Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de E dag/dagen veralgemeend worden
Ja 7 70,00%
Nee,kost te veel aan de werkgever 2 20,00%
Geen idee 1 10,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2007, 12:55   #41
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
@ duveltje

je haat het dat ik niet werk

dan zijn er twee manieren om dat probleem op te lossen he

ik kan gaan werken ( maar daar heb jij en zul jij nooit macht over hebben )

of je kan iets aan die haat doen

bij de ene oplossing ligt de macht bij jezelf bij de andere leg je de macht bij mij

geloof me - ik ga me echt niet gaan laten uitbuiten hoor - ik krepeer nog liever

en zo zijn er veel armen die nooit zullen gaan werken in het systeem zoals het nu is en daar kunnen geen 10 000 000 duveltjes iets aan veranderen (tenzij ze zich zouden richten op het systeem om dat te veranderen ipv ons )
je vergeet de mogelijkheid dat je zelf met je eigen systeem kan beginnen.
Zeg nu niet dat dat onmogelijk is : het is reeds gedaan & het wordt inderdaad gedaan, voortdurend. Samenwerken is geen synoniem voor uitbuiting, het gaat ook dikwijls over een win/win situatie.
Oud 4 maart 2007, 12:57   #42
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik werk in de social profit, en ik vind wel dat ik sommige doppers mag verwijten dat ze profiteurs zijn. Die doppers namelijk die onvoldoende werkwillig zijn en zich wentelen in hun werkloosheid. Zij maken het sisteem kapot; mochten zij beter opgespoord en geschorst worden, dan zouden echte werklozen een fatsoenlijk dopgeld kunnen krijgen (tot ze weer gauw genoeg terug aan het werk zijn). En hoeveel ik aan de staat kost, dat maakt geen zier uit. De staat vraagt mij om mijn werk te doen tegen mijn loon, en ik doe dat. (ik doe dat voorlopig nog met hart en ziel)

Dat jij stelt dat een en ander uit de social profit een onderdeel is van de globalisatie, dat is een nieuwe stelling waar ik nog niet van gehoord heb.
Als mijn oude buurvrouw middageten laat brengen door de ocmw, in plaats van het te laten koken door haar dochters, dan is dat een deel van de globalisatie. Dedju, ik ga ne nieuwe Van Dale moeten kopen en terug naar school gaan.

Doppers die dag en nacht voor hun zieke moeder zorgen, dragen een en ander bij aan social profit. Maar als ze daarbij onvoldoende beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt, dan zijn het oplichters van het sisteem. Evengoed als dat iemand zijn huis in brand steekt, om te trekken van de brandverzekering, omdat hij die centen nodig heeft om zijn zieke moeder te verzorgen. Evengoed als dat iemand bij jou komt stelen, omdat hij centen nodig heeft om zijn zieke moeder te verzorgen.
En omdat dat allemaal zo moeilijk te kontroleren is, is het waarschijnlijk op alle vlakken beter om de werkloosheidsuitkeringen te beperken in tijd.

En je laatste puntje: onze kinderen door een lopende band gezoogd en opgevoed: zolang we maar niet vervallen in KI (kunstmatige inseminatie) zoals bij de paarden en de koeien op onze boerderijen, zal het in de praktijk nog wel meevallen zeker?
het eerste deel van je antwoord is precies datgene wat de bedoeling is wat je zegt als burger, het is voor mij het zoveelste bewijs dat de propaganda van paars tegen de werkloze gewerkt heeft. Je laat je in de zak zetten door de gedachte dat je iets zou moeten doen voor een basis om van te leven. Volgens de grondwet en de mensenrechten heeft iedereen daar immers zowieso recht op en natuurrechtelijk gezien is de ruimte, de milieugebruiksruimte die wij belgie noemen het eigendom van 10 000 000 belgen.

Ik bedoel maar dat je eigenlijk wat betreft een deel van je loon er zowieso al recht op hebt van de staat eigenlijk

de staat moet daarvoor maar diegenen die een groot gedeelte van de milieugebruiksruimte in beslag nemen belasten

wat dat deel betreft waar we allebei recht op hebben heb jij mij dus niks te verwijten en omgekeerd ook niet

wat het deel dat je meer kost betreft ( en no offence dus maar dat doe je ) heeft niemand je idd ook iets te verwijten want daarvoor werk je

je kost dus meer maar er valt je niks te verwijten

maar als je mij onterecht verwijt dan ga ik jouw ook onterecht verwijten
en zo zien we dan de arbeidsethos in combinatie met de belasting op arbeid zorgen voor klassentegenstelling
precies wat de bedrijfwereld wil en nodig heeft om ons klein en slaafs te houden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2007 om 12:58.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 12:59   #43
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ duveltje

je haat het dat ik niet werk

dan zijn er twee manieren om dat probleem op te lossen he

ik kan gaan werken ( maar daar heb jij en zul jij nooit macht over hebben )

