![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik stel voor dat je toch eens het Oude Testament leest. U zal verschieten van het Islam karakter. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#642 | |
|
![]() Citaat:
![]() Over vuile handen gesproken, om van dat penetrant belgicistisch geurtje verlost te geraken, zal NVA toch wat drastischer te werk moeten gaan dan een potteke Dettol in huis halen. Ongebluste kalk lijkt er al wat meer op, om ondemocratische federale reflexen tijdig te herkennen en doeltreffend op te lossen. Maar hey, nochtans hebben NVA-bonzen no problemos, om de gul-graaiende-en-Vlaanderen-sinds-1830-onder-de-duim-houdende-tricolore-klauwen hartig te schudden, van degenen waar ze in 2010 mee gingen 'onderhandelen' en even later als een groepje halfgare stemlozen werden opzij geschoven. En nu willen jullie met die zelfde federale NVA-haters in 2014 nog eens 'in alle ernst onderhandelen' ? Serieus, wie denk je dat er hier voor de gek wordt gehouden ? Laatst gewijzigd door Diego Raga : 22 mei 2012 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaan we dus niet mee afkomen. Nog niet. Citaat:
Citaat:
Er wordt zeker niet de gek gehouden met de kiezers van de NVA. Daar ben ik, samen met vele anderen, gelukkig mee. Meer moet dat niet zijn. Tot aan de verkiezingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
|
![]() Citaat:
De NVA-top weet dit ook en kan niet vanonder die strategisch-federale opzet uitkomen, zonder in de CS-hoek geplaatst te worden, nooit. Vandaar dat ik het bizar vind, dat NVA de aangeboden VB-steun bij voorbaat verketterd. Ofwel méént Bart het en zal er van een verregaande autonomie of onafhankelijkheid geen bal in huis komen, ofwel speelt Bart glansrijk de rol van Vlaamse Judas en worden goedmenende NVA-stemmers gezjost waar ze bij staan. Hoe dan ook, de Belgische machthebbers beheersen hun latijn blijkbaar tot in de puntjes, al willen de Vlaamse 'verdampers' dat blijkbaar niet echt geweten hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als niet de meeste Vlamingen achter die verregaande verandering staan, dan komt er geen verandering. Laat dat duidelijk zijn. Het is zelfs onvoldoende om gewoon op N-VA te stemmen. Het moet zonder meer duidelijk zijn dat de Vlaming de grendels en dergelijke meer dan beu zijn. Dat is nu absoluut nog niet het geval. U en ik kunnen wellicht hopen dat die bewustvorming sneller zal verlopen, maar ze loopt zoals ze loopt en dat is traag. Als democraat kan je jezelf daar enkel bij neerleggen. Als niet democraat kan je wat staan roepen in de wind, maar uiteindelijk zal je even lang moeten wachten. Mijns inziens is het VB verbrand, dat hebben ze zelf gezocht en ze kunnen niet meer terug, sterker dat willen ze zelfs niet. Maar elke stem die CD&V, SPA, en open VLD niet hebben vind ik ronduit positief. Als het even kan ook liefst niet teveel stemmen voor Groen. Laat ik dus duidelijk zijn dat ik nooit zal treuren om een stem die van SPA naar VB gaat. Liever naar N-VA uiteraard. Maar zelfs een stem verschuiving naar het VB vanuit die klassieke partijen vind ik al winst. Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 mei 2012 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niettemin zou men er goed aandoen om de slagorde en blokvorming van deze tegenstander te bestuderen en er een gepaste even standvastige strategie en tactiek tegen ontwikkelen, die kans kan bieden op een relevante doorbraak. BDW heeft reeds duidelijk gesteld dat het zwaartepunt van het toekomstige politieke treffen eerder op gemeenschap/gewest vlak zal liggen dan op federaal vlak waar alle Vlaamse partijen, van welke overtuiging dan ook, door grendels gekluisterd liggen. Het zal er op aankomen een zo effectief mogelijk front te vormen waarbij de meest essentiële doelstellingen om de democratie in België te herstellen (via bvb confederalisme) verwezenlijkt worden. Eens een goede, waarschijnlijk eenzijdig bekomen, uitgangspositie verworven (bvb Senelle-scnenario) kan men vanuit een sterke positie onderhandelen over wat men nog samen doet of niet doet. De berooide tegenstander zal een vragende partij zijn of zijn heil elders zoeken. Het verbond tussen Wallonië en Brussel is hiertegen niet bestand. Dit zal zich in 2014 kunnen afspelen. Ondertussen doet men er goed aan tijdens de komende gemeenteraadsverkiezingen zoveel mogelijk het V-kamp te versterken. Laatst gewijzigd door fcal : 22 mei 2012 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 mei 2012 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je mag zeggen zoveel je wil maar de vorige generaties die de grendels allemaal goedgekeurd hebben, die hebben mijns inziens een flagrante fout gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Internationale gerechtshoven worden anderzijds door de franstalige partijen regelmatig gepolst en ingeschakeld om in Vlaanderen in te grijpen. Resultaat hebben ze dankzij de 'formele' federale constructie nog niet kunnen bekomen. Ook de nu rijke N-VA zou zulke stappen kunnen ondernemen. Vraag is natuurlijk of dit opportuun is, natuurlijk. Ik denk in de huidige situatie om verschillende redenen van niet. Daarom ook dat ik eerder voorstander ben om straks (2014) bij voldoende resultaat en steun in het Vlaamse parlement om de grendels heen te fietsen met een stellingname, die wel internationaal te verdedigen is: met name het Senelle-scenario. Dit is een eenzijdige verklaring door de meerderheid van het Vlaams Parlement zich te beschouwen als een volwaardige deelstaat van de bondstaat België met alle bestaande prerogatieven en deze, die bijvoorbeeld de Zwitserse kantons en gemeenten toekomen. Dit betekent o.a. eigen sociale zekerheid, pensioenen, economie, financiën, justitie e.d.m. Geen geëmmer meer over detail bevoegdheden. En vanuit deze positie wordt dan met de tegenpartij op een gezonde en op een welwillende niet slaafse manier onderhandeld waarbij bepaalde overgangsmaatregelen kunnen overwogen worden en waarbij bepaald wordt wat al dan niet samen gedaan wordt. Van de tegenpartij zal het afhangen of zij in een democratischer gestructureerd België met ons samen willen verder leven of liever hun heil elders zoeken. In het laatste geval worden de mogelijke overgangsmaatregelen natuurlijk aangepast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is er iets onduidelijk in onderstaande definitie ? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | ||||
|
![]() [quote]Niet helemaal mais tous des complices
Citaat:
Onze huidige kultuur die oneindig superieur is aan de islam is er gekomen na onnoemelijke wreedheid, bloed en tranen. Diegenen die de islam omarmen ontkennen die realiteit. Citaat:
Uiteraard zijn daar ook culturele problemen...en weet u met wie vooral?...juist... Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#654 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#655 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het cordon is geen goede zaak, maar ze is er. Een tactische meesterzet van links. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Banneling
|
![]() Voorlopig leggen jullie in alle geval en ondanks jullie eindeloos gemekker neer bij de feiten. Het zijn de feiten die voor zich spreken. Trouwens bovenstaand geven jullie mij grotendeels gelijk, want je zal in grote mate democratische wegen bewandelen. Een andere weg is er niet.
De kans is bijzonder klein dat uiteindelijk het Vlaams belang een rol van enig belang zal spelen in welke constructie er uiteindelijk tot stand zal komen in 2014 of later. Ik spreek niet in jullie naam. Dat doen de feiten. Uiteraard bedoel ik bij je erbij neerleggen niet dat er totaal geen weerstand is. Uit de replieken blijkt in alle geval dat jullie weerstand niet veel verschilt van de mijne. Zijnde in het kieshokje. Dus ik zou jullie vermeende grotere weerstand vooral niet teveel opblazen. Zeker niet met een programma waar niemand mee gediend is. Het geld zit in de pocket van Mohammed. Voor een partij die werkelijk vanonder het cordon zou willen raken verwacht ik een heel andere campagne. Dus wees eerlijk. Jullie willen zelfs niet van achter dat cordon. Het cordon dat is jullie veiligheidsschild waarachter je jezelf netjes kan verstoppen. Mij niet gelaten. Het zijn tenminste geen stemmen op de klassieke partijen. Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 mei 2012 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht u christen zijn, wist u dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als democraat en als niet-partijgebondene heb ik deze gehele evolutie betreurd. Weet u, dat in België in tegenstelling tot bijvoorbeeld West-Duitsland de communistische partij tijdens de 'heetste' jaren van Koude Oorlog (1950-1960) nooit buiten de wet gesteld is geworden en geen 'Berufsverbot' is ingevoerd. En dit was een ander slag volk, gefinancierd vanuit Moskou als het was. Toch gaf ik als democraat de voorkeur aan de toenmalige Belgische aanpak eerder dan aan de Duitse. Het door u aangehaalde speelt nu nauwelijks nog een rol. We zijn in 2012 en praten over 2014 en u zelfs over 2019. Het ziet er naar uit, dat de N-VA binnen afzienbare tijd de bepalende politieke speler in Vlaanderen en wellicht ook België wordt. Zij zal net zoals haar collega-partijen toen die nog machtig waren wel de condities bepalen waaraan een samenwerking met haar dient te voldoen. Laatst gewijzigd door fcal : 22 mei 2012 om 22:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het initiatief voor het cordon sanitaire (een term normaal voorbehouden voor besmette beesten) kwam van Geysels van Agalev en werd door de SP.A gretig overgenomen. Met de term Cordon Sanitaire moest de Vlaams-Blok kiezer ontmenselijkt worden, om zo zijn democratische stem te kunnen negeren en de machtsdeelname van links veilig te stellen in een omgeving waar een grote democratische meerderheid rechts stemt. LDD en N-VA hebben deze afspraak trouwens nooit onderschreven.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was ook niet wat ik zei, wel van de nood aan "beter zijn" en het gebrek aan doelgerichtheid van nogal wat Vlaamsnationalisten.