![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het VB gooit mensen op basis van hun afkomst op een hoopje en gaat feiten met 'vreemdelingen' als 'dader' nooit als individuele zaken duiden (dat kunnen ze nl. niet binnen hun racistische propaganda gebruiken.)
Wat dat te maken heeft met het artikel, zie ik niet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarom het het ook 'verleden'. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik stel dat er blijkbaar geen recente geweldadigheden zijn, buiten dan dat akkefietje op studay (waar ze héél genuanceerd over praten). Als er waren, zouden ze daar toch zéker over kunnen rapporteren, neen? Citaat:
Daarom niet tegen jullie. Natuurlijk. Maar het blijft onfair. Mensen moeten beoordeeld worden op wat ze zelf doen. Niet op wat mensen doen die toevallig dezelfde kenmerken hebben. Citaat:
Beetje daaronder stond al een flinke relativering. Maar ja. Citaat:
En dat neemt natuurlijk niet weg dat de persvrijheid niét in gevaar is. Ze mogen nog steeds schrijven én publiceren wat ze willen. Zolang dat niet in gevaar is, probeer jij tegen het ijle op te spreken, met concepten die er niets mee te maken hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat artikel ook. Citaat:
Nog 1 keertje. Ik schrijf een artikel over alles wat Greenpeace in 30 jaar heeft misdaan. Dat zijn welgeteld 4 concrete zaken en dan nog wat dubieuze teksten. Ik noem het 'De haters van de mensheid', zet er nog wat gotische letters bij en BAM. Ik stigmatiseer Greenpeace.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raar. Awel, hé. Ik vind dat de schrijver van dat artikel dezelfde retorische truc gebruikt om iedereen van het NSV te bashen, als het VB gebruikt om elke vreemdeling te bashen. Jullie zijn tégen - terecht - het VB zijn gedrag. Waarom je dan een perfect gelijkaardig gedrag probeert goéd te praten, snap ik niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Objectief kijken niet je ding?
Ik wel. En zelfs zeer duidelijk. Alleen doet het VB het natuurlijk veel systematischer. Citaat:
1. Er wordt idd 30 jaar NSV besproken. Van een - door Ingenious toegegeven - 1-zijdige benadering, die negatief (bedoeld!) was. Je ziet géén parallel met hoe het VB immigranten benadert? Je hoeft het daarom niet ineens positief te vinden, maar ijveren voor een vlaams-nationalisme is niét 'negatief' in de zin van 'racistisch en haatdragend'. Om maar iets te zeggen. Net zoals dat - cliché, cliché - hiphop - niet persé negatief is, maar daarom moet je het nog niet positief vinden. Verder is het toch zo dat als dat het 'ergste' is dat ze uit 30 jaar NSV - qua gewelddaden - kunnen ophalen, dat het allemaal nog meevalt, neen? Hell, ik ken ex-LVSV-leden die erger verhalen hebben vertelt over hun tijd. Andere tijden, hé. 2. En dán? Zie, hier komt weer dat grappige van 'de vrije markt'. De markt is natuurlijk beperkt en in dié zin niet-vrij. Want hoeveel radicaal rechts én vlaamse studentikoze verenigingen zijn er die al een lange geschiedenis en een goed georganiseerde structuur hebben? Wel. 1. (Neen, het KVHV telt niet mee.) Daarom is het evident dat je daarin gaat zitten, ook al neem je daarbij ook een heel verleden mee. Ik hoef mij niet te verontschuldigingen voor wat LVSV leden ooit hebben gedaan. Zij ook niet. Enkel verantwoordeijk voor hun eigen daden. Point.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||||||||||
|
![]() Citaat:
verder ben ik geen lid van een vereniging met zulk een dubieus verleden en zal ik dat nooit worden. als je dat wel doet, dan moet je er maar tegen kunnen als er negatief gesproken wordt over dat verleden. bovendien zijn er al meermaals negatieve artikels verschenen over een organisatie waar ik lid van ben. die waren wel degelijk gebaseerd op laster (een bewuste foute weergave van feiten). daar word je lastig van. je gaat echter niet alle kranten uit de winkel stelen om ze te overgieten met azijn. je schrijft dan een lezersbrief of een recht van antwoord (die dwars altijd publiceert). of je schrijft erover op je blog. of je laat het zo. Citaat:
