Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2007, 10:18   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Artsen kunnen de aanblik van broodjes verdagen, moslims en niet-moslims insgelijk. Zijn er vragen terzake?
misschien is het te storende voor de moslimpatienten? Die met diabetes bijvoorbeeld...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 10:27   #42
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
misschien is het te storende voor de moslimpatienten? Die met diabetes bijvoorbeeld...
Het is vooral storend dat de verplegers zich de handen niet wassen alvorens wonden te verzogen. Doe daar maar eens iets aan.

Laatst gewijzigd door DannyS : 17 september 2007 om 10:42.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 15:30   #43
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deeko-diver Bekijk bericht
Binnenkort is het ramadam .

Dokters en verpleegkundigen in Schotland moeten nu hun lunchpakket buiten het zicht van hun ramadanvierende moslimse collega's nuttigen.

bron : http://www.dailyexpress.co.uk/posts/view/16309
Slechte maatregel.Ramadan doen betekent nu eens juist niet het je zo makkelijk als mogelijk maken: het vereist zelfbeheersing om niet te gaan eten als je honger hebt en de materiële middelen bezit om u voedsel aan te schaffen.En dat was , dacht ik, de bedoeling van de ramadan: aan den lijve voelen wat honger is, zoals de arme mensen die niks te eten hebben.En die arme mensen, die moeten OOK met lede ogen aanzien hoe anderen het zich laten smaken.Héél het jaar door!Als wij ophouden met te eten in het openbaar, is dat het de moslims makkelijker maken om niet aan de verleiding toe te geven.Waarom zou d�*t nodig zijn? Dus, jongens, doe rustig jullie ramadan, maar wees niet boos op degenen die dat niet wensen te doen.
Wij, mensen van het westen, vegen onze voeten aan dat gebruik, en dat zijn onze zaken.Wees blij dat we uw godsdienst niet verbieden bij ons, net zoals het verboden is om kerken te bouwen in Saudi Arabië.
De ontevredenen mogen altijd verhuizen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 15:33   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Het is vooral storend dat de verplegers zich de handen niet wassen alvorens wonden te verzogen. Doe daar maar eens iets aan.
heb je het nu over alle verpleegkundigen? of enkel islamitische verpleegkundigen tijdens de ramadan? die mogen wèl hun handen wassen meen ik.
Maar sommigen menen dat het verboden is om hun tanden te poetsen als de zon al op is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 september 2007, 15:37   #45
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Er werd gevraagd/aangeraden om dat te respecteren. Niets meer, niets minder.
Dat is al veel te veel.Als ik u nu vraag/aanraad om elke keer als u mij tegenkomt op uw knieën te gaan zitten,uit respekt, wat zou je daar van vinden? Pas op, hé! Het is geen bevel, maar toch...
Oud 17 september 2007, 15:38   #46
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Jullie zijn volgens mij allemaal zo blind als een mol.

En jullie willen dat gewoon geloven. Ik kan niks anders verzinnen.
van blinden gesproken, adriaan...trek toch eindelijk uw pellen eens open jongen
Oud 17 september 2007, 15:42   #47
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deeko-diver Bekijk bericht
Binnenkort is het ramadam .

Dokters en verpleegkundigen in Schotland moeten nu hun lunchpakket buiten het zicht van hun ramadanvierende moslimse collega's nuttigen.

bron : http://www.dailyexpress.co.uk/posts/view/16309
Sinds wanneer ligt Schotland in België?

Ik lees in dat artikel: "DOCTORS and health workers have been banned from eating lunch at their desks - in case it offends their Muslim colleagues."

Terecht. Een bureau is geen plaats om je maaltijd te nuttigen.
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 15:48   #48
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
En dan zijn er mensen die nog meer wetten en nog meer regeltjes willen. Wat is er mis met gezond verstand?

Ah ja, sorry dat is ni meer 'in' tegenwoordig.

Als de moslims (en zo zijn er wel op mijn werk) niemand willen zien eten kunnen ze gerust in de kleedkamer blijven zitten, in de refter zal er niemand zijn boterhammen om laten.
in de sportclub waar ik bij ben, zitten er ook een paar moslims.Als we op kompetitie gaan, zonderen die zich soms af in de vestiare, om te bidden.Eten doen ze ook afgezonderd van de rest der clubleden, want er zijn er onder ons, die dingen eten waar ze vies van zijn, worst en hesp bvb. Maar die komen nooit zeiken tegen ons om met onze gewoontes te stoppen.En zo moet dat...
Oud 17 september 2007, 15:49   #49
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het schijnt toch altijd nog erger te kunnen met o.a die Ramadan/Ramazan, maar aangezien dat alleen maar kan in "echte shar�*a-landen" maken wij ons met onze voorordelen natuurlijk weer véél te gauw (= voortijdig/ongeduldig) druk, wij moeten leren lijdzaam af te wachten.

Vandaag 17 september 2007 op Nederlandse Radio-1 vernomen dat in Indonesia de politie controleert op overtredingen tegen de Ramadan. Iedereen die in verboden uren op eten wordt betrapt krijgt prompt een boete van 4 euri (hebben ze daar de euro en zo nee, welke koopkracht vertegenwoordigt de tegenwaarde van locale valuta of welke procenten van een loon?).

Uitbaters van eetgelegenheden die iets te vroeg openen betalen per overtreding tot enige honderden euri boete.

Ik verwacht nog wel commentaren / vergoelijking in de trant van "dat ligt niet aan de islam of aan de koran, maar aan Indonesië"; ook, dat in oer-roomse tijden (of roomse oertijden) vergelijkbare practijken tijdens de vastentijd allerminst ongewoon waren.

Tot zover Radio-1; op Net vond ik verder (nog) niets hierover.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 17 september 2007 om 15:53.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 15:51   #50
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Sinds wanneer ligt Schotland in België?

Ik lees in dat artikel: "DOCTORS and health workers have been banned from eating lunch at their desks - in case it offends their Muslim colleagues."

Terecht. Een bureau is geen plaats om je maaltijd te nuttigen.
het is niet omdat een bureau geen plaats is om te eten dat hen aangeraden werd daar mee te stoppen.Maar omdat het moslims stoorde om mensen te zien eten terwijl zij "moeten" vasten.
Wat gaat het U trouwens aan waar die dokters eten?Zolang ze niet op UW bureau komen eten?
Oud 17 september 2007, 15:55   #51
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind dat ze met de volgende christelijke vastenperiode ook geen snoepjes meer mogen eten in de Antwerpse loketten of in gelijkwelke loketten, klinieken etc...

enneuh hebben joden ook geen vastenperiode? hindoes? boeddhisten?
Waar wil je heen; een geheel vastenjaar reserveren?
Oud 17 september 2007, 15:57   #52
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
het is niet omdat een bureau geen plaats is om te eten dat hen aangeraden werd daar mee te stoppen.Maar omdat het moslims stoorde om mensen te zien eten terwijl zij "moeten" vasten.
Wat gaat het U trouwens aan waar die dokters eten?Zolang ze niet op UW bureau komen eten?
Ja, en die moslims hebben natuurlijk gelijk, want een bureau is geen plaats om je maaltijd te nuttigen. Het is een werkplaats. Je maaltijd nuttigen, doe je in een refter of een cafetaria.

Dat gaat mij even veel of even weinig aan als u. Dit is een discussieforum waar - voor zover ik begrepen heb - iedereen de vrijheid heeft zijn mening over iets kenbaar te maken.
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 16:00   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Waar wil je heen; een geheel vastenjaar reserveren?
dat is toch verrijkend?

Ik ga trouwens met om de haverklap op dieet. Vanaf nu wil ik ook niemand in mijn buurt nog zien eten als ik besloten heb op dieet te gaan.

Anders is het niet respectvol tegenover MIJN overtuigingen.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be