Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 12:25   #601
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

De maskers vallen af.

De feiten: het gerecht rolt een bende op die van plan was terroristische activiteiten te plegen.
I.p.v. van opgelucht adem te halen, blij te zijn dat een ramp is vermeden, MINIMALISEERT het Vlaams Geblokte alhier de gebeurtenissen en VERDEDIGT bijna openlijk de verdachten.
Waarom? Het VB zegt toch altijd niet 'extreem-rechts' te zijn, laat staan 'neo-nazistisch', of iets met 'skinheads' te maken te hebben? Vanwaar dan het verdachte gedrag van de partijslaven hier aanwezig?

Voorbeeldje: zelfs na de vondst van een model-opeisingsbrief en zelfgemaakte bommen, weigert het zwart-nationalistische legertje alhier de feiten in te zien. Stel u nu voor dat het om een bende moslims zou gaan. Hoe zouden ze dan (met krak dezelfde elementen) reageren?

Het feit dat ze er alles aan doen om de feiten te minimaliseren, ja zelfs te ontkennen en complottheoriën te verzinnen, bewijst alvast 1 ding: ze identificeren zich sterk met de verdachten.

De maskers vallen af (als dat al mogelijk is met anonieme posters, natuurlijk).
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:26   #602
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
De maskers vallen af.

De feiten: het gerecht rolt een bende op die van plan was terroristische activiteiten te plegen.
I.p.v. van opgelucht adem te halen, blij te zijn dat een ramp is vermeden, MINIMALISEERT het Vlaams Geblokte alhier de gebeurtenissen en VERDEDIGT bijna openlijk de verdachten.
Waarom? Het VB zegt toch altijd niet 'extreem-rechts' te zijn, laat staan 'neo-nazistisch', of iets met 'skinheads' te maken te hebben? Vanwaar dan het verdachte gedrag van de partijslaven hier aanwezig?

Voorbeeldje: zelfs na de vondst van een model-opeisingsbrief en zelfgemaakte bommen, weigert het zwart-nationalistische legertje alhier de feiten in te zien. Stel u nu voor dat het om een bende moslims zou gaan. Hoe zouden ze dan (met krak dezelfde elementen) reageren?

Het feit dat ze er alles aan doen om de feiten te minimaliseren, ja zelfs te ontkennen en complottheoriën te verzinnen, bewijst alvast 1 ding: ze identificeren zich sterk met de verdachten.

Het VB zal alweer een klinkende overwinning behalen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:29   #603
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Het VB zal alweer een klinkende overwinning behalen.
Zeer opbouwende en ter zake doende reply. Moesten het moslims zijn dan zou er hier al geroepen zijn om het herinvoeren van de doodstraf en publieke executies.

De vraag is nochthans duidelijk dacht ik.
Oud 8 september 2006, 12:35   #604
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Ik hoor niemand klagen als ik mijn laptop meeneem naar huis om buiten mijn werkuren te studeren of verder te werken. Als zij graag bommen bestuderen is dat hun zaak. En bovendien gaat het niet om militairen die bommen hadden maar om 1 militair die 1 bom had.

Verder is het blijkbaar een moeilijke opdracht voor u om beleefd te zijn. Ik zou het op prijs stellen als u zich wat beleefder kon gedragen t.o.v. de andere forumgebruiker(s). Alvast bedankt.
Maar manneke toch. Als jij respect wil, dan moet je een minimum aan intelligentie tonen. Bijvoorbeeld, een laptop mee naar huis nemen is niet noodzakelijk gelijk aan een bom mee naar huis nemen. Denk je dat de werknemers van Doel hun plutonium mee naar huis nemen?
Oud 8 september 2006, 12:36   #605
PAJOT
Banneling

Standaard

Het is allemaal die schuld van de linkse dictatuur die ons allemaal bij de keel grijpt. Het is eigenlijk verwonderlijk dat er zo weinig rechts "terrorisme" bestaat in dit land, en dat is vooral te danken aan het Vlaams Belang dat altijd de redelijkheid heeft bepleit. Maar door de dictatuur van links beginnen sommige, in de grond positieve, krachten te sympathiseren met zaken die we op het eerste zicht niet zouden willen tolereren of goedkeuren ... Geweld is naar mijn inzien geen optie die we nu mogen maken.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:38   #606
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Het is allemaal die schuld van de linkse dictatuur die ons allemaal bij de keel grijpt. Het is eigenlijk verwonderlijk dat er zo weinig rechts "terrorisme" bestaat in dit land, en dat is vooral te danken aan het Vlaams Belang dat altijd de redelijkheid heeft bepleit. Maar door de dictatuur van links beginnen sommige, in de grond positieve, krachten te sympathiseren met zaken die we op het eerste zicht niet zouden willen tolereren of goedkeuren ... Geweld is naar mijn inzien geen optie die we nu mogen maken.
Zonder dit woordje had ik u bijna geloofd ... (bijna he)

En wanneer is de tijd dan wel rijp als ik vragen mag (kwestie van zelf ook op tijd te beginnen met het aanleggen van een arsenaal).
Oud 8 september 2006, 12:39   #607
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
De maskers vallen af.

Dit is een perfecte weergave van de realiteit. Uiteindelijk blijkt weer eens dat wanneer het om hun droom gaat, de vlaamsche staat, zij geen principes hebben. Het bleek tijdens WW II en het is nog altijd zo. Iedereen die probeert de Belgische staat schade toe te brengen, mag op sympathie en steun van hen rekenen. Dat er onschuldige slachtoffers vallen, zal hen worst wezen. Zolang het flamingatisme deze verpletterende immoraliteit meedraagt, zal haar beweging nooit breed genoeg zijn om het uiteindelijke doel te bereiken.
Oud 8 september 2006, 12:43   #608
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Oorspronkelijk bericht door -=EXCALIBUR=-
Ik hoor niemand klagen als ik mijn laptop meeneem naar huis om buiten mijn werkuren te studeren of verder te werken. Als zij graag bommen bestuderen is dat hun zaak. En bovendien gaat het niet om militairen die bommen hadden maar om 1 militair die 1 bom had.

Verder is het blijkbaar een moeilijke opdracht voor u om beleefd te zijn. Ik zou het op prijs stellen als u zich wat beleefder kon gedragen t.o.v. de andere forumgebruiker(s). Alvast bedankt.

Ik zal proberen mij zo beleefd mogelijk uit te drukken: dit is met voorsprong de minst intelligente post van heel de draad.

Wat zou er gebeuren als volgende personen hun werk mee naar huis nemen::
*de opzichter van de olifanten in de zoo
*de mannen van de vuilkar
*cipiers van de gevangenis
*mensen van het vilbeluik
*kraanbestuurders
*de conciërge van het Atomium
*de garagist
*de narcotica-brigade
* ...
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:45   #609
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Dit is een perfecte weergave van de realiteit. Uiteindelijk blijkt weer eens dat wanneer het om hun droom gaat, de vlaamsche staat, zij geen principes hebben. Het bleek tijdens WW II en het is nog altijd zo. Iedereen die probeert de Belgische staat schade toe te brengen, mag op sympathie en steun van hen rekenen. Dat er onschuldige slachtoffers vallen, zal hen worst wezen. Zolang het flamingatisme deze verpletterende immoraliteit meedraagt, zal haar beweging nooit breed genoeg zijn om het uiteindelijke doel te bereiken.
De pers zit er toch verdacht dicht op dat die zatte militairen een aanslg wilden plegen .
Welk belang zou ekstreem-rechts nu hebben bij een aanslag , ze halen juist hun stemmen uit moslimaanslagen .
De pers is in handen van de traditionele partijen = tip .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:45   #610
Banneling

Standaard

De maskers zijn al lang gevallen ter linkerzijde.

Het feit dat bloedrood gekleurde linkse partijslaven er alles aan doen om werkelijk gepleegde terreuraanslagen door moslimextremisten te minimaliseren, ja zelfs te ontkennen en complottheoriën te verzinnen, bewijst alvast 1 ding: ze identificeren zich sterk met de verdachten.

Het rode gebroed rouwt telkens een moslimgroepering opgepakt wordt die verdacht wordt van het plannen van aanslagen op onschuldige,weerloze burgers. Dan halen ze niet opgelucht adem omdat een ramp vermeden kon worden, maar MINIALISEREN ze de feiten (kansarmheid en ander creatief links gelul) en VERDEDIGEN ze openlijk de moslimterroristen, en treuren ze over het verlies van dat steeds groter wordend en steeds meer radicaliserend kiesvee.
De groeiende identificatie van links met extremistische moslims vormt hoe langer hoe meer een destabiliserende factor voor onze maatschappij. De resultaten zijn trouwens al jaren merkbaar door de puinhopen van het links gedoogbeleid ...

Stel je nu even voor dat skin heads krek hetzelfde terreurparcours zouden gerealiseerd hebben als het parcours in massa-afslachtingen die moslimextremisten er al wereldwijd op hebben zitten.
Hoe zouden ze dan (met krak dezelfde elementen) reageren?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:50   #611
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

Het feit dat bloedrood gekleurde linkse partijslaven er alles aan doen om werkelijk gepleegde terreuraanslagen door moslimextremisten te minimaliseren, ja zelfs te ontkennen en complottheoriën te verzinnen, bewijst alvast 1 ding: ze identificeren zich sterk met de verdachten.

Het rode gebroed rouwt telkens een moslimgroepering opgepakt wordt die verdacht wordt van het plannen van aanslagen op onschuldige,weerloze burgers. Dan halen ze niet opgelucht adem omdat een ramp vermeden kon worden, maar MINIALISEREN ze de feiten (kansarmheid en ander creatief links gelul) en VERDEDIGEN ze openlijk de moslimterroristen, en treuren ze over het verlies van dat steeds groter wordend en steeds meer radicaliserend kiesvee.
De groeiende identificatie van links met extremistische moslims vormt hoe langer hoe meer een destabiliserende factor voor onze maatschappij. De resultaten zijn trouwens al jaren merkbaar door de puinhopen van het links gedoogbeleid ...

Stel je nu even voor dat skin heads krek hetzelfde terreurparcours zouden gerealiseerd hebben als het parcours in massa-afslachtingen die moslimextremisten er al wereldwijd op hebben zitten.
Conclusie? Ne extreem rode linksen is geen haar beter dan ne extreem zwarte(sorry, bij wijze van spreken) rechtse.....maar beiden proberen hun gelijk te halen.
Oud 8 september 2006, 12:55   #612
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Conclusie? Ne extreem rode linksen is geen haar beter dan ne extreem zwarte(sorry, bij wijze van spreken) rechtse.....maar beiden proberen hun gelijk te halen.
Zeer goed samengevat

Extremisme is af te keuren, van welke richting ze ook moge komen. Ik pleit bij deze trouwens voor gemengde gevangenissen: moslimextremisten en neonazi's in dezelfde cellen (zou wel eens een duurzame oplossing tot gevolg kunnen hebben).
Oud 8 september 2006, 13:01   #613
PAJOT
Banneling

Standaard

Ik vind rechts-extremisme zeer positief en heilzaam voor ons volk. Dat deze mannen het voortouw willen nemen is zeer bemoedigend, er is nog levenskracht, maar de tijd dringt en het verval is bezig. Indien u extremisme veroordeelt zie ik ook niet in waarom geweld tegenover de linkse extremisten die de macht hebben geroofd illegitiem zou zijn. Let wel, het is niet dat ik dat goedkeur, maar men moet toch trachten een inzicht te verwerven in die zaken en wederzijds begrip voor elkaar opbrengen. Diversiteit is mooi.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:03   #614
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik vind rechts-extremisme zeer positief en heilzaam voor ons volk. Dat deze mannen het voortouw willen nemen is zeer bemoedigend, er is nog levenskracht, maar de tijd dringt en het verval is bezig. .
Proficiat, u heeft mij met verstomming geslagen

Even samenvatten om te zien of ik het goed begrepen hebt: u juicht dus het bestaan en de werking van deze splintergroep toe?
Oud 8 september 2006, 13:03   #615
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Zeer goed samengevat

Extremisme is af te keuren, van welke richting ze ook moge komen. Ik pleit bij deze trouwens voor gemengde gevangenissen: moslimextremisten en neonazi's in dezelfde cellen (zou wel eens een duurzame oplossing tot gevolg kunnen hebben).
Beide stromingen zijn extreem in hun rechts zijn.
Ze hebben al veel langer dan vandaag de handen in elkaar geslagen.
Net zoals extreem links trouwens. De ene haten vooral joden, de anderen vooral rechtsen. Moslimfundamentalisten gaan hand in hand met beide kanten.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:05   #616
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Mijn conclusie is eerder dat extreem linksen niet kunnen relativeren en bijzonder hypocriet zijn, in de zin dat ze de moed niet kunnen opbrengen om even de geweldplegingen van extreem rechts (in casu de beweging der skin heads) af te wegen tgo de talrijke werkelijk gepleegde terreuraanslagen door moslimextremisten.
Ze paniekeren om een aanslag die niet gepleegd werd, om een template aanslag-opeisingsbrief (gedownload van een islamitische site waarschijnlijk ), om illegale wapenhandel door een stel marginale zatlappen, maar blijven moedwillig blind voor de duizenden slachtoffers van het moslimextremisme wereldwijd, en dit in een relatief kort tijdsbestek.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:12   #617
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
, in de zin dat ze de moed niet kunnen opbrengen om even de geweldplegingen van extreem rechts (in casu de beweging der skin heads) af te wegen tgo de talrijke werkelijk gepleegde terreuraanslagen door moslimextremisten.
.
Afwegen, misschien nog net om de proportie niet uit het oog te verliezen, maar acties van neonazi's goedpraten omdat er wel ergere dingen gebeurt zijn door 'de andere kant' is totaal verkeerd en vaak gaat het hier die kant op (ach ja, de holocaust, Stalin heeft er meer op zijn geweten). Criminaliteit is criminaliteit. Punt andere lijn.
Oud 8 september 2006, 13:18   #618
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Precies, de nagel op de kop.

Ik schreef het onlangs in een ander topic hier al eens: ik stem normaal "links", maar ik zou gerust voor een Vlaams-nationalistische partij willen stemmen, op voorwaarde dat ze niet zo conservatief zou zijn als Vlaams Belang of N-VA. (En Spirit vind ik al helemáál geen optie, om de simpele reden dat die nog nauwelijks "Vlaamse" standpunten hebben).

Dat er nu echt niemand aan de "rechterzijde" inziet dat Vlaams-nationalisme op best wat steun kan rekenen van de bevolking, op voorwaarde dat er niet voortdurend gekoketteerd met dingen zoals de Tweede Wereldoorlog, moslimhaat, ouderwets bloed-en-bodem-gedachtengoed, enzovoort enzoverder, dat begrijp ik dus niet. (En in het geval van de NV-A: aansluiten bij de CD&V vind ik ook niet bepaald een voorbeeld van "progressie"...) Maar zolang ze het niet inzien, blijf ik koppig op andere partijen stemmen, het spijt me.
Oud 8 september 2006, 13:20   #619
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U raaskalt. U hebt geen enkel concrete aanwijzing voor uw belachelijke beweringen. Daar tegenover staat dat MIJN beweringen eenvoudigweg te controleren vallen door deze eigenste draad door te nemen, die spreekt voor zich. Het is ook tekenend dat u ter verdediging van mijn beschuldigingen niet verder komt dan een kinderachtig "de linksen zijn ook stout".
Try again, try harder.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:21   #620
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind rechts-extremisme zeer positief en heilzaam voor ons volk. Dat deze mannen het voortouw willen nemen is zeer bemoedigend, er is nog levenskracht, maar de tijd dringt en het verval is bezig. Indien u extremisme veroordeelt zie ik ook niet in waarom geweld tegenover de linkse extremisten die de macht hebben geroofd illegitiem zou zijn. Let wel, het is niet dat ik dat goedkeur, maar men moet toch trachten een inzicht te verwerven in die zaken en wederzijds begrip voor elkaar opbrengen. Diversiteit is mooi.
Pardon, Pajot, maar voor "extreem-links" moet u bij de PvdA, bij de LSP en verwante groepjes zijn. Die zijn dus absoluut niet "aan de macht".

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be