Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2007, 22:12   #41
Irma
Vreemdeling

Standaard

Vlamingen maak komaf met de Belgicistische leugen waarin onze rechten steeds met voeten werden getreden. We hebben als volk recht op een eigen staat binnen Europa !!! En het is tijd om komaf te maken met de Belgicistische bezetters. Laat ons Vlamingen het heft in eigen handen nemen en streven naar een hereniging met Nederland. Geef duimbreed toegeven in de kwestie BHV versterkt onze positie alleen maar. En kan op termijn enkel tot voordeel hebben ??? Dat we eindelijk van de huidige onhoudbare Belgische oplossing afraken. Steeds meer Vlamingen streven een eigen staat na of op z'n minst de zo fel gewenste hereniging met onze taal en volksbroeders in het noorden.
Irma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 22:17   #42
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De werkloosheid zal ook bij u toeslaan, u zult de armoede kennen ....... want wie zit immers in met een volk die geen empathie heeft met de zwakkeren ?
ik heb als vlaming nog gegeven voor 11-11-11.ik ben solidair met zwakkeren.
Oud 17 november 2007, 22:29   #43
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Excellent. Dat EU monster, tot nu toe op Belgische leest geschoeid, moet ook maar eens dringend een metamorfose ondergaan. Plooien of barsten, zoiets.
Misschien zal het EU-monster inderdaad ook barsten, maar ik het had toch eerder over het 'onafhankelijke' Vlaanderen zelf, hoor.

Ik dicht 'Limburg Ein' , 'Antwerpen Onafhankelijk' en 'WAF' (Westvlaams Afscheidings Front) op termijn behoorlijke slaagkansen toe,

het onbenul, het egoïsme, het cynisme, de ongegronde grootheidswaan, de opgekropte frustratie en wraakzucht, de onderlinge angst en afkeer en haat ('links'-'rechts', 'rijk'-'arm', 'autochtoon'-'allochtoon', 'hetero'-'holebi', 'nederlandstalig'-'anderstalig', ...) die in Vlaanderen eerder regel dan uitzondering lijken zullen de rest wel doen.

Dat wordt 'lachen' !

Laatst gewijzigd door djimi : 17 november 2007 om 22:50.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 22:38   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Djimi, ze vragen niet liever.
Zo ziet het er wel naar uit, ja.

'Mesmerized by their own stupidity'.

Ik geef toe dat ik weinig tekenen van hoop zie in het adderkluwen dat het 'onafhankelijk' Vlaanderen dreigt te worden.

Ik ben blijer dan ooit dat ik in Brussel woon,

vriendelijke groeten,

'Le Dernier des Ménapiens'.
Oud 17 november 2007, 22:43   #45
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
ik heb als vlaming nog gegeven voor 11-11-11.ik ben solidair met zwakkeren.
Solidair met de zwakkeren?
Ze steken het grootste deel in hun eigen zakken,lol.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 22:44   #46
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
En wat is het verschil met België precies?
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 22:46   #47
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zeer smerige commentaar van de VRT op 18-uur radiojournaal: “het zijn vooral de Franstalige media die oproepen om te komen betogen voor België. De Nederlandstalige spreken er nauwelijks over. Waarschijnlijk komt dat omdat de Franstaligen met ‘verlatingsangst’ zitten. Het zal dan ook vooral een Franstalige betoging zijn morgen.”

De ridiculiseringscampagne is begonnen.

De recuperatie door de Franstalige partijen ook want de VRT voegde eraan toe dat “Flahaut gratis tenten ter beschikking stelt voor de betogers”.

Alles wordt gedaan om de Nederlandstaligen te ontmoedigen om deel te nemen en om de betoging te banaliseren, net zoals we dat verwacht hadden ! Het Vlaams Belang zegt EXACT hetzelfde !
denkt ge nu echt dat Vlamingen daarin zijn geïnteresseerd ???

waar hangen de driekleur ? enkel Brussel en de walen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 22:49   #48
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Gelooft u dan werkelijk om het even welke fabel ??

Ik zou toch graag uw 'concreet bewijsmateriaal' willen zien,

dank bij voorbaat,

Oud 17 november 2007, 22:53   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De VRT wordt ook door de flaminganten gebruikt voor politieke doeleinden. Elke dag zelfs...
niet zeveren hé... de uitzendingen niet gezien over Te Deum ? Al de feestelijkheden... meer dan 10 minuten duurde die marteling
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 17 november 2007, 22:53   #50
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

dank bij voorbaat,

Het is géén fabel. De werkingskosten van NGO zijn fenomenaal hoog. De staat betaalt daar trouwens 80% van terug. ALS alle papieren in orde en op tijd zijn...

Ik heb voor een NGO gewerkt...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 22:56   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal morgen in elk geval op die manifestatie aanwezig zijn, voor de gratis frieten (en misschien ook wel een pint, hoewel ik eigenlijk niet zo graag van dat fluitjesbier drink), en om mijn landgenoten een vriendelijke 'goeiedag' te kunnen toewensen (en ik zal dat steeds in het Nederlands doen, de taal van de meerderheid van de bevolking van mijn 'vaderland').

Tegelijk zal ik van de gelegenheid gebruik maken om propaganda te maken voor een hereniging van de Nederlanden, omdat ik tégen separatisme ben.

Ik zie van het creëren van nog maar eens een nieuwe staat, en nog maar eens een nieuwe staatsgrens echt het nut niet in.
Het wordt tijd dat tenminste één 'volk' het voortouw neemt in het tot stand brengen van een 'verenigde wereld', en wie zou dat beter kunnen dan het 'geuzen-, piraten- en rebellennest' aan de Noordzee ?

Ik vind het in elk geval géén goed idee dat 'de Vlamingen', in plaats van te streven naar een echte democratisering van een 'unitair' België waarbij zij eindelijk hun 'meerderheid' zouden kunnen gebruiken om het land d.m.v. het invoeren van het BROV en de afschaffing van �*lle ondemocratische relikwiën uit vervlogen tijden (koningschap, elektronische stemsystemen, dubbele meerderheden, paritaire vertegenwoordigingen, ...) 'over te nemen' (zonder dat dat gepaard dient te gaan met onderdrukking van de verschillende minderheden in het land) en 'degelijk' te besturen, kiezen voor een vlucht voorwaarts, enkel en alleen omdat ze niet over de nodige moed, de nodige intelligentie, het nodige strategisch inzicht en het nodige volhardingsvermogen beschikken om zich binnen België te laten gelden.

Ik beschouw het streven naar onafhankelijkheid als een duidelijk teken van absolute onmacht en het toppunt van het 'minderwaardigheidscomplex' waaronder 'de Vlamingen' volgens sommigen nu al zo lang gebukt gaan.

Als 'de Vlamingen' zich binnen een land als België al niet kunnen 'bewijzen', hoe zullen ze het dan 'op hun eentje' rooien binnen een Europa dat nog veel méér onder 'democratisch deficit' gebukt gaat ?

'Volk, word wakker !!' : kijk rond je heen en zie hoe het schrijnend gebrek aan politici van formaat alleen maar kan leiden tot een steeds verder gaande implosie van de samenleving waartoe u willens nillens behoort.

Ga er vooral niet van uit dat het 'barsten' tot België zal beperkt blijven.

Vriendelijke groeten,

'Le Dernier des Ménapiens'

PS : Ik neem ook een fototoestelletje mee, wie weet wat er allemaal te kieken zal zijn .
gratis frieten en bier... de verleiding is groot, maar daarvoor mijn Vlaamse ziel verkopen ?

PS kieken ? er zullen haantjes gezien zijn... waalse dan
Oud 17 november 2007, 22:58   #52
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

dank bij voorbaat,

van de 100 euro ingezameld komt er slechts 1 toe... Krantenartikel vorige week.
Oud 17 november 2007, 22:58   #53
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

dank bij voorbaat,

Als ik mij niet vergis was er iemand die een boek had geschreven en die dat aanhaalde in dat boek(weet helaas de naam er niet van).Daar stond dat allemaal in.

Tis nethetzelde met kledij;er staat zo'n wereldbol op ofzo en dump hier maar je kleren die je niet meer moet hebben want ze hebben het nodig in die arme landen die menskes daar en goedgelovige mensen als u komen ook met diezelfde uitleg af zoals je nu hebt gedaan en wat blijkt uiteindelijk en is op het nieuws nog geweest;yep,ze halen er allemaal de goeie kleren uit en de nog bruikbare die ze bv goed genoeg kunnen herstellen en verkopen ze HIER dan opnieuw inplaats van dit te sturen naar die arme mensen in die landen,een schande man en al die mensen die zoals mijn ouders ook daar hun kleren droppen omdat ze dezeniet meer moeten hebben worden bedrogen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 23:12   #54
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien zal het EU-monster inderdaad ook barsten, maar ik het had toch eerder over het 'onafhankelijke' Vlaanderen zelf, hoor.

