![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest vraag ik me af wat wij jou ooit misdaan hebben. ![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Nu wil men een land met meer dan een miljoen communistische SP-stemmers samenvoegen met een land met bijna een miljoen VB-stemmers. Dat vraagt toch om problemen? Mentaliteitsverschillen kunnen misschien dan wel geen grote hinderpaal vormen, ze kunnen wel voor conflictsituaties zorgen waar de éne het gedrag van de andere ongepast vindt en vice versa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Partijlid
|
![]() Er zitten evenwel ex-CD&V, VLD en VU-stemmers bij het VB dan SP.a-stemmers. Misschien iets meer SP.a-stemmers omdat het VB een volkpartij is die zich bezighoudt met de problemen van Jan met de pet. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste VB-stemmers zich niet kunnen voorstellen dat ze op een partij als de SP stemmen. De ideologieën van deze twee zijn totaal verschillend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Terwijl Nederlanders voor onderwijs afzakken naar het zuiden. Dat gaat me te ver.
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Laat de andere partijen wat hardere standpunten over criminaliteit en immigratie innemen, en maak Vlaanderen onafhankelijk, en VB zal verdwijnen.
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Dan bied ik mijn excuses aan. Maar dat neemt niet weg dat ik daadwerkelijk meen wat ik zeg. Ik zei het zeker niet om te provoceren. Oke, mischien een beetje dan.
Citaat:
Overigens betwijfel ik niet dat in Belgie de gezondheidszorg beter is. En dan niet zozeer de kwaliteit, maar wel de kwantiteit. Ik geloof dat jullie Belgen bijna twee keer zoveel artsen per hoofd van de bevolking hebben als wij Nederlanders. Maar dat heeft wel een prijs natuurlijk. In Nederland worstelen wij nu al met de vraag hoe de zorg in de toekomst betaalbaar te houden. Dus ik ben heel benieuwd hoe jullie Belgen dat royale systeem in de toekomst gaan betalen. Overigens vind ik het onderwijs in Nederland wel weer beter dan in Belgie. En ja ik ken de cijfers, maar die zeggen mij niets. Ik heb zo mijn redenen waarom ik het Nederlandse onderwijs beter vind. Ik woon praktisch aan de Belgische grens. Maar toch zou ik nooit overwegen om mijn kinderen op een Belgische school te doen, als ik kinderen zou hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
![]() Citaat:
Ik zou ook de geschiedenis induiken, mijn grootouders waren reeds getrouwd voor elke Vlaming (dus ook vrouwen) stemrecht had. Sindsdien hebben de Vlamingen steeds meer gewerkt aan hun eigen staat. Als dat voor jou te traag gaat, tja, Nederland heeft er lang geleden een poging voor gedaan, en heeft gefaald. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Ook hebben wij een soort watervalsysteem waar iemand begint in de hoogste aso richting, iets lager gaat volgend jaar dan erna naar tso enz... Jullie systeem ken ik niet zo goed maar ik had wel eens gehoord dat de leerlingen pakketten kunnen kiezen en dan natuurlijk gewoon het makkelijkste nemen en dan een serieuze weerslag krijgen in het hoger onderwijs...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, ik hou ervan om Vlamingen afwisselend aan te duiden met Vlamingen, Belgen, of zelfs Vlamen(dit is een correcte aanduiding, kijk maar in de van Dale). Dat komt omdat Vlamingen, zoals de openingspost al aangeeft, Belgischer zijn dan ze zelf zullen toegeven. Ja, ook jij Evilbu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Belgischer in vergelijking met voor 1830. De Vlamingen zijn opgeschoven in de richting van de Walen. De Walen zijn niet opgeschoven richting de Vlamingen.
Laatst gewijzigd door Spinoza : 1 juli 2007 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() het lijkt wel of Spinoza een soort "Vlamofobie" heeft. Was u dat ook niet die alle banden wou laten verbreken tussen Nederland en "België"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
En als je nu weer ziet hoe fanatiek Verhofstadt in de EU-top Nederland aanviel zit er wel iets in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Gebroeders Koo! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Dus óf er bestaat een verschrikkelijk geheim over Nederland dat pas aan Vlamingen wordt verteld zodra ze in de Belgische politiek gaan, ófwel is er iets anders aan de hand. Ik ben benieuwd hoe Leterme nu zal evolueren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Staatssecretaris
|
![]() Muziek zei je toch???
![]() |
#59 |
|
![]() Is het beste wat Nederland te bieden heeft!
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is spijtig genoeg de keiharde waarheid.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 1 juli 2007 om 16:04. |
![]() |
![]() |