Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2007, 21:10   #41
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de geilheid van rechts omwille van deze incidenten wordt hier weer duidelijk.
weer een stap dichter bij de 'rassenoorlog' waar ze zo naar verlangen.
sluit uw twee linkse ogen maar goed !

Rassenoorlog ? Ben je gek ?

Het zijn gewoon relletjes, afbakening van territorium, dit is van ons !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 21:14   #42
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de cameraploeg werd onthaald op straatplavuizen!

http://www.hbnews.nl/

blijkbaar heeft het geholpen?

Volgens de buurtwerker "werden ze aggressief van camera's"... en van kritiek, en van commentaar, en van kijken, en van in de straat lopen, en van... enfin net een beschermde diersoort!
In dat fragment wordt op het einde melding gemaakt dat de imam de bevolking oproept om de kalmte te bewaren. Ik dacht dat dergelijke oproepen tot het bewaren van kalmte bij de overheid lag.

In een ander filmpje is dit alles voor de eerste vrouw die ze vragen wat zij van dit alles vindt, een incident. Er kwamen ook andere reacties van de Amsterdammers.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 21:48   #43
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
In dat fragment wordt op het einde melding gemaakt dat de imam de bevolking oproept om de kalmte te bewaren. Ik dacht dat dergelijke oproepen tot het bewaren van kalmte bij de overheid lag.

In een ander filmpje is dit alles voor de eerste vrouw die ze vragen wat zij van dit alles vindt, een incident. Er kwamen ook andere reacties van de Amsterdammers.
Het wachten is op het volgende dodelijke "incident", ik heb echt het idee dat de overheid de problemen met die jonge Marokkanen niet meer in de hand heeft.
Wat zou er gebeuren als een gefrusteerde autochtoon wraak neemt?
Oud 17 oktober 2007, 09:57   #44
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Weer auto in brand in Slotervaart
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2007 @ 01:40
Jongeren hebben afgelopen avond opnieuw een auto in de brand gestoken achter het politiebureau op het August Allebéplein in het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart.

De brandweer heeft de brand snel geblust. ''De jongens zijn weggerend en er zijn geen aanhoudingen verricht'', aldus een politiewoordvoerder. Inmiddels is de Mobiele Eenheid (ME) uit voorzorg in groten getale aanwezig om eventuele nieuwe opstootjes in de kiem te smoren. Ook het politiebureau wordt bewaakt door de ME.

Gistermiddag was het overigens ook al raak. Een groepje jongens gooide een steen door de ruit van een busje van mediabedrijf Dutchview. Een cameraman van de actualiteitenrubriek EénVandaag kwam met de schrik vrij.

Maandagavond gingen twee auto's in vlammen op en sneuvelden de ramen van het politiebureau. Dit tot woede van Ahmed Marcouch, Stadsdeelvoorzitter van Slotervaart. Hij is kwaad dat ouders hun kinderen toch op straat hebben laten lopen. Hij vindt dat ze hun kroost binnen hadden moeten houden. ''Dit tuig heeft geen emoties over de steek- en schietpartij bij het politiebureau'', aldus Marcouch. ''Deze kwelgeesten maken gewoon misbruik van de situatie.''

Aanleiding voor de ongeregeldheden is de dood van de 22-jarige Bilal B. Hij werd doodgeschoten toen hij twee agenten met diverse messteken levensgevaarlijk verwondde. Voor hem is gisteren in de El Oumma-moskee in Slotervaart een speciale dienst gehouden. De imam riep de aanwezigen op om de rust te bewaren. B. wordt vermoedelijk in Marokko begraven.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 10:50   #45
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Waarom protesteert het mocro-uitschot eigenlijk? Ik snap het niet goed. Oke als de politie "bilal" aanviel en neerschoot. Maar "bilal" viel hun aan. Ik kan niet echt bij de logica.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 10:58   #46
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Waarom protesteert het mocro-uitschot eigenlijk? Ik snap het niet goed. Oke als de politie "bilal" aanviel en neerschoot. Maar "bilal" viel hun aan. Ik kan niet echt bij de logica.
Ze worden ook totaal niet begrepen die jonge Marokkaantjes....
Overgens niet alleen door autochtonen, maar ook door andere immigrantengroepen.
Oud 17 oktober 2007, 11:34   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
wanneer vallen ze NIET aan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 11:38   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De column van Afshin Elian :
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog.../59/index.html
-----------------------------------------------------

Gisteravond was er op de Nederlandse TV in het programma Netwerk een professor psychologie aan het woord, die blijkbaar reeds lang onderzoek had verricht naar verhoogd risico op schizofrenie.
De uitzending kan je hier herbekijken:

http://player.omroep.nl/?aflID=5688636&start=00:00:01

Een héle draad over dit onderwerp vond ik via google op de gesubsidieerde kifkif site waar blijkbaar niemand het de moeite vond om dit onderwerp op een ernstige manier te beschouwen. Hoeveel doden moeten er nog vallen alvorens men dit eens serieus gaat bekijken?

http://www.site.kifkif.be/forum/arch...php?t-932.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 13:19   #49
migrantenjong
Banneling

Standaard

Krijg de tweede link niet open.

Waarom zouden allochtone jongeren meer kans hebben op schizofrenie? Zijn ze racieel minderwaardig ofzo?
Oud 17 oktober 2007, 13:55   #50
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het wachten is op het volgende dodelijke "incident", ik heb echt het idee dat de overheid de problemen met die jonge Marokkanen niet meer in de hand heeft.
Wat zou er gebeuren als een gefrusteerde autochtoon wraak neemt?
Pas op, zeg dat niet teveel: als er weer een gefrustreerde autochtoon wraak neemt, is het misschien uw schuld...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 14:00   #51
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de geilheid van rechts omwille van deze incidenten wordt hier weer duidelijk.
weer een stap dichter bij de 'rassenoorlog' waar ze zo naar verlangen.
De geilheid van rechts? Hoe onbeschoft kunt ge zijn... Ofwel bent u écht geestesziek ofwel bent u ook Marokkaan en weet u niet hoe hiermee om te gaan.

de 'rassenoorlog' waar ze zo naar verlangen? Hoeveel rechtsen ziet gij daar lopen misschien? Ik ben rechts en het enige wat ik verlang is rust en de mogelijkheid te gaan waar ik wil zonder al te veel kans op problemen.

Respect, meneer, of is dat u ook al vreemd?
Oud 17 oktober 2007, 14:03   #52
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
De geilheid van rechts? Hoe onbeschoft kunt ge zijn... Ofwel bent u écht geestesziek ofwel bent u ook Marokkaan en weet u niet hoe hiermee om te gaan.

de 'rassenoorlog' waar ze zo naar verlangen? Hoeveel rechtsen ziet gij daar lopen misschien? Ik ben rechts en het enige wat ik verlang is rust en de mogelijkheid te gaan waar ik wil zonder al te veel kans op problemen.

Respect, meneer, of is dat u ook al vreemd?
Rassenoorlog? Ik schiet zowel op bruin, links als kaal.
Oud 17 oktober 2007, 14:30   #53
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De column van Afshin Elian :
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog.../59/index.html
-----------------------------------------------------

Gisteravond was er op de Nederlandse TV in het programma Netwerk een professor psychologie aan het woord, die blijkbaar reeds lang onderzoek had verricht naar verhoogd risico op schizofrenie.
De uitzending kan je hier herbekijken:

http://player.omroep.nl/?aflID=5688636&start=00:00:01

Een héle draad over dit onderwerp vond ik via google op de gesubsidieerde kifkif site waar blijkbaar niemand het de moeite vond om dit onderwerp op een ernstige manier te beschouwen. Hoeveel doden moeten er nog vallen alvorens men dit eens serieus gaat bekijken?

http://www.site.kifkif.be/forum/arch...php?t-932.html
En, hoe vond je dat Netwerk programma (ik was gisteren onder 'Immigratie' al een draad gestart over het aangekondigde programma dat ons een antwoord zou bieden op de vraag "Waarom hebben Marokkaanse jongeren 7x meer kans om schizofreen te worden?" (zie draad aldaar). Ik heb zelf het programma maar voor een deel gezien, en vond het excuus-Truus rotsmoezen professor praat.
Oud 17 oktober 2007, 20:36   #54
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
En, hoe vond je dat Netwerk programma (ik was gisteren onder 'Immigratie' al een draad gestart over het aangekondigde programma dat ons een antwoord zou bieden op de vraag "Waarom hebben Marokkaanse jongeren 7x meer kans om schizofreen te worden?" (zie draad aldaar). Ik heb zelf het programma maar voor een deel gezien, en vond het excuus-Truus rotsmoezen professor praat.
Alhoewel ik daar niet wetenschappelijk voor onderlegd ben, zou de oorzaak kunnen liggen in de vele huwelijken tussen neef en nicht die gesloten worden in de Marokkaanse gemeenschap.
Dit komt trouwens ook nog steeds voor bij autochtonen in de bijbelgordel in Nederland.
Oud 17 oktober 2007, 20:44   #55
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Alhoewel ik daar niet wetenschappelijk voor onderlegd ben, zou de oorzaak kunnen liggen in de vele huwelijken tussen neef en nicht die gesloten worden in de Marokkaanse gemeenschap.
Dit komt trouwens ook nog steeds voor bij autochtonen in de bijbelgordel in Nederland.
Dat kan heel best waar zijn. Helaas werd daar met geen woord over gerept.
Wel heb ik gehoord over zielige Marokkaanse jongeren die last van Stress krijgen, omdat ze ontworteld zijn en slachtoffer van onze stoute maatschappij die niet genoeg geeft (geld, werk, begrip, respect rechten, erkenning, liefde, moskeeën, vrouwen, burka's, kebabzaken, halalrookworst,...?).
Oud 17 oktober 2007, 20:51   #56
PollyCorrect

Standaard

PS: nu zoekt de politie dus toch naar de daders van de rellen en de 'onrust' (straatstenen gooien, auto's in brand steken, joernalisten bedreigen). Het is idd verbazend dat dat allemaal vlak voor het politiebureau gebeurt en er toch NIEMAND gearresteerd werd.
Oud 17 oktober 2007, 21:28   #57
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan heel best waar zijn. Helaas werd daar met geen woord over gerept.
Wel heb ik gehoord over zielige Marokkaanse jongeren die last van Stress krijgen, omdat ze ontworteld zijn en slachtoffer van onze stoute maatschappij die niet genoeg geeft (geld, werk, begrip, respect rechten, erkenning, liefde, moskeeën, vrouwen, burka's, kebabzaken, halalrookworst,...?).
Een autochtone mevrouw haal dat probleem van die inteelt even aan in dit filmpje:
http://www.geenstijl.tv/2007/10/rutg...otervaart.html
Oud 17 oktober 2007, 21:58   #58
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
PS: nu zoekt de politie dus toch naar de daders van de rellen en de 'onrust' (straatstenen gooien, auto's in brand steken, joernalisten bedreigen). Het is idd verbazend dat dat allemaal vlak voor het politiebureau gebeurt en er toch NIEMAND gearresteerd werd.
Dat is idd wraakroepend. Weet er iemand een wapenwinkel in het Gentse die om dit uur nog open is? En liefst nog een kapper ook...
Van mij mogen ze erin schieten. Als er ooit een dolgedraaide in zo'n bende begint te schieten, en ik zit later in de jury, zal ik hem zelfs feliciteren!!!!
Oud 18 oktober 2007, 10:08   #59
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Welten vreest dagelijks 'Parijse toestanden'
Pauw en Witteman

De Amsterdamse hoofdcommissaris van politie Bernard Welten houdt er dagelijks rekening mee dat in stadsdeel Slotervaart 'Parijse toestanden' kunnen plaatsvinden. Daarbij doelde hij op de grootschalige rellen in Frankrijk waarbij talloze auto's in vlammen opgingen. Welten zei dat gisteravond in het tv-programma Pauw en Witteman.

Welten besprak met Pauw en Witteman de situatie in Slotervaart na het doodschieten van de politieaanvaller Bilal B. Sindsdien is het onrustig in de buurt.

Volgens de hoofdcommissaris kent Slotervaart een harde kern van zo'n 40 raddraaiers die tussen de 12 en 17 jaar oud zijn. Zij zijn al talloze malen opgepakt, maar ook even zo vaak weer vrijgelaten.

Welten zegt dat de Amsterdamse agenten veel respect verdienen. Die lopen dagelijks op eieren om de situatie niet te laten escaleren. ''Het gaat er vooral om de vrede in de buurt te bewaren, rust te behouden en te zorgen dat de vlam niet in de pan slaat.'' Toch houdt de commissaris er altijd rekening mee ''dat er een paar gewetenloze kwelgeesten uit het riool naar boven komen kruipen.''

De korpschef bezocht gisteren de twee gewonde agenten. Volgens hem gaat het met hen naar omstandigheden goed. Alleen de vrouwelijke agente die als eerste werd gestoken was volgens hem bewapend. ''Het was voor haar een kwestie van 'jij of ik'. Ze vertelde me dat ze niet eens in de gaten had dat ze was gestoken.'' De mannelijke agent ligt overigens nog aan een sonde. Zijn slokdarm is tijdens de steekpartij beschadigd geraakt en hij kan voorlopig niet eten. Ook zijn neus is half doorgesneden.

einde citaat.

Morgen moet ik naar Amsterdam, zal mijn ogen goed in de gaten moeten houden daar.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 18 oktober 2007 om 10:09.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 13:10   #60
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner
Bij u is de vlam al in de pan geslagen, uw vrienden moslimofoben zullen spoedig volgen.
Citaat:
Gisteravond is er een politiebureau belaagd door boze "jongeren" die niet kunnen verkroppen dat die zielige geestverwant zomaar is vermoord door die agenten.
Want die agenten hebben die aanval natuurlijk uitgelokt......
Allemaal schizofrene "jongeren"?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be