![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een goed begin is de disclosure project, waar verschillende ex astronauten, piloten, NASA medewerkers, militairen bij aangesloten zijn en bereid zijn van onder ede te getuigen dat wat zij zeggen de waarheid is. Eenmaal je het volledige plaatje ziet kan het wel eens schok zijn, maar als mensheid hebben we het ook zelf gecreëerd. Het is onze diepe ontkenning dat ervoor gezorgd heeft dat we hier nu zitten. We moeten onze ontkenning van ons kunnen afschudden, en de leugens doorzien die we gevoed krijgen. De mensheid heeft deze les te leren, dat beseffen beschavingen die spiritueel veel verder dan ons staan ook. Daarom dat ze niet stante pede tussenkomen. We hebben een les te leren. En de beste les is als je hem zelf leert en niet als iemand anders het aan je opdringt. Trouwens, als ze zich zouden tonen zou dat zulke schokgolven veroorzaken, dat het averechts zou werken. We moeten globaal, als mensheid, zelf de waarheid ontdekken, dit is nog altijd de beste manier. Dat weten die vergevorderde buitenaardse beschavingen ook. Ze communiceren wel met ons, maar voor diegen die bereid zijn te luisteren. Ze gaan zich allesinds nu nog niet zichtbaar tonen. Hier een bericht van zo'n beschaving, van de Pleiaden. Het is een gechannelde tekst (ja dat kan). De meesten geloven daar toch niet in (duh), maar hier gaat ie: Citaat:
http://www.pleiadians.com/sample_ptimes1.html
Laatst gewijzigd door exodus : 22 november 2012 om 19:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Gouverneur
|
![]() 2
Laatst gewijzigd door OilOnFire : 24 november 2012 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het brein dient ons bewustzijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Gouverneur
|
![]() Misschien wel, alhoewel ???
Na de zoveelste herlezing van deze draad mag gesteld dat er heel wat clevere zaken werden neergepend. Toch zijn er een paar elementen die noch wetenschappelijk of zelfs filosofisch tot heden geen afdoend en ontegensprekelijk logische verklaring hebben gevonden. Namelijk en om: ' het leven' ( dat hoogstwaarschijnlijk bestaat uit een natuurlijk overkoepelend iets dat zich in structuren inwortelt welke ervoor zijn ontworpen (geschapen) . (zoals wij eveneens, het inademen van lucht vitaal nodig hebben.) Anderzijds zou kunnen gesteld worden dat 'het leven', geen reden tot bestaan zou hebben zonder de levende wezens welke voorzien voor de nodige zintuigen . Anders gesteld: zonder zintuigen zou het leven geen enkele reden tot bestaan hebben. slechts levend stuff in in staat om de nodige zintuigen aan te voeren. Ik concludeer daaruit dat er mogelijk een overkoepeld gezag zou kunnen zijn, tenzij onze scherpste breinen en hoogste kennis nog steeds ontoereikend is om de diepste snufjes van dit uiterst complex geheel te kunnen begrijpen en/of achterhalen. De wetenschap op de voet volgen lijkt mij een goede boodschap, voor deze die er het vlugst willen bij zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het hogere leven, dat alles bezit wat het nodig heeft, dus zintuigen en een lichaam en een brein, maar de ware substantie daarvan is het bewustzijn in denken en voelen en zintuiglijke waarneming. Maar het brein is daarin een middel om het bewustzijn te ordenen. Belangrijk, maar toch niet de essentie waarom het gaat: dat is het bewustzijn zelf. Dat de mens weet, daar gaat het om, en zijn hersenen zijn daarbij een middel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De 'cords' theorie (touwtjes of koortjes) alsook het onlangs blootleggen/ontdekken van de 'higgs' boson. De beweringen van Hawkings, als zou de 'oerknal' uit het niets ontstaan zijn. De materie welke zich verder heeft ontwikkeld , zou dus louter zijn opgebouwd met behulp van elektro-energie, magnetisme en zwaartekracht. Massa komt er dus tot hiertoe niet bij te pas. Niets is t.a. minder zeker dat de Zwitserse geleerden en deskundigen het allerkleinste (stof)deeltje hebben ontdekt. Hoe dom moet ik dan wel niet zijn, om dit alles te gaan bewonderen (NIET aanbidden uiteraard), waar het voor een handvol super-breinen, niets anders betreft dan de normale gang van de 'Natuur'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gebrek aan duidelijkheid is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat mijn voertaal Frans is. Het is mij eveneens opgevallen dat op het ‘web’ heel weinig Nederlandstalige leerstof en materie over Kwantumfysica te vinden is. Deze is merendeels in het Engels of in het Frans. Het is nml. ook dank zij een vulgarisatie reeks ‘Ce n’est pas sorcier’ genoemd, dat mij ertoe gebracht heeft. Zoals de meeste Europeanen, ben ik Katholiek opgevoed en alles bij elkaar, ben ik er eigenlijk tevreden om. Dit wil ook niet zeggen dat ik alles wat de Paus verteld, als zoete melk inslik. Daarvoor ben ik veel te kritisch opgesteld. Volgens mijn bevinden zou het brein (dat eigenlijk uit de zelfde reeks atomen bestaat, dan alle andere organen) zoiets als onze harde schijf zijn. Men kan er in opbergen wat door onze zintuigen word aangevoerd. Het bewustzijn zou het ’ iets’ zijn dat ons toelaat willekeurig onze zintuigen te gebruiken maar ook in ons geheugen te putten. Het onderbewustzijn welk vergrendeld is en dient om alle instinctieve taken en handelingen uit te voeren. Het zenuwstelsel heeft hierbij ook een belangrijke taak maar nergens vind men het ‘iets’ dat als het ware het geheel coördineert. Het is dat 'iets' waar ik graag een zinvolle definitie zou voor willen. Algemeen, koester ik het volste vertrouwen in de natuur en de evolutie van de levende materie (welke niet zou bestaan). ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen al dat alles uit het Niets gekomen zou zijn is natuurlijk onzin. Uit Niets komt Niets, dat wisten de oude Grieken al. Onze wereld komt uit een veel hogere wereld der microkosmos tevoorschijn, die ook geen levenloze mechanische wereld is, maar een wereld van levende wezens: microwezens en de atomen bestaan uit ruimteschepen. Kortom: draai de hele visie van de wetenschap om in zijn tegendeel en het raadsel van het heelal is opgelost. Maar goed: daarvoor heb je heel veel moed en intelligentie nodig om dat zo te durven zien en te begrijpen. Dus het zal nog wel heel lang duren voor er iemand wakker wordt. Dus slaap maar rustig door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb u wel willen aantonen dat onze vrienden 'Kwantumfysica' geleerden en andere buitengewone breinen; - uitgerust met de hoogste en fijnste top- technologieën, niet verder zijn geraakt dan de 'cord's' (touwtjes) - Zielig... Deze spullen zijn nml. veel kleiner dan 'moleculen', 'atomen', 'neutronen' en weet ik veel. Er dient echter wel te worden benadrukt dat: uw microwezens en ruimteschepen, wetenschappelijk nog steeds niet werden achterhaald. Dit vind ik geweldig verontrustend! Alhoewel? Dit laatste cijfert hun bestaan niet weg, maar wel: Dat er zeker nog een lagere 'level' zal bestaan dan de kleinste laatst blootgelegde 'Higgs boson' hetgeen te voorspellen is. Dus, duimen maar! Ik weet dat wij ongeveer dezelfde ouderdom hebben. Ik kan dan ook begrijpen dat je rust en slaap nodig hebt. Dus; ga dan maar rustig uw gang, Goede Vriend: ik zal wel nuchter en alert blijven waken!. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat wij naar een vrij volledige robotisering gaan, staat als een paal boven water. Dit zal ten andere een sterke invloed hebben op de Wereldweidearbeidsmarkt hetgeen het: in-het-wilde-weg importeren van goedkope arbeidskrachten, welke af en toe ook nuttig (mis)bruikt zullen worden als stemvee etc. etc. etc; Dit voorwerp vind ik echt wel buitensporig 'of-topic', maar: het roept wel naar andere stellingnames dan deze ja. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En waarom je dat nou zo verontrustend vindt is me al helemaal niet duidelijk. Bang dat ik wel eens gelijk zou kunnen hebben? Citaat:
Ik heb de idee dat je erg diep slaapt samen met al jouw wetenschappelijke vrienden, blij met elk nieuw deeltje dat weer gevonden is. Maar het blijven slechts deeltjes en meer zal het blijkbaar niet zijn, tenzij mijn atoomtheorie eens serieus genomen wordt. Mocht ik het mis hebben en je toch iets voor mijn atoomtheorie voelen laat het dan wat duidelijker merken. Zet de wekker..... ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Gouverneur
|
![]() Beste Harrie,
Hierbij dien ik duidelijk te stellen dat ik de mening ben toegedaan, dat wij in een Wonderlijke Wereld leven, waar sowieso niets kan en mag genegeerd worden. Deze stellingname blijkt ten andere eveneens uit mijn vorige 'Post's', echter wel voor deze uiteraard, die zich de moeite getroosten om mij te lezen. Deze die uw werk kennen en er de tijd hebben voor genomen om uw 'parcours' te ontdekken, zullen u wel overwegend achtenswaardig vinden. Echter dien ik er hier nogmaals op te wijzen dat de voorstelling van uw 'Micro Atomen Ruimteschepen Theorie' een goeie benadering zou zijn, om de waarheid over de materie aan kinderen of/en aan zwakkere breinen te laten verwerken. Tot tegenovergesteld bewijs geloof ik niet, dat op eender welke 'level' (buiten ons niveau), atoom en andere deeltjes autonoom kunnen handelen. Daarbij ga ik er ook vanuit dat het brein noch het bewustzijn of de synergie tussen beiden in staat zijn te denken, handelen en het lichaam (body) waar het inzit, tot bewegen aan te zetten of te brengen. Dat 'iets' zit misschien aan het roer van uw Micro-ruimteschip, waar het zich vermoedelijk schuil houd voor de Wetenschap. Zo luid mijn mening! |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
|
![]() Bij deze mijn excuus. Dat uw voertaal Frans is had ik kunnen vermoeden en in dat geval krijgt u zelfs mijn complimenten. Aan uw oprechtheid twijfel ik niet.
|
![]() |
![]() |