Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2007, 13:17   #41
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht

als iemand anders precies hetzelfde zegt is hij een racist

maar zo te zien mag links het wel zeggen

bang voor de islam ?
Ik ben niet links. En al helemaal niet bang voor de Islam. Ik ben echter wel bang voor mensen zoals jij die voor anderen willen bepalen waar te wonen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 13:05   #42
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ben niet links. En al helemaal niet bang voor de Islam. Ik ben echter wel bang voor mensen zoals jij die voor anderen willen bepalen waar te wonen.
Je bedoeld, je bent bang dat Apeldoorn een tweede Rotterdam word waar de blanken de minderheid worden en overal verloedering criminaliteit moskeeen en moslims te zien zijn

Geen wonder dat de pro multikul mensen tegen verspreiding zijn, die willen blijven bepalen dat de buitenlanders in de grote steden blijven, immers, links lullen rechts vullen!

Eigenlijk ben jij degene die wilt bepalen waar mensen moeten wonen

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 23 april 2007 om 13:06.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 15:43   #43
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Je bedoeld, je bent bang dat Apeldoorn een tweede Rotterdam word waar de blanken de minderheid worden en overal verloedering criminaliteit moskeeen en moslims te zien zijn
Nee hoor, er leven hier moslims en ik ben blij dat ze er zijn. Ze houden de asociale VMBO'ers in toom door af en toe een flinke afranseling te organiseren.
Citaat:
Geen wonder dat de pro multikul mensen tegen verspreiding zijn, die willen blijven bepalen dat de buitenlanders in de grote steden blijven, immers, links lullen rechts vullen!
Ik ben niet links! Ik ben trouwens niet pro-multicul, ik ben pro-liberalisme, oftewel mensen de kansen geven die ze nodig hebben en ze vervolgens aan hunzelf overlaten. Iets wat onze linkse regering tentijde niet had gedaan. Ze kregen totaal geen kansen.
Citaat:
Eigenlijk ben jij degene die wilt bepalen waar mensen moeten wonen
Nee, ik ben voor de vrije markt. Als jij tegen mij zegt dat ik in een asowijk moet gaan wonen dan doe ik dat niet, dan slaap ik liever in het bos.
Oud 24 april 2007, 23:22   #44
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is Frankrijks eigen schuld. Ze hebben de mensen in de wijken volledig aan hun lot overgelaten met alle gevolgen van dien. Torenhoge werkloosheid, criminaliteit en radicalisering. Bien fait, Chirac!
Ten eerste vind ik het nogal vreemd dat iemand met een tag 'Liberalist_NL' hier blijkbaar stelt dat alle heil van een betuttelende overheid moet komen.

Als u daadwerkelijk liberaal bent is dat toch wel een behoorlijk on-liberale stelling.

Ten tweede: is het niet intellectueel oneerlijk om een land en dus het collectief van inwoners, zaken te verwijten die veelal door een selecte 'elite' bedisseld zijn achter de rug van diezelfde inwoners? De gemiddelde west-europeaan van eender welk land is sinds de jaren '60 door de ene na de andere generatie van deze zelfverklaarde elite in het zak gezet.

Het begon met de mythe van de gastarbeider, die zogezegd tijdelijke werkkracht die in realiteit echter niet alleen permanent bleef, maar ook zijn volledige gezin importeerde met goedkeuring van deze elite maar zonder dat de bevolking zich daar ooit over mocht uitspreken. (In Zwitserland kon dat wel en het is dan ook geen toeval dat de zwitserse nationaliteit/permanente residentie uiterst moeilijk te verkrijgen is) En het verhaal gaat sindsdien steevast verder met 1 rode draad: de kiezer die door politici steevast en altijd in dezelfde richting wordt voorgelogen, gedesinformeerd en bedrogen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 24 april 2007 om 23:24.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2007, 15:42   #45
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ten eerste vind ik het nogal vreemd dat iemand met een tag 'Liberalist_NL' hier blijkbaar stelt dat alle heil van een betuttelende overheid moet komen.

Als u daadwerkelijk liberaal bent is dat toch wel een behoorlijk on-liberale stelling.

Ten tweede: is het niet intellectueel oneerlijk om een land en dus het collectief van inwoners, zaken te verwijten die veelal door een selecte 'elite' bedisseld zijn achter de rug van diezelfde inwoners? De gemiddelde west-europeaan van eender welk land is sinds de jaren '60 door de ene na de andere generatie van deze zelfverklaarde elite in het zak gezet.

