Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2007, 22:59   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat zo iemand niet gek verklaard wordt begrijp ik niet goed.
Begrijp ik ook niet goed, maarja, dat komt nogal voor bij het horen van sommige arresten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 07:51   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat hij zal opgesloten worden waar veel vreemdelingen zitten, tenzij het gerecht echt "russische roulette" wenst te spelen.
Allez jong!
Sinds wanneer zijde gij zo racistisch dat ge allochtonen ervan verdenkt niet verdraagzaam te zijn?
Oud 8 oktober 2007, 09:06   #43
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Dat hij veroordeeld moet worden, daar bestaat uiteraard geen twijfel over. Maar welke straf ?
Ik zie een zeer grote vergelijking met de zaak Dirk de Winne, een 17-jarige jongeman die in 1976 uit de bol ging, na een blaam op school (slechte schooluitslag).
Hij durfde de confrontatie met zijn ouders niet aan, en besloot dan maar zijn ouders te vermoorden. Hij poogde de moorden zo te plegen dat het bleek dat zijn vader de moeder had gedood en dat de vader dan zelfmoord had gepleegd. Toen dit niet lukte (vader was niet op slag dood) maakte hij zijn zusje wakker en vermoordde haar vervolgens om van haar de moordenares te maken die daarna zelfmoord pleegde. Dit plannetje lukte niet. Dirk De Winne werd veroordeeld tot 20 jaar en mocht na niet eens 8 jaar de gevangenispoorten achter zich dicht doen. Hij is nu manager in één of ander groot buitenlands bedrijf... BTW : hij werd toen verdedigd door Jef Vermassen, die nu advocaat van de ouders van Luna is...
Bron : het boek 'familiedrama's' van Gust Verwerft.
http://www.assisen.be/nieuwsDetail.aspx?id=3419
http://www.assisen.be/nieuwsDetail.aspx?id=818

De zaak Dewinne inspireerde zelfs Bert Anciaux om advocaat te worden.
http://www.bertanciaux.be/index.php?2006/11/30T23:59:59

Dus ja, Hans VT dient gestraft te worden. En ja, Hans VT verdient een tweede kans na het uitzitten van zijn celstraf.

Laatst gewijzigd door job : 8 oktober 2007 om 09:07.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 09:38   #44
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=job;2983258]Dat hij veroordeeld moet worden, daar bestaat uiteraard geen twijfel over. Maar welke straf ?
Ik zie een zeer grote vergelijking met de zaak Dirk de Winne, een 17-jarige jongeman die in 1976 uit de bol ging, na een blaam op school (slechte schooluitslag).
Hij durfde de confrontatie met zijn ouders niet aan, en besloot dan maar zijn ouders te vermoorden. Hij poogde de moorden zo te plegen dat het bleek dat zijn vader de moeder had gedood en dat de vader dan zelfmoord had gepleegd. Toen dit niet lukte (vader was niet op slag dood) maakte hij zijn zusje wakker en vermoordde haar vervolgens om van haar de moordenares te maken die daarna zelfmoord pleegde. Dit plannetje lukte niet. Dirk De Winne werd veroordeeld tot 20 jaar en mocht na niet eens 8 jaar de gevangenispoorten achter zich dicht doen. Hij is nu manager in één of ander groot buitenlands bedrijf... BTW : hij werd toen verdedigd door Jef Vermassen, die nu advocaat van de ouders van Luna is...
Bron : het boek 'familiedrama's' van Gust Verwerft.
http://www.assisen.be/nieuwsDetail.aspx?id=3419
http://www.assisen.be/nieuwsDetail.aspx?id=818

De zaak Dewinne inspireerde zelfs Bert Anciaux om advocaat te worden.
http://www.bertanciaux.be/index.php?2006/11/30T23:59:59

Dus ja, Hans VT dient gestraft te worden. En ja, Hans VT verdient een tweede kans na het uitzitten van zijn celstraf.[/quote]Ja maar, gaan de allochtonen dan niet beginnen met betogingen, en de stad afbreken ? De rechter moet daar toch rekening mee houden, nee? Dat is toch de mensen in de stad hun schuld niet, wat Hans gedaan heeft? (bibber bibber, ril ril, zweet zweet)
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 09:39   #45
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Allez jong!
Sinds wanneer zijde gij zo racistisch dat ge allochtonen ervan verdenkt niet verdraagzaam te zijn?
ge weet nooit hé...Toch maar oppassen...
Oud 8 oktober 2007, 09:40   #46
forumspook
Banneling

Standaard

Ik denk dat ze hier een mega-straf gaan geven. Een voorbeeldige straf.
Oud 8 oktober 2007, 09:43   #47
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Zoals alle moordenaars : de doodstraf. Spijtig genoeg heb de linkse rukkers dit verboden en zal het zoals alle moordenaars en crapuul in België weer een zachte straf worden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 09:50   #48
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Levenslang in een gesloten psychiatrische instelling. Liefst meteen ook een lobotomie of toch minstens voortdurend platgespoten, zodat hij zijn racistische misdaden nooit meer kan herhalen. Dat lijkt me wel mild genoeg.
Linkse verdraagzaamheid t.o.v. van misdadigers.

Trouwens wie het proces volgt is al totaal niet meer overtuigd van het luik 'rascistisch'. Enkel de linkse fanatici willen dit niet zien. Hij komt zelfs over als een gewone jongen, en heeft men Hans niet als een rascistisch monster voorgesteld. De frustratie gaat zwaar wegen bij links. Trouwens bij elke andere misdaad (vooral door allochtonen of buitenlanders) kwam links roepen dat we naar de mens moet kijken en niet naar de misdadiger. Ze maken ze gewoon belachelijk tot en met.

Laatst gewijzigd door Geertje : 8 oktober 2007 om 09:51.
Oud 8 oktober 2007, 09:52   #49
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wel, ik denk dat je bij levenslang KAN (hoeft daarom niet) voorlopige invrijheidsstelling aanvragen na volle dertig jaar. Tenzij ik mij vergis.
Je vergist je spijtig genoeg.
Oud 8 oktober 2007, 09:53   #50
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De enige die we kennen, omdat dat proces ook veel aandacht kreeg. Ik ga ermij niet op vastpinnen, maar ik gok toch op 15 �* 20 jaar effectief als de uitspraak "levenslang" is. Veel zal ook afhangen hoe hij zal evolueren in de gevangenis.
Ik gok op 20 jaar. En na 10 jaar is hij weer vrij. Of de wetten zouden strenger moeten gemaakt worden, wat dan wel door rechtse partijen zal gebeuren en niet door linkse.
Oud 8 oktober 2007, 09:55   #51
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ik gok op 20 jaar. En na 10 jaar is hij weer vrij. Of de wetten zouden strenger moeten gemaakt worden, wat dan wel door rechtse partijen zal gebeuren en niet door linkse.
De wetten strenger maken? Waarom dan?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 09:56   #52
Geertje

Standaard

Citaat:
De wetten strenger maken? Waarom dan?
Om misdaad te straffen !
Oud 8 oktober 2007, 09:58   #53
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om misdaad te straffen !
Welke misdaad wordt er niet bestraft dan?

Verschaeve
Oud 8 oktober 2007, 10:07   #54
Geertje

Standaard

Citaat:
Welke misdaad wordt er niet bestraft dan?
Je zou beter de vraag omkeren. Welke misdaad wordt nog voldoende bestraft ? Drugdealing voor jongeren wordt nauwelijks of niet bestraft in België.
Oud 8 oktober 2007, 10:11   #55
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou beter de vraag omkeren. Welke misdaad wordt nog voldoende bestraft ? Drugdealing voor jongeren wordt nauwelijks of niet bestraft in België.
Hmm, begrijp ik u goed dat u meer, veel meer mensen in de gevangenis wil? En ook voor vele langer?

Verschaeve
Oud 8 oktober 2007, 10:15   #56
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hij zot is hoort hij in de psychiatrie, dan moet hij niet gestraft worden.
Psychiatrie is geen straf ?

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 oktober 2007 om 10:15.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 10:15   #57
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ja maar, gaan de allochtonen dan niet beginnen met betogingen, en de stad afbreken ? De rechter moet daar toch rekening mee houden, nee? Dat is toch de mensen in de stad hun schuld niet, wat Hans gedaan heeft? (bibber bibber, ril ril, zweet zweet)
De rechter moet daar géén rekening mee houden. Hij oordeelt hier niet zelf eh, het betreft hier een assisenzaak met een jury. Een jury die bestaat uit mensen van vlees en bloed, en die behalve de juridische richtlijnen die zij moeten volgen, ook met een hart kunnen oordelen. Het is maar de vraag in welke richting al die verschillende emoties van al die verschillende juyleden binnen de wettelijke mogelijkheden hun invloed zullen hebben op de uitspraak van deze assisenzaak.
Oud 8 oktober 2007, 10:23   #58
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Dat hij veroordeeld moet worden, daar bestaat uiteraard geen twijfel over. Maar welke straf ?
Ik vind ook dat de straffen die hier geeïst worden, in schril contrast staan tot de daadwerkelijk uitgesproken straffen totnogtoe.
Als erin omgekeerde richting iets gebeurt, staat de ganse linkerzijde te springen om verschonende argumenten aan te brengen. Nu wordt hier weer de doodstraf geeïst, of 30 jaar,... Ik vraag mij af hoe lang het geleden is dat iemand van de linkerzijde 30 jaar geeïst heeft.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 10:25   #59
Geertje

Standaard

Citaat:
Hmm, begrijp ik u goed dat u meer, veel meer mensen in de gevangenis wil? En ook voor vele langer?
Inderdaad.
Oud 8 oktober 2007, 10:28   #60
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals alle moordenaars : de doodstraf. Spijtig genoeg heb de linkse rukkers dit verboden en zal het zoals alle moordenaars en crapuul in België weer een zachte straf worden.
T'is maar dat je het weet, maar de doodstraf werd in België afgeschaft door het Federaal Parlement bij unanimiteit vd stemmen. Dus ook jouw rechtse rukkers hebben die straf teniet gedaan.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be