![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je begrijpt toch dat de mistoestanden in Brussel een einde kennen bij onze onafhankelijkheid? Dat er degelijk wettelijk zal ingegrepen worden bij overtredingen van ONZE taalwetgeving. Een taalwetgeving die we schrijven zoals WIJ dat willen... UITDOVENDE fasciliteiten... En de VLAAMSE rand : nog rapper uitgedoofd dan je het kan zeggen ![]()
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 25 augustus 2007 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kleine suggestie : beperk u tot uw nieuwe 'godsdienst', die u in de discussie over de eis op het verbod van kerstbomen en paaseieren kwam verkondigen. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Open Source gemaakt. Laatst gewijzigd door Vorenus : 25 augustus 2007 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs al zou Brussel niet voor Vlaanderen kiezen, maar bijvoorbeeld een Europees statuut krijgen, vind ik niettemin niet dat we de stad zomaar moeten laten vallen. Ook al omdat ze middenin het Vlaamse grondgebied ligt. Vlaanderen zou in dat geval dus juist bepaalde relaties met Brussel moeten blijven in stand houden en op velerlei gebied een hernieuwde samenwerking blijven nastreven, laat ons zeggen als 'bevoorrechte partner'. Het gevolg hiervan zou in een later stadium misschien kunnen betekenen dat het water tussen Vlaanderen en Brussel uiteindelijk minder diep gaat worden en dat men op een goede dag toch gaat besluiten om de banden met elkaar opnieuw steviger aan te halen. Wat nu niet is, gaat in de toekomst immers niet noodzakelijk altijd zo blijven.
|
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Inderdaad! Mijn oom, Noel Beke, een gematigde maar onkreukbare Vlaming, was een paar jaar een schepen in St Genesius Rode (de Vlamingen hebben 1 keer de verkiezingen gewonnen) verantwoordelijk voor o.a. behuizing. Hij is totaal mislukt als gevolg van tegenstand binnen de eigen Vlaamse rangen. Mensen met goede bedoelingen hebben bij de Vlamingen geen kans. Laat ons niet vergeten dat Rode 50 jaar geleden een practisch volledig Vlaamse gemeente was. De Vlamingen zijn nu teruggedrongen tot een paar wijken. Mijn grootvader was stationschef in Rode en ik heb een paar jaren bij mijn grootouders gewoond! Ik heb er ook school gelopen. Geen haar op mijn hoofd die eraan zou gedacht hebben dat we daar een minderheid zouden worden. Wat een laf volk zijn wij toch en een groot gebrek aan fierheid!!! Als wij nu Rode afgeven zal ik in mijn laatste jaren verplicht zijn om een gewapende revolutiete prediken. Laatst gewijzigd door Patrik : 25 augustus 2007 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() En mocht Vlaanderen er ooit aan denken om zelfstandig te worden, dan denk je toch niet dat de randgementen waar 60% of nog meer Franstaligen wonen zich bij Vlaanderen zullen laten inlijven. Het is niet omdat die gemeenten nu bij het Vlaamse gewest horen dat ze dat zullen aanvaarden.
Ze blijven nu bij Vlaanderen omdat er nog een federale koepel is, maar zonder die koepel zullen ze bij Brussel willen blijven. Dus Vlaanderen toch grond kwijt en ook slecht imago in het buitenland. |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze behoren juridisch tot het Vlaams gewest, tot de Nederlandstalige grondgebied. Hoogstens krijg je van de EU gedaan dat de faciliteiten nog wat behouden moeten blijven. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die gemeenten zullen zich niet meer gebonden voelen daar de nieuwe wetten die Vlaanderen zal maken en Europa zal niet begrijpen dat een in meerderheid Franstalige gemeente niet bij een andere staat mag aansluiten. Vergeet niet dat Vlaanderen in Europa op weinig sympathie mag rekenen, zeker omdat de correspondenten hun info meestal via Franstalige kanalen krijgen. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Vreemdeling
|
![]() en indien de brusselaars niet wilen ?
dan maar de burger oorlog ? of zijn er toch nog zielen die er ook van overtuigd zijn dat het niet zo simpel is als men wel denkt ... |
![]() |
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zegt u nu dat de Brusselaars gewapenderhand Vlaanderen zullen veroveren?
|
![]() |
![]() |
#56 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af of de nationalisten de duitse en de britse school in respektievelijk Audergem en Tervuren ook zouden sluiten. De idee om Brussel aan Europa bij europa in te lijven is misschien wel verleidelijk, maar ik geloof niet dat de lidstaten dat ooit zouden aannemen. Het zou immers: - een definitieve beslissing zijn om de instelling in Brussel te houden en noch Frankrijk en zeker niet Duitsland hebben de hoop opgegeven om de europese commisie naar hen te halen; - Brussel totaal overnemen zou europa te veel geld kosten; - opdeling van het huidige Brussel in een "Brussel DC" en een "Brussel tout court" zou dit laatste totaal devaloriseren; Laatst gewijzigd door speurneus : 25 augustus 2007 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Tervuren is een gemeente zonder faciliteiten en het is toch wel Oudergem dat hier bedoeld wordt!!! Laatst gewijzigd door Patrik : 25 augustus 2007 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangezien Engels in België geen officiële taal is, neem ik aan dat deze school met private gelden wordt gefinancierd? In dat geval kan de wetgevende macht in deze zaak geen enkele bemoeienis uitoefenen, naar ik meen.
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enkel nog chaos in en rond Brussel, zoals we gekend hebben in Voeren met de "wandelingen" en in Komen waar de kinderen en Vlaamse ouders werden uitgejouwd. Om het even van welke kant, chaos komt er = heel slecht voor de economie en het imago. Ook de Europese instellingen zullen niet graag in een regio met spanningen blijven. |
|
![]() |