Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2004, 22:09   #41
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Even ter zijde:

Ik heb wat opzoekingswerk gedaan over het rapport van San, en ben erachter gekomen dat er nog steeds veel discussie is over de ware reden achter die cijfers.

Ik ging over de schreef door u te beschuldigen van nazi-sympathieën, Wolf. Mijn excuses daarvoor.

Dat neemt evenwel niet weg dat ik helemaal niet akkoord ben met de stelling dat die verschillen aan racialiteit te wijten zouden zijn, ik vind dat nog steeds een walgelijke stelling.
Ik zoek het meer achter de sociaal-economische omstandigheden.
Oud 2 maart 2004, 22:24   #42
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woutertje
....laten we nog besluiten dat respect van beide kanten moet komen.
Daar ga ik volledig mee akkoord. De kloof tussen allochtonen en autochtonen is te groot.

Beiden treffen daar wel schuld aan, maar als sommigen zelfs dat niet inzien en alle schuld op één van beide groepen schuiven dan zitten we met een heel groot probleem.

Mijn punt was gewoon dat er in bepaalde plaatsen van het land wel veel problemen zijn inzake criminaliteit, maar dat er door bepaalde partijen steeds maar op gehamerd wordt alsof het gans Vlaanderen zou betreffen. Men overdrijft, alsof ik na tien uur mijn deur niet meer zou mogen openen wanneer er gebeld wordt.

Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat er risicobuurten zijn, daar moet iets aan gedaan worden. Maar daarbuiten lijkt Vlaanderen mij een vrij veilig gewest.
Dit is nu net het probleem, en jij bent er het groot bewijs van door deze posting te plaatsen.
Wanneer mensen klagen over criminaliteit denk je dat deze dan bij elke uitspraak dat ze het moe zijn en dat ze zich onveilig voelen en dat er iets aan gedaan moet worden, denk je dat deze mensen dan over heel belgie aan het praten zijn? Neen, over de buurt natuurlijk waar ze zelf wonen! Dat partijen er over hameren doet niet terzake, laat ze maar hameren maar doe iets aan het probleem van de mensen die dit aanklagen verdomme! Wat is belangrijkste de hamerende partijen op hun ongelijk proberen te wijzen of de inwoners van dit land te helpen? Maar dat word op dit moment te weinig gedaan, het lijkt in sommige gevallen zelfs zo dat men meer inzit met vreemdelingen dan met de autochtonen, en dat is hetgeen waar niemand ter wereld in zijn eigen land zou tegen kunnen zelfs de belgen niet.
Er is geen enkele gewone belg die ergens heeft beweert dat heel belgie onveilig is en dat men na 10h zijn deur niet meer kan open doen, dat is gewoon onzin.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2004, 22:34   #43
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Er is geen enkele gewone belg die ergens heeft beweert dat heel belgie onveilig is en dat men na 10h zijn deur niet meer kan open doen, dat is gewoon onzin.
Tuurlijk praten de mensen over hun eigen buurt, zover was ik ook wel, eigenlijk.

De onveiligheid wordt echter als een Vlaams thema aangekaart, terwijl het vooral een regionaal probleem is. In die regio's is het inderdaad zo dat er meer politiecontrole moet komen, één bevolkingsgroep bevoordelen kan ook niet.

Door het aan te kaarten als een Vlaams thema, krijgen de mensen echter wel de indruk dat ook hún buurt onveilig is, wat vaak niet zo is. Daarom is een Vlaamse campagne tegen onveiligheid ook contraprofuctief, tenzij men duidelijk specifieert dat het om bepaalde regio's gaat.
Anders verhoog je het onveiligheidsgevoel alleen maar, toch?
Oud 2 maart 2004, 22:43   #44
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tuurlijk praten de mensen over hun eigen buurt, zover was ik ook wel, eigenlijk.

De onveiligheid wordt echter als een Vlaams thema aangekaart, terwijl het vooral een regionaal probleem is. In die regio's is het inderdaad zo dat er meer politiecontrole moet komen, één bevolkingsgroep bevoordelen kan ook niet.

Door het aan te kaarten als een Vlaams thema, krijgen de mensen echter wel de indruk dat ook hún buurt onveilig is, wat vaak niet zo is. Daarom is een Vlaamse campagne tegen onveiligheid ook contraprofuctief, tenzij men duidelijk specifieert dat het om bepaalde regio's gaat.
Zou er ergens een land kunnen bestaan waar effectief elke straat gevaarlijk zou zijn zodat men het als "vlaams" in dit geval thema kan worden aangekaart? Is dat nu een discussie die het probleem zal oplossen? Wat maakt het nu toch uit? Iedereen kent de probleem buurten wel in zijn eigen stad, dus de politie en plaatselijke overheid zeker! Dat ze er iets aan doen ipv te discussieren over dergelijke nutteloze stellingen of het nu regionaal is of vlaams. Daar liggen de mensen absoluut niet wakker van hoor.
Men hoeft maar 2 dingen te doen, heel erg simpel.

1) De mensen die klagen over de veiligheid en criminaliteit te geloven.
2) Iets aan het probleem doen door op deze plaatsen de onruststokers op te pakken.
Oud 2 maart 2004, 23:26   #45
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zou er ergens een land kunnen bestaan waar effectief elke straat gevaarlijk zou zijn zodat men het als "vlaams" in dit geval thema kan worden aangekaart? Is dat nu een discussie die het probleem zal oplossen? Wat maakt het nu toch uit? Iedereen kent de probleem buurten wel in zijn eigen stad, dus de politie en plaatselijke overheid zeker! Dat ze er iets aan doen ipv te discussieren over dergelijke nutteloze stellingen of het nu regionaal is of vlaams. Daar liggen de mensen absoluut niet wakker van hoor.

2) Iets aan het probleem doen door op deze plaatsen de onruststokers op te pakken.
1° Een groot deel van het "onveiligheidsgevoel komt uit de sensatiemedia, kranten die elk voorvalletje in de verf zetten, TV programmas als "het leven zoals het is" die omwille van de kijkcijfers aan sensatiezcht tgemoetkomen en TV nieuws dat , eerst bij VTM en locale zenders, maar nu ook bij de VRT voor het nieuws van 19 uur elke dag wel één of meerdere faits divers brengen, tot en met de opinie over het gebeuren van de hond van de kapster van de tante van de geburen.... Let er eens bewust op.
En waarom gebeurt dit 2° niet, denk je?
Niet omdat de " pc-politiekers", zoals de blokkers ze noemen het verbieden... Maar omdat er figuren als een Demol, een Demey en dgl. met ordehandhaving belast waren of nog zijn...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2004, 00:17   #46
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
1° Een groot deel van het "onveiligheidsgevoel komt uit de sensatiemedia, kranten die elk voorvalletje in de verf zetten, TV programmas als "het leven zoals het is" die omwille van de kijkcijfers aan sensatiezcht tgemoetkomen en TV nieuws dat , eerst bij VTM en locale zenders
Nah, de invloed van 'televisie kijken' op het onveiligheidsgevoel is zeer gering. (bron: ga even een kijkje nemen in een van de vele discussie die ik hier op het forum reeds met aanhangers van het Vlaams Blok heb gevoerd omtrent het onveiligheidsgevoel en waarin ik hen - tevergeefs overigens - probeer uit te leggen dat het onveiligheidsgevoel geen gevolg is van het peil van de criminaliteit)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2004, 00:18   #47
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Bert schreef:
Citaat:
Ik ging over de schreef door u te beschuldigen van nazi-sympathieën, Wolf. Mijn excuses daarvoor.
Excuses aanvaard Bert. U kende het rapport Van San niet en de link naar nazipraktijken is vlug gelegd.

Citaat:
Dat neemt evenwel niet weg dat ik helemaal niet akkoord ben met de stelling dat die verschillen aan racialiteit te wijten zouden zijn, ik vind dat nog steeds een walgelijke stelling.
Ik zoek het meer achter de sociaal-economische omstandigheden
Daar ben ik het niet mee eens. Sociaal-economische redenen spelen wel een rol maar liggen niet aan de basis van het falende vreemdelingenbeleid. Die ligt vooral bij het beleid zelf en voor een groot deel bij de onwil tot integratie bij een groot deel van de allochtonen. Als racialiteit of etnische afkomst geen rol speelt hoe verklaar je dan dat bvb Chinezen veel beter geintegreerd zijn dan Marokkanen. Ja, zelfs Turken doen het beter. Afkomst speelt wel degelijk een rol. De grote boosdoener is de islam, een onverdraagzame godsdienst die haaks op onze westerse waarden en normen staat. We moeten gewoon de islam in vraag stellen en toegeven dat we ons hebben vergist om rond deze mensen een multiculturele samenleving op te bouwen. De muticulturele samenleving is niet meer dan een schaamlapje omdat men vroeger van deze mensen geprofiteerd heeft door ze naar hier te halen als goedkope werkkrachten.

Dat het lakse beleid een groot deel van de schuld draagt staat buiten kijf. In mijn stad komen allochtonen niet aan de bak op de arbeidsmarkt omdat ze de nederlandse taal niet machtig zijn. De overgrote meerderheid begrijpt immers niet dat Ronse in Vlaanderen ligt en dat men zich aldus dient te integreren in de Nederlandstalige Cultuurgemeenschap. Ze werden destijds onder valse voorwendsels, zoals dat Ronse tweetalig is, naar hier gehaald uit Brussel om de bevolkingspopulatie op te drijven en zo de budgetten veilig te stellen. Geld was dus weer eens de doorslaggevende factor.

De multiculturele samenleving is met dit soort mensen niet maakbaar en wordt een bedreiging voor onze eigen cultuur. Indien we deze evolutie niet kunnen keren stevenen we af op een onvermijdelijke burgeroorlog.
Oud 3 maart 2004, 00:41   #48
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Filosoof schreef:
Citaat:
Niet omdat de " pc-politiekers", zoals de blokkers ze noemen het verbieden... Maar omdat er figuren als een Demol, een Demey en dgl. met ordehandhaving belast waren of nog zijn
Nee omdat politiek correcte politici zoals Vande Lanotte niet verder kijken dan hun neus lang is. De goede resultaten die Demol boekte met de aanpak van criminaliteit in Schaarbeek wogen niet op tegen het feit dat hij lid was van het Front de la Jeunesse.
Oud 3 maart 2004, 02:29   #49
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf

Citaat:
Dat neemt evenwel niet weg dat ik helemaal niet akkoord ben met de stelling dat die verschillen aan racialiteit te wijten zouden zijn, ik vind dat nog steeds een walgelijke stelling..
Daar ben ik het niet mee eens. Sociaal-economische redenen spelen wel een rol maar liggen niet aan de basis van het falende vreemdelingenbeleid. Die ligt vooral bij het beleid zelf en voor een groot deel bij de onwil tot integratie bij een groot deel van de allochtonen. Als racialiteit of etnische afkomst geen rol speelt hoe verklaar je dan dat bvb Chinezen veel beter geintegreerd zijn dan Marokkanen. Ja, zelfs Turken doen het beter. Afkomst speelt wel degelijk een rol. De grote boosdoener is de islam, een onverdraagzame godsdienst die haaks op onze westerse waarden en normen staat. We moeten gewoon de islam in vraag stellen en toegeven dat we ons hebben vergist om rond deze mensen een multiculturele samenleving op te bouwen. De muticulturele samenleving die men gebruikt als schaamlapje omdat men vroeger van deze mensen geprofiteerd heeft door ze naar hier te halen als goedkope werkkrachten. toch die socio-economische factor!!

Dat het lakse beleid een groot deel van de schuld draagt staat buiten kijf. In mijn stad komen allochtonen niet aan de bak op de arbeidsmarkt omdat ze de nederlandse taal niet machtig zijn. De overgrote meerderheid begrijpt immers niet dat Ronse in Vlaanderen ligt en dat men zich aldus dient te integreren in de Nederlandstalige Cultuurgemeenschap. Ze werden destijds onder valse voorwendsels, zoals dat Ronse tweetalig is, naar hier gehaald uit Brussel om de bevolkingspopulatie op te drijven en zo de budgetten veilig te stellen. Geld was dus weer eens de doorslaggevende factor.

De multiculturele samenleving is met dit soort mensen niet maakbaar en wordt een bedreiging voor onze eigen cultuur. Indien we deze evolutie niet kunnen keren stevenen we af op een onvermijdelijke burgeroorlog.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jij
Daar ben ik het niet mee eens.
maar je schrijft ook:omdat men vroeger van deze mensen geprofiteerd heeft door ze naar hier te halen als goedkope werkkrachten. toch die socio-economische factor!!
Omdat je maar één oorzaak wil zien: het "moslim zijn"... ttz. je start vanuit je conclusie, en daarom wil je sociaal-economische factoren niet onder ogen zien. (Van San maakte dezelfde fout)
Citaat:
dat bvb Chinezen veel beter geintegreerd zijn
1) Zijn er dan Chinezen in Ronse
1) Dacht je dat? In Antwerpen eigen school, eigen supermarkt, werken binnen de eigen gemeenschap etc... Ze blijven gewoon meer in hun ghetto, wat ook niet direct op integratie wijst...
Ook dat is niet aan "ras" of iets dergelijks te wijten, eerder wantrouwen tegenover onze levenswijze.

Citaat:
zelfs Turken doen het beter. Afkomst speelt wel degelijk een rol.
Daar spreek je je dus al tegen. Waarom "zelfs"
en:
Citaat:
De grote boosdoener is de islam, een onverdraagzame godsdienst die haaks op onze westerse waarden en normen staat. We moeten gewoon de islam in vraag stellen Ook voor Turken dan?Turken zijn ook moslims
Dat geldt enkel voor de fundamentalistische islam: is die dan zo vertegenwoordigd in Ronse? (Of heb jijzelf problemen met die godsdienst )
Maar dat is dus de reden waarom je socio-economische redenen niet wil kennen...

Citaat:
Ze werden destijds onder valse voorwendsels, zoals dat Ronse tweetalig is, naar hier gehaald uit Brussel om de bevolkingspopulatie op te drijven en zo de budgetten veilig te stellen.
Ben je zeker dat ze niet zélf uit Brussel kwamen
-omdat Ronse tweetalig is
-omdat er steunprogrammas voor werkgelegenheid in je streek bestaan
Gezien de redelijk geringe afstand Ronse-Brussel geloof ik niet dat ze "gehaald" moesten worden... Ze konden zélf de weg wel vinden, of je onderschat hun intelligentie op een grove manier!

Citaat:
De overgrote meerderheid begrijpt immers niet dat Ronse in Vlaanderen ligt en dat men zich aldus dient te integreren in de Nederlandstalige Cultuurgemeenschap.
Is Ronse dan toch niet tweetalig Wat staat er dan in de wet Faciliteiten of niet

Citaat:
samenleving is met dit soort mensen niet maakbaar Wel héél radicaal uitgedrukt! Normaal met je partijlogo, maar daarom niet juist Je partij [size=4]wil niet[/size] samenleven met hen, ligt het probleem niet d�*�*r? (ttz bij het zwartblok )
Citaat:
een bedreiging voor onze eigen cultuur
Is die dan zo zwak
Citaat:
een onvermijdelijke burgeroorlog
Ik hoop dat je overdrijft, maar om oorlog te voeren moet je wél met twee zijn Ruik ik daar onraad Je gaat er wel héél grof tegenaan: burgeroorlog, noch min noch meer VB Ronse is schijnbaar nog extremistischer dan elders
(Of zou je er soms problemen mee hebben dat ze Frans spreken in Ronse Problemen met tweetaligheid van Ronse?
Je uiteenzetting roept meer vragen op dan ze antwoorden geeft en dreigen met een [size=4]onvermijdelijke burgeroorlog, BRRRRR!![/size] Je zal duidelijker moeten zijn en één en ander moeten preciseren
Oud 3 maart 2004, 02:36   #50
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Filosoof schreef:
Citaat:
Niet omdat de " pc-politiekers", zoals de blokkers ze noemen het verbieden... Maar omdat er figuren als een Demol, een Demey en dgl. met ordehandhaving belast waren of nog zijn
Nee omdat politiek correcte politici zoals Vande Lanotte niet verder kijken dan hun neus lang is. De goede resultaten die Demol boekte met de aanpak van criminaliteit in Schaarbeek wogen niet op tegen het feit dat hij lid was van het Front de la Jeunesse(fransdolle partij)

maar dat hij onwettige methodes gebruikte om "successen te halen"
en dan overstapte naar het Zwart Blok, (vlaamsdolle partij)...
steeds extremist dus....
Oud 3 maart 2004, 02:40   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
1° Een groot deel van het "onveiligheidsgevoel komt uit de sensatiemedia, kranten die elk voorvalletje in de verf zetten, TV programmas als "het leven zoals het is" die omwille van de kijkcijfers aan sensatiezcht tgemoetkomen en TV nieuws dat , eerst bij VTM en locale zenders
Nah, de invloed van 'televisie kijken' op het onveiligheidsgevoel is zeer gering. (bron: ga even een kijkje nemen in een van de vele discussie die ik hier op het forum reeds met aanhangers van het Vlaams Blok heb gevoerd omtrent het onveiligheidsgevoel en waarin ik hen - tevergeefs overigens - probeer uit te leggen dat het onveiligheidsgevoel geen gevolg is van het peil van de criminaliteit)
Het onveiligheidsgevoel kan heel wat redenen hebben.
Wat denk je van de bewoners van een flatgebouw waar op 2 jaar tijd 80 keer brand gesticht wordt. Vindt je het overdreven dat ze zich onveilig voelen?

Gemeenten waar bijna dagelijks ingebroken wordt.
De inwoners hebben heus geen TV programma’s nodig om zich onveilig te voelen.

Ook door de overheid opgelegde maatregels kunnen het onveiligheidsgevoel aanwakkeren.
Controles en boetes omdat de wagen niet afgesloten is.
Borden op parkings om geen zaken in de auto achter te laten die dieven kunnen aantrekken.
Geen diefstalverzekering zonder de nodige veiligheidsmaatregels.

Indien het maar om een gevoel gaat hoeven al die maatregels niet.
Jan met of zonder pet is ook niet gek.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2004, 10:04   #52
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

