Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Vrijmetselaars
Als atheïst heb ik wel wat belangrijkers te doen dan me met die sukkelaars bezig te houden 10 26,32%
Een goedmenend clubje van jongens die liefdadigheidswerk verrichten en filosoferen in sjieke tempels 8 21,05%
Een groepje mensen dat gigantisch zijn eigen macht overschat, en volop geniet van de aandacht die het toch krijgt 3 7,89%
Een machtige bende smeerlappen die elkaar postjes toeschuiven en de touwtjes in handen hebben in de centra van de macht 15 39,47%
De grote samenzwering die alles bepaalt wat er in de wereld gebeurt 2 5,26%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2007, 08:04   #41
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeMarokkaan Bekijk bericht
Vrijmetselarij is een andere woord voor Anti-Human, alles wat daar menselijk is ,is overbodig.
als gij dat beweert, is die vrijmetselarij mischien niet zo slecht als beweert word?!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 15:04   #42
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Vrijmetselaars zijn rukkers.
Oud 2 augustus 2007, 15:50   #43
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Optie's 3 en 4 zijn bijna identiek
Ik denk het niet hoor. Optie 3 stelt dat vrijmetselaars "dikke nekken" zijn zonder veel werkelijke macht of invloed.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 15:51   #44
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
voor een paar jaar waren er vrijmetselaars betrokken in rechtszaken, samen met de maffia, in Italië, nee? De P2 Loge, als ik het wel heb...Toch niet zo onschuldig dan?Of is de Italiaanse Maffia ook maar zo een club, die een beetje aan "netwoking" doet? In de grond wel natuurlijk, maar zijn hun doeleinden aanvaardbaar?
Inderdaad. De Yanks hebben dat goed gezien: aan "networking" doen in Europa.
Oud 2 augustus 2007, 15:52   #45
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Uiteraard zijn niet alle vrijmetselaars machtswellusten die aan vriendjespolitiek en criminele voortrekkerij doen. Maar er zijn er wel en het bestaan van zo'n semi-geheime clubjes werkt dit in de hand. Het kan niet ontkent worden dat een deel van de vrijmetselarij werkelijk zo is. Maar dit is slechts een relatief klein deel op het grote geheel, maar het is spijtig genoeg wel de 'top' van de vrijmetselarij en vooral de hogere graden.

De vrijmetselarij speelt ook een grote rol in de verdere totstandkoming van Europa.
Een genuanceerd standpunt waarmee ik akkoord ga!
Oud 2 augustus 2007, 15:59   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.glb.be/NL/index.htm

Website van de loge.

iedereen kan dus lid worden van deze club, je moet alleen eerst een tijdje op proef draaien.

Maar er is niets geheimzinnig aan hen.
ff op internet:
Franc-maçonnerie
La laïcisation de la Belgique doit beaucoup �* certaines loges maçonniques dont les idéaux de liberté, de progrès et de solidarité sociale ont été concrétisés notamment par la fondation de l'Université Libre de Bruxelles en 1834, �* l'initiative de la loge "Les Amis Philanthropes" et quelques années plus tard de la "Ligue de l'Enseignement".
Au 20e siècle, ce seront aussi des francs-maçons qui fonderont "La Pensée et les Hommes", la "Fondation pour l'Assistance Morale aux Détenus" et la "Fondation pour l'Assistance Morale Laïque" par exemple.
Le mouvement laïque est cependant totalement indépendant de la franc-maçonnerie. Une grande partie de sympathisants de la laïcité et de responsables des associations laïques �* tous les niveaux ne sont pas francs-maçons et un certain nombre de francs-maçons ne se reconnaissent pas nécessairement dans l'action laïque, même si les convergences sont nombreuses.
Les obédiences maçonniques en Belgique sont Le Grand Orient de Belgique (1833), La Fédération belge de l'Ordre maçonnique mixte international Le Droit Humain (1928), La Grande Loge de Belgique (1959), La Grande Loge Régulière de Belgique (1979) et La Grande Loge Féminine de Belgique (1981).
A voir :
Site généraliste sur la Maçonnerie Belge : Grand Orient de Belgique, Droit Humain (fédération belge), Grande Loge de Belgique, Grande Loge Féminine de Belgique : http://users.swing.be/mason/
Grande Loge Régulière de Belgique : http://www.glrb.org/
Grande Loge de Belgique : http://www.glb.be/
Fédération belge du Droit Humain : http://www.droit-humain.be/
Histoire de la franc-maçonnerie en Belgique:
http://www.fm-europe.org/pages/fr/pgsfm03.htm
Initiations Magazine
Initiations Magazine est un magazine "papier" inter-obédiences, ouvert �* tous les courants de pensée de la Franc-Maçonnerie francophone.
Aux Portes du Temple - Une exposition réalisée par le Cercle Humaniste Henri La Fontaine avec la participation de la Commune et de l’Echevin de la Culture de Waterloo et avec la collaboration du Musée Belge de la Franc-Maçonnerie.
>> Le blog de l'exposition : www.expofmwaterloo.spaces.live.com

Ik miste er ongetwijfeld, omdat ik maar één (franstalige) site bekeek: niets geheim dus, zelfs een tentoonstelling als je wil gaan kijken, maar in de pers doen allusies naar "geheimen" nu eenmaal beter verkopen

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 augustus 2007 om 16:05.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 16:09   #47
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
voor een paar jaar waren er vrijmetselaars betrokken in rechtszaken, samen met de maffia, in Italië, nee? De P2 Loge, als ik het wel heb...Toch niet zo onschuldig dan?Of is de Italiaanse Maffia ook maar zo een club, die een beetje aan "netwoking" doet? In de grond wel natuurlijk, maar zijn hun doeleinden aanvaardbaar?
weeral een hoog "carlgustaafgehalte": P2 noemde zich een loge, er waren maffialeden bij P2 dus...en daar gaat CG weer...
Oud 2 augustus 2007, 16:10   #48
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Vrijmetselaars zijn rukkers.
dan ben jij misschien Grootmeester?
Oud 2 augustus 2007, 17:16   #49
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Er is een groot verschil tussen verenigingen van socio culturele aard met maatschappelijke doeleinden, en deze die met bedoeling hebben macht uit te voeren op economie en beleid. (openbare aanbestedingen en benoemingen vb). De Loge behoort toe die laatste. (Directeur zijn van een kunstacademie zijn zonder voorspraak in de loge kun je dus vergeten als voorbeeld)
Je kan als gewoon bediende of arbeider ook lid worden van een loge. Ik vraag me af welke macht die gewone man dan kan laten gelden. Tenzij je gelooft dat loges uit elites bestaan, maar dan kan je je beter maar weer verdiepen, want dat klopt aan geen kanten. Overigens zie ik niks mis om met gelijkgezinden een organisatie of vereniging te starten om samen sterk, meer druk uit te oefenen en gehoord te worden. Die kans wordt merkelijk groter in een samenwerkingsverband. Los van al dat, vind ik het erg jammer dat niemand hier zich verdiept in de levensfilosofie van de logebroeders (en zusters) die op vele vlakken erg uniek en menslievend is.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 2 augustus 2007 om 17:17.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 17:50   #50
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
dan ben jij misschien Grootmeester?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 02:07   #51
ggolsteyn
Schepen

Standaard De hoogfste graden behoren tot de ILLUMINATI!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
ff op internet:
Franc-maçonnerie
La laïcisation de la Belgique doit beaucoup �* certaines loges maçonniques dont les idéaux de liberté, de progrès et de solidarité sociale ont été concrétisés notamment par la fondation de l'Université Libre de Bruxelles en 1834, �* l'initiative de la loge "Les Amis Philanthropes" et quelques années plus tard de la "Ligue de l'Enseignement".
Au 20e siècle, ce seront aussi des francs-maçons qui fonderont "La Pensée et les Hommes", la "Fondation pour l'Assistance Morale aux Détenus" et la "Fondation pour l'Assistance Morale Laïque" par exemple.
Le mouvement laïque est cependant totalement indépendant de la franc-maçonnerie. Une grande partie de sympathisants de la laïcité et de responsables des associations laïques �* tous les niveaux ne sont pas francs-maçons et un certain nombre de francs-maçons ne se reconnaissent pas nécessairement dans l'action laïque, même si les convergences sont nombreuses.
Les obédiences maçonniques en Belgique sont Le Grand Orient de Belgique (1833), La Fédération belge de l'Ordre maçonnique mixte international Le Droit Humain (1928), La Grande Loge de Belgique (1959), La Grande Loge Régulière de Belgique (1979) et La Grande Loge Féminine de Belgique (1981).
A voir :
Site généraliste sur la Maçonnerie Belge : Grand Orient de Belgique, Droit Humain (fédération belge), Grande Loge de Belgique, Grande Loge Féminine de Belgique : http://users.swing.be/mason/
Grande Loge Régulière de Belgique : http://www.glrb.org/
Grande Loge de Belgique : http://www.glb.be/
Fédération belge du Droit Humain : http://www.droit-humain.be/
Histoire de la franc-maçonnerie en Belgique:
http://www.fm-europe.org/pages/fr/pgsfm03.htm
Initiations Magazine
Initiations Magazine est un magazine "papier" inter-obédiences, ouvert �* tous les courants de pensée de la Franc-Maçonnerie francophone.
Aux Portes du Temple - Une exposition réalisée par le Cercle Humaniste Henri La Fontaine avec la participation de la Commune et de l’Echevin de la Culture de Waterloo et avec la collaboration du Musée Belge de la Franc-Maçonnerie.
>> Le blog de l'exposition : www.expofmwaterloo.spaces.live.com

Ik miste er ongetwijfeld, omdat ik maar één (franstalige) site bekeek: niets geheim dus, zelfs een tentoonstelling als je wil gaan kijken, maar in de pers doen allusies naar "geheimen" nu eenmaal beter verkopen
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Beste Filosoof,

"Long ago J. D. Buck (32e graad) stated:

"The most profound secrets of masonry (vrijmetselarij) are not revealed in the Lodge at all. THEY BELONG ONLY TO THE FEW."

Nu misschien maar even slikken en je afvragen wie die ILLUMINATI zijn, die je elke dag bezig ziet en hoort. zoals "SKULL&BONES" van George Wacko Bush, verwant met Organisation "TODENKOPF" van hun vriend Hitler.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.

Oud 3 augustus 2007, 04:10   #52
Dingo
Vreemdeling

Standaard

Dit filmpje, waarvan de link hieronder, even rustig laten spelen. Verbaas je niet over de personen en De Persoon, die het daadwerkelijk Hoofd is van de Vrijmetselarij is. In deze film gaat het over de vorming van de New World Order, niet direct on-topic zo op het eerste gezicht, maar uiteindelijk een echte "eye-opener" voor mensen die denken dat de Vrijmetselarij zo maar een onnozem clupje is. Veel succes!

http://video.google.nl/videoplay?doc...60362&q=walter

Laatst gewijzigd door Dingo : 3 augustus 2007 om 04:12.
Dingo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 06:56   #53
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Filosofen zijn òòk rukkers.
Oud 3 augustus 2007, 08:02   #54
giserke
Banneling

Standaard

http://nl.youtube.com/watch?v=4UQ5CHifqMs
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 08:06   #55
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Vrijmetselaars ? Zijn dat die Poolse metselaars die in de bouw komen werken...... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 08:09   #56
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Vrijmetselaars ? Zijn dat die Poolse metselaars die in de bouw komen werken...... ?
neen, hoge pieten die overuren kloppen in de bouw.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 23:57   #57
ggolsteyn
Schepen

Standaard Inderdaad, destijds geleid door CIA-agent Karl Wojtila.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Inderdaad zijn de poolse arbeiders van onder en na de oorlog zeer belangrijk.

Zij werden geleid door een Pools-Joodse CIA-agent: Karl Wojtila die van moeders zijde (zoals de joden rekenen dus een echte Jood was: ze heette Kac (uitspr. Katz) Haar naam werd verpoolst, en Karl stond onder het gezag van de CIA. Hij werd na vele tribulaties paus.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.

~~~~~~~~~~~~~
PS. De Joodse lobby is sedert meer dan 150 jaar heel belangrijk bij de illuminati. B'Nai B'rith heeft kantoren over heel de wereld, inbegrepen Brussel.

Ken je nog mopjes?
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 01:08   #58
duncan
Banneling

Standaard

Jot free macons in de States regeren de staat ginder....achter de schermen .

Die vrije metselaars hé lol mé al hun loge's

Een goei mop ?!

Laatst gewijzigd door duncan : 4 augustus 2007 om 01:09.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 10:13   #59
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Filosofen zijn òòk rukkers.
Ik denk dat we allemaal rukkers zijn...niks mee mis...
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 10:35   #60
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Je kan als gewoon bediende of arbeider ook lid worden van een loge. Ik vraag me af welke macht die gewone man dan kan laten gelden. Tenzij je gelooft dat loges uit elites bestaan, maar dan kan je je beter maar weer verdiepen, want dat klopt aan geen kanten. Overigens zie ik niks mis om met gelijkgezinden een organisatie of vereniging te starten om samen sterk, meer druk uit te oefenen en gehoord te worden. Die kans wordt merkelijk groter in een samenwerkingsverband. Los van al dat, vind ik het erg jammer dat niemand hier zich verdiept in de levensfilosofie van de logebroeders (en zusters) die op vele vlakken erg uniek en menslievend is.
Iedereen kan idd lid worden van de loges.
En welke macht een arbeider of bediende daar dan kan laten gelden.
Wel de macht van gelijkheid en daar kan hij dan openlijk over problemen spreken met de mensen die er echt iets aan kunnen veranderen.
Daar kan hij de nodige basis contacten zoeken en vinden om bepaalde zaken mogelijk te maken, want rijken en armen zitten er onder elkaar en kunnen er gewoon met elkaar praten, zonder dat rang of geld invoeld heeft.

Veel mensen zouden er versteld van staan, hoeveel zaken er veranderen door de gespreken en discussies in de loges.
Vele zullen raar opkijken als ze zoden weten dat veel wetten daar reeds besproken zijn voor ze in de kamer en senaat komen.
Vele zouden er geschrokken zijn moesten ze weten hoe daar reeds bepaalde zaken worden teruggefloten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be