Ik dicht 'Limburg Ein' , 'Antwerpen Onafhankelijk' en 'WAF' (Westvlaams Afscheidings Front) op termijn behoorlijke slaagkansen toe,

het onbenul, het egoïsme, het cynisme, de ongegronde grootheidswaan, de opgekropte frustratie en wraakzucht, de onderlinge angst en afkeer en haat ('links'-'rechts', 'rijk'-'arm', 'autochtoon'-'allochtoon', 'hetero'-'holebi', 'nederlandstalig'-'anderstalig', ...) die in Vlaanderen eerder regel dan uitzondering lijken zullen de rest wel doen.

Dat wordt 'lachen' !
En bestaan die tegenstellingen die je daar allemaal opnoemt dan niet in andere landen? Is België dan voor jou een soort van neutraliserende factor die dat alles wegvlakt?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 17 november 2007 om 23:13.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 23:27   #55
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ver van alle getier en gelach gaan Kim en ik rustig wandelen op een vredig stukje Moeder Natuur.

Oud 17 november 2007, 23:40   #56
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ver van alle getier en gelach gaan Kim en ik rustig wandelen op een vredig stukje Moeder Natuur.

van 't sterke geslacht gesproken.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 23:42   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez ik had dan toch gelijk van bij het begin. Het ging bij allen om de centen.
Geen taal, geen grond maar gewoon het slijk der aarde, geld.
Daar gaat het de Walen niet om, zeker?
Het enige verschil is dat het ons om onze eigen grond en onze eigen centen gaat terwijl het jullie om andermans grond en andermans centen te doen is.
Oud 17 november 2007, 23:49   #58
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daar gaat het de Walen niet om, zeker?
Het enige verschil is dat het ons om onze eigen grond en onze eigen centen gaat terwijl het jullie om andermans grond en andermans centen te doen is.

Franstalige eigenaars van woonhuizen of appartementen in de faciliteitengemeenten overwegen hun vastgoed te verkopen sinds de communautaire problemen hun dagelijkse leven bemoeilijken. Anderzijds aarzelen kandidaat-kopers of -huurders sterk om zich in deze gemeenten te vestigen. Dat schrijft La Dernière Heure zaterdag.

Deze tendens slaat op de zes faciliteitengemeenten in de Brusselse rand, en vooral Sint-Genesius-Rode, Wezembeek-Oppem, Linkebeek en Kraainem, aldus de Franstalige krant die vastgoedagentschappen in deze gemeentes bevroeg.

'Het zijn niet enkel de Franstaligen die angst hebben om te komen wonen in een gemeente met faciliteiten. Alle buitenlanders zijn betrokken door de taalproblemen die hier bestaan', aldus een bediende van een vastgoedkantoor in Kraainem.

Volgens de vastgoedmakelaars veroorzaakt de politieke crisis die België sinds vijf maanden doormaakt tot een prijsdaling van vastgoed in de faciliteitengemeenten.
Oud 17 november 2007, 23:51   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De werkloosheid zal ook bij u toeslaan, u zult de armoede kennen ....... want wie zit immers in met een volk die geen empathie heeft met de zwakkeren ?
Die armoede en werkloosheid hebben de Vlamingen al gehad,Labyrinth. Kort nadat Belgique zich separeerde van Nederland. Je weet toch waaruit de solidaire woorden bestonden die toen klonken vanuit Bruxelles?

Dat de Vlamingen Frans leren, dan kunnen zij in Wallonië hun kost verdienen als knecht en meid. Zolang zij geen Frans kennen geven wij geen frank.

Wie zat er toen niet in met het Vlaamse volk?
Wie had er geen empathie voor de zwakkeren?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 november 2007 om 23:52.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 23:56   #60
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
vlamingen interviewen gaat morgen toch moeilijk zijn.
Als ge morgen in Brussel komt betogen, zal het de enige dag zijn dat ge "Vlamingen" (wat is dat?) zult mijden.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be