... dan ben je er nog niet uit... ![]() http://www.medmalexperts.com/POCM/index_FLASH.html http://www.alazhr.com/ProphetStories/Chapter2-2.htm http://www.jamaat.org/islam/Isa.html voor pakistaanse kinderen http://answering-islam.org.uk/Books/...rces/chap3.htm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat verstaat men eigenlijk onder de 'volledige erkenning' van de islam?
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U had ten andere al geantwoord op deze reactie van me - totaal naast de kwestie maar dat laat ik voor jou rekening: Citaat:
NAZISME was een niet aanvaardbare ideologie KKK is een niet aanvaardbare ideologie ISLAM is een niet aanvaardbare ideologie Alle drie maken ze een duidelijk onderscheid tussen de ÜBERMENSCHEN en de UNTERMENSCHEN. Heb je het nu begrepen jongen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even terug on topic:
http://www.fairweb.nl/?grp=islam
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() circe,
Mocht dat zo zijn als die meneer op Radio Berlijn het uitlegt is het wel zéér vreemd dat niet �*lle islamitische vrouwen een hoofddoek dragen, maar slechts een minderheid... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Als er van de twintig Moslima's in onze straat er 19 een hoofddoek dragen dan noem ik dat geen minderheid.
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filosoof.. we wonen maar in een doorsnee straat hoor. Niks speciaals aan.
Nu wel een straat waar de allochtonen een overweldigende meerderheid hebben. Maar ja, we zien dus een concentratie hoodfdoeken. Maar we zitten ook vlak bij een school. En ook daar zitten er wat hoofdoekjes tussen de leerlingen. En dit terwijl de meeste Moslim Meisjes uit de buurt naar de Virgo Fidelis gaan.Een totaal andere school van het vrije, katholieke net.
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hoofddoek van Leen Demaré
Leen Demaré mag rustig op beide oren slapen. De Openbare Omroep -die nog altijd betaald wordt met belastinggeld- tilt niet zwaar aan het hoofddoekincident... "Leen wilde tonen hoe een vrouw met een hoofddoek eruitziet, zonder daarmee een standpunt in te nemen", heet het aan de Reyerslaan. ![]() ![]() ![]() Als mevrouw Demaré met een hoofddoek aan, ostentateif plaatsneemt achter de micro en voor de camera, is dat natuurlijk wèl een politiek 'statement'. Als ze niet vindt dat moslimvrouwen een hoofddoek mogen dragen in het openbare leven, waarom deed ze het dan zoiets ? Ze bewees de vrouw een zeer slecht dienst en gaf Vlaanderen een nog slechter signaal ![]() ![]() "Als ik vind dat ik mijn mening moet zeggen, doe ik dat", werpt Leen op ter verdediging. ![]() ![]() ![]() ![]() Wat een dwaze vergelijking. ![]() ![]() De gretigheid waarmee de feministe Leen Demaré zich tooide met dat seksistisch symbool blijft verbazen. Maar, Leen Demaré vindt een hoofddoek best o.k. Misschien moeten Leen Demaré haar conclusies trekken en een carriere beginnen bij de AEL, daar bvoelt ze zich misschien thuis
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Artikel: AEL MECHELEN voert actie tegen Overlastaks (woensdag 14 januari om 12u)
14 januari 2004 ---Stadhuis ---- Mechelen AEL-Mechelen organiseert een actie tegen de overlasttaks in Mechelen. Deze actie vindt plaats op woensdag 14 januari om 12 uur aan het stadhuis van Mechelen. AEL Mechelen hield op 10 november 2003 een persconferentie om haar standpunten omtrent overlasttaks duidelijk te maken. Dat er nog niet veel veranderd is merken we aan de vele klachten en misbruiken en de bereidheidheid van velen om de petitie tegen de taks te onderteken. Mechelen kan beter een voorbeeld nemen aan Boom en Gent. In Boom weigert Groen! ![]() ![]() De overlasttaks vinden wij onduidelijk en gevaarlijk omdat de AEL nog steeds volgende storende elementen vaststelt: · overlast wordt niet duidelijk omschreven (wat of wanneer is er sprake van overlast?); · omwille van de onduidelijkheid van het begrip