![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
indien U het liever in omfloerste bewoordingen hoort: U gaat dus wachten tot het moederkind de vrucht van de liefde volledig voldragen heeft, om dan te beslissen welke van beiden zullen kunnen overleven? U bent er zich terdege van bewust dat een voldragen zwangerschap voor het moederkind een zeer traumatische ervaring zal zijn, zelfs al komt Pro Vita haar uitleggen dat wat ze bezig is het mooiste ter wereld is, namelijk het zelf zorgen voor een nieuw speelkameraadje. Of gaat U niet voor een natuurlijke "bevalling" en bent U van plan om een diepe snee in het moederkind te geven, zodat men de vrucht van de liefde via die opening uit haar lichaam kan halen. Is dat iets beter?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maximaal heeft u gezegd wat de katholieke kerk hierover kan te zeggen hebben. Op dit ogenblik hebben ze besloten dat het moederkind nog geen gevaar loopt, dus moet de vrucht blijven groeien. Hoe groter de vrucht hoe groter het gevaar. Mijn vraag blijft nog steeds hetzelfde: wie verkies je dan te laten sterven? Vroeger was het simpel: het kind (van de man) had voorrang op de vrouw (want die was vervangbaar). een antwoord met wat de kerk hiervan zegt vraag ik niet, ik vraag wie JIJ zou laten doodgaan, vermits jij die beslissing niet nam/wil nemen toen embryo nog eenvoudigweg te verwijderen was.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer de zoveelste onwaarheid die u hier debiteert. De Kerk leert zoiets gewoonweg niet. U bevestigt dus nogmaals hoe moeilijk discussiëren het met u is, daar u waarheid en leugen door elkaar haalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer een rare kronkel. Hoe komt u ertoe dat ik ergens een beslissing nam of een aanzet daartoe gaf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe je het ook draait of keert: jij gaat uit van het feit dat je iets niet mag doden dat, als de natuur zijn gang gaat, een mens wordt. Ik ga uit van het feit dat je een mens niet mag doden. Ten eerste heb je geen gelijk, een bevruchte eicel wordt niet altijd een mens. Bij +30 jarigen zelfs in 45% van de gevallen niet als de natuur zijn gang gaat. En ten tweede is jouw grens zeer arbitrair. Elke vorm van voorbehoedsmiddel, inclusief coïtus interruptus en onthouding op de juiste dagen van de maand kan net zo goed als grens worden gesteld. Leg eens uit waarom je niet tegen periodieke onthouding bent en je zal misschien begrijpen wat ik zeg.
![]() |
![]() |
#649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waar zeg ik hier dat de kerk dit voorstelde? dit is gewoon wat er gebeurde!
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat U in dit geval het moederkind gewoon aan haar lot overlaat, haar rustig natuurlijk laat "bevallen" (lees openscheuren) om dan tot de ontdekking te komen dat enkel de "vrucht van de liefde" het heeft overleefd. Maar dat is dan uw god zijn wil neem ik aan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 mei 2015 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom koppelt u dat aan een vraag die u aan mij richt? Enig verband tussen mijn overtuiging en bepaalde culturele reflexen (die trouwens ook nog in een aantal niet-Europese landen bestaan)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk gezegd zie ik geen reden een antwoord links te laten liggen, maar het is belangrijk in de eerste plaats de discussie ernstig te houden. U spreekt over "een beslissing", maar ik zie niet goed in waar u hier eigenlijk op zinspeelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wat was dan de gewoonte bij personen die wèl uw overtuiging hadden?
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
alleen heb je mensen die denken, zichzelf hebben wijsgemaakt, dat ze dat wel objectief kunnen aantonen jouw grens om te bepalen wanneer leven begint is niet objectief. jouw grens is nu eenmaal net zo hyperindividueel persoonlijk, subjectief en even (on)waar als eender welke andere grens. verdere discussie heeft eigenlijk enkel zin als je begrijpt dat jouw grens net zo willekeurig als de mijne of die van circe is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hou uw katholieke oogkleppen maar.
![]() |
![]() |
#659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ze zullen het moederkind wel terug dichtnaaien neem ik aan.
|
![]() |
![]() |