![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
*zucht*
![]() |
![]() |
#602 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De betoging van 2004 was er een voor de splitsing van BHV, die van vorige week was er een voor Vlaamse onafhankelijkheid. Je erkent dus zelf dat je twee totaal verschillende dingen met elkaar vergelijkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 7 mei 2009 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op zich vond ik het geen slechte mars. Oké er was geen 10 000 man, maar op zich vond ik het wel een mars met verschillende invalshoeken en verschillende soorten mensen. Het "Franse ratten, rolt uw matten" was nu niet het hoogtepunt van de betoging. Ik miste wel veel mensen, maar ja, afwachten en kritiek geven is soms gemakkelijker dan je gezicht te laten zien
![]() Nu ja, KVHV heeft iets gedurft dat alle andere delen van de "Vlaamse Beweging" nie durven, ze konden maar proberen. En der is toch weer eventjes een stem geweest van 1500 man...da's beter dan niets, zoals al zo lang...
![]() |
#605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vorige week ging ik een pakje friet halen op het Spiegelplein in Jette. Voor mij in de rij stonden twee jonge mannen. De eerste was De Morgen aan het lezen (de lezersbrieven), de tweede de Humo (de cartoons van Kamagurka, en daarna de TTT-pagina's). Toen het hun beurt was om te bestellen, hoorde ik ze dat tot mijn grote teleurstelling (en ergernis, ik geef het toe) in gebrekkig Frans doen. Daarna was het aan mij. Ik bestelde in het Nederlands, en zoals altijd deed ik dat heel vriendelijk. De jonge allochtoon die die dag de bestellingen opnam, deed met duidelijk plezier zijn uiterste best om in correct Nederlands te antwoorden. Er was slechts één woord dat hij niet begreep: 'zigeunersaus'. De jongeman die na mij aan de beurt kwam bestelde eveneens in het Nederlands. Ook hij werd vriendelijk en correct bediend. Ik vraag me af wat die twee jongelui die voor mij in de rij stonden ervan weerhield in het Nederlands te bestellen. Wat zou hun probleem geweest zijn? Angst? Schaamte? "Solidariteit"? Snobisme? Eén ding is wel zeker: met zo'n onderdanig gedrag versterken ze de opvatting die heel wat Franstaligen er op na houden: 'inutile d'apprendre le néerlandais, puisque tous les flamands parlent le français'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 7 mei 2009 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 7 mei 2009 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest zou ik zeggen: goede moed. Laat je niet kisten. Daar is later nog tijd genoeg voor ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als iedereen als hij/zij met iets niet akkoord gaat ergens niet naartoe gaat, dan heeft niets nog zin, want ergens helemaal achter staan gebeurd niet. Je moet gewoon volgens mij een afweging maken...en zelf proberen verandering te brengen. Op zich was het een goed initiatief, maar kritiek is er altijd ![]()
Blijf nog wat, je bent zo mooi Goethe Laatst gewijzigd door Nelle : 7 mei 2009 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#611 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
|
![]() Wilt u eens van mij horen hoe walgelijk uw reactie is?
W.A.L.G.E.L.I.J.K. Smakeloos, stijlloos, huichelachtig. U hebt voor mij volledig afgedaan als discussiepartner. Nog een paar van uw soort en ik begrijp waarom België onbestuurbaar is geworden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U wist het blijkbaar wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
|
![]() Ja, en daarom was ik er niet. Ik heb geen respect voor slogans als 'franse ratten, rol uw matten.
Noch voor kreten als 'Wir haben das nicht gewusst'
![]() |
#615 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
|
![]() Voor de oost-Indisch doven onder ons, mijn punt is dat ik de manier waarop u discussieert ten zeerste afkeur. U koppelt mij IETS te handig een beroemde uitspraak met een zeer negatieve lading aan mensen die in uw land voor hun rechten opkomen, en die daarmee niets te maken hebben.
En dat laat ik u weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
|
![]() En als we toch bezig zijn, zo'n sterk merk is België niet.
http://www.gtai.com/uploads/media/Re...s_Index_03.pdf ergens in de onderste regionen van Europa, een beetje in de buurt van Rusland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zijn juist Franstalige partijen die er een Heim ins Reich politiek op nahouden met corridors en de uitbreiding van Brussel ten koste van Vlaamse gemeenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 7 mei 2009 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan je ergens volledig volgen, maar aan de andere kant is de andere kant van de Vlaamse Beweging, de kant die wegblijft ofwel degenen die het eigenlijk alleen maar iets kan schelen in het stemhoekje (en zelf daar) ofwel idd mensen als jij die protesteren door weg te blijven. En wat doe jij om de boodschap te doen overkomen naar de "massa"? Wat doe jij om te zorgen dat mensen nie vergeten dat er nog zoiets als nationalisme bestaat in belgie, Vlaanderen en Wallonie? Teksten schrijven die niemand begrijpt? En dan nog het liefst over mensen die daar helemaal nie van wakker liggen? Ik beschouw mezelf als een Vlaams Nationalist die maatschappelijk neigt naar de linkse kant, maar ik verwijt de linkse kant wel van te veel te denken en te weinig te doen en dit vind ik dan weer een goed bewijs. "Wij komen niet want dan maken we misschien een punt". Ik heb mensen aangesproken tijdens de betoging om te vragen of ze wisten wat ze riepen, ik denk dat ik daar iets meer mee wakker gemaakt heb dan met gewoon niet te gaan....maar ieder zijn mening natuurlijk. En denkers zijn natuurlijk nodig, dat ga ik nie ontkennen, maar een theorie is pas goed, als de gemiddelde mens ze verstaat ![]()
![]() |