![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sinds wanneer zit jij in je maag met de Italiaans autoindustrie?
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Feit is dat ze kunnen weten en zien wanneer er bv zeer veel volk en/of fille is op de baan en dan kunnen ze nochthans wel aanduiden op die borden dat je er maar 90 per uur mag rijden? Ik rijdt dikwijls op de autosnelweg en dikwijls rijdt er geen kat op de baan,waarom zou ik dan niet wat vlugger mogen rijden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Absolute snelheidsbegrenzingen zijn niet rationeel.
Aangepaste snelheid, daar gaat het om.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om de daarmee gerpaard gaande kracht en souplesse van de motor, ... Ge kunt auto`s door andere versnellingsbakken en software te gaan gebruiken, tunen voor meer kracht en koppel en minder snelheid, maar een max van 160 wil toch wel zeggen dat ge een halve slak hebt hoor zelf om nog maar simpel die 120 of 130 te bereiken, Ik rij met een BMW motor in mijn bakske die zo getuned is, normaal gezien ligt dezelfde diesel in een vrij rappe sportvoituur die daar op zijn sloffen 200 mee haalt, bij mij is die gedowtuned naar 100 a 110 PK, maar ik trek daar zelf bergop nog vanuit stilstand in no time mee op, (ik verschoot er laatst zelf van, ... ) Bovendien hebt ge hoogstwaarschijnlijk ook minder acceleratie bij 120 om naar 130 te gaan en dat kan op een autostrade het verschil maken tussen een accident en geen accident, ... Daarom moet mijne volgende meer PK`s hebben, geen 200 da heb ik nie vandoen, maar voor hetzelfde gewicht zo`n 150 a 160 PK is geen overbodige luxe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of dat die nog bestaat ? de enige deftige sportwagens dat echt sportwagens zijn, komen uit de UK, buiten ne Porsche 911 natuurlijk, ... Lotus, MG (onlangs terug opgestart) Cobra, en nog een paar kleintjes, er zijn er zelf die ralley versies bouwen van Land Rover defenders, dan heb je nog Rolls Royce die geen echte sportwagens bouwen en Bentley, die een voituur van 2,5 ton laten optrekken tot een snelheid van boven de 200 per uur,... Al die italiaanse rommel van ferrari , Lamborgini, Zonda en Buggatti da zijn maar sportkarren om mee te gaan showen he, |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zijn in elk geval wezens geworden die meer op de borden en camera's langs de weg moeten letten dan op de weg zelf.
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Bwoah, ik kijk eigenlijk nog steeds minimaal naar die borden. Ik heb ze wel gezien, maar als je ietwat feeling hebt om met de wagen te rijden, weet je automatisch waar je wat kan en niet kan doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het went, maar af en toe is het voor mij wel nog even oppassen als ik op onbekend terrein kom. Ringwegen betekenen extra uitkijken. De ring van Leuven is een klassiek voorbeeld (maar voor mij gelukkig geen onbekend terrein).
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt niet geloven wat een verschil het maakt tussen relaxed rijden, omdat ge niet op die flitsbakken, maar enkel op de baan moet letten en uw snelheid op dat moment (aangepast aan terrein en verkeer... ) of gelijk ne verkrampte sukkel over een belgische autostrade te moeten kruipen terwijl ge constant moet uitzien naar berm toeristen ,.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zeker waar. Het is niet de eerste keer dat ik door op te trekken naar een illegale snelheid kan vermijden dat ik tussen vrachtwagen en vangrail geplet word. Als ze me toen hadden geflitst hadden ze een zeer interessante foto gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |