![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is je leeftijd? | |||
ik ben belgicist en -20 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,80% |
ik ben belgicist en tussen 20-30 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,86% |
ik ben belgicist en tussen 30-50 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,80% |
ik ben belgicist en 50+ |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,80% |
ik ben separatist en -20 |
![]() ![]() ![]() |
12 | 15,19% |
ik ben separatist en 20-30 |
![]() ![]() ![]() |
30 | 37,97% |
ik ben separatist en 30-50 |
![]() ![]() ![]() |
16 | 20,25% |
ik ben separatist en 50+ |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,33% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals alle Vlamingen er zich (voorlopig toch) mee moeten tevreden stellen dat er 'Belg' op hun identiteitskaart staat. Gelukkig hoeft niemand zich in een land, waar zelfs de grondwet een vodje papier is, veel aan te trekken van welke andere vodjes papier dan ook. ![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoedde al dat jij nooit in Limburg geweest bent.
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zie je maar weer dat het ook in Nederland en Holland van 'eigen volk, liefste volk' is.
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even off-topic: ik ben deze namiddag per toeval even in Sas Van Gent verzeild geraakt en de straten kleurden er helemaal oranje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze 'lijden' alleen geen water.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 april 2007 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moppen worden grappig gevonden, Vlamingen vertellen ze dan ook, maar daar gaan ze over Hollanders, Nederlanders of Limburgers.
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter gelegenheid van wat?
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komen ze dat tot in Sas van Gent vieren?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 april 2007 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Komt, wilt nu allen krachtig zingen. Een Hollands lied, van 't eigen land. Hoe het werd ontworsteld aan de baren, Door kalm beleid, van 't sterk verstand. Komt, zingt een lied van Hollands glorie, Zingt van zijn vreugde en zijn weê, Van 't flinke volk en 't lage landje, Van 't dapper volkje aan de zee. Van 't flinke volk en 't lage landje, Van 't dapper volkje aan de zee. Komt, wilt nu allen krachtig zingen, Vol geestdrift klinke overal. Zingt Uw lied in Uw eigen tale, Een Hollands lied, in blij geschal. Zingt van zijn dorpen en zijn steden, Zingt van zijn bossen en zijn wei, Van heuvels en zijn groene zeeën, Zijn velden en zijn paarse hei. Van heuvels en zijn groene zeeën, Zijn velden en zijn paarse hei. Komt, wilt nu allen krachtig zingen, Van land en volk in eigen taal. Zingt nu van Uw Koninginne, Van 't Vorstenhuis in kerk en zaal. Zingt het Wilhelmus van Nassaue, Zingt vrolijk, 't Wien Neerlands Bloed, Uit volle borst zingt allen mede, Ons Hollands lied vol vuur en gloed. Uit volle borst zingt allen mede, Ons Hollands lied vol vuur en gloed. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 30 april 2007 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Ik hou van Holland', weerklonk in mijn kinderjaren veel uit de 'Vlaamse' radio. Vandaar dat ik dit zou kunnen meezingen.
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En neen, ik ben niet voor prinsen, noch voor koningen en koninginnen. Ook niet voor de Nederlandse.
Dit is ook de reden waarom ik niet pleit voor een hereniging met Nederland maar wel voor een confederatie.
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een confederatie in een confederatie vind ik nutteloos!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een confedratie hebben we al met de EU landen ,dus nog een confederatie met staten binnen de EU is eigenlijk overbodig. Eventueel en culturele samenwerking in dit geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vindt jij maar wat je wil.
Ik wil vooral een samenwerkingsverband dat in volle vrijheid wordt aangegaan, en dat bijgevolg in niets lijkt op wat Vlaanderen in Belgique was, is en zal blijven.