![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Homoseksualiteit heeft geen biologische/genetische/hormonale reden, wel en kan aangeleerd/afgeleerd worden via gedragstherapie. 30 onderzoek naar biologisch/genetische/hormonale causale redenen hebben geen enkel sluitend bewijs opgeleverd. De laatste jaren bekijkt men in de psychologie opnieuw de behavioristische aanpak... want die was voorheen niet "politiek-correct"... Verder blijkt duidelijk dat het hem niet gaat over het wegwerken van discriminatie op gebied van successierechten, fiscaal, etc, maar wèl over de loutere term "huwelijk". Waarvan akte. Men vindt zich nog steeds minderwaardig als men via een samenlevingscontract alle financiële discriminatie kan wegwerken. En dat is dan ook meteen de reden van de holebi's: men ziet zichzelf niet voor vol aan, men is dan ook iets anders dan een normaal, heteroseksuele relatie hé zeg. Waarom vindt u de laatste stelling belachelijk? Er is geen enkele rationele verklaring waarom deze "discriminatie" niet moet weggewerkt worden. Een esthische wel. Eenzelfde ethische die niet voor homohuwelijk en homoadoptie is. ![]() |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#318202 Ik zal je de conclusie nog even meegeven als je geen zin zou hebben het ganse topic te lezen: 1) adoptie door een stel homoseksuele vrouwen moet mogelijk zijn 2) adoptie door een stel homoseksuele mannen moet mogelijk zijn vanaf het ogenblik dat de kinderen ouder dan 3jaar zijn (en er dient verder onderzoek gedaan te worden naar het hechtingsgedrag van kinderen voor de leeftijd van 3jaar) En dan eigenlijk het echt probleem waar deze kwestie onbedoeld (nogmaals) op gewezen heeft: 3) Draagmoederschap zou niet meer mogen worden toegestaan, of de wet m.b.t. het draagmoederschap zou toch minimaal moeten herbekeken worden. Citaat:
Citaat:
Lees dit topic eventjes: http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#318202 en informeer je wat beter: zowel de APA als andere belangrijke instituten voor de psychologie in de VS als in Europa delen uw standpunt niet.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote="Raf"]
Citaat:
![]() [/quotte] @Raf Dat kind kan er ook niet voor kiezen geadopteerd te worden. Ikzelf ben geadopteerd en verdorie HEEL blij dat mijn ouders geen homo's zijn. Met alle respect voor homo's (holebi's), maar jullie zijn anders, niet minderwaardig maar anders. En als jullie dan nog adoptierecht willen zijn jullie nog eens kortzichtige egoïsten ook. Iedereen kent die mooie mediaverhaaltjes waarin gezegd wordt dat een homogezin perfect kan draaien met adoptiekinderen ed... Ik kan u zeggen dat een adoptiekind, zelfs in de beste omstandigheden zoals bij mij, het moeilijk heeft zijn/haar ouders te aanvaarden als zijn ouders. Doe het dat kind niet aan om nog eens te moeten aanvaarden dat zijn/haar ouders Holebi's zijn.
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat 'm om het wegwerken van discriminatie op ALLE vlakken; de eenvoudigste manier om dat te bereiken is niet om een nieuwe constructie in het leven te roepen, maar een bestaande constructie voor iedereen toegankelijk te maken. Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() [quote="Strop"]
Citaat:
Toch opmerken dat elke puber, geadopteerd of niet, in botsing komt met zijn ouders, onafgezien of die puber nu geadopteerd is of gevolg van huiswerk in missionarispositie... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
dan kan je ook gewonen mensen verbieden van geven want bij hen is er ook een hoge kans. Als een holebi bloed wil geven en em is ni besmet, what's the problem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Een ander idee zou misschien zijn voor getrouwde holebi's te laten functioneren als pleeggezin. Kinderen met problemen helpen en opvangen. Dat is iets wat mijn ouders deden voor ik aan hen toegewezen ben. Je krijgt heel veel terug van die kinderen en toch heb je het gevoel van een gezin te hebben. (al geef ikl toe dat er probleemgevallen zijn waar niets goed voor gedaan kan worden)
![]() |
![]() |
#52 |
Lokaal Raadslid
|
![]() @Raf,
begrijp mij niet verkeerd. Ik keur het homohuwelijk moreel gezien, maar daar doen jullie op zich geen kwaad mee. Dus mij kan het niet veel schelen dat jullie trouwen. De kans is groot dat een kind bepaalde problemen ontwikkeld of door het voorbeeld van de ouders zelf homo wordt. Dit is inderdaad nergens bewezen, het omgekeerde evenmin. Maar ik wil gewoon geen risico's nemen met de psyche van een kind.
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) adoptie door een stel homoseksuele vrouwen moet mogelijk zijn 2) adoptie door een stel homoseksuele mannen moet mogelijk zijn vanaf het ogenblik dat de kinderen ouder dan 3jaar zijn (en er dient verder onderzoek gedaan te worden naar het hechtingsgedrag van kinderen voor de leeftijd van 3jaar) En dan eigenlijk het echt probleem waar deze kwestie onbedoeld (nogmaals) op gewezen heeft: 3) Draagmoederschap zou niet meer mogen worden toegestaan, of de wet m.b.t. het draagmoederschap zou toch minimaal moeten herbekeken worden.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Om eerlijk te zijn, die wet ken ik niet. (ook nog niet echt over nagedacht eigenlijk)
Ik ben geadpteerd toen ik 16 dagen oud was. Ik heb nooit anders geweten en kan het mij zelfs niet herinneren wanneer mijn ouders het mij verteld hebben. Rond mijn 3 �* 4 jaar, want ik weet dat mijn moeder vertelde dat de kleuterleidster het dom vond dat ik het al wist. Wat ik trouwens betwist. Ik vind ook dat homo's recht mogen hebben op een kind, maar ik vind dat het recht van een kind op een normaal (man/vrouw) gezin vele tientallen malen belangrijker. Alleen al omdat het kind helemaal geen keuze heeft over aan wie het toegewezen wordt bij adoptie. In die onderzoeken staat ,als ik mij niet vergis, dat er een mogelijkheid bestaat dat het verkeerd afloopt, en dat die mogenlijkheid een beetje groter is dan bij een normaal gezin. Dat kleine verschil is voor mij al groot genoeg om te zeggen dat het kind recht heeft op bescherming daartegen.
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Hoeveel "kinderen" ken jij die zich "lieten verlijden" tot een traumatiserend experimentje? Ik ken anders wel een aantal holebi-jongeren die, dankzij giftige zeikers zoals jij, geen zin meer hebben om verder deel uit te maken van een door onwetendheid en vooroordelen verziekte samenleving. Maar dat is natuurlijk weer geen "trauma" volgens jou; of toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bof.. Als je ziet hoe een boel heteros hun kinderen "verknoeien" zouden holebis echt moeite moeten doen om erger te doen... Iedereen schijnt te denken dat hij met zijn seksuele volwassenheid automatisch een diploma pedagogie en kinderverzorging meekrijgt. Dat "diploma" is evenwel nooit aangetoond ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Lokaal Raadslid
|
![]() @Filosoof
gelijk heb je, deze kwestie is mischien te moeilijk voor ons gewone forumhangers. ![]() Ik spreek ook vooral uit hetgeen ikzelf hoor van andere adoptiekinderen en uit mijn eigen standpunt. De algemene consensus is duidelijk dat ieder adoptiekind blij is dat zijn/haar ouders hetero zijn/waren. Er zijn er ook die beweren het niet te kunnen schelen, al zijn het juist wel diegenen waarbij het met hun hetero-ouders compleet de mist is ingegaan. Vergeet niet dat 75 % van de adoptiekinderen ergens wel onder de noemer probleemkinderen valt. (noemer door pms en dergelijke instellingen gegeven, dus niet iedere puber die zich tegen zijn ouders afzet) Het is niet omdat je het kan erkennen/begrijpen/aanvaarden dat je ouders niet je natuurlijke ouders zijn, dat je daarom geen problemen met jezelf ondervind. De persoonlijkheidskwestie in de puberteit is heel erg versterkt omdat je geen voorbeelden hebt (ouder/grootouders/familie) aan wie jejezelf kan spiegelen. Neem dan nog eens de factor de de ouders een uitzondering in de maatschappij vormen dan vergroot je de moeilijkheden voor het kind of de puber alleen nog maar meer. En dat is niet alleen mijn mening, maar ook die van de andere adoptiekinderen (ondertussen volwassen zoals ikke) waar ik over dit onderwerp gesproken heb.
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Homoseksueel wordt men niet of kiest men niet, homoseksueel is men en ontdekt men. Het is net omdat onze samenleving zo sterk het typisch gezinsbeeld naar voor schuift, dat net zij diegenen zijn die zich willens nillens gaan conformeren in het begin, in de hoop niet uit de boot te vallen. Het is niet eens zo moeilijk te doen alsof, getuige het feit dat er ook andersom wel eens experimenten gebeuren.
De mens is een complex wezen en aan haar persoonlijke natuur en vrijheid moet niet geraakt worden. Als twee mensen willen trouwen, moeten zij dat kunnen. Geen enkele rem zou daar op mogen staan, zeker geen rem van de samenleving, want dan zijn we niet veel beter bezig dan de gedwongen huwelijken in Marokko.
![]() |
#59 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Heeft iedereen moeilijkheden om te posten?
@Foundation lees eerdere posts, mij kan het niet schelen dat holebi's trouwen. Al keur ik het af, ik zou het niet verbieden als ik die macht zou hebben. Kinderen adopteren wel.
![]() |
#60 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |