![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het probleem is net dat er geen bewijzen zijn.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Tja nadenken en zelf conclusies trekken is voor die 'ver verheven boven het dier' gelovigen dan een kleine stap... wie weet zien ze binnenkort toch nog het licht ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Nee, waar godsdiensten misbruikt worden als excuus voor machtsspelletjes. U redeneert als een kleuter.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Dank u, ik redeneer ten minste... Jij geeft dus toe dat godsdiensten tot misbruiken leiden... Godsdiensten zijn dus gevaarlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Klopt. Godsdiensten zijn door mensen gecreëerd. Waren er geen godsdiensten, dan zouden de mensen niet anders zijn. Ze zouden toch wel oorlogen hebben gevoerd, slaven verhandeld, andere volken gekoloniseerd. De godsdienst is zo flexibel als het de mens uitkomt. Werden vroeger bijvoorbeeld de kruistochten gepropageerd, tegenwoordig zullen westerse christenen deze tochten afkeuren op grond van een herinterpretatie van hun heilige boek. Ook een grote groep moslims is heden ten dage bezig met herinterpretatie van hun heilige schriften.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() Dat is geen persoonlijke aanval, het is gewoon een feit. U gebruikt intellectueel oneerlijke praktijken.
Citaat:
Citaat:
![]() Kinderen leiden ook tot misdaad, kijk maar naar de zaak Dutroux ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 29 juli 2007 om 16:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() Citaat:
"Brabbelen" ? Sorry hoor ik ben hier net lid geworden... en als mijn mening die blijkbaar door vele anderen gedeeld wordt gebrabbel is in jouw ogen, zou je dan niet een keertje gaan nadenken waarom wij zo overtuigd zijn van ons gelijk? Ik en die zovele anderen komen onafhankelijk van elkaar tot dezelfde conclusie... terwijl gelovigen meestal geïndroctrineerd sinds hun geboorte hun wijsheden hebben bekomen uit een boekje dat eeuwen geleden door enkelingen is samengesteld... Fietsen vergelijken met geloof?? Ik heb nog nooit gehoord van massamoorden die in naam van "de fiets" zijn gebeurd?? Geloof en dus godsdiensten worden al eeuwen lang gebruikt om bepaalde doelen te bereiken... geef toch toe dat dit gevaarlijk is... Laatst gewijzigd door nero1 : 29 juli 2007 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Onzin, man. Jij zegt dat iets gevaarlijk is omdat het misbruikt kan worden. Ik heb enkel JOUW redenering doorgetrokken ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laat maar, zo een discussie is onzinnig... in mijn vorige bericht heb ik een redelijk antwoord gegeven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Laat dat "doortrekken van redeneringen" maar aan mij over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat het fenomeen van 'evolutie' nu toch wel duidelijk is. Of Darwin nu altijd gelijk had is natuurlijk wat anders. Wat ook minder duidelijk is, is hoe de mens nu eigenlijk is ontstaan. Niet voor niets spreekt men nog altijd over de 'missing link'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Niet mee eens, vanwaar komt die nood?
![]() |
#56 |
|
![]() Dus toch de rib van Adam.
![]() |
#57 |
|
![]() Waar worden godsdiensten niet misbruikt als excuus voor machtsspelletjes?
![]() |
#58 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je wil dus nog altijd niet toegeven dat de evolutieleer meer wetenschappelijke waarde heeft dan het creationisme?
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hij is eigenlijk een creationist maar wil het niet toegeven.
Hij moet nog iets van geloofwaardigheid overhouden op dit forum.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 29 juli 2007 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is eigenlijk vrij simpel... De evolutie theorie is ontstaan uit hetgeen de mens heeft gevonden , heeft ontdekt. Het zijn dus de aanwijzingen die dus naar de theorie leiden. Dat is dus werken op wetenschappelijke basis. Het creationisme is onstaan uit hetgeen sommige mensen wensen/denken en men gaat daarna naarstig op zoek naar mogenlijke aanwijzingen. Dat is dus werken met de natte vinger, of op z'n minst een vochtige ![]() Men vertrekt dus bij verschillende punten, bij de evolutietheorie vertrekt men van niets en volgt men de aanwijzingen, Bij creationisme vertrekt men van de oplossing en hoopt men een 'theorie' te vinden die naar het oorsprongkelijke oplossing leidt. Beide hebben op dit ogenblik een theorie, een mogelijk antwoord, maar gezien de weg ernaartoe, vind ik evolutietheorie wel geloofwaardiger, maar daarom niet de waarheid. Natuurlijk mogen de jezus-volgers enkel aannemen wat een of andere pipo 2000 jaar geleden in een boekje heeft geschreven. Dus hebben ze al een antwoord waar ze (op straffe van) niet van mogen afwijken, en dus moeten ze een theorie vinden die naar hun al bestaande, bijbelse antwoord leid. En dan is evolutie theorie uitgesloten... Laatst gewijzigd door Zyp : 30 juli 2007 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |