Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2004, 21:55   #41
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Hier een typisch voorbeeld van een persoon die niet veel verder kijkt als zijn neus lang is. U bent duidelijk nog nooit in de buurt van een moskee geweest. Wij moesten vroeger met de school naar een moskee (ik ben er 4 keer geweest, katholieke school nota bene) om daar meer uitleg te krijgen over het moslim geloof. En dat is echt goed. Het lijkt juist alsof wij ze opdringen, commanderen, om onze cultuur over te pakken. Dat gaat niet, dat heeft tijd nodig. De oude generatie heeft er moeite mee, maar de jeugd spreek vlot nederlands en gaat naar nederlandstalige scholen en doen er hun best. Een turkse vriend van mij is nu Burg. Ir. aant studeren, als voorbeeld.

Als ge ze allemaal in 1 wijk stopt, gaan er problemen komen. Als ge ze allemaal naar slechte concentratiescholen laat gaan (belgen gaan liever niet naar scholen waar teveel turken zitten) wordt hun scholing minder, en ook hun kansen op deftig werk later. En zonder werk....HET IS GVD NIET ALLEEN HUN SCHULD ! Hoe zout gij zijn als ge geen werk en geen toekomst hebt......Spreid ze, geef hun meer en beter onderwijs, renoveer hun wijken (ja dat werkt echt => zie cites in oude mijngemeenten), zorg dat ze zichzelf DEEL voelen van de maatschappij, en dan pas kunt ge het probleem oplossen.

Het is toch altijd mooi te zien dat vlaams blokkers meestal mensen zijn die nix van die andere cultuur kennen, en alleen vertrouwen op wat er in de subjectieve kranten staan.De kranten zijn geen zak waard, ga zelf zien voordat ge er over praat. De "vlaamse" cultuur is geen ubercultuur, en nix beters als dan die van de moslim. Als wij kerken mogen bouwen, mogen zij ook moskees zetten,punt uit. Wij hebben ze naar hier gehaald, toch ? Wie moest anders de kolen bovenhalen.....
Links-geïndoctrineerde Untermenschenpraat. Uw tekst vertrekt al van een volledige onwetendheid over het Vlaams Blok. Zij raakt geenszins de kern van het vreemdelingenvraagstuk. Er is maar één oplossing. Zuivering van ons gehele volkslichaam. Totale en volledige uitschakeling van de Islam uit het gezonde volkslichaam. Daarom dient een bijzonder statuut voor de moslims in het leven geroepen te worden. De moslim mag niet dezelfde rechten hebben als de mensen van onze gemeenschap. Sentimentaliteit mag daarbij niet te pas komen! We moeten niet wreed zijn, maar we moeten logisch zijn. De moslim behoort niet tot ons volk en niet tot onze cultuur. Hijzelf heeft een cultuur die er slechts op gericht is om de onze te overheersen en te vernietigen. Wie niet werkt is een parasiet. De moslims leven van diefstal, ze leven van onze sociale zekerheid en werken ontaardend op de volksgeest. We zullen niets verliezen wanneer we de moslims uit ons volk houden. We zullen integendeel veel winnen. Daarom logisch zijn : de moslim moet buiten! Het is een kwestie van volksgezondheid. GROTE KUIS
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 21:59   #42
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Hier een typisch voorbeeld van een persoon die niet veel verder kijkt als zijn neus lang is. U bent duidelijk nog nooit in de buurt van een moskee geweest. Wij moesten vroeger met de school naar een moskee (ik ben er 4 keer geweest, katholieke school nota bene) om daar meer uitleg te krijgen over het moslim geloof. En dat is echt goed. Het lijkt juist alsof wij ze opdringen, commanderen, om onze cultuur over te pakken. Dat gaat niet, dat heeft tijd nodig. De oude generatie heeft er moeite mee, maar de jeugd spreek vlot nederlands en gaat naar nederlandstalige scholen en doen er hun best. Een turkse vriend van mij is nu Burg. Ir. aant studeren, als voorbeeld.

Als ge ze allemaal in 1 wijk stopt, gaan er problemen komen. Als ge ze allemaal naar slechte concentratiescholen laat gaan (belgen gaan liever niet naar scholen waar teveel turken zitten) wordt hun scholing minder, en ook hun kansen op deftig werk later. En zonder werk....HET IS GVD NIET ALLEEN HUN SCHULD ! Hoe zout gij zijn als ge geen werk en geen toekomst hebt......Spreid ze, geef hun meer en beter onderwijs, renoveer hun wijken (ja dat werkt echt => zie cites in oude mijngemeenten), zorg dat ze zichzelf DEEL voelen van de maatschappij, en dan pas kunt ge het probleem oplossen.

Het is toch altijd mooi te zien dat vlaams blokkers meestal mensen zijn die nix van die andere cultuur kennen, en alleen vertrouwen op wat er in de subjectieve kranten staan.De kranten zijn geen zak waard, ga zelf zien voordat ge er over praat. De "vlaamse" cultuur is geen ubercultuur, en nix beters als dan die van de moslim. Als wij kerken mogen bouwen, mogen zij ook moskees zetten,punt uit. Wij hebben ze naar hier gehaald, toch ? Wie moest anders de kolen bovenhalen.....
Links-geïndoctrineerde Untermenschenpraat. Uw tekst vertrekt al van een volledige onwetendheid over het Vlaams Blok. Zij raakt geenszins de kern van het vreemdelingenvraagstuk. Er is maar één oplossing. Zuivering van ons gehele volkslichaam. Totale en volledige uitschakeling van de Islam uit het gezonde volkslichaam. Daarom dient een bijzonder statuut voor de moslims in het leven geroepen te worden. De moslim mag niet dezelfde rechten hebben als de mensen van onze gemeenschap. Sentimentaliteit mag daarbij niet te pas komen! We moeten niet wreed zijn, maar we moeten logisch zijn. De moslim behoort niet tot ons volk en niet tot onze cultuur. Hijzelf heeft een cultuur die er slechts op gericht is om de onze te overheersen en te vernietigen. Wie niet werkt is een parasiet. De moslims leven van diefstal, ze leven van onze sociale zekerheid en werken ontaardend op de volksgeest. We zullen niets verliezen wanneer we de moslims uit ons volk houden. We zullen integendeel veel winnen. Daarom logisch zijn : de moslim moet buiten! Het is een kwestie van volksgezondheid. GROTE KUIS
Voor wie het nodig had om er nog eens aan herinnerd te worden: hierboven alle cliché-vooroordelen nog eens netjes op een rijtje...

De gezonde, weldenkende mens weet natuurlijk zo dat de aanwezigheid van een andere cultuur alleen maar een verrijking van onze eigen cultuur betekent...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 22:12   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Voor wie het nodig had om er nog eens aan herinnerd te worden: hierboven alle cliché-vooroordelen nog eens netjes op een rijtje...

De gezonde, weldenkende mens weet natuurlijk zo dat de aanwezigheid van een andere cultuur alleen maar een verrijking van onze eigen cultuur betekent...
Bwaa, die tekstenvan Eichman sieren hem niet, en zijn ook geen referentie.

Maar de multiculturele verrijking wilt niet zeggen dat je hier een groeiende percentage moslims moet hebben rondlopen waarvan een steeds groter deel extreem, arrogant en vijandig wordt, laat staan dat je moskeeën moet gaan bouwen die groot genoeg zijn om er vliegtuigen in te parkeren, hé?
Oud 29 januari 2004, 23:25   #44
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Bwaa, die tekstenvan Eichman sieren hem niet, en zijn ook geen referentie.

Maar de multiculturele verrijking wilt niet zeggen dat je hier een groeiende percentage moslims moet hebben rondlopen waarvan een steeds groter deel extreem, arrogant en vijandig wordt, laat staan dat je moskeeën moet gaan bouwen die groot genoeg zijn om er vliegtuigen in te parkeren, hé?
De (pseudo-)liberale paradox: in de schoolstrijd bestrijden ze de vrijheid van scholen zoveel mogelijk en in het integratiebeleid komen ze aanzetten met kledingsvoorschriften.

Hoe komt het dat ze extreem, arrogant en vijandig worden? Dan moet er toch wel wat veranderd zijn aan de situatie? Ze kwamen naar hier vol goede moed en nu gedragen ze zich als barbaren. Schiet ze af!

Selectief liberalisme: Voorstanders van een zo groot mogelijke vrijheid tav de ontwikkelingslanden tot ook die landen hun troeven gaan gebruiken. Een absolute migratiestop is noodzakelijk!

De taak van een overheid is te anticiperen op problemen, zeker sociologische. Daarin hebben de opeenvolgende Europese regeringen gefaald. Nu trachten we problemen op te lossen door ze met wortel en al te ontrukken aan onze moederaarde en ze elders weg te smijten. Kortzichtigheid mag dan wel een gave zijn in een land waar men op elkaar loopt, maar als zelfs degenen die de richting moeten aangeven er last van hebben wordt het hoog tijd dat ze zich een bril aanschaffen. Of het op zijn minst aftrekbaar maken van de belastingen.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 11:02   #45
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Toch wel wreed hoe het vermelden van "godsdienstvrijheid als verschil dat ter zake doet in onze cultuur" hier een storm van diskussie laat starten. Willen de tegenstanders nu eens konktreet vertellen of zij dit
fundament van onze kultuur zouden willen wijzigen ?

Nog een paar jaartjes en vooral de omgeving van Brussel wordt overrompeld met ingezetenen van "nieuwe" EU landen (nu reeds ?).
Welke vooroordelen en uitingen van rabiate xenofobie staan er ons nog te wachten ?

Ik dacht dat er vandaag een betoging was tegen zinloos geweld aan de groenplaats naar aanleiding van een moord van een autochtoon gepleegd
door allochtonen. Maar deze betoging gaat over alle vormen van zinloos geweld en zo ken ik er nog een paar die met xenofobe uitingen niets te maken hebben.
Oud 30 januari 2004, 12:47   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind je redenering grappig.

Het is me namelijk totaal ontgaan dat de immigranten VERPLICHT werden om allemaal bijeen te gaan wonen.
Ik ken echter wel verschillende mensen die - eenmaal de hoeveelheid migranten in hun buurt een spilpunt had bereikt - min of meer werden weggepest uit hun oude vertrouwd buurt.

Het is me ook ontgaan dat migrantenkinderen VERPLICHT allemaal samen in een school moesten zitten.
Wel ken ik mensen die hun kinderen van school hebben gehaald omdat ze op een bepaald ogenlik thuiskwamen met ARABISCHE paasboodschappen. Dat vonden deze - zeer links georienteerde - ouders net iets teveel.

Ik heb ook nooit gehoord van de VERPLICHTING om je wijk te laten verloederen.
Wel heb ik gezien dat wijken waar migranten in grote mate aanwezig zijn, in een sneltempo verloederen!
Ik heb ook al gezien dat gemeenten of steden die wijken extra moeten onderhouden, extra bloemperkjes etc. aanleggen, maar dat die binnen de week terug verworden zijn tot een openbare stortplaats.
Ik ken ook andere wijken waar de buurt een sociale controle functie heeft en gezamenlijk ervoor zorgt dat zwerfvuil wordt verwijderd en dat de door de gemeente aangelegde perkjes met respect worden behandeld.

Dat "ze" ZELF deel moeten worden van de maatschappij heet integratie of - in mijn opinie - assimilatie.
En daarvoor moeten "ze" ZELF zorgen, daar kunnen WIJ niet voor zorgen, dat hebben WIJ al veertig jaar geprobeerd door het aanhoudende knuffelbeleid.
Het is daarom vooral HUN verantwoordelijkheid, niet de onze.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2004, 13:05   #47
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Dat "ze" ZELF deel moeten worden van de maatschappij heet integratie of - in mijn opinie - assimilatie.
En daarvoor moeten "ze" ZELF zorgen, daar kunnen WIJ niet voor zorgen, dat hebben WIJ al veertig jaar geprobeerd door het aanhoudende knuffelbeleid.
Het is daarom vooral HUN verantwoordelijkheid, niet de onze.
En op wie moeten de nieuwe moraalridders dan hun paternalisme botvieren?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be