![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daar kan onmogelijk Mohammed mee worden bedoeld hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag God al niet meer kiezen wie Hij tot Zijn één van de profeten maakt? Wie bent u eigenlijk om God te vertellen dat Hij een zo-en-zo iemand moet kiezen?? Verder is Mohammed veel minder belangrijk, dan de koran, het woord van God. Mohammed bracht enkel De Boodschap over aan de mensheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat kan niet. En zeker niet als men de overige bijbelverzen er allemaal naast legt. In Handelingen 11 wordt bijvoorbeeld verhaald over de nederdaling van de Geest waarbij gezegd wordt dat "de bekering ten leven is geschonken". Als hiermee Mohammed zou bedoeld zijn, dan is er toch wel een chronologisch probleem
![]() ![]() ![]() Ook bij de apostel Titus staat er zwart op wit dat God ons heeft gered "door het bad der wedergeboorte en der vernieuwing door de heilige Geest, die Hij rijkelijk over ons heeft uitgestort door Jezus Christus, onze Heiland, opdat wij, gerechtvaardigd door zijn genade, erfgenamen zouden worden overeenkomstig de hope des eeuwigen levens". Ook hier is het onmogelijk om dit toe te passen op Mohammed. U ziet: naarmate er steeds meer bijbelverzen worden aangehaald, wordt het steeds onmogelijker die nog te betrekken op Mohammed. Of, zoals ik al eerder zei, jullie theorietjes gaan maar op zolang jullie je beperken tot enkele verzen die dan nog eens uit hun context worden gerukt. Wees gerust, ik kan de handelswijze. Daarvoor heb ik de discussiemethoden van Deedat iets te grondig bestudeerd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ???
U moet toch dringend eens het evangelie lezen. Toen de Geest bij de doop nederdaalde, was dit om Jezus te verheerlijken. In Zijn wonderen handelt Jezus autonoom. Hij verandert water in wijn. Hij schenkt brood en vis. Hij geneest de lamme. En Hij kondigde ook aan dat Hij uit eigen kracht zou verrijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar door de evangelisten Marcus, Matteus, Lucas en Johannes.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 23 juni 2007 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Oja, ze worden zo genoemd de vier erkende evangelieën. Maar zijn ze ook werkelijk opgeschreven door deze discipelen?
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Dat is wel de omgekeerde wereld nietwaar? Is er een bewijs dat deze werkelijk de auteurs zijn, denk het niet.
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Maar hey, jullie beweren dat de evangeliën geschreven zijn door Marcus, matteus, Lucas en Johannes (zie post Judokus). Dan zeg ik, bewijs het want ik betwijfel het.
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tenzij u mij dus kan bewijzen dat de evangeliën geschreven zijn door voorgenoemde discipelen blijf ik dit betwijfelen.
![]() |
![]() |
#56 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.skepp.be/artikels/creatio...torische-jezus
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 juni 2007 om 17:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jezus is ondergeschikt aan God, en de Heilige Geest aan Jezus en God, zei Arius.
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De oudste brief van Paulus is geschreven in 49 n.Chr. Het oudste evangelie, van Marcus, is geschreven tussen 66 en 75 na Christus. Lucas en Matteüs tussen 80 en 90 na Christus en Johannes tussen 90 en 100 na Christus. De evangelies zijn geschreven door de evangelisten Mc, Lc, Mt en Joh, maar dat die ook apostelen waren heb ik ook nooit beweerd.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 23 juni 2007 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Liever meer met Jesus bezig zijn dan met een antichristelijk "geloof". Ik begin meer en meer te "genieten" van de zondagsmis. Daar zijn al veel boeken en mooie hersenspinsels over geschreven. Er zijn ook veel aspekten aan. Bijvoorbeeld het offer en het instellingsverhaal. Wat een verschil met het voor-christelijke dieren ritueel slachten! Om maar iets te noemen.
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |