![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wist je dat Senne Rouffaer ooit werd herkend door Australiërs? Inderdaad kapitein Zeppos werd vertoond in Australië, India, Engeland, Finland, Zweden enz...
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Secundo; ik blijf me verbazen over wat jij en andere overduidelijke mediakenners die 'enorme bedragen' blijven noemen... Bij wijze van spreken kost 'man bijt hond' voor één jaar minder dan wat de Beeb betaalt voor het decor van een gemiddelde historische serie. (zoals de Tudors bevoorbeeld) Blijkbaar hebben jullie niet de flauwste notie van wat televisiemaken in het echt kost. 't Is een ietsepietsie anders dan een bonte avond organiseren in het plaatselijke parochiezaaltje hoor. En dat van die goeie ouwe televisieseries... Komaan, dat kan je nu zelf toch niet menen? Probeer de mensen in prime time nog eens 'het pleintje' of 'hard labeur' door de maag te splitsen. Byebye VRT! Overigens; ooit het budget voor Flikken al eens bekeken? En al eens goed gekeken wie dat precies financiert? Ik wacht nog altijd op Giserke's cijfers die moeten aantonen dat we 'veel' spenderen aan de VRT.
![]() |
![]() |
#44 |
Burgemeester
|
![]() Die oude "kaskrakers" van de BRT zijn, wel ja, ze zijn wat ze zijn he.
Kwaliteit "maison" was voor de toen geldende normen en techniek alleszins wel degelijk mogelijk. Maar ik vraag mij af waarom de VRT de laatste "8 jaar" zo veel moeite en vooral kosten doet om hoge kijkcijfers te halen....... Nee echt...waarom zou de VRT nu perse MOETEN presteren en kijkers afsnoepen van andere zenders????? In tegenstelling met VTM is het niet om de poen te doen..... Manipulatie en brainwashing van Jan met de pet misschien?????? Alleszins een stelling om eens over na te denken.... Laatst gewijzigd door Amaj : 10 oktober 2007 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat die grote bedragen betreft... Niet vergeten dat op het moment dat VTM zijn winkeltje opende, de politiek openlijk nadacht over het sluiten van het 'huis van vertrouwen'. Nagenoeg al het talent ging er lopen en de kijkcijfers zaten beneden het nulpunt. Elke frank die ge daarin stopt, is bij voorbaat weggesmeten geld. Dat was de these waarmee politici uit zowat alle partijen rondliepen. De meest populistische bespeelden het argument dat het onverantwoord was om de mensen d�*�*r kijk- en luistergeld voor te laten betalen. De VRT kreeg de uitdrukkelijke missie om zich terug in de driver's seat te hijsen. En is daar uiteindelijk in geslaagd. Voor een bijzonder zacht prijsje overigens. (Giserke, ik wacht nog altijd op jouw overtuigende cijfers...) Het gezwam over manipulatie en 'links VRT Vlaanderen' maakt zonneklaar waar het in feite over gaat: helemaal niet over financiële materie, helemaal niet over beleid en beheer, helemaal niet over creativiteit en waar voor je geld. Maar over dat handjevol journalisten dat men met alle macht wég wil bij de nieuwsredactie. Zeg dat dan voluit en laat al die schijnargumenten achterwege. Ik ben de NVA niet ongenegen, maar de gemiddelde Zeeuwse mossel zou deskundiger omspringen met de openbare omroep dan minister Bourgeois.
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 10 oktober 2007 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Burgemeester
|
![]() [quote=Desiderius;2989373] En het wordt meteen duidelijk: verfilmd toneel: twee of drie decors en een tweetal studiocamera's. Dat pakt tegenwoordig niet meer. Forget it! En dé reden waarom er vroeger naar gekeken werd, was omdat het het énige was dat er te zien was op 'den televies'. Buiten zo'n avondje verfilmd theater was er nog het journaal, het weer en voor de rest stemden we voor 70% af op de nederlandse zenders. Zo groot was de armoe. Gedurende bijna twintig jaar, mijn beste!
[quote] Volledig mee eens....Maar denk je dat het nu anders is???? Ik heb de kabel buitengepierd omdat de pulp die ze nu geven nog van een lager niveau is...en daar gaat man bijt hond of de ogenblikken dat ik kon lachen met Guy Mortier en Mark Uytterhoeven niets aan veranderen. "Het leven zoals het is", "Airport" "the veds" .....wat is dat voor pulp zeg... Laat ze "father Ted" nog eens geven.....ne mens wil al eens lachen he.... En goede programmas mogen al wat kosten en Woestijnvis mag gerust zijne boterham verdienen...... maar is het echt nodig dat Woestijnvis de commentaar (via mark uytterhoeven) verzorgd van de ronde van Frankrijk????? Is het maw woorden al zover gekomen dat de VRT in zijn eigen sportjourrnalistiek niet meer kan voorzien????? Je kunt zo alles uitbesteden he...... mij goed hoor.... maar kieper dan al die dikbetaalde VRT managers die nu al doelloos in de gangen dwalen ook maar buiten he.... Laatst gewijzigd door Amaj : 10 oktober 2007 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Wel, iedereen zit maar op te kijken naar de BeeB met z'n schitterende films, drama's, docu's, humorprogramma's etc...
Maar vergeet feestelijk dat koken geld kost. (cijfers, Giserke ?) Zélfs al hou je er rekening mee dat de Britten een veel grotere markt hebben en dat ze hun producties veel gemakkelijker verder kunnen vermarkten, blijven we armoedzaaiers in medialand wat de financiering betreft. Om het kort te stellen: wil je programma's van het kaliber van de BBC, dan zal je daar gelijkaardige budgetten tegenover moeten zetten. En bedenk vooral: het kost exact evenveel om voor zes miljoen kijkers televisie te maken als voor vijftig miljoen kijkers. Ik vind het eigenaardig dat uitgerekend vanuit de hoek van de NVA -een partij waarvan je toch zou verwachten dat ze begaan is met het Vlaamse accent in dat mediageweld- er zo'n beunhazerij en gebrek aan visie tentoon wordt gespreid als het om hét medium bij uitstek gaat.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 10 oktober 2007 om 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Burgemeester
|
![]() Fotoke van Rita Hayworth he
![]() ![]() Hier zie een echte belgische Laatst gewijzigd door Amaj : 10 oktober 2007 om 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De drift waarme Desi zijn stelling verdedigd, doet me zijn kant kiezen.
(Dat gebeurt als je eenmaal geloofwaardigheid hebt opgebouwd.°
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Verklaar je nader
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Privatiseren = elk kwartier of half uur reclame op tv. En laat dit net dé meerwaarde zijn van de openbare zenders: ongestoord een programma kunnen uitkijken. Misschien is iedereen het al zo hard gewend, maar objectief gezien word je hier toch compleet gaga van? 't Is deels daarom dat ik m'n tv bijna definitief heb uitgeschakeld.
![]() |
![]() |
#55 |
Burger
|
![]() Ik vraag mij ook af, waarom een omroep die betaald wordt door de belastingbetaler er niet in slaagt om zijn zender zichtbaar te maken voor mensen die geen kabel hebben.
Wij hebben geen kabel, en zelfs met een kleine schotel kunnen wij tv1 heel moeilijk ontvangen, het beste beeld dat we hebben is zwart-wit met veel wite 'sneeuwvlokjes' over het gehele beeld en af en toe valt het weg. Om van canvas nog maar te zwijgen. Wij betalen toch ook belastingen, waarom kunnen wij er dan niet naar kijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Burger
|
![]() Citaat:
om die reden alleen al staat hier bijna nooit een commerciele zender op. Nochtans kon ik wel eens genieten van een aflevering Aspe maar als die reclame erbij komt zap ik en blijf ik bij iets anders hangen op een of andere openbare omroep waar ik geen reclame hoef te aanzien. Voor zij die verwijzen naar een serie gelijk Flikken: Flikken wordt gemaakt in samenwerking met productiehuis mmg. Lezen jullie het goed? PRODUCTIEHUIS. Waar het punt van kritiek wel terecht is: laat politici van het scherm in programma's als de laatste show of nodig ze allemaal uit. Het moeten niet enkel sossen en een paar verdwaalde liberalen zijn die daar op bezoek komen. Ofwel allemaal evenveel ofwel niemand. De format kennende zou ik dan eerder opteren voor geen enkele
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het onderdeel 'ik kan niks bewijzen', heb je gemist?
Enfin, 'k weet van minstens 1 vb'er dat die eens gevraagd is. Hij/zij heeft geweigerd. (Mijn inziens wel terecht, maar dat was zijn/haar kant van het verhaal.) Meer is het niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
Trouwens, er is nu het programma "de keien van de Wetstraat", 16 weken lang wordt iedere vrijdagavond een Belgisch politicus uitgenodigd. Niet één keer wordt iemand van het Vl. Belang uitgenodigd. Raar toch hé. En zo kan ik nog vele voorbeelden geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zie nl de meerwaarde niet ... ik zie echt geen betekenisvol kwaliteitsverschil met de privé zenders ... en ook het handvol kwaliteitsseries die de VRT nu wel nog programmeerd zouden heus wel zijn weg naar het scherm vinden zonder de VRT en dan graag een uitleg die de huidige begroting een beetje kan verantwoorden natuurlijk ik zou die middelen persoonlijk liever anders aangewend zien ... misschien wel in medisch onderzoek, zodat bedrijven als J&J pharma niet verhuizen, zodat België niet van uit de top drie in de wereld naar plaats zeven tuimelt in de cardiogeneeskunde ... omdat we de middelen niet hebben om de nieuwste therapiën toe te passen ... of zelfs om de wachtlijsten in de jeugd en andere psychiatrie weg te werken, ik zeg maar wat ... ik zou bijna zeggen alles liever dan seizoen 14 van de kampioenen ... 280 miljoen Euro/jaar ... in godsnaam ... |
|
![]() |
![]() |