of je kan iets aan die haat doen

bij de ene oplossing ligt de macht bij jezelf bij de andere leg je de macht bij mij

geloof me - ik ga me echt niet gaan laten uitbuiten hoor - ik krepeer nog liever

en zo zijn er veel armen die nooit zullen gaan werken in het systeem zoals het nu is en daar kunnen geen 10 000 000 duveltjes iets aan veranderen (tenzij ze zich zouden richten op het systeem om dat te veranderen ipv ons )
Men zou sommigen kunnen opsluiten in psychiatrische instellingen, maar daar zal momenteel onvoldoende geld en plaats voor zijn... Zelfs al is de wereld - en dus ook die instellingen - van iedereen...

Spijtig...

Laatst gewijzigd door Chipie : 4 maart 2007 om 13:02.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 13:01   #44

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

Spijtig...
haha dus het enige dat ik hoef te doen om jouw ongelukkig te houden is .... NIKS ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 4 maart 2007, 13:02   #45

Standaard

wacht he ik ga hier ff mijn kussens wat opschudden zodat ik wat beter kan gaan hangen he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2007 om 13:02.
Oud 4 maart 2007, 13:09   #46

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik werk in de social profit, en ik vind wel dat ik sommige doppers mag verwijten dat ze profiteurs zijn. Die doppers namelijk die onvoldoende werkwillig zijn en zich wentelen in hun werkloosheid. Zij maken het sisteem kapot; mochten zij beter opgespoord en geschorst worden, dan zouden echte werklozen een fatsoenlijk dopgeld kunnen krijgen (tot ze weer gauw genoeg terug aan het werk zijn). En hoeveel ik aan de staat kost, dat maakt geen zier uit. De staat vraagt mij om mijn werk te doen tegen mijn loon, en ik doe dat. (ik doe dat voorlopig nog met hart en ziel)

Dat jij stelt dat een en ander uit de social profit een onderdeel is van de globalisatie, dat is een nieuwe stelling waar ik nog niet van gehoord heb.
Als mijn oude buurvrouw middageten laat brengen door de ocmw, in plaats van het te laten koken door haar dochters, dan is dat een deel van de globalisatie. Dedju, ik ga ne nieuwe Van Dale moeten kopen en terug naar school gaan.

Doppers die dag en nacht voor hun zieke moeder zorgen, dragen een en ander bij aan social profit. Maar als ze daarbij onvoldoende beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt, dan zijn het oplichters van het sisteem. Evengoed als dat iemand zijn huis in brand steekt, om te trekken van de brandverzekering, omdat hij die centen nodig heeft om zijn zieke moeder te verzorgen. Evengoed als dat iemand bij jou komt stelen, omdat hij centen nodig heeft om zijn zieke moeder te verzorgen.
En omdat dat allemaal zo moeilijk te kontroleren is, is het waarschijnlijk op alle vlakken beter om de werkloosheidsuitkeringen te beperken in tijd.

En je laatste puntje: onze kinderen door een lopende band gezoogd en opgevoed: zolang we maar niet vervallen in KI (kunstmatige inseminatie) zoals bij de paarden en de koeien op onze boerderijen, zal het in de praktijk nog wel meevallen zeker?
het tweede deel van je antwoord

de social profit sector geen onderdeel of tenminste bijverschijnsel van de globalisatie ?

vroeger leerde we onze kinderen kleinschalig zelf alles wat we vonden dat ze moesten weten - wat zien we nu ?

grote gebouwen met gestructureerde regels (noodzakelijk wegens de grootschaligheid - wegens het globale karakter van dergelijk instituten ! ) waar kinderen in grote groep worden geleerd maar ook opgevoed en dit volgens vooraf bepaalde patronen en normen.

de ouders moeten immers in het globalisme aanwezig zijn op de globale arbeidsmarkt ( waar dezelfde patronen en normen gelden ) - de opvoeding van hun kinderen moeten ze uitbesteden - de zorg voor hun bejaarden ook.

waaraan moeten ze die uitbesteden ? aah aan de social profitsector he

en waar eindigd dat ?

tja als ze morgen verlangen dat we ook de voortplanting opgeven ( teveel relatieproblemen immers enzo en deze zijn slecht voor de productieviteit ) - denk je dat ze daar dan geen sector van kunnen maken ? ze zijn zelfs al volop bezig daarmee

als men het globaal kapitalisme zoals het nu is laat doen dan voorspel ik dat we binnen vijftig jaar zullen moeten betalen als we een scheet laten

