![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Aan de andere kant: de wet is dikwijls niets anders dan een steeds verder vooruitschrijdende reeks verdere discriminaties. De ene mag dit niet en de andere wel...En de opeenvolgende regeringen voegen daar steeds maar aan toe, ipv de discriminatie te reduceren. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2012 om 02:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een hypothetisch voorbeeld dat dan net zomin volgens haar discriminerend is en waar de 'gegrondheid' ervan ligt in het feit dat het erg verwarrend kan zijn er met een ring om je vinger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleen : ik heb geen begrip voor het feit dat u dat een ”discriminatie” noemt. Een wet die voor iedereen geldt kan nooit een discriminatie voor wie dan ook zijn, uiteraard. Als zij die de wet anders zouden willen zich erdoor “gediscrimineerd” voelen, dan noem ik dat een omgekeerde redenering, ziet u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier zien we dan een duidelijk verschil met wie wel een religieus huwelijk wenst af te sluiten door een kerkgenootschap of een religieuze gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het bediscussieerde probleem gaat het echter om een zuivere vorm van discriminatie met daar nog eens bovenop een schending van de godsdienstvrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen sprake van discriminatie als het gaat over minderjarig/meerderjarig ivm huwen Maar we zijn het nog niet eens over het feit of er sprake is van discriminatie voor diegenen die wensen religieus te huwen ... ...waarom vergelijkt ge die twee dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sluit je echter een eigen in elkaar gebokste huwelijksplechtigheid in elkaar en laat je die doorgaan in je achtertuin, dan is er plotseling geen verplichting meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schending van de Godsdienstvrijheid is iets anders. Je wordt niet belemmerd in de uitoefening van je godsdienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef je enkele voorbeelden die je kan bedenken ... het één wat zotter dan het andere : 'alleen mannen hebben kiesrecht' ( deze heeft echt bestaan ) 'roodharigen die van rechts komen hebben nooit voorrang' 'al wie een voortuintje heeft moet dagelijks zijn gras afrijden in zijn achtertuin indien hij/zij er één bezit' in alle drie gevallen is de wet net hetzelfde te noemen voor iedereen ( -> ze geldt voor iedereen ! ) doch er is sprake van een discriminatie daar de beperkingen of verplichtingen waar slechts een deel van de burgers onder vallen totaal niet gegrond zijn Laatst gewijzigd door praha : 30 november 2012 om 02:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch treedt de Belgische en Franse overheid hier op dat terrein: ze dwingen gelovigen die een religieus huwelijk willen aangaan tot een burgerlijk huwelijk. Ze gaan dus voorwaarden opleggen bij de toegang tot een religieuze rite. Dat is van dezelfde orde als zou de zondagsmis enkel maar bijgewoond worden door mensen die voldoen aan een aantal voorwaarden die door de overheid worden opgelegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat hebt ge dan héél goed uitgelegd dat de bepaling die je aanhaalt inzake meerderjarig zijn voor iedereen geldt maar dat de bepaling betreffende het kerkelijk huwelijk enkel geldt voor diegenen die een kerkelijk huwelijk wensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor wat het kerkelijk huwelijk betreft en de bepaling dat dit niet kan afgesloten worden zonder voorafgaand burgerlijk huwelijk, is dit reeds uitgebreid geargumenteerd. Ik ga het niet voor de zoveelste maal herhalen. Omtrent welkdanige zelf in mekaar gebokste plechtigheid, waar dan ook, kan ik duidelijk zijn : als deze niet indruist tegen de wet, kan en en mag het, vanzelfsprekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men als koppel evenwel een religieuze rite door een geestelijke bedienaar laat afsluiten (voor een aldusdanig bekende religieuze gemeenschap), moet dat dan weer wel. Duidelijk een vorm van discriminatie. |
|
![]() |
![]() |