Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2007, 14:05   #41
giserke
Banneling

Standaard 'Klets op de poep' straks verboden

We zijn stilletjes aan kleine monstertjes aan het creëren met ernstige gedragsproblemen.
Welk nieuw syndroom gaan ze dan weer uitvinden, om de schuld toch maar te kunnen steken op een "psychische aandoening" om de fout niet te moeten steken op de opvoeding van kinderen, maar op een ziekte?

Niet dat kinderen slaan kan, maar een kleine tik op de poep moet toch kunnen als ze niet luisteren?
Citaat:

'Klets op de poep' straks verboden
De Raad van Europa werkt aan een campagne voor een opvoeding zonder geweld. De bedoeling is om de 'pedagogische tik' in de 47 lidstaten, waaronder België, te verbieden, meldt vrt.
In Nederland en de Scandinavische landen is het al verboden om kinderen een 'klets op de poep' te geven. De Raad van Europa wil dat uitbreiden. Ouders die hun kinderen een tik geven zullen niet beboet worden. Het is vooral de bedoeling om de mentaliteit wijzigen
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 14:06   #42
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Vreemd genoeg bleef ik toch van die kaarsen etc af. En toch geen slaag gekregen. En ik had/heb een oppositionele gedragsstoornis... Raar, he.
Tja, zijn volgens u ALLE kinderen hetzelfde of zo?
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 14:06   #43
Blackwidow
Schepen

Standaard

Dubbelpost!
http://forum.politics.be/showthread.php?t=93087
Oud 7 augustus 2007, 14:08   #44
giserke
Banneling

Standaard

Dit zijn geen koetjes en kalfjes dacht ik.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 14:09   #45
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Nederland en de Scandinavische landen is het al verboden om kinderen een 'klets op de poep' te geven.
Misschien moeten we dit toch eens bespreken in de Baarle-werkgroep. Een uitrzonderingsclausule voor Vlaanderen bedingen of zo...
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 14:11   #46
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Tja, zijn volgens u ALLE kinderen hetzelfde of zo?
Nee. Maar als zelfs de ergsten kunnen luisteren zonder een pak slaag...
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 14:15   #47
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

idd, ik heb ook nooit een slag gekregen of een mot of een 'tik' (zo klinkt het wel minder erg, maar het is het niet!)

Ik heb nog geen kinderen nee, maar ik zal ze NOOIT een tik geven. Ikzelf heb het ook nooit gekregen, en ik ben er niet slecht van geworde. en ja, ik was ook vroeger een deugniet. Er zijn tal van andere straffen die je je kind kan opleggen. Je kan je kind ook belonen als het iets goeds doet, ipv straffen als het iets slechts doet.

Kinderen slagen is gewoon absurd. en het is WEL GEWELD.
Oud 7 augustus 2007, 14:21   #48
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
idd, ik heb ook nooit een slag gekregen of een mot of een 'tik' (zo klinkt het wel minder erg, maar het is het niet!)

Ik heb nog geen kinderen nee, maar ik zal ze NOOIT een tik geven. Ikzelf heb het ook nooit gekregen, en ik ben er niet slecht van geworde. en ja, ik was ook vroeger een deugniet. Er zijn tal van andere straffen die je je kind kan opleggen. Je kan je kind ook belonen als het iets goeds doet, ipv straffen als het iets slechts doet.

Er is een wereld van verschil tussen een kind een tik geven en kinderen echt slaan. Het feit dat je zelf nooit een tik hebt gekregen, bewijst enkel dat je dat verschil niet kan kennen. Een tik vind ik even onschuldig als een opmerking en is vaak zelfs heel wat effectiever.

Laatst gewijzigd door Savatage : 7 augustus 2007 om 14:49.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 14:22   #49
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Dit is puur symbolisch, want zeg nu zelf, welke kleuter gaat zijn ouders aangeven bij de flikken?
Oud 7 augustus 2007, 14:23   #50
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Dit is puur symbolisch, want zeg nu zelf, welke kleuter gaat zijn ouders aangeven bij de flikken?
Stapje voor stapje organiseert de staat de verklikkersmaatschappij, tot we allemaal geatomiseerd aan een draadje hangen te bengelen en geen enkel verzet meer mogelijk is.
Oud 7 augustus 2007, 14:23   #51
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
... bijgevolg heeft de maatregel geen enkel nut en kan ze beter afgeschaft worden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 14:27   #52
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht

Geweld wordt gepleegd uit onmacht, omdat woorden geen macht (meer) hebben) OF uit gemakzucht!. Een pedagogische tik wordt beheerst uitgedeeld en heeft als doel een kind te beschermen OF duidelijk waarschuwing dat iets niet mag. En wederom, slagen is niet hetzelfde als een tik, sjonge sjonge.