1° Een groot deel van het "onveiligheidsgevoel komt uit de sensatiemedia, kranten die elk voorvalletje in de verf zetten, TV programmas als "het leven zoals het is" die omwille van de kijkcijfers aan sensatiezcht tgemoetkomen en TV nieuws dat , eerst bij VTM en locale zenders, maar nu ook bij de VRT voor het nieuws van 19 uur elke dag wel één of meerdere faits divers brengen, tot en met de opinie over het gebeuren van de hond van de kapster van de tante van de geburen.... Let er eens bewust op.
En waarom gebeurt dit 2° niet, denk je?
Niet omdat de " pc-politiekers", zoals de blokkers ze noemen het verbieden... Maar omdat er figuren als een Demol, een Demey en dgl. met ordehandhaving belast waren of nog zijn...
Tuurlijk ego filo, ik weet wel dat er bij jou een atoombom moet vallen eer jij een onveiligheidsgevoel zult hebben. Ga je nu weer een discussie over ditzelfde beginnen? Wil je terug verder gaan met mijn 2 punten dan zeg het maar hé.
Oud 3 maart 2004, 12:56   #53
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Filosoof schreef:
Citaat:
Is Ronse dan toch niet tweetalig Wat staat er dan in de wet Faciliteiten of niet
Ronse is een Vlaamse stad waar nederlands de voertaal is. Die faciliteiten zijn in de jaren '60 ingevoerd voor de franstaligen die zich hier kwamen vestigen. De stad heeft alleen maar de indruk gewekt dat ze tweetalig is.
Citaat:
Gezien de redelijk geringe afstand Ronse-Brussel geloof ik niet dat ze "gehaald" moesten worden... Ze konden zélf de weg wel vinden, of je onderschat hun intelligentie op een grove manier
Onzin! Er werd zoveel mogelijk gedaan om het naar hun zin te maken. Tweetalig onderwijs vanaf de kleuterklas, het voorzien van goedkope woningen, renteloze leningen ,... Door de bouw van sociale woningen heeft de autochtone bevolking de stad verlaten, de goedkope arbeiderswoningen zijn voor een appel en een ei opgekocht door Marokkanen uit uw Brussel en door arme Walen uit het zuiden.
Citaat:
samenleving is met dit soort mensen niet maakbaar Wel héél radicaal uitgedrukt! Normaal met je partijlogo, maar daarom niet juist Je partij wil niet samenleven met hen, ligt het probleem niet d�*�*r?
Het Vlaams Blok is niet verantwoordelijk voor het mislukken van de muticulturele samenleving. Je moet de zaken niet gaan omdraaien. Die ligt bij het beleid en bij de allochtonen zelf. Het is maar al te gemakkelijk een zwart schaap te zoeken dan te moeten toegeven dat men fout zat.
Citaat:
Ik hoop dat je overdrijft, maar om oorlog te voeren moet je wél met twee zijn Ruik ik daar onraad Je gaat er wel héél grof tegenaan: burgeroorlog, noch min noch meer VB Ronse is schijnbaar nog extremistischer dan elders
Overdrijven hé. Wat is er gebeurd in het Franse stadje Trappes? Fundamentalisten zijn er de boel aan het overnemen. Onze steden zullen onvermijdelijk volgen. En als je denkt dat iedereen dit zonder slag of stoot gaat laten gebeuren ben je goed mis. Mss dat een "extremist" als ik ooit nog eens u vel komt redden.
Oud 3 maart 2004, 12:57   #54
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
Als racialiteit of etnische afkomst geen rol speelt hoe verklaar je dan dat bvb Chinezen veel beter geintegreerd zijn dan Marokkanen. Ja, zelfs Turken doen het beter. Afkomst speelt wel degelijk een rol. De grote boosdoener is de islam, een onverdraagzame godsdienst die haaks op onze westerse waarden en normen staat. We moeten gewoon de islam in vraag stellen en toegeven dat we ons hebben vergist om rond deze mensen een multiculturele samenleving op te bouwen. De muticulturele samenleving is niet meer dan een schaamlapje omdat men vroeger van deze mensen geprofiteerd heeft door ze naar hier te halen als goedkope werkkrachten.
Uiteindelijk is die godsdienst en - véél belangrijker - de manier waarop die beleefd wordt een sociale factor, toch? De Islam staat trouwens helemaal niet haaks op onze westerse moraal, de beleving van de godsdienst is gewoon nog niet sereen genoeg. Veel islamieten hebben het nog steeds moeilijk met het onderscheid tussen wet en God, een probleem dat hier in het verleden ook bestond.