worden jongeren beboet op het transport; jongeren worden om vage redenen opgepakt en naar het politiebureau gebracht waar ze 49 euro dienen te betalen voor de lift · internationale verdragen (die moeten voorkomen dat een onschuldige schuldig wordt bevonden) dreigen verloren te gaan; · overlasttaks draagt niet constructief bij aan een gezond samenleven in Mechelen; · creëert een nul-tolerantiestad waarin niets mag en kan; · politie wordt partij én rechter; · Een laatste element is dat overlasttaks een discriminerend en racistisch instrument is dat vooral allochtone jongeren systematisch viseert en misbruikt. De burgemeester erkende zelfs in herhaaldelijke interviews dat er onterecht boetes werden uitgeschreven. Naar aanleiding van deze vaststellingen zal AEL-Mechelen een actie houden aan het stadhuis. De petities zullen tijdens deze actie aan de burgemeester overhandigd worden. Wij nodigen u bij deze uit om de actie bij te wonen en om acte te nemen van het grote ongenoegen hierover dat heerst bij de vele slachtoffers van deze ondemocratische en racistisch toegepaste taks. Woensdag 14 september 2004 te Mechelen. Aanvang om 12 uur op de binnenkoer van het stadhuis van Mechelen. Ik hoor geen klachten van autochtone jongeren over de overlasttaks .... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ken hier ook méér dan een straat waar de allochtonen een overweldigende meerderheid hebben, en waar er maar weinig hoofddoeken of hoofddoekjes te zien zijn..... (ik ken er ook waar dat wel zo is) Misschien zit de nabijheid van één of twee meisjes(bijna)uniseksscholen daar wel voor iets tussen.... Leer verder te kijken... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Maddox
Waarom stoort je dat toch zo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk Filosoof, die hoofddoeken storen me niet, in bepaalde gevallen vind ik een hoofddoek zelfs een verademing. zelfs een sluier mag, al was het maar om Moemoe's snor te verbergen.
Het probleem vind ik, zit hem in het statement dat uitgaat ,volgens sommige(meesten) van de zonen/ooms/echtgenoten hun gestoorde gedachtengang- namelijk dat vrouwen zonder hoofddoek hoeren zijn. Nu als ze dat zouden denken, weerom gedachten zijn vrij.Maar dat ze het luidkeels laten merken, da's er teveel aan voor mij. En dat er handtastelijkheden bij te pas komen.Daar mag niks op gezegt worden vanuit de PC gemeenschap. Nu als er godsdienst bij gesleurd word. Prima, maar dan moeten de kereltjes/mannen die deze boodschap willen uitdragen niet hypocriet wezen, en op zijn minst het aanraden vanuit de Koran om losse keldij te dragen eerbiedigen.(Om een dom voorbeeld te geven, onze procederende buurman gaat elke vrijdag met een Djelleba naar de moskee, maar voor de rest perfect geintegreerd, met jeans en millet achtige jas, mevrouw daarentegenover zie je altijd in tent en hoofddoek) En om het helemaal te gortig te maken, qua anti politiek korrect zijn. gewoon omdat er een wet van gemaakt zou worden, ga ik vanaf nu constant met een stetson rondcrossen, als er geen motorfietshelm op mijn hoofd staat. Ancapa, dit huizenblok telt 7 woningen. 1 bejaard vlaams echtpaar, wij, en de rest Moslims. 4 Marrokaanse gezinnen, en 1 Macedonisch/Albanees echtpaar met tienerzoon.(en met die laatsten hebben we nochtans een goed contact.)
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hanne, omdat autochtone jongeren niet voor die overlast zorgen
![]() en dus niet moeten betalen ![]() AEL en zijn gevolg zal direct een boete aan hun been hebben ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als hoofddoeken je niet storen, waarom dan zoveel verbaal geweld? ![]() ![]() ![]() Citaat:
Dus je ganse denkwereld over dit onderwerp wordt bepaald door 4 (vier!) Marrokaanse gezinnen... Is d�*t wel een representatief staal? Of laat je je verder leiden door zwartblokpropaganda? Eng... ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() dubbel gepost
|
![]() |
![]() |