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2007 om 13:17.
Oud 4 maart 2007, 13:20   #47
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nee,toch niet
Maar ik ben wel een hevige aanhanger van het werken op zich,ik haat het als mensen op hun luie krent zitten de ganse dag....
tja, ik ga ook wel werken , zo meestal de helft van het jaar.Ik ga er van uit dat ik met 6 maand werken mijn eigen dop betaald heb.Verder heb ik in feite geen andere keuze, wanrt ik doe al 30 jaar lang seizoenarbeid,met zo een curriculum vitae krijg je moelijk nog op een ander werk.Maar ik vind wel dat ik dus van niemand profiteer op deze manier.Wat peinsde gij daar van, in al uw wijsheid? Ben ik nu ne goeie, of een luie lamzak van een profiteur?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 13:20   #48

Standaard

de staat is meer en meer aan t worden zoals de staat beschreven stond in plato s politeia

in deze staat moesten ouders hun kinderen afstaan bij de geboorte om door de staat opgevoed te worden

er was in die staat ook een opgelegde polygamie

mannen leefden allemaal samen in gemeenschappen en vrouwen ook

mss iets voor maoisten maar geef mijn portie maar aan fikkie
Oud 4 maart 2007, 15:01   #49
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
tja, ik ga ook wel werken , zo meestal de helft van het jaar.Ik ga er van uit dat ik met 6 maand werken mijn eigen dop betaald heb.Verder heb ik in feite geen andere keuze, wanrt ik doe al 30 jaar lang seizoenarbeid,met zo een curriculum vitae krijg je moelijk nog op een ander werk.Maar ik vind wel dat ik dus van niemand profiteer op deze manier.Wat peinsde gij daar van, in al uw wijsheid? Ben ik nu ne goeie, of een luie lamzak van een profiteur?
Een halve lamzak van een profiteur...
Oud 4 maart 2007, 15:57   #50
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nee,toch niet
Maar ik ben wel een hevige aanhanger van het werken op zich,ik haat het als mensen op hun luie krent zitten de ganse dag....
Aah, jij denkt dus dat werklozen hele dagen op hun luie krent zitten? Ik heb geen tijd om fulltime te gaan werken.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 17:11   #51
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
tja en toch ben ik niet beschaamd.

dat zou wel zo zijn moest ik me ook laten wijsmaken dat een menswaardig bestaan, en een minimum aan middelen om daarover te kunnen beschikken

een gunst is en geen recht

de schaamte is één van de allergrootste vijanden vd armen

beschaamde armen zullen altijd arm blijven

met beschaamde armen kan het vierde wereld syndicaat geen zak aanvangen
En ondertussen ploetert men voort!?
Oud 4 maart 2007, 18:24   #52

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
En ondertussen ploetert men voort!?
idd
Oud 4 maart 2007, 18:27   #53
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
idd
met je vws
Oud 4 maart 2007, 18:28   #54
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
idd
ploert je voort met je vws
Oud 4 maart 2007, 18:49   #55

Standaard

Citaat:
ploert je voort met je vws
wat dacht je ? dat we gingen stoppen ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2007 om 18:50.
Oud 4 maart 2007, 19:07   #56
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
wat dacht je ? dat we gingen stoppen ?
Alsof er een groot verschil is tussen het ploerten en het stoppen.
Oud 4 maart 2007, 19:56   #57

Standaard

Citaat:
Alsof er een groot verschil is tussen het ploerten en het stoppen.
alleen ons oordeel over ons eigen beinvloed ons gevoel van eigenwaarde - niet dat van anderen
Oud 4 maart 2007, 23:01   #58
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Een halve lamzak van een profiteur...
hoezo profiteur? Ik legde net uit dat ik mijn eigen dopgeld verdiende met te gaan werken?Dat kan je toch niet ontkennen?En een lamzak ben ik ook niet.Als ik niet werk, doe ik aan sport...om in form te blijven...om terug te kunnen gaan werken
Oud 4 maart 2007, 23:55   #59
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hoezo profiteur? Ik legde net uit dat ik mijn eigen dopgeld verdiende met te gaan werken?Dat kan je toch niet ontkennen?En een lamzak ben ik ook niet.Als ik niet werk, doe ik aan sport...om in form te blijven...om terug te kunnen gaan werken
U legde uit dat U de helft van het jaar niet werkte...

Dus bent U maar een halve profiteur...

Citaat:
tja, ik ga ook wel werken , zo meestal de helft van het jaar.Ik ga er van uit dat ik met 6 maand werken mijn eigen dop betaald heb.
Oud 5 maart 2007, 00:12   #60
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
U legde uit dat U de helft van het jaar niet werkte...

Dus bent U maar een halve profiteur...
als ge een heel jaar werkt, geef je (minstens ) 6 maand van je werk aan de Staat af.Dus, na 6 maand werken, als ge dan stopt voor 6 maand, krijgt ge het deel dat je afgestaan hebt terug.Uw eigen, zelfverdiende geld dus.Dus, als ik van iemand profiteer...is het van mijn eigen.Logisch toch?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be