![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() 2.12 miljoen, en in Navarre nog eens 0.59 miljoen. Met dat eerste zouden ze al meer inwoners hebben dan Malta, Cyprus, Luxemburg, Slovenië en Estland.(allen EU leden) Met Navarre erbij zouden ze ook nog voorbij Letland springen. En dan tel ik er nog dat stukje in Frankrijk er niet bij. ![]() De Basken zijn geen idioten. ![]() Trouwens, IJsland telt nog geen half miljoen mensen, en die hebben zich ook afgescheurd van Denemarken. En zij zijn een van de laatste Europese landen die het aangedurfd hebben zelfs een "oorlog" met het VK aan te gaan : http://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-I..._First_Cod_War ![]()
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() mooi gecounterd, evilbu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hebt ge vlaanderen al eens bekeken op de kaart?
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge kent blijkbaar totaal niks over Baskenland. De Basken waren in Europa al aanwezig zelfs voor de kelten kwamen.
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed bezig, man. Na je 'anti-Ollanderisme' dat je hier al veelvuldig ten toon gespreid hebt, geef je de Belgicisten nu nog wat extra zuurstof. Jij gaat ooit nog een lintje krijgen vanuit Laken, ik voel het!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat als ik 'mijn zin' nu eens aan de spaanse staat zou zeggen? ![]() Aha dat verandert de zaken grondig hé! ![]() Zij mogen onafhankelijk worden als er een duidelijke meerderheid in het Baskenland daarvoor zou zijn, wat belange niet het geval is... Maar zolang de ETA een bende terroristen zijn kunnen ze dat wel op hun buik schrijven, je zou maar goed zot moeten zijn om de eisen van een bende moordenaars in te willigen! ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 9 mei 2007 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() Zoiets? ![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Balearen zijn ook Catalaans, opmerking.
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo zou het moeten zijn, ja. Het echte 'Spanje' is Castillië, waar trouwens ook linkse independisten bestaan.
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Murcia heb ik dan weer wel erbij gevoegd, hoewel zij daar toch een tamelijk ander dialect spreken... Valencia en Catalonie heb ik dan weer bijeengevoegd. ![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Andaluc�*a lijkt mij niet erg opsplitsingsgezind. Tamelijk info op Net als je in zoekmachine zet: wiki andaluc�*a wiki catalonie enz.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 9 mei 2007 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Valencia, Catalonië, Balearen &c (oa stukje Frans-Catalonië) vormen samen de Catalaanse landen, net zoals de Baskische landen door Navarra, Frans-Baskenland &c worden gevormd.
Laatst gewijzigd door lombas : 9 mei 2007 om 17:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Galicië heeft wel een redelijke nationalistische beweging. Er bestaat daar zelfs een Groot Portugese gedachte. Andalusië weet ik niet. En Valencia en Catalonië horen bij elkaar. het zijn de spaanse staatsnationalisten die dat onderscheid hebben uitgevonden om tweedracht te zaaien. Zoiets als het gewest Brussel: compleet idioot en overbodig.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.parlamentariosandalucistas.org/ Vergeet ook de Canarische eilanden niet: http://www.coalicioncanaria.org/
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat "Catalaans nationalisme" moeten we ook weer niet overschatten. Ik ben nu twee keer in Valencia geweest, en ik kreeg niet de indruk dat men daar warm voor onafhankelijkheid loopt. Er is dan ook minder dan de helft steun voor die idee dan in Catalonië zelf.
Ik vond het wel grappig te vernemen dat de voornaamste ingrediënten voor de Catalaanse cocktail een Habsburgse koning en een dame van Farnese waren. ![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil dat heel onze klas snoep krijgt anders ontplof ik de boel. Iemand anders vraagt heel beleefd ofdat de klas snoept krijgt. Als je nu toegeeft, geef je aan de eis toe van de 'terrorist' en steun je dus een bende moordenaars... ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Ik vond ook wat Wiki-informatie die tamelijk ernstig lijkt: http://en.wikipedia.org/wiki/Generalitat_de_Catalunya
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus, als ik nu een bom doe ontploffen en eis dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, mag Vlaanderen niet meer onafhankelijk worden want dat zou ingaan op een eis van terroristen zijn.
|
![]() |
![]() |