Het begon met de mythe van de gastarbeider, die zogezegd tijdelijke werkkracht die in realiteit echter niet alleen permanent bleef, maar ook zijn volledige gezin importeerde met goedkeuring van deze elite maar zonder dat de bevolking zich daar ooit over mocht uitspreken. (In Zwitserland kon dat wel en het is dan ook geen toeval dat de zwitserse nationaliteit/permanente residentie uiterst moeilijk te verkrijgen is) En het verhaal gaat sindsdien steevast verder met 1 rode draad: de kiezer die door politici steevast en altijd in dezelfde richting wordt voorgelogen, gedesinformeerd en bedrogen.
Met de rol van de overheid bedoel ik voornamelijk het verplicht integreren in de maatschappij. Dat betekent mensen kansen geven, en zorgen dat ze die pakken. Het gewone volk heeft die kansen reeds aangereikt gekregen.
Oud 25 april 2007, 18:30   #46
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Met de rol van de overheid bedoel ik voornamelijk het verplicht integreren in de maatschappij. Dat betekent mensen kansen geven, en zorgen dat ze die pakken. Het gewone volk heeft die kansen reeds aangereikt gekregen.

De overheid moet kansen creëren, maar het is absoluut niet de verantwoordelijkheid van de overheid om ervoor te zorgen dat mensen die kansen ook grijpen. (De overheid moet er wel voor zorgen dat wie de kansen niet grijpt daar de gevolgen van draagt).

Verplichte integratie/assimiliatie lijkt mij de meest normale zaak van de wereld, maar dat is imo de plicht van ieder die naar hier wil komen. Het is helemaal niet mijn plicht om als belastingbetaler het nog eens te gaan financieren ook.

Ik vind bvb dat kennis van het Nederlands verplicht moet zijn, ik vind ook dat de overheid daar cursussen voor moet aanbieden, maar ik vind dat de migranten zélf die cursus moeten betalen.

Wie zich hier integreert/assimileert heb ik geen enkel probleem mee (zolang de aantallen beperkt blijven - vlaanderen is al dichtbevolkt genoeg), maar waarom ik in godsnaam zou moeten betalen voor hun (poging tot) integratie is me absoluut niet duidelijk en lijkt me ook een allesbehalve liberale gedachte.

Er moet imo héél anders met dat fenomeen worden omgegaan. I.e. cursus nederlands (en erin slagen!) = verplicht. Kan je het niet betalen dan krijg je een lening.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 25 april 2007 om 18:32.
Oud 25 april 2007, 18:43   #47
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
De overheid moet kansen creëren, maar het is absoluut niet de verantwoordelijkheid van de overheid om ervoor te zorgen dat mensen die kansen ook grijpen. (De overheid moet er wel voor zorgen dat wie de kansen niet grijpt daar de gevolgen van draagt).
U begreep me wellicht verkeerd. Met zorgen dat de kansen worden gegrepen doelde ik eigenlijk meer op het niet verstrekken van een uitkering zolang daar niet eerst gedurende lange tijd voor is gewerkt. Eerst moet je jezelf bewijzen, en als je daarna niet verder blijkt te kunnen, kan je van je eigen maatschappij een aalmoes ontvangen.
Citaat:
Verplichte integratie/assimiliatie lijkt mij de meest normale zaak van de wereld, maar dat is imo de plicht van ieder die naar hier wil komen. Het is helemaal niet mijn plicht om als belastingbetaler het nog eens te gaan financieren ook.
Akkoord.
Citaat:
Ik vind bvb dat kennis van het Nederlands verplicht moet zijn, ik vind ook dat de overheid daar cursussen voor moet aanbieden, maar ik vind dat de migranten zélf die cursus moeten betalen.
Akkoord.
Citaat:
Wie zich hier integreert/assimileert heb ik geen enkel probleem mee (zolang de aantallen beperkt blijven - vlaanderen is al dichtbevolkt genoeg), maar waarom ik in godsnaam zou moeten betalen voor hun (poging tot) integratie is me absoluut niet duidelijk en lijkt me ook een allesbehalve liberale gedachte.

Er moet imo héél anders met dat fenomeen worden omgegaan. I.e. cursus nederlands (en erin slagen!) = verplicht. Kan je het niet betalen dan krijg je een lening.
Akkoord. Lijkt me dat we niet zoveel verschillen van mening.
Oud 25 april 2007, 19:00   #48
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U begreep me wellicht verkeerd.

Daar lijkt het wel op
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be