![]() dus alle misdaden uit het koloniale verleden van belgië moeten verzwegen worden, omdat dit Belgen kan stigmatiseren? misdrijven van PS'ers moeten verzwegen worden omdat dit de PS kan stigmatiseren? echt, meen je dit nu? de leden van het NSV kennen het verleden van NSV en kiezen er toch voor om lid te worden. hun goed recht, maar dan moeten ze ook bereid zijn de confrontatie met dat verleden aan te gaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
trouwens, dat bewijst niet dat NSV braaf is geworden, maar vooral dat het de laatste jaren een bende mietjes was. ondertussen lijkt dat weer wat anders, vorig academiejaar hebben ze precies weer wat heethoofden binnen gehaald. maar goed, dat is een persoonlijke subjectieve interpretatie. ![]() Citaat:
![]() 'jullie gedachtengoed', welk gedachtengoed is dat? en van wie? wie is die jullie? ik vind het vreemd dat je in een discussie met een individu ineens begint over jullie. te meer daar ik geen lid van enige politieke formatie. wil je nu zeggen dat je hier een groep veroordeelt op basis van mijn uitspraken? of dat jij mij gedrag van een groep aansmeert? vreemd hoor. los daarvan: NSV'ers hebben niet toevallig dezelfde 'kenmerken'. ze zijn lid van een club met een dubieus verleden uit vrije keuze. en dat lidmaatschap mag toch in vraag worden gesteld? en blijkbaar ga je er maar van uit dat iedereen die dat artikel niet fout vindt, in een grote boog om NSV'ers om loopt. maar dan vrees ik dat je last hebt van vooroordelen die niet stroken met de feiten. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
jouw argumentatie is: 'het zijn feiten uit het verleden en dus irrelevant'. dat is echter geen laster. jij mag trouwens zoiets schrijven over greenpeace, het zou geen laster zijn. het zou vooral een dom artikel zijn dat niemand interesseert. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
is gebaseerd op een uitspraak van philip de winter, die zichzelf zo noemde... Geen gevoel voor humor? geen relevantie? het belagen waarover het gaat heb ik zelf zien gebeuren, het ging over een koptstoot, het stelen van eht materiaal dat deze jongen bij zich had, en daarna verschillende rake trappen en duwen, in nsv groep. Jammer dat er ook getuigen toen bij waren op studay waaronder een zeer verbaasde ik. bij het lvsv vind je indd ook leden van vld, bij animo van spa, bij nsv verschillende vlaams belangers, waarom daar dan hypocriet overdoen, ook krijgt het nsv voldoende subsidies van het vlaams belang... en is het de opleidingsdiens van eht vb. Reden geneog van relvantie. kritstalnacht herdenking, ivm met het afmaken van alle joden? hoe kan ej dat als liberaal verdedigen, vbolgens mij ben jij een als liberaal vermomde fascist, hoe kan ej anders hier mooi en netjes komen neonazisme komen verdedigen? Daarbijz eg je dat je zegt dat alle feiten niet relevant zijn,w waarom dan zagen en kritiek uiten op dit artikel? als het toch niet relevant heeft? Toch niet omdat vele studenten daaruit hun conclusies konden trekken? Toch niet omdat vele studenten deze fascistische humor , als je het zo wil noemen, waarin negers varkens worden genoemd, niet geheel snappen of afkeuren? En dan klaag je dat er te weinig gewelddaden worden aangeklaagd, ga eens op de blokbuster site kijken voor nog meer gewelddaden, of zou het ook kunnen dat er zelfs na dit onthullend artikel er nog geweld daden waren? Hoe kan je spreken van laster, als geen van de opgesomde feiten volgens jou terzake doet?
![]() |
![]() |
#48 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() daarbij gothische letters is ook het lettertype wat het nsv maar al te vaak gebruikt,
hylarisch is het niet, humorboy?
![]() |
#49 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dat het weergeven van gewelddaden en racisme, niet eezijdig negatief is, maar deze gewelddaden gewoon negatief op zich? Hoe kan je in hemelsnaam positief schrijven over de kristalnachcantus, over het bijéénslaan van de oppositie? Over het slagen van journalisten? Dat wil ik wel eens weten?
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||||
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 18 oktober 2007 om 09:17. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg, in verband met die kloonmachine, was die niet geheim?
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
want ik vond 1996 eigenlijk ook nog vrij recent... Heb jij ook het dwars artikel gelezen? Nog explicieter en hallucinanter zijn volgende fragmenten uit het artikel “Gelijkheid: een mythe” in de Verbondsberichten van 1996. “Een neger met een kapsel van koeiedrek en afgevijlde tanden geeft een beter beeld weer van de echte natuur van een neger dan een neger die als blanke is opgevoed en met een auto heeft leren rijden en vloeiend een blanke taal spreekt. […] De negercultuur is niet alleen verschillend van de blanke cultuur, het is ook een minder geavanceerde cultuur, en ten opzichte van de blanke cultuur INFERIEUR. […] Deze inferioriteit is het gevolg van de fysieke inadequaatheid van het negerbrein op het gebied van abstracte concepten. […] De integratie van negers in onze maatschappij, het vermengen van onze genen met de hunnen, zal leiden tot een verval van ons blanke ras. In plaats van een evolutie krijgen we een devolutie. Daarom is het van levensbelang voor iedereen van ons ras om te weten dat er niet zoiets bestaat als ‘gelijkheid tussen rassen’, ongeacht hoeveel negers er in onze maatschappij ronddwalen en zich voortplanten.” De toenmalige verantwoordelijke uitgever van het blad was de Gentse NSV-praeses Dieter Van Parijs. Inmiddels bekleedt Van Parijs een respectabele plaats op de VB-Senaatslijst en heeft de man het voorzitterschap van een lokale VB-afdeling gekregen. uit dwars
![]() |
![]() |
#54 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Het blijft echter niet beperkt tot dubieuze studentenliederen die laat op de nacht tijdens een uit de hand gelopen cantus gezongen worden. In hun bladen Signaal en Verbondsberichten is de toon bloedserieus. “De essentie van het volk ligt in het ras, in ons geval het noordras. Het karakter van een ras bepaalt de kultuur en de ontwikkeling van een volk. [...] Om het voortbestaan van onze kultuur en ons volk als organische eenheid te verzekeren, komt het erop aan het ras zuiver te houden. De geschiedenis leert ons dat kultuurscheppende, heersende volkeren niet aan de omstandigheden ten onder gaan, maar wel aan het opgeven van hun raszuiverheid,” dixit Bart Stevens in 1981 in Signaal, de vroegere titel van het NSV-tijdschrift (nu Branding). Signaal was tevens de titel van het nazipropagandablad tijdens de Tweede Wereldoorlog.
uit dwars
![]() |
#55 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() ![]() ![]()
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 18 oktober 2007 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() De oud-studenten van de extreem-rechtse studentenclub NSV zijn georganiseerd in "Fratres Coniuncti". Die organiseren regelmatig activiteiten. Zo trokken ze afgelopen zondag naar de Antwerpse haven voor een geleid bezoek. De affiche die ze daartoe maakten, bleek een kopie te zijn van een oude nazi-affiche. Terwijl de NSV zich probeert voor te doen als "respectabel", kunnen ze af en toe hun ware ideologische positie niet verloochenen. Oordeel zelf.
http://www.lsp-mas.be/blokbuster/sit...hp?storyid=424