Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2004, 22:08   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Mag ik dan ook vragen waarom IK als Belg NIET ongestraft het recht krijg om niet te stemmen en vreemdelingen wel?
uiteraard. als je vindt dat je het onbelangrijk is voor je om mee te beslissen hoe ons parlement eruit ziet, zal ik eens treuren om je , maar ik denk dat ik je uiteindelijk zou toestaan om niet te stemmen. Maar dan zou ons parlement niet meer een correcte vertegewoordiging van de wil van os volk zijn, en dat betruer ik ten zeerste.
Het gaat jou dus écht om een 'correcte' vertegenwoordiging in het parlement vande wil van het volk? :o

Verdikkeme
Dan verplicht je me wel op het Blok stemmen vermits het de enigen zijn die in verband met het vreemdelingenstemrecht de stem van de MEERDERHEID van het volk onverkort laten horen én er zelfs iets aan proberen te DOEN!

Maar nu heb ik nog altijd geen antwoord op mijn vraag waarom jij het niet discriminerend lijkt te vinden dat vreemdelingen van buiten Europa vertegenwoordigers naar ons parlement MOGEN sturen terwijl wij daartoe verplicht worden.
Dit is nochtans niet eens positieve discriminatie tegenover vreemdelingen maar je reinste discriminatie tegenover niet-vreemdelingen.
Toch vreemd hoe sommigen doodvallen over de ene discriminatie maar de andere tot in het absurde blijven verdedigen.
Oud 4 februari 2004, 22:10   #42
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Vergeet het Liberaal Appel niet hé, Knuppel!
Het is ONZE voorzitter die ook voorzitter is van het Comité!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2004, 22:43   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Er blijft één onoverkomelijk probleem, Rudy.
Een échte Vlaams-nationalist stemt nooit 'liberaal'.
Van welk soort of ex.soort dan ook.

Uit pure balsturigheid omdat ik gediscrimineerd word zou ik thuisblijven en desnoods mij tegen de Belgische staat verdedigen als ze het zou aandurven mij te discrimineren en me daarna te beboeten omdat ik deze discriminatie niet pik.
De enige manier echter om je protest in dit land nog op een enigszins bevredigende wijze te kunnen uiten is je stem aan die vermaledijde partij te geven. Er bestaan immers in werkelijkheid maar twee partijen meer in dit door en door verrotte koningdom: het Blok en de anderen.

En ik vrees dat er steeds meer mensen hun buik beginnen vol te krijgen van een praatbarak, parlement genoemd, die de wil van de meerderheid met steeds meer gemak aan zijn laars lapt.
We gaan nog wat beleven met de volgende verkiezingen.
Oud 4 februari 2004, 22:49   #44
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Er blijft één onoverkomelijk probleem, Rudy.
Een échte Vlaams-nationalist stemt nooit 'liberaal'.
Van welk soort of ex.soort dan ook.

Uit pure balsturigheid omdat ik gediscrimineerd word zou ik thuisblijven en desnoods mij tegen de Belgische staat verdedigen als ze het zou aandurven mij te discrimineren en me daarna te beboeten omdat ik deze discriminatie niet pik.
De enige manier echter om je protest in dit land nog op een enigszins bevredigende wijze te kunnen uiten is je stem aan die vermaledijde partij te geven. Er bestaan immers in werkelijkheid maar twee partijen meer in dit door en door verrotte koningdom: het Blok en de anderen.

En ik vrees dat er steeds meer mensen hun buik beginnen vol te krijgen van een praatbarak, parlement genoemd, die de wil van de meerderheid met steeds meer gemak aan zijn laars lapt.
We gaan nog wat beleven met de volgende verkiezingen.
Laat ons hopen dat het Liberaal Appel ooit de kans krijgt om te tonen hoe 'Liberaal' niet synoniem hoeft te zijn aan slecht bestuur!
Hopelijk krijgen we op 13 juni al de kans, maar ik blijf realistisch.

Ik denk wel dat meer en meer mensen beginnen door te krijgen dat inderdaad het Blok en eventueel in samenwerking (op één of andere manier) het Liberaal Appel nog het enige echte alternatief vormen tegenover de traditionele partijen!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2004, 23:06   #45
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Het was geschreven door een een prof in de politicologie die concludeerde dat als je belastingen betaald en leeft in een gemeenschap, het de logica zelf is dat je gemeentelijkstemrecht hebt. "
Ik ben natuurlijk geen prof, maar als ik de logica van de prof volg, dan moet ik toch concluderen dat indien het stemRECHT afhangt van het al of niet belastingen betalen:

- mensen met een uitkering (belastingen nihil)
- mensen zonder inkomen - vb. studenten (ma &pa), huisvrouwen (handje open voor huishoudgeld van onze pa), (belastingen nihil)
- mensen met een ontzettend laag pensioen (belastingen nihil)
- mensen met een ontzettend laag inkomen (belastingen nihil)

bijgevolg geen van allen nog het recht tot stemmen zouden moeten hebben, vermits ze op een of andere manier gewoon iets KRIJGEN zonder er iets voor te doen!

Bovendien concludeer ik dan dat het niet meer "één man/vrouw één stem" kan zijn, vermits sommige mensen meer belastingen betalen dan anderen. Het aantal stemmen zal dus mee verrekend moeten worden in het aantal belastingsschijven dat je doorloopt met je eerlijk verdiende inkomen.
het betalen van belastingen is een voldoende voorwaarde , echter geen nodige voorwaarde. verwar deze 2 niet constant alsjeblief.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2004, 23:13   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Ik ben natuurlijk geen prof, maar als ik de logica van de prof volg, dan moet ik toch concluderen dat indien het stemRECHT afhangt van het al of niet belastingen betalen:

- mensen met een uitkering (belastingen nihil)
- mensen zonder inkomen - vb. studenten (ma &pa), huisvrouwen (handje open voor huishoudgeld van onze pa), (belastingen nihil)
- mensen met een ontzettend laag pensioen (belastingen nihil)
- mensen met een ontzettend laag inkomen (belastingen nihil)

bijgevolg geen van allen nog het recht tot stemmen zouden moeten hebben, vermits ze op een of andere manier gewoon iets KRIJGEN zonder er iets voor te doen!

Bovendien concludeer ik dan dat het niet meer "één man/vrouw één stem" kan zijn, vermits sommige mensen meer belastingen betalen dan anderen. Het aantal stemmen zal dus mee verrekend moeten worden in het aantal belastingsschijven dat je doorloopt met je eerlijk verdiende inkomen.
het betalen van belastingen is een voldoende voorwaarde , echter geen nodige voorwaarde. verwar deze 2 niet constant alsjeblief.
Mag ik daaruit concluderen dat alleen migranten die effectief belastingen betalen stemrecht zullen krijgen.
Dus geen steuntrekkers, huisvrouwen, studenten, werklozen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2004, 23:13   #47
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

uiteraard. als je vindt dat je het onbelangrijk is voor je om mee te beslissen hoe ons parlement eruit ziet, zal ik eens treuren om je , maar ik denk dat ik je uiteindelijk zou toestaan om niet te stemmen. Maar dan zou ons parlement niet meer een correcte vertegewoordiging van de wil van os volk zijn, en dat betruer ik ten zeerste.
Het gaat jou dus écht om een 'correcte' vertegenwoordiging in het parlement vande wil van het volk? :o

Verdikkeme
Dan verplicht je me wel op het Blok stemmen vermits het de enigen zijn die in verband met het vreemdelingenstemrecht de stem van de MEERDERHEID van het volk onverkort laten horen én er zelfs iets aan proberen te DOEN!

Maar nu heb ik nog altijd geen antwoord op mijn vraag waarom jij het niet discriminerend lijkt te vinden dat vreemdelingen van buiten Europa vertegenwoordigers naar ons parlement MOGEN sturen terwijl wij daartoe verplicht worden.
Dit is nochtans niet eens positieve discriminatie tegenover vreemdelingen maar je reinste discriminatie tegenover niet-vreemdelingen.
Toch vreemd hoe sommigen doodvallen over de ene discriminatie maar de andere tot in het absurde blijven verdedigen.

correcte vertegenwoordiging: de mensen die op de SP.a stemden, zijn bewust van hun vreemdelingenstemrechtvisie. Als de SP.a dus voor is, dan is dit dus een correcte vertegewoordiging van een minderheid die voor is. snap je? of moet je stemmen op de partij die de menig van de meesten heeft en niet het beste aanleunt bij jouw mening? dat is nieuw.

betreft stemrecht-stemplicht kwestie , Dit is ook aan verbetering toe, wegens de noodzaak van mensen de rijheid te geven hun mening waardeloos te maken. maar dan moet er zeker quota komen voor het aantal mensen die moeten komen kiezen. het stemrecht voor vreemdelingen staat echter apart van die andere discriminatie. die moet dus aangepakt worden, maar dit zal enkel gedaan worden als vreemdelingenstemrecht erdoor is, anders is er geen dicriminatie moet ik je herinnere.
Oud 4 februari 2004, 23:15   #48
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Mag ik daaruit concluderen dat alleen migranten die effectief belastingen betalen stemrecht zullen krijgen.
net niet. je begrijpt het niet wat ik bedoel met nodige voorwaarde en voldoende.

voldoende: als je hiertoe voldat mag je stemmen.
nodig: enkel als dit voldoet mag je nog stemmen

daar gaat je tackle.
Oud 4 februari 2004, 23:18   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach ach. Het kind moet en zal een naam krijgen al moet het 'boerenbedrog' heten.

Zolang de vreemdelingen maar positief gediscrimineerd worden en wijzelf negatief is er voor de nalopertjes van de politiek alles behalve correcte partijen geen vuiltje aan de lucht. Wat zeg ik! Ze merken in hun machtsgeilheid niet eens meer dat ze al tot over hun oren in de stront zitten.
Oud 4 februari 2004, 23:19   #50
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Jesus zeg , ik kan wel nog tellen hoor maar de wil van het volk in nog altijd 'den Belgique' in 't algemeen hé..ik laat me sowieso niet de les spellen door een bende marginalen of sukkelaars van nog steeds een minderheid en die nog wakker liggen waarom een vreemdeling geen recht zou hebben op één stem van zodra hij/zij één euro in de staatskas stort..van zodra iemand hier werkt en leeft en belaastingen betaald heeft hij/zij recht op stemmen..
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2004, 23:20   #51
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ach ach. Het kind moet en zal een naam krijgen al moet het 'boerenbedrog' heten.

Zolang de vreemdelingen maar positief gediscrimineerd worden en wijzelf negatief is er voor de nalopertjes van de politiek alles behalve correcte partijen geen vuiltje aan de lucht. Wat zeg ik! Ze merken in hun machtsgeilheid niet eens meer dat ze al tot over hun oren in de stront zitten.
zeg ik dat. weer met stront aan het smijten? weerleg anders eens waarom je niet akkoord zou zijn met nodig/voldoende .
het is zelfs me eigen standpunt, en heb ik van geen enkele partij opgeduikeld trouwens
Oud 4 februari 2004, 23:21   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het antwoord zit in wat ik hierboven reeds schreef denk ik:
Iemand die de nationaliteit niet heeft is ook geen staatsburger en derhalve niet in gelijke mate onderworpen aan de wetten van het land.”
Hoe ga je niet staatsburgers verplichten om te gaan stemmen.
Oud 4 februari 2004, 23:29   #53
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Iemand die de nationaliteit niet heeft is ook geen staatsburger en derhalve niet in gelijke mate onderworpen aan de wetten van het land.”

nu stuur je aan op een serieuze verandering van onze grondwet... kunne we ondertusse nationaliteite afschaffe?
Oud 4 februari 2004, 23:44   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
net niet. je begrijpt het niet wat ik bedoel met nodige voorwaarde en voldoende.

daar gaat je tackle.
Ik begrijp het inderdaad niet.
Ze hebben recht om te stemmen omdat ze belastingen betalen maar eigenlijk betalen de meeste geen belastingen maar mogen toch stemmen.
Is het voldoende dat ik minister wil worden om recht te hebben op die wedde?
Oud 4 februari 2004, 23:52   #55
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

daar gaat je tackle.
Ze hebben recht om te stemmen omdat ze belastingen betalen maar eigenlijk betalen de meeste geen belastingen maar mogen toch stemmen.
hmmm ik slaag er niet in dit duidelijk uit te leggen. het zit zo: als je belastingen betaald mag je zeker gaan stemmen, maar als je er geen betaald betekent dit niet dat je niet mag gaan stemmen. Er zijn ook noh andere factoren die ervoor zorgen dat je tot een gemeenschap behoort.

sorry hoor.
Oud 4 februari 2004, 23:53   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

nu stuur je aan op een serieuze verandering van onze grondwet... kunne we ondertusse nationaliteite afschaffe?
Eigenlijk wel.
Inplaats van “alle Belgen zijn gelijk voor de wet” moet het worden “alle doortrekkers zijn gelijk voor de wet”.
Of we kunnen misschien ook een wet maken die voor alle wereldburgers geldt.
Oud 4 februari 2004, 23:56   #57
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Eigenlijk wel.
Inplaats van “alle Belgen zijn gelijk voor de wet” moet het worden “alle doortrekkers zijn gelijk voor de wet”.
Of we kunnen misschien ook een wet maken die voor alle wereldburgers geldt.
dat iz e idee.