Ik vind het nog steeds een fout uitgangspunt om te gaan beweren dat iemand anders is omdát die Marokkaan is. Die persoon is anders omdat hij in die gemeenschap opgegroeid is, verplaats een willekeurig Vlaams kind bij de geboorte naar een moslimfamilie en je bemerkt geen wezenlijk verschil tussen dat kind en andere kleine islamieten tegen het achtste levensjaar.

Citaat:
Ik ben helemaal niet voor een gedwongen integratie, maar er moet inderdaad wel duidelijk gemaakt worden waar het op staat. Wat de gevolgen zullen zijn van een onwil en wat de voordelen zijn van taal en cultuur leren.

Het onderscheid tussen wat u onwil noemt en een beschermende houding tegenover de cultuur aannemen is overigens wel heel klein.
Oud 3 maart 2004, 13:28   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Het onveiligheidsgevoel kan heel wat redenen hebben.
Wat denk je van de bewoners van een flatgebouw waar op 2 jaar tijd 80 keer brand gesticht wordt. Vindt je het overdreven dat ze zich onveilig voelen?

Gemeenten waar bijna dagelijks ingebroken wordt.
De inwoners hebben heus geen TV programma’s nodig om zich onveilig te voelen.

Ook door de overheid opgelegde maatregels kunnen het onveiligheidsgevoel aanwakkeren.
Borden op parkings om geen zaken in de auto achter te laten die dieven kunnen aantrekken.

Indien het maar om een gevoel gaat hoeven al die maatregels niet.
Jan met of zonder pet is ook niet gek.
Citaat:
Twee mesjoggene vrouwen, choonmoeder en schoondochter werden daarvoor opgepakt en gingen tot bekentenissen over, maar een proces wordt dat niet denk ik: (ontoerekenbaar )

Citaat:
controles op niet afgesloten wagens
zijn een idee van de politie, niet van de wetgever: wie is er daar dan verantwoordelijk Er zijn altijd autodiefstallen geweest, maar door de explosie van de autoprijzen en de veralgemening van dure autoradios werden ze wél aantrekkelijker buit... (in mijn oude Lada werd nooit ingebroken (ook al deed ik de deur niet op slot), in mijn Golf twee keer in Frankrijk(diefstal), één keer in Brussel(joyriding). Voor een junkie is alles goed om zijn volgende dosis te betalen.
Citaat:
D�*t zijn initiatieven van de eigenaars van de garages, omdat inbreken in een auto in een donkere garage veel gemakkelijker is dan in een wagen die in een straat met voorbijgangers geparkeerd staat, maar dat wordt onmogelijk gemaakt door de overheid: overal betalend of verboden parkeren, om "autoluwe" steden te creëren. op verzoek van "de publieke opinie"(whoever that may be!!)
Citaat:
Geen diefstalverzekeringen zonder veiligheidsmaatregels

Voor een villa met rieten dak kan je ook moeilijk een brandverzekering vinden: is er daarom een brandprobleem Verzekeringen inkasseren nu eenmaal liefst premies, uitbetalen van schadevergoeding proberen ze op alle mogelijke manieren te minimaliseren: een groot deel van de aangiften is frauduleus, beweren ze.

Voor al die zaken die je opgeeft is er een reden , maar die wordt niet op de TV-programmas gegeven: die hebben liever de sensatie...
Oud 3 maart 2004, 21:17   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Er is maar een reden en dat is omdat de kans op diefstal reëel is.
Wie de daders zijn maakt weinig uit als je bestolen wordt.
Men heeft heus geen Tv-programma’s nodig om voor een onveiligheidsgevoel te zorgen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2004, 22:02   #57
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Men heeft heus geen Tv-programma’s nodig om voor een onveiligheidsgevoel te zorgen.
Bobke,
Die kans op diefstal is ALTIJD al zeer reëel geweest:
Toen ik mijn eerste fiets kreeg (voor expo 58!) kreeg ik daar een fietsslot bij en ik zou het niet in mijn hoofd hebben gehaald die 10 minuten te laten staan zonder slot Ik herinner me duidelijk dat in het appartement waar we toen woonden er een kettinkje op de deur was, én een spionnetje...Voor zijn eerste auto betaalde mijn vader toen een plaats in een parkeergarage: veilig achter slot Ik herinner me dat op reis mijn vader het reisgeld in een bijzonder gefabriceerd zakje in zijn broek meedroeg...
Vittorio de Sicca debuteerde in de jaren '50 met de film "Ladri di bicicletti" ttz "De Fietsendieven", Dickens schreef in 1837-1839 Oliver Twist over wat? Over jeugdmisdadigheid! In dit land hebben we de bokkenrijders, de voetenbranders en de bende van Jan de Lighte gekend: allemaal niks nieuws onder de zon dus
Wat wél nieuw is zijn:
een Zwart Blok dat daarop focust en vercommercialiseerde media die daar hun kijkcijfers halen..
Oud 3 maart 2004, 22:37   #58
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bobke,
Die kans op diefstal is ALTIJD al zeer reëel geweest:
Toen ik mijn eerste fiets kreeg (voor expo 58!) kreeg ik daar een fietsslot bij en ik zou het niet in mijn hoofd hebben gehaald die 10 minuten te laten staan zonder slot Ik herinner me duidelijk dat in het appartement waar we toen woonden er een kettinkje op de deur was, én een spionnetje...Voor zijn eerste auto betaalde mijn vader toen een plaats in een parkeergarage: veilig achter slot Ik herinner me dat op reis mijn vader het reisgeld in een bijzonder gefabriceerd zakje in zijn broek meedroeg...
Vittorio de Sicca debuteerde in de jaren '50 met de film "Ladri di bicicletti" ttz "De Fietsendieven", Dickens schreef in 1837-1839 Oliver Twist over wat? Over jeugdmisdadigheid! In dit land hebben we de bokkenrijders, de voetenbranders en de bende van Jan de Lighte gekend: allemaal niks nieuws onder de zon dus
Wat wél nieuw is zijn:
een Zwart Blok dat daarop focust en vercommercialiseerde media die daar hun kijkcijfers halen..
Ben je nu aan het beweren dat er geen toename is van criminaliteit ego filo, noch van de toename in brutaliteiten die erbij gepaard gaan?
Oud 3 maart 2004, 23:08   #59
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je nu aan het beweren dat er geen toename is van criminaliteit ego filo
De criminaliteit is inderdaad niet toegenomen, maar afgenomen de laatste 30jaar, zelfs de laatste 3jaar is ze afgenomen.
http://statbel.fgov.be/figures/d352_nl.asp#2
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2004, 23:10   #60
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Filosoof schreef:
Nee omdat politiek correcte politici zoals Vande Lanotte niet verder kijken dan hun neus lang is. De goede resultaten die Demol boekte met de aanpak van criminaliteit in Schaarbeek wogen niet op tegen het feit dat hij lid was van het Front de la Jeunesse(fransdolle partij)

maar dat hij onwettige methodes gebruikte om "successen te halen"
en dan overstapte naar het Zwart Blok, (vlaamsdolle partij)...
steeds extremist dus....
Je moet het succes van zijn aanpak inzake criminaliteit niet gaan minimaliseren. Onwettige methodes? Bedoel je het gebruik van verborgen camera's die bij wet niet verboden waren, het intrappen van deuren bij het binnenvallen in een drugspand met een huiszoekingsbevel of het verbaal intimideren van opgepakte drugsdealers om informatie los te krijgen? Het waren de groenen en de socialisten die hem weg wilden omdat zijn harde aanpak in de kaart speelde van het Vlaams Blok.
Demol moest gemold worden.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be