![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het van hen zou afhangen wordt "Charlie Hebdo" gewoon gesloten, want "Mohammed est tout simplement intouchable" Ik wens hen, samen met hun achterlijke en moordzuchtige levensstijl, het allerbeste in hun eigen biotoop, ttz Noord-Afrika en/of Het Midden Oosten. Maar zeker niet in W-Europa.
![]() |
![]() |
#582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Banneling
|
![]() Zorgwekkend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen is hij dat wel, en zelfs een blinde kan zien dat dit proces totaal stil ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En van mij mag iedereen cafeepraat verkopen a gogo, maar daarom moet ik er nog niet aan meedoen nietwaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bollocks, de eerste gesprekken startten in 2004, en Erdogan was toen al Eerste Minister en de Attatürk-doctrine was toen al serieus aan het wankelen.
![]() |
#588 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zou hij als leerkracht wel moeten weten dat er met 100% zekerheid klachten zouden komen, en dat men vanuit zijn bestuurlijke overheid zijn les zou onder de loupe nemen, met de bril van de puritein aan. In die optiek was het gewoon dom om net die ene cartoon te gebruiken. Hij leverde zo zelf de kogel waarmee ze hem afgeschoten hebben. Had hij één van de andere mohammed cartoons van Charlie hebdo gebruikt, dan had hij wellicht nog in functie geweest. Citaat:
Maar in schoolklas met 11 jarigen is het gewoon dom om dat boven te halen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg enkel dat het niet verstandig was van die leraar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Elk verdrag of overeenkomst is gemaakt voor een redelijke tijdspanne en niet voor eeuwig. Al helemaal niet als blijkt dat de overeenkomst meer kwaad dan goed aanricht of tot scheef getrokken toestanden leidt. In het verkeer zowel op het water, op de weg of in de lucht zijn 1000 en 1 wetten en wetjes. En toch "moet" men ten allen tijd alles doen om een ongeval te vermeiden ook als men dan iets moet doen wat volgens de wet niet kosher is.
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. Laatst gewijzigd door lamenielachen : 31 oktober 2020 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beiden zijn opgesteld vanuit de idee om de rechten van de mens te beschermen en te vrijwaren. Binnen de context van dit debat passen beiden.
![]() |
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn enige wraak die ik kon nemen (en heb gedaan) is het bloed vanonder de nagels pesten van die leerkracht. In het middelbaar heb ik evenveel uren op de gang mogen gaan staan dan dat ik aanwezig was tijdens het uurtje godsdienst. Meestal vloog ik buiten na 5, maximum 10 minuten. Die kon me toch niks maken, omdat de klasseraad in het Atheneum nooit iemand buisde ook al had die structureel 0/10 gedurende heel het jaar voor dat vak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het tweede is een VERDRAG, met bindende kracht. Enkel aangegaan door de leden van de Raad van Europa. Afdwingbaar voor de rechter dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Minister-President
|
![]() Ondertussen in Lyon.
Frankrijk opnieuw opgeschrikt: priester neergeschoten in Lyon Citaat:
Vat deze manier van journalistieke verslaggeving niet mee samen wat groot deel van het probleem is? De wegkijkmentaliteit. Dit is geen incident. Dit is moord op basis van religie.
![]() |
![]() |
#595 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, aangezien in Frankrijk het de geschiedenis leraar is die ook de lessen "burgerzin" moet geven, en aangezien daar, naast het uitleggen hoe de Franse staat werkt (president, regering, parlement, gerecht....) ook de fundamentele principes, vrijheden en plichten in de Franse republiek moet geven, waaronder de vrijheid van meningsuiting en wat dat precies betekent, bevat een les zoals door die vermoorde leraar uiteraard voorbeelden van wat vrije meningsuiting betekent, en zowel Macron als de minister van onderwijs hebben expliciet gezegd dat die karikaturen daarvan uiteraard een toegelaten en mogelijke illustratievorm zijn als de leraar zijn les daarrond wil bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar UVRM zegt dat Iedereen recht heeft op leven; zegt EVRM dan weer dat de doodstraf is afgeschaft (weliswaar pas toegevoegd ergens midden jaren '80) en dat niemand veroordeeld kan worden tot die straf. Maar goed, zoals gezegd lijkt me dat verschil in het licht van mijn betoog een detail.
![]() |
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#599 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 31 oktober 2020 om 19:14. |
||
![]() |
![]() |