toekomstmuziek noeme we da. Voor als we ooit allen eens overeenkomen... wat ik zeker niet zie gebeuren in me leventje.

we kunnen niettemin een aanzet geven tot dat 'ideaal'.
Oud 4 februari 2004, 23:56   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
hmmm ik slaag er niet in dit duidelijk uit te leggen. het zit zo: als je belastingen betaald mag je zeker gaan stemmen, maar als je er geen betaald betekent dit niet dat je niet mag gaan stemmen. Er zijn ook noh andere factoren die ervoor zorgen dat je tot een gemeenschap behoort.

sorry hoor.
Ok, gebruik die andere factoren dan als argument .
Waarom dan blijven lullen over belastingen betalen.
Oud 4 februari 2004, 23:58   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
correcte vertegenwoordiging: de mensen die op de SP.a stemden, zijn bewust van hun vreemdelingenstemrechtvisie.

Hahahahahahahahha!
Mijn zus stemt ook op Stevaert maar dan alleen omdat ze veel naar de BRT kijkt. Van politiek weet ze geen fluit en nog minder van het vreemdelingenstemrecht. Hahahahahahahahaha!

Citaat:
Als de SP.a dus voor is, dan is dit dus een correcte vertegewoordiging van een minderheid die voor is.
snap je?

Weet je wat IK snap? Dat er geen zak klopt van wat jij allemaal uit je duim zuigt.
Probeer liever eens te weten te komen van Stevaert-stemmers wat ze zoal weten van zijn partijprogramma.

Maar ik zie al dat jij het doodnormaal vindt dat de vertegenwoordiging van een minderheid van de Vlamingen met de Franstalige partijen meeheult om het Vlaamse volk een mes in de rug te steken.

Citaat:
of moet je stemmen op de partij die de menig van de meesten heeft en niet het beste aanleunt bij jouw mening?
dat is nieuw.

Ga gerust je gang. De partij die de mening van de meesten vertegenwoordigd wordt toch wel op een 'democratische' wijze buiten spel gezet. Fantastisch toch die Belgische Demo-cratie met een grote 'D', niet?

Citaat:
betreft stemrecht-stemplicht kwestie , Dit is ook aan verbetering toe, wegens de noodzaak van mensen de rijheid te geven hun mening waardeloos te maken. maar dan moet er zeker quota komen voor het aantal mensen die moeten komen kiezen.
Wel wel wel! Nu gaan we effen rijen, sé! Een mening waardeloos maken
Jongen toch! Je ijlt! Ze IS al TOTAAL waardeloos! Of denk jij nog altijd dat jouw en mijn stem ook maar een greintje aarde aan de dijk zet? In ons parlementair systeem sluiten ze gewoon coalities met tegenstrijdige partijen waarna ze enkel nog doordrijven wat in hun eigen belang is inplaats van in het onze. Allemaal met maar één doel: het bestrijden van wat de MEERDERHEID van ALLE Vlamingen willen.
Niet lang meer en jullie domme quotadrang spat in jullie eigen gezicht uiteen als een splinterbom.

Citaat:
het stemrecht voor vreemdelingen staat echter apart van die andere discriminatie. die moet dus aangepakt worden, maar dit zal enkel gedaan worden als vreemdelingenstemrecht erdoor is, anders is er geen dicriminatie moet ik je herinnere.
Normaal toch dat een Stevaertistje de dingen desnoods omdraait om zijn grote gelijk door de Vlaamse strotten te kunnen wurgen.
Ons slimmeke is blijkbaar niet in staat om op het idee te komen dat het LOGISCHER zou zijn de discriminatie van het eigen volk te voorkomen inplaats van die discriminatie EERST effen te scheppen?

Een mens zou nog gaan geloven dat jij gelooft dat de SP-A, samen met Franstalig België, van plan is die discriminatie op te heffen eens ze ze maar goed en wel in leven geroepen krijgt.
Oud 4 februari 2004, 23:59   #60
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

sorry hoor.
Ok, gebruik die andere factoren dan als argument .
Waarom dan blijven lullen over belastingen betalen.
awel e. als je belastingen betaalt behoor je tot een gemeenschap en daarom heb je toch gemeentelijk stemrecht. daarom dat ik ervoer blijf lullen.
erin 'opgevoed worden' is er ook een . studenten dus.
Maar wanneer behoor je allemaal tot een gemeenschap? dat weet ik niet voldoende. Loopt er hier geen socioloog rond?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be