Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2012, 19:18   #641
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spidy Bekijk bericht
Nee dank u, die kennen we al (Niburu en toestanden)
Dat zijn geen bronnen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 19:24   #642
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doppelvischdach Bekijk bericht
Hmmmm, hier zie je dus iemand die niet wil zien dat ie gemanipuleerd wordt.
Hij heeft echt geen idee.

Traagheid van licht?????? Ten eerste is er geen einde aan de lichtsnelhied (dit heeft o.m. te maken met de manipulatie waar Exodus het over heeft)

En, Oh arrogantie, dacht je nu echt dat je onze 'wetenschap zomaar kunt projecteren op een verdergevorderde 'bevolkingsgroep"

En dat noemt zich dan slim.
Het is niet de bedoeling dat je LSD en alcohol tegelijkertijd gaat gebruiken.
Oud 22 november 2012, 19:25   #643
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spidy Bekijk bericht
Dan heb je zijn 'bewijzen' en 'onderzoeken' nog niet gezien
Bewijs is onderdeel van de wetenschap, zij zijn ook de enige die zich met *bewijs* bezighouden.
Oud 22 november 2012, 19:28   #644
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nogmaals, dit kan ik ook verzinnen als ik aan de LSD zit.

Misschien is het handig, om bronnen te posten als je dit soort theorieën neerzet. het is maar een idee, hoor.
Begin je te informeren, echt te informeren, en je zal zie dat dit waar is. Daarvoor moet je natuurlijk wel een beetje moeite doen.

Een goed begin is de disclosure project, waar verschillende ex astronauten, piloten, NASA medewerkers, militairen bij aangesloten zijn en bereid zijn van onder ede te getuigen dat wat zij zeggen de waarheid is.

Eenmaal je het volledige plaatje ziet kan het wel eens schok zijn, maar als mensheid hebben we het ook zelf gecreëerd. Het is onze diepe ontkenning dat ervoor gezorgd heeft dat we hier nu zitten. We moeten onze ontkenning van ons kunnen afschudden, en de leugens doorzien die we gevoed krijgen.

De mensheid heeft deze les te leren, dat beseffen beschavingen die spiritueel veel verder dan ons staan ook. Daarom dat ze niet stante pede tussenkomen. We hebben een les te leren. En de beste les is als je hem zelf leert en niet als iemand anders het aan je opdringt. Trouwens, als ze zich zouden tonen zou dat zulke schokgolven veroorzaken, dat het averechts zou werken. We moeten globaal, als mensheid, zelf de waarheid ontdekken, dit is nog altijd de beste manier. Dat weten die vergevorderde buitenaardse beschavingen ook.

Ze communiceren wel met ons, maar voor diegen die bereid zijn te luisteren. Ze gaan zich allesinds nu nog niet zichtbaar tonen.

Hier een bericht van zo'n beschaving, van de Pleiaden. Het is een gechannelde tekst (ja dat kan). De meesten geloven daar toch niet in (duh), maar hier gaat ie:

Citaat:
Your world leaders epitomize society's denial to affectively deal with the truth, and by playing out exaggerated versions of lies and deceit; they test your abilities of discernment. By claiming your rightful abilities to move your conscious awareness around the field of existence, you will experience direct knowledge and be able to tell the difference between truth and deceit. And you must claim these abilities in order to reach beyond the confines of physical reality to understand the power of the forces that challenge you to awaken. And once you awaken, you will not be so easily deceived again. The controlled media is used as a tool to pull your attention into a probable world that is devoid of vitality and creativity. By enticing your attention into a reality of violence and war, your thoughts and beliefs are conditioned to enslave you in victimhood and complete disempowerment. The twenty-five years of acceleration are an opportunity to live a life of empowerment by developing your attention and conscious awareness to the extent that you can recognize the larger truths of your spiritual heritage and actively participate to create a world that embraces this understanding.

Humanity is learning about the utmost necessity of being able to recognize the proliferation of lies that have infiltrated every facet of society; yet after having lived for far too long in stages of deep denial by pretending they were hearing the truth, behaving in a truthful manner is challenging to everyone's courage. Lies are sometimes tempting to believe, because then you can avoid the personal responsibility of taking action. We ask you to honor yourself and embrace the courage that truth calls forth. Enjoy the freedom you are claiming to know yourself as an empowered being.

http://www.pleiadians.com/sample_ptimes1.html

Laatst gewijzigd door exodus : 22 november 2012 om 19:34.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 19:32   #645
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Begin je te informeren, echt te informeren, en je zal zie dat dit waar is. Daarvoor moet je natuurlijk wel een beetje moeite doen.

Een goed begin is de disclosure project, waar verschillende ex astronauten, piloten, NASA medewerkers, militairen bij aangesloten zijn en bereid zijn van onder ede te getuigen dat wat zij zeggen de waarheid is.

Eenmaal je het volledige plaatje ziet kan het wel eens schok zijn, maar als mensheid hebben we het ook zelf gecreëerd. Het is onze diepe ontkenning dat ervoor gezorgd heeft dat we hier nu zitten. We moeten onze ontkenning van ons kunnen afschudden, en de leugens doorzien die we gevoed krijgen.

De mensheid heeft deze les te leren, dat beseffen beschavingen die spiritueel veel verder dan ons staan ook. Daarom dat ze niet stante pede tussenkomen. We hebben een les te leren. En de beste les is als je hem zelf leert en niet als iemand anders het aan je opdringt. Trouwens, als ze zich zouden tonen zou dat zulke schokgolven veroorzaken, dat het averechts zou werken. We moeten globaal, als mensheid, zelf de waarheid ontdekken, dit is nog altijd de beste manier. Dat weten die vergevorderde buitenaardse beschavingen ook.

Ze communiceren wel met ons, maar voor diegen die bereid zijn te luisteren. Ze gaan zich allesinds nu nog niet zichtbaar tonen.

Hier een tekst van zo'n beschaving, van de Pleiaden. Hier een stuk. Het is een gechannelde tekst (ja dat kan). De meesten geloven daar toch niet in (duh), maar hier gaat ie:

http://www.pleiadians.com/sample_ptimes1.html
Dat zijn altijd nog mensen die verhalen vertellen. Dat heeft helemaal niets met *bewijs* te maken.
Oud 22 november 2012, 19:48   #646
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, alles begint toch altijd echt met "mensen die verhalen vertellen"
Dus als ik een verhaal vertel, dan is dat waar?
Oud 22 november 2012, 20:02   #647
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
oh oh oh.

Dat kan, maar kan ook niet. Maar hoe meer onafhankelijke mensen het zelfde soort verhaal vertellen hoe aannemelijker het zal worden.

Een passend voorbeeld, en ik zeg het omdat het gezegd moet blijven worden.

Zo kwam David Icke achter de 'shapeshifters'. Hij wist er niets van maar sprak in meer dan 40 verschillende landen onafhankelijke mensen die vertelden dat ze mensen hadden zien veranderen van 'mens' in 'reptiel'.
Toen hij het de eerste keer hoorde, dacht hij dat het een grapje of zo was. Maar hij bleef maar mensen ontmoeten met dit soort verhalen.
(Hij werd en wordt ook gestuurd en bescherm door een 'andere dimensieP
Tsja, en op een gegeven moment ga je toch wel inzien dat er wat aan de hand is.
En, zoasl Exodus meer dan terecht zei, je moet er wel wat moeite voor doen, want je moet bereid zijn je hele wereldbeeld te reviseren. Bijna niks van wat we geleerd hebben of te horen krijgen klopt. Bijna alle info om ons heen is er om de publieke opinie te sturen. Met eerlijk informeren heeft het geen beeld te maken. Nu heb je een keuze,. Je kan dit a priori via een knee-jerk reflex afwijzen, wat je goed recht is. Of je gaat er eens voor zitten , probeert je geest te openen en kijk eens en onderzoek eens of het waar kan zijn!
Ik snap best dat het de eerste keer waanzinnig bizar lijkt, maar ik zou zegen, geef het een eerlijke kans.
Oud 24 november 2012, 10:51   #648
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

2

Laatst gewijzigd door OilOnFire : 24 november 2012 om 10:52.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 11:09   #649
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Het brein dient ons bewustzijn.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2012, 09:09   #650
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het brein dient ons bewustzijn.
Misschien wel, alhoewel ???

Na de zoveelste herlezing van deze draad mag gesteld dat er heel wat clevere zaken werden neergepend.

Toch zijn er een paar elementen die noch wetenschappelijk of zelfs filosofisch tot heden geen afdoend en ontegensprekelijk logische verklaring hebben gevonden. Namelijk en om: ' het leven' ( dat hoogstwaarschijnlijk bestaat uit een natuurlijk overkoepelend iets dat zich in structuren inwortelt welke ervoor zijn ontworpen (geschapen) . (zoals wij eveneens, het inademen van lucht vitaal nodig hebben.)

Anderzijds zou kunnen gesteld worden dat 'het leven', geen reden tot bestaan zou hebben zonder de levende wezens welke voorzien voor de nodige zintuigen . Anders gesteld: zonder zintuigen zou het leven geen enkele reden tot bestaan hebben. slechts levend stuff in in staat om de nodige zintuigen aan te voeren.

Ik concludeer daaruit dat er mogelijk een overkoepeld gezag zou kunnen zijn, tenzij onze scherpste breinen en hoogste kennis nog steeds ontoereikend is om de diepste snufjes van dit uiterst complex geheel te kunnen begrijpen en/of achterhalen.

De wetenschap op de voet volgen lijkt mij een goede boodschap, voor deze die er het vlugst willen bij zijn!
Oud 1 december 2012, 15:48   #651
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht

Na de zoveelste herlezing van deze draad mag gesteld dat er heel wat clevere zaken werden neergepend.

Toch zijn er een paar elementen die noch wetenschappelijk of zelfs filosofisch tot heden geen afdoend en ontegensprekelijk logische verklaring hebben gevonden. Namelijk en om: ' het leven' ( dat hoogstwaarschijnlijk bestaat uit een natuurlijk overkoepelend iets dat zich in structuren inwortelt welke ervoor zijn ontworpen (geschapen) . (zoals wij eveneens, het inademen van lucht vitaal nodig hebben.)
Oef, ik kan niet zeggen dat je je erg duidelijk uitdrukt. Ook niet hieronder. Je ziet 'het leven' en materie kennelijk als twee afzonderlijk dingen die verenigd worden in een levend organisme. Zo is het echter niet. We weten nog steeds niet precies wat materie is, dus 'leven' kan heel goed een speciale eigenschap zijn van complexe materie. Maar waarop baseer je dan de opvatting dat die vormen 'ervoor zijn ontworpen (geschapen)'. Is dat ooit waargenomen? Wie is dan die schepper? Ook moet je nog een definitie van 'leven' geven voor je zulke dingen overweegt.

Citaat:
Anderzijds zou kunnen gesteld worden dat 'het leven', geen reden tot bestaan zou hebben zonder de levende wezens welke voorzien voor de nodige zintuigen . Anders gesteld: zonder zintuigen zou het leven geen enkele reden tot bestaan hebben. slechts levend stuff in in staat om de nodige zintuigen aan te voeren.
Daar ben ik het mee eens. Het leven zoals wij dat kennen is volkomen gericht op materie en daarom afhankelijk van de zintuigen, of meer algemeen gesteld, van het waarnemen van materie. Maar daarnaast is het ook gericht op het omgaan met materie voor de eigen beweging en voeding. Zelfs de abstracties in ons denken hebben geen betekenis zonder ons materiële bestaan.

Citaat:
Ik concludeer daaruit dat er mogelijk een overkoepeld gezag zou kunnen zijn, tenzij onze scherpste breinen en hoogste kennis nog steeds ontoereikend is om de diepste snufjes van dit uiterst complex geheel te kunnen begrijpen en/of achterhalen.
Een god en schepper als hoogste gezag komt altijd van pas bij onwetendheid. God is dan ook de hulp in de huishouding van het universum en voor het leven op de aardkloot. Uw meester en uw slaaf.

Citaat:
De wetenschap op de voet volgen lijkt mij een goede boodschap, voor deze die er het vlugst willen bij zijn!
Ja, stel uw hoop op de wetenschap en u zult verlicht worden en nieuwe hemelen en een nieuwe aarde zullen uw deel zijn.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2012, 19:13   #652
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het overkoepelende gezag is de Logica van Gods eeuwige en oneindige Geest, die zijn realiteit heeft in een oneindig aantal microwezentjes in de microkosmos.

Dat is het hogere leven, dat alles bezit wat het nodig heeft, dus zintuigen en een lichaam en een brein, maar de ware substantie daarvan is het bewustzijn in denken en voelen en zintuiglijke waarneming.

Maar het brein is daarin een middel om het bewustzijn te ordenen.
Belangrijk, maar toch niet de essentie waarom het gaat: dat is het bewustzijn zelf.

Dat de mens weet, daar gaat het om, en zijn hersenen zijn daarbij een middel.
Oud 2 december 2012, 08:21   #653
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het overkoepelende gezag is de Logica van Gods eeuwige en oneindige Geest, die zijn realiteit heeft in een oneindig aantal microwezentjes in de microkosmos.

Dat is het hogere leven, dat alles bezit wat het nodig heeft, dus zintuigen en een lichaam en een brein, maar de ware substantie daarvan is het bewustzijn in denken en voelen en zintuiglijke waarneming.

Maar het brein is daarin een middel om het bewustzijn te ordenen.
Belangrijk, maar toch niet de essentie waarom het gaat: dat is het bewustzijn zelf.

Dat de mens weet, daar gaat het om, en zijn hersenen zijn daarbij een middel.
Beste Harrie, mits alle geleerde kennis dat hier te rapen ligt, moet ik u wel bekennen dat, buiten mijn eigen opvattingen en bevindingen (het is echter niet zo lang, dat kwantum-fysica mij is gaan boeien)

De 'cords' theorie (touwtjes of koortjes) alsook het onlangs blootleggen/ontdekken van de 'higgs' boson. De beweringen van Hawkings, als zou de 'oerknal' uit het niets ontstaan zijn.

De materie welke zich verder heeft ontwikkeld , zou dus louter zijn opgebouwd met behulp van elektro-energie, magnetisme en zwaartekracht.

Massa komt er dus tot hiertoe niet bij te pas.
Niets is t.a. minder zeker dat de Zwitserse geleerden en deskundigen het allerkleinste (stof)deeltje hebben ontdekt.

Hoe dom moet ik dan wel niet zijn, om dit alles te gaan bewonderen (NIET aanbidden uiteraard), waar het voor een handvol super-breinen, niets anders betreft dan de normale gang van de 'Natuur'.
Oud 2 december 2012, 09:16   #654
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Oef, ik kan niet zeggen dat je je erg duidelijk uitdrukt. Ook niet hieronder. Je ziet 'het leven' en materie kennelijk als twee afzonderlijk dingen die verenigd worden in een levend organisme. Zo is het echter niet. We weten nog steeds niet precies wat materie is, dus 'leven' kan heel goed een speciale eigenschap zijn van complexe materie. Maar waarop baseer je dan de opvatting dat die vormen 'ervoor zijn ontworpen (geschapen)'. Is dat ooit waargenomen? Wie is dan die schepper? Ook moet je nog een definitie van 'leven' geven voor je zulke dingen overweegt.
Beste Piero, - U stelt mij vragen waarop ik hier eerlijk en oprecht antwoord.

Het gebrek aan duidelijkheid is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat mijn voertaal Frans is.

Het is mij eveneens opgevallen dat op het ‘web’ heel weinig Nederlandstalige leerstof en materie over Kwantumfysica te vinden is. Deze is merendeels in het Engels of in het Frans. Het is nml. ook dank zij een vulgarisatie reeks ‘Ce n’est pas sorcier’ genoemd, dat mij ertoe gebracht heeft.

Zoals de meeste Europeanen, ben ik Katholiek opgevoed en alles bij elkaar, ben ik er eigenlijk tevreden om.

Dit wil ook niet zeggen dat ik alles wat de Paus verteld, als zoete melk inslik. Daarvoor ben ik veel te kritisch opgesteld.

Volgens mijn bevinden zou het brein (dat eigenlijk uit de zelfde reeks atomen bestaat, dan alle andere organen) zoiets als onze harde schijf zijn. Men kan er in opbergen wat door onze zintuigen word aangevoerd. Het bewustzijn zou het ’ iets’ zijn dat ons toelaat willekeurig onze zintuigen te gebruiken maar ook in ons geheugen te putten.

Het onderbewustzijn welk vergrendeld is en dient om alle instinctieve taken en handelingen uit te voeren.

Het zenuwstelsel heeft hierbij ook een belangrijke taak maar nergens vind men het ‘iets’ dat als het ware het geheel coördineert.

Het is dat 'iets' waar ik graag een zinvolle definitie zou voor willen.

Algemeen, koester ik het volste vertrouwen in de natuur en de evolutie van de levende materie (welke niet zou bestaan).
Oud 2 december 2012, 13:01   #655
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Harrie, mits alle geleerde kennis dat hier te rapen ligt, moet ik u wel bekennen dat, buiten mijn eigen opvattingen en bevindingen (het is echter niet zo lang, dat kwantum-fysica mij is gaan boeien)

De 'cords' theorie (touwtjes of koortjes) alsook het onlangs blootleggen/ontdekken van de 'higgs' boson. De beweringen van Hawkings, als zou de 'oerknal' uit het niets ontstaan zijn.

De materie welke zich verder heeft ontwikkeld , zou dus louter zijn opgebouwd met behulp van elektro-energie, magnetisme en zwaartekracht.

Massa komt er dus tot hiertoe niet bij te pas.
Niets is t.a. minder zeker dat de Zwitserse geleerden en deskundigen het allerkleinste (stof)deeltje hebben ontdekt.

Hoe dom moet ik dan wel niet zijn, om dit alles te gaan bewonderen (NIET aanbidden uiteraard), waar het voor een handvol super-breinen, niets anders betreft dan de normale gang van de 'Natuur'.
Deze zogenaamde normale gang van zaken der natuur berust op een totaal verkeerde visie van de wetenschap.

Alleen al dat alles uit het Niets gekomen zou zijn is natuurlijk onzin.
Uit Niets komt Niets, dat wisten de oude Grieken al.

Onze wereld komt uit een veel hogere wereld der microkosmos tevoorschijn, die ook geen levenloze mechanische wereld is, maar een wereld van levende wezens: microwezens en de atomen bestaan uit ruimteschepen.

Kortom: draai de hele visie van de wetenschap om in zijn tegendeel en het raadsel van het heelal is opgelost.

Maar goed: daarvoor heb je heel veel moed en intelligentie nodig om dat zo te durven zien en te begrijpen.

Dus het zal nog wel heel lang duren voor er iemand wakker wordt.
Dus slaap maar rustig door.
Oud 2 december 2012, 17:25   #656
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Deze zogenaamde normale gang van zaken der natuur berust op een totaal verkeerde visie van de wetenschap.

Alleen al dat alles uit het Niets gekomen zou zijn is natuurlijk onzin.
Uit Niets komt Niets, dat wisten de oude Grieken al.

Onze wereld komt uit een veel hogere wereld der microkosmos tevoorschijn, die ook geen levenloze mechanische wereld is, maar een wereld van levende wezens: microwezens en de atomen bestaan uit ruimteschepen.

Kortom: draai de hele visie van de wetenschap om in zijn tegendeel en het raadsel van het heelal is opgelost.

Maar goed: daarvoor heb je heel veel moed en intelligentie nodig om dat zo te durven zien en te begrijpen.

Dus het zal nog wel heel lang duren voor er iemand wakker wordt.
Dus slaap maar rustig door.
Nogmaals, dien ik vast te stellen, dat u zich vrij gemakkelijk op uw virtuele teen laat trappen. Meerdere malen heb ik aan getoond dat ik geen enkele theorie, visie of gewone mening op kant zou leggen.

Ik heb u wel willen aantonen dat onze vrienden 'Kwantumfysica' geleerden en andere buitengewone breinen; - uitgerust met de hoogste en fijnste top- technologieën, niet verder zijn geraakt dan de 'cord's' (touwtjes) - Zielig...

Deze spullen zijn nml. veel kleiner dan 'moleculen', 'atomen', 'neutronen' en weet ik veel. Er dient echter wel te worden benadrukt dat: uw microwezens en ruimteschepen, wetenschappelijk nog steeds niet werden achterhaald. Dit vind ik geweldig verontrustend! Alhoewel?

Dit laatste cijfert hun bestaan niet weg, maar wel: Dat er zeker nog een lagere 'level' zal bestaan dan de kleinste laatst blootgelegde 'Higgs boson' hetgeen te voorspellen is. Dus, duimen maar!

Ik weet dat wij ongeveer dezelfde ouderdom hebben. Ik kan dan ook begrijpen dat je rust en slaap nodig hebt. Dus; ga dan maar rustig uw gang, Goede Vriend: ik zal wel nuchter en alert blijven waken!.
Oud 2 december 2012, 17:38   #657
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De lul Bekijk bericht
Dat wil iedereen, misschien in deze generatie dan niet de volgende.

http://www.bbc.com/future/story/2012...machines-merge
Zo direct, zie ik niet meteen van deze 'Terminator' toestanden gebeuren.

Dat wij naar een vrij volledige robotisering gaan, staat als een paal boven water.

Dit zal ten andere een sterke invloed hebben op de Wereldweidearbeidsmarkt hetgeen het: in-het-wilde-weg importeren van goedkope arbeidskrachten, welke af en toe ook nuttig (mis)bruikt zullen worden als stemvee etc. etc. etc;

Dit voorwerp vind ik echt wel buitensporig 'of-topic', maar: het roept wel naar andere stellingnames dan deze ja.
Oud 2 december 2012, 17:57   #658
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, dien ik vast te stellen, dat u zich vrij gemakkelijk op uw virtuele teen laat trappen. Meerdere malen heb ik aan getoond dat ik geen enkele theorie, visie of gewone mening op kant zou leggen.
Maar enige erkenning van mijn atoomtheorie heb ik niet bij je gevonden, daarom herinner ik je er maar even aan voor alle zekerheid en heb ik hier de idee dat juist jij je op je teentjes voelt getrapt.
Citaat:
Ik heb u wel willen aantonen dat onze vrienden 'Kwantumfysica' geleerden en andere buitengewone breinen; - uitgerust met de hoogste en fijnste top- technologieën, niet verder zijn geraakt dan de 'cord's' (touwtjes) - Zielig...

Deze spullen zijn nml. veel kleiner dan 'moleculen', 'atomen', 'neutronen' en weet ik veel.
Ook als kleiner zijn het nog steeds ruimtescheepjes, die tot het oneindig kleine gaan.
Citaat:

Er dient echter wel te worden benadrukt dat: uw microwezens en ruimteschepen, wetenschappelijk nog steeds niet werden achterhaald. Dit vind ik geweldig verontrustend! Alhoewel?
Je spreekt van achterhaald, maar de wetenschap kent mijn atoomtheorie nog helemaal niet en mijn atoomtheorie heeft ook niet de bedoeling achterhaald te worden, maar om erkend te worden en wetenschappelijk bewezen dat het zo is.

En waarom je dat nou zo verontrustend vindt is me al helemaal niet duidelijk.
Bang dat ik wel eens gelijk zou kunnen hebben?
Citaat:

Dit laatste cijfert hun bestaan niet weg, maar wel: Dat er zeker nog een lagere 'level' zal bestaan dan de kleinste laatst blootgelegde 'Higgs boson' hetgeen te voorspellen is. Dus, duimen maar!

Ik weet dat wij ongeveer dezelfde ouderdom hebben. Ik kan dan ook begrijpen dat je rust en slaap nodig hebt. Dus; ga dan maar rustig uw gang, Goede Vriend: ik zal wel nuchter en alert blijven waken!.
Van dat waken van jou zie ik niet veel.

Ik heb de idee dat je erg diep slaapt samen met al jouw wetenschappelijke vrienden, blij met elk nieuw deeltje dat weer gevonden is.

Maar het blijven slechts deeltjes en meer zal het blijkbaar niet zijn, tenzij mijn atoomtheorie eens serieus genomen wordt.

Mocht ik het mis hebben en je toch iets voor mijn atoomtheorie voelen laat het dan wat duidelijker merken.
Zet de wekker.....
Oud 3 december 2012, 10:02   #659
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Beste Harrie,

Hierbij dien ik duidelijk te stellen dat ik de mening ben toegedaan, dat wij in een Wonderlijke Wereld leven, waar sowieso niets kan en mag genegeerd worden. Deze stellingname blijkt ten andere eveneens uit mijn vorige 'Post's', echter wel voor deze uiteraard, die zich de moeite getroosten om mij te lezen.

Deze die uw werk kennen en er de tijd hebben voor genomen om uw 'parcours' te ontdekken, zullen u wel overwegend achtenswaardig vinden.

Echter dien ik er hier nogmaals op te wijzen dat de voorstelling van uw 'Micro Atomen Ruimteschepen Theorie' een goeie benadering zou zijn, om de waarheid over de materie aan kinderen of/en aan zwakkere breinen te laten verwerken.

Tot tegenovergesteld bewijs geloof ik niet, dat op eender welke 'level' (buiten ons niveau), atoom en andere deeltjes autonoom kunnen handelen.

Daarbij ga ik er ook vanuit dat het brein noch het bewustzijn of de synergie tussen beiden in staat zijn te denken, handelen en het lichaam (body) waar het inzit, tot bewegen aan te zetten of te brengen.

Dat 'iets' zit misschien aan het roer van uw Micro-ruimteschip, waar het zich vermoedelijk schuil houd voor de Wetenschap. Zo luid mijn mening!
Oud 3 december 2012, 10:27   #660
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Piero, - U stelt mij vragen waarop ik hier eerlijk en oprecht antwoord.

Het gebrek aan duidelijkheid is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat mijn voertaal Frans is.
Bij deze mijn excuus. Dat uw voertaal Frans is had ik kunnen vermoeden en in dat geval krijgt u zelfs mijn complimenten. Aan uw oprechtheid twijfel ik niet.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be