![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet links. En al helemaal niet bang voor de Islam. Ik ben echter wel bang voor mensen zoals jij die voor anderen willen bepalen waar te wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Geen wonder dat de pro multikul mensen tegen verspreiding zijn, die willen blijven bepalen dat de buitenlanders in de grote steden blijven, immers, links lullen rechts vullen! Eigenlijk ben jij degene die wilt bepalen waar mensen moeten wonen Laatst gewijzigd door Winterhamer : 23 april 2007 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u daadwerkelijk liberaal bent is dat toch wel een behoorlijk on-liberale stelling. Ten tweede: is het niet intellectueel oneerlijk om een land en dus het collectief van inwoners, zaken te verwijten die veelal door een selecte 'elite' bedisseld zijn achter de rug van diezelfde inwoners? De gemiddelde west-europeaan van eender welk land is sinds de jaren '60 door de ene na de andere generatie van deze zelfverklaarde elite in het zak gezet. Het begon met de mythe van de gastarbeider, die zogezegd tijdelijke werkkracht die in realiteit echter niet alleen permanent bleef, maar ook zijn volledige gezin importeerde met goedkeuring van deze elite maar zonder dat de bevolking zich daar ooit over mocht uitspreken. (In Zwitserland kon dat wel en het is dan ook geen toeval dat de zwitserse nationaliteit/permanente residentie uiterst moeilijk te verkrijgen is) En het verhaal gaat sindsdien steevast verder met 1 rode draad: de kiezer die door politici steevast en altijd in dezelfde richting wordt voorgelogen, gedesinformeerd en bedrogen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 24 april 2007 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De overheid moet kansen creëren, maar het is absoluut niet de verantwoordelijkheid van de overheid om ervoor te zorgen dat mensen die kansen ook grijpen. (De overheid moet er wel voor zorgen dat wie de kansen niet grijpt daar de gevolgen van draagt). Verplichte integratie/assimiliatie lijkt mij de meest normale zaak van de wereld, maar dat is imo de plicht van ieder die naar hier wil komen. Het is helemaal niet mijn plicht om als belastingbetaler het nog eens te gaan financieren ook. Ik vind bvb dat kennis van het Nederlands verplicht moet zijn, ik vind ook dat de overheid daar cursussen voor moet aanbieden, maar ik vind dat de migranten zélf die cursus moeten betalen. Wie zich hier integreert/assimileert heb ik geen enkel probleem mee (zolang de aantallen beperkt blijven - vlaanderen is al dichtbevolkt genoeg), maar waarom ik in godsnaam zou moeten betalen voor hun (poging tot) integratie is me absoluut niet duidelijk en lijkt me ook een allesbehalve liberale gedachte. Er moet imo héél anders met dat fenomeen worden omgegaan. I.e. cursus nederlands (en erin slagen!) = verplicht. Kan je het niet betalen dan krijg je een lening. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 25 april 2007 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |