![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De gezonde, weldenkende mens weet natuurlijk zo dat de aanwezigheid van een andere cultuur alleen maar een verrijking van onze eigen cultuur betekent...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
||
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar de multiculturele verrijking wilt niet zeggen dat je hier een groeiende percentage moslims moet hebben rondlopen waarvan een steeds groter deel extreem, arrogant en vijandig wordt, laat staan dat je moskeeën moet gaan bouwen die groot genoeg zijn om er vliegtuigen in te parkeren, hé? |
|
|
|
|
|
|
#44 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Hoe komt het dat ze extreem, arrogant en vijandig worden? Dan moet er toch wel wat veranderd zijn aan de situatie? Ze kwamen naar hier vol goede moed en nu gedragen ze zich als barbaren. Schiet ze af! Selectief liberalisme: Voorstanders van een zo groot mogelijke vrijheid tav de ontwikkelingslanden tot ook die landen hun troeven gaan gebruiken. Een absolute migratiestop is noodzakelijk! De taak van een overheid is te anticiperen op problemen, zeker sociologische. Daarin hebben de opeenvolgende Europese regeringen gefaald. Nu trachten we problemen op te lossen door ze met wortel en al te ontrukken aan onze moederaarde en ze elders weg te smijten. Kortzichtigheid mag dan wel een gave zijn in een land waar men op elkaar loopt, maar als zelfs degenen die de richting moeten aangeven er last van hebben wordt het hoog tijd dat ze zich een bril aanschaffen. Of het op zijn minst aftrekbaar maken van de belastingen.
|
|
|
|
#45 |
|
Europees Commissaris
|
Toch wel wreed hoe het vermelden van "godsdienstvrijheid als verschil dat ter zake doet in onze cultuur" hier een storm van diskussie laat starten. Willen de tegenstanders nu eens konktreet vertellen of zij dit
fundament van onze kultuur zouden willen wijzigen ? Nog een paar jaartjes en vooral de omgeving van Brussel wordt overrompeld met ingezetenen van "nieuwe" EU landen (nu reeds ?). Welke vooroordelen en uitingen van rabiate xenofobie staan er ons nog te wachten ? Ik dacht dat er vandaag een betoging was tegen zinloos geweld aan de groenplaats naar aanleiding van een moord van een autochtoon gepleegd door allochtonen. Maar deze betoging gaat over alle vormen van zinloos geweld en zo ken ik er nog een paar die met xenofobe uitingen niets te maken hebben.
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is me namelijk totaal ontgaan dat de immigranten VERPLICHT werden om allemaal bijeen te gaan wonen. Ik ken echter wel verschillende mensen die - eenmaal de hoeveelheid migranten in hun buurt een spilpunt had bereikt - min of meer werden weggepest uit hun oude vertrouwd buurt. Het is me ook ontgaan dat migrantenkinderen VERPLICHT allemaal samen in een school moesten zitten. Wel ken ik mensen die hun kinderen van school hebben gehaald omdat ze op een bepaald ogenlik thuiskwamen met ARABISCHE paasboodschappen. Dat vonden deze - zeer links georienteerde - ouders net iets teveel. Ik heb ook nooit gehoord van de VERPLICHTING om je wijk te laten verloederen. Wel heb ik gezien dat wijken waar migranten in grote mate aanwezig zijn, in een sneltempo verloederen! Ik heb ook al gezien dat gemeenten of steden die wijken extra moeten onderhouden, extra bloemperkjes etc. aanleggen, maar dat die binnen de week terug verworden zijn tot een openbare stortplaats. Ik ken ook andere wijken waar de buurt een sociale controle functie heeft en gezamenlijk ervoor zorgt dat zwerfvuil wordt verwijderd en dat de door de gemeente aangelegde perkjes met respect worden behandeld. Dat "ze" ZELF deel moeten worden van de maatschappij heet integratie of - in mijn opinie - assimilatie. En daarvoor moeten "ze" ZELF zorgen, daar kunnen WIJ niet voor zorgen, dat hebben WIJ al veertig jaar geprobeerd door het aanhoudende knuffelbeleid. Het is daarom vooral HUN verantwoordelijkheid, niet de onze.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|