Zeg trouwens nooit nooit. Ik ben er van overtuigd dat ik geen geweld ga gebruiken tegenover mijn kinderen (ik word vader in oktober), doch ik denk wel dat ik ooit mijn kind een tik op de vingers zal moeten geven (ter bescherming). Je kan ook stellen: goh, vingers tussen de deur of kast, of hand op het vuur -> kind zal het zo wel leren om het niet meer te doen. Ik ben die mening ook aangedaan, doch als het zeer gevaarlijk is (zoals een strijkijzer of heet vuur/kachel) dan zal ik na het twee of drie keer zeggen een tik geven, direct erna gevolgd met een uitleg waarom. Want men is zo tegen die tik omdat kinderen meestal niet begrijpen waarom die tik er komt. (en vooral omdat het eventueel van een tik naar continu getik en zo geweld gaat)
Oud 7 augustus 2007, 14:28   #53
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Poep?
Dat is toch wat je achterlaat op de poepdoos....
Dat ga je toch niet slaan....
Dan stinken je handen wel heel erg.
Oud 7 augustus 2007, 14:44   #54
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
...

Niet dat kinderen slaan kan, maar een kleine tik op de poep moet toch kunnen als ze niet luisteren?
Waarom !? Ik heb 2 kinderen en geen van beiden heeft ooit een educatieve 'tik' gekregen.
Waarvan mijn omgeving insinueerd dat de jongste moet getest worden op ADHD (persoonlijk pas ik voor deze 'hype') Ik kan overal met ons mannen komen en ik mag ook terugkomen

'papaatjes die slaat' is een teken van onmacht en niet echt het goeie voorbeeld ook ni . Zelf ben ik in mijnen tijd menig maal tegen de hand gelopen en ik heb alle boekskes gelezen voor de klein mannen op te voeden ZONDER da ! En het werkt ook nog ....
Onze va wist destijds ni beter, en als hij da bij mijn manne nu riskeerd maak ik een uitzondering op de regel en krijgt hij een férm koek op zijn bakkes
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 14:46   #55
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

ik vind het allemaal gemakkelijk gezegd, maar stel nu dat je je kind betrapt terwijl hij kuifje in Afrika aan het lezen is. Je moet hem/haar dan toch bestraffen en dat mag ook niet meer?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 14:46   #56
Blackwidow
Schepen

Standaard

Poll bij VRT
Vindt u dat een pedagogische tik moet kunnen bij de opvoeding van kinderen?
aantal stemmen: 1866
* ja 1622 (87%)
* nee 244 (13%)

Al die toekomstige criminelen...
Oud 7 augustus 2007, 14:47   #57
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Poep?
Dat is toch wat je achterlaat op de poepdoos....
Dat ga je toch niet slaan....
Dan stinken je handen wel heel erg.
'Poep' in de Zuid-Nederlandse betekenis uiteraard.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 14:48   #58
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Je kan ook stellen: goh, vingers tussen de deur of kast, of hand op het vuur -> kind zal het zo wel leren om het niet meer te doen. Ik ben die mening ook aangedaan, doch als het zeer gevaarlijk is (zoals een strijkijzer of heet vuur/kachel) dan zal ik na het twee of drie keer zeggen een tik geven, direct erna gevolgd met een uitleg waarom. Want men is zo tegen die tik omdat kinderen meestal niet begrijpen waarom die tik er komt. (en vooral omdat het eventueel van een tik naar continu getik en zo geweld gaat)
Als het hand van uw kind iets gevaarlijk nadert, dan geef je natuurlijk een tik of trek je dat hand bruusk weg. Dat is ook geen 'pedagogische tik' maar gewoon bescherming. Je voorkomt dat er iets met je kind gebeurt.
Een tik wordt een pedagogische tik wanneer het gebruikt wordt om te straffen.
Oud 7 augustus 2007, 14:51   #59
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als het hand van uw kind iets gevaarlijk nadert, dan geef je natuurlijk een tik of trek je dat hand bruusk weg. Dat is ook geen 'pedagogische tik' maar gewoon bescherming. Je voorkomt dat er iets met je kind gebeurt.
We hebben dus drie soorten tikken:
- de beschermende tik (tegen vuur, slaande autodeuren, de straat oplopen, honden plagen...)
- de pedagogische tik (de tik op de poep als straf)
- de machteloze tik (het "pak slaag", dat als gewelddadig mag omschreven worden)

Laatst gewijzigd door Kortaf : 7 augustus 2007 om 14:51.
Oud 7 augustus 2007, 14:54   #60
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Oh ja? Ben je daar zeker van? Wie gaat dat onderscheid maken? Alvast dat kind niet hoor! En daar draait het nu net om, dat het kind een trauma van die tik